F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Daniel Ricciardo wygrał ekscytujący wyścig o GP Malezji

Po dramacie ze startu Nico Rosberg musiał odrabiać straty kończąc zawody na 3. miejscu.
Nataniel Piórkowski, 2 października 2016, wyświetlenia: 6052<< | lista | T- | T+ | >>


Daniel Ricciardo odniósł niespodziewane zwycięstwo w wyścigu o Grand Prix Malezji, korzystając na awarii silnika, do jakiej doszło w bolidzie Lewisa Hamiltona. Australijczyk utrzymał za sobą swego zespołowego kolegę z Red Bulla – Maxa Verstappena, a na najniższym stopniu podium stanął Nico Rosberg.


Start pod znakiem dwóch wirtualnych neutralizacji

Już na starcie okrążenia formującego pech dopadł Felipe Massę, który nie ruszył z miejsca i zgłosił problem z działaniem przepustnicy. Podczas gdy kierowcy pokonywali kolejne zakręty dogrzewając opony i przygotowując się do rozpoczęcia rywalizacji, samochód Massy spychany był w kierunku wyjazdu z alei serwisowej. Spadającą moc silnika zgłaszał z kolei broniący barw Renault Jolyon Palmer.

Pierwszy zakręt przyniósł dramatyczne rozstrzygnięcia, rzutujące na walce o tegoroczne mistrzostwo świata. Sebastian Vettel doprowadził do kontaktu z bolidem Nico Rosberga, który po obrocie spadł na dwudzieste pierwsze miejsce. Vettel uszkodził lewe przednie zawieszenie swego Ferrari, wypychając przy okazji na zewnętrzną Maxa Verstappena, który spadł z trzeciego na piąte miejsce.

Na trzecią pozycję wysunął się Sergio Perez. Solidny awans zaliczył również Esteban Ocon – Francuz zajmował dziesiąte miejsce, przed Sainzem i Alonso. Wprowadzenie okresu wirtualnej neutralizacji zaowocowało zmianami w strategii niektórych kierowców: podczas gdy Magnussen i Gutierrez zostali zmuszeni do zjazdów przez uszkodzenia, Kwiat i Massa zawitali na swoje stanowiska serwisowe wyłącznie w celu wymiany ogumienia. Na trzecim okrążeniu kierowcy powrócili do ścigania – moment ten wykorzystał Verstappen, który odzyskał P3. W tym samym czasie Rosberg plasował się na P16.

Hamilton nie był w stanie uwolnić się spod presji wywieranej przez jadącego na drugiej lokacie Daniela Ricciardo. Australijczyk utrzymywał tempo zbliżone do kierowcy Mercedesa, co pozwalało mu na korzystanie z DRS. Raikkonen z powodzeniem zaatakował Pereza w drugim zakręcie, a Alonso, który po karze za wymianę części składowych silnika rozpoczął zawody z 22. pola, jechał już na na dziewiątym miejscu po udanym manewrze wyprzedzania wykonanym na Grosjeanie. Wkrótce Hiszpan ścigał już następnego w kolejce Valtteriego Bottasa. Siódme okrążenie przyniosło kolejne problemy Felipe Massy, który został wezwany na kolejny postój z powodu przebicia jednej z przednich opon.

Po kilku okrążeniach względnie wyrównanej walki, Hamilton oddalił się od Ricciardo na dwie sekundy. W tym samym czasie Rosberg jechał już na dwunastej pozycji, "siedząc" na tylnym skrzydle bolidu Toro Rosso prowadzonego przez Sainza. Na dziewiątym okrążeniu doszło do kolejnej wirtualnej neutralizacji, po tym jak z powodu awarii hamulców z wyścigu odpadł Grosjean. Korzystając z VSC Red Bull podjął decyzję o ściągnięciu Verstappena do alei serwisowej i założenia do jego bolidu kolejnego kompletu miękkich opon. W pit lane pojawili się także Perez, Hulkenberg, Button, Alonso i Rosberg. Niemiec powrócił do walki na twardej mieszance i po zakończeniu wirtualnej neutralizacji od razu przystąpił do ataku na Hulkenberga. Manewr zakończył się powodzeniem, podobnie jak dwa kolejne, przeprowadzone na Nasrze i Buttonie, do jakich doszło na dwunastym kółku.

