F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Lewis Hamilton wygrywa kwalifikacje w Meksyku

Anglik nie ustępuje w walce o mistrzostwo świata.
Łukasz Godula, 29 października 2016, wyświetlenia: 3792<< | lista | T- | T+ | >>

Choć kwalifikacje rozpoczęły się w nieco cieplejszej aurze to zdecydowanie temperatura była zaskoczeniem dla Formuły 1 w Meksyku. Na szczęście czasówka odbyła się przy czystym niebie, co dość mocno rozgrzało asfalt i dało kierowcom lepszą przyczepność.

Q1

Tuż po zapaleniu się zielonego światła na torze pojawiła się połowa stawki. Wszyscy kierowcy założyli super-miękkie opony do swoich samochodów. Jednak "górna" połówka zdecydowała się poczekać, aż nieco słabsze ekipy jeszcze lepiej wyczyszczą tor. Dlatego prawdziwa akcja rozpoczęła się na 10 minut przed końcem Q1.Ważną informacją było również to, że Jolyon Palmer nie wziął udziału w dzisiejszej czasówce, ze względu na uszkodzenia bolidu.

Te dłuższe niż zwykle przejazdy przyniosły dość ciekawy układ w stawce. Początkowo prowadził Raikkonen w Ferrari, a Mercedesy plasowały się dopiero na pozycjach 5 i 6. Jednak Hamilton ostatecznie poprawił się i wskoczył na czoło tabeli. Kolejnym pechowcem był tymczasem Kwiat, u którego doszło do problemu z jednostką napędową. Z dalszej walki wykluczył się również Gutierrez, który obrócił się w dziewiątym zakręcie. Oprócz niego i Kwiata odpadli Nasr Ocon i Grosjean. Szczęśliwie do Q2 udało się przejść Pascalowi Wehrleinowi.

Q2

Druga część czasówki rozpoczęła się ciekawą rozgrywką taktyczną. Na miękkich oponach wyjechali kierowcy Mercedesa, Ferrari, Williamsa, jak również Force India. Ryzyka nie podjęli kierowcy Red Bulla, jak również reszta stawki. Chwilę później dzięki temu Verstappen był pierwszym, który zszedł w ten weekend poniżej granicy 1:19.

Ferrari postanowiło bezpiecznie wyjechać jeszcze raz na super-miękkich oponach, jednak szubko okazało się, że czas Vettela na żółtych oponach jest wystarczający. Nie tyczyło się to jednak Raikkonena, który musiał się poprawić na super-miękkich oponach. W