Hamilton rozpoczyna realizację strategii jednego postoju

Hamilton okrążenie po okrążeniu budował powoli przewagę nad Danielem Ricciardo. Pół godziny po rozpoczęciu wyścigu wynosiła ona już cztery sekundy. Kierowca z Perth powiększał z kolei dystans dzielący go od jadącego na czwartej pozycji Raikkonena (+5s), za którym ze stratą siedmiu sekund podążał Verstappen. Czołową piątkę uzupełniał Bottas, który czuł na swoich plecach oddech Carlosa Sainza (1,2s). Piętnaste kółko przyniosło walkę Rosberga z Perezem – pojedynek nie trwał długo, a Niemiec przypieczętował awans na ósmą pozycję pewnym wyprzedzaniem na dohamowaniu do dziewiątego zakrętu. W międzyczasie sędziowie nałożyli na Ocona karę doliczenia 5s do czasu najbliższego postoju za przekroczenie dozwolonej prędkości w pit lane.

Na osiemnastym okrążeniu Kevin Magnussen został poproszony o zjazd do boksu i wycofanie się z wyścigu z powodu usterki technicznej. W tym samym czasie Rosberg zyskał kolejne miejsce, z powodzeniem atakując Ericssona na dojeździe do T1. Z kolei na dwudziestym okrążeniu Hamilton zjechał na swój pierwszy pit stop zakładając twarde opony. Jedno kółko później na podobne taktyczne posunięcie zdecydował się Red Bull w przypadku Daniela Ricciardo.

Po powrocie na tor Hamilton zajmował drugie miejsce, za Maxem Verstappenem, który miał w perspektywie konieczność zjazdu do boksów po oznaczone pomarańczowym kolorem Pirelli PZero. W momencie gdy młoda gwiazda Red Bulla rozpoczynała dublowanie wolniejszych kierowców, Hamiltonowi udało się urwać sekundę ze straty do pozycji lidera, wynoszącej około 8s. Co więcej Holender zaczął zgłaszać przez team radio komplikująca mu jazdę utratę przyczepności.

Dokładnie na półmetku wyścigu Verstappen zaliczył drugi pit stop, otrzymując twardą mieszankę. Hamilton natychmiast uzyskał najlepszy międzyczas w pierwszym sektorze, ustanawiając następnie rekordowy rezultat okrążenia Po trzydziestu okrążeniach pokonanych na pośrednich oponach mechaników Williamsa odwiedził Valtteri Bottas (również wymiana na twardą mieszankę), który opuścił pit lane na ósmym miejscu. Krótko po tym Mercedes ściągnął na postój Rosberga. Niemiec, wyposażony w twarde opony, powrócił do walki na szóstej lokacie, za Perezem. Po tym jak Meksykanin również pojawił się w pit lane, najbliższym konkurentem Rosberga został Kimi Raikkonen.

Na dwadzieścia okrążeń przed metą Verstappen tracił dwadzieścia sekund do Hamiltona, stopniowo zmniejszając stratę do zajmującego drugie miejsce Ricciardo. W tym samym czasie Hamilton, starający się kontrolować degradację twardej mieszanki, zgłaszał inżynierom Mercedesa pierwszy odczuwalny spadek osiągów swego ogumienia. Rosbeg konsekwentnie redukował dystans do zajmującego czwarte miejsce Raikkonena, przypuszczając na 29. kółku agresywny acz udany atak na mistrza świata z 2007 roku. W międzyczasie Verstappena i Ricciardo dzieliła tylko jedna sekunda. Holender czaił się za Australijczykiem i próbował swego szczęścia po świetnym wyjściu z wirażu numer cztery – kierowca z Perth nie zamierzał jednak tanio sprzedawać skóry i kontrolując emocje utrzymał pozycję wicelidera.

Hamilton odpada z rywalizacji, Red Bulle walczą o zwycięstwo

Na czternaście okrążeń przed metą Lewis Hamilton odpadł z wyścigu po awarii jednostki napędowej (dokładnie silnika spalinowego), przekazując prowadzenie w ręce Daniela Ricciardo.

Ze względu na wirtualną neutralizację Red Bull podjął decyzję o ściągnięciu do boksów obu swych kierowców, którzy otrzymali do dyspozycji zestawy miękkich opon. W pit lane pojawił się także zajmujący trzecie miejsce Rosberg. Na Niemca nałożono jednak 10-sekundową karę czasową za zderzenie z Raikkonenem, do jakiego doszło wcześniej w drugim zakręcie. Z kolei Gutierrez został zmuszony do zatrzymania swego bolidu na poboczu toru, po tym jak odpadła z niego lewa przednia opona. Po zakończeniu okresu VSC walczących o zwycięstwo Ricciardo i Verstappena dzieliły tylko dwie sekundy.

Podczas gdy Rosberg starał się zapewnić sobie przewagę wystarczającą do utrzymania trzeciego miejsca (na 44. okrążeniu różnica pomiędzy oboma kierowcami oscylowała w granicach 8 sekund), Ricciardo kontrolował wyścig z pozycji lidera, utrzymując dwusekundową przewagę nad Verstappenem. Dalej fani mogli obserwować wyrównaną walkę o piąte miejsce toczoną między Bottasem i Perezem. Po pierwsze punkty w tym sezonie jechał z kolei Jolyon Palmer, plasujący się na dziesiątym miejscu.

Pięć okrążeń przed metą Verstappen tracił do Ricciardo 1,2s. W międzyczasie Nasr wycofał się z wyścigu z powodu usterki technicznej, a Rosberg jechał już dwanaście sekund przed Raikkonenem. Kolejny trudny wyścig kończył Daniił Kwiat zgłaszający problemy z działaniem układu hamulcowego.

Daniel Ricciardo do samego końca wytrzymał presję ze strony zespołowego partnera – Maxa Verstappena (+2,5s), odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w tym sezonie. Rosbergowi udało się wypracować ponad 10-sekundową przewagę nad Raikkonenem, broniąc tym samym miejsca na najniższym stopniu podium. Czołową piątkę uzupełnił Bottas. Dalsze punktowane lokaty przypadły Perezowi, Alonso, Hulkenbergowi, Buttonowi i Palmerowi.


Pogoda na koniec wyścigu:
Temperatura toru: 51°C
Temperatura powietrza: 34°C
Prędkość wiatru: 3,2 m/s
Wilgotność powietrza: 52%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Grand Prix F1
Ricciardo D.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
paymey852, 02.10.2016 12:50[!]
@Gerard Dzisiaj Rosbergowi na 9 okrążeniu (tak jak na Spa)pomógł samochód bezpieczeństwa ale wirtualny.
SC na początku wyścigu pomaga ale żeby od razu dawało szanse na zwycięstwo, litości
mcracer1993, 02.10.2016 12:59[!]
Wyścig jak na Malezję bardzo dramatyczny. Najpierw kolizje Vettela z Rosbergiem (za które Seb powinien dostać 2 punkty karne) oraz Kwiata z Magnussenem (tutaj powinno być to samo w przypadku Danego), potem awaria hamulców Grosjeana, a na deser awaria silnika spalinowego w bolidzie Hamiltona. Ja nie chcę nic mówić, że to jest wszystko robione, żeby Rosberg był mistrzem świata. To nie tak. Po prostu Lewis ma jakiegoś strasznego pecha w tym sezonie i tyle w temacie. Zresztą Nico jeździ jak jeździ (czyli strasznie nierówno i zbyt agresywnie) ale nie zmienia to faktu, że ma w tym wszystkim dużo szczęścia. Natomiast dzisiaj najbardziej zaimponowali mi:
1. Ricciardo swoją obroną pozycji przed Verstappenem, bo ona miała potem decydujące znaczenie, jeśli chodzi o kolejność na mecie
2. Alonso, który startował z końca stawki, zdobył sporo punktów i moim zdaniem powinien zostać kierowcą dnia. Tyle w temacie.
Masio, 02.10.2016 13:00[!]
Dobrze w końcu widzieć, jak ktoś spoza Mercedesa wygrywa wyścig. Należało się Danielowi. ;)
robertunio, 02.10.2016 14:34[!]
W koncu Red Bulle tam gdzie byc powinny - szkoda ze to tylko jednorazowy incydent; miejmy nadzieje ze w przyszlym sezonie RBR powroci na szczyt.
mcracer1993, 02.10.2016 15:08[!]
@robertunio Przy nowych przepisach jest to prawdopodobne. :)
NoName, 02.10.2016 16:24[!]
@mcracer1993 Raczej to nie wina Danego jechał tuż tuż za Magnussenem musiałby wyczuć hamowanie Duńczyka lub mieć jakąś boską reakcje żeby uniknąć zderzenia z jego Renówą
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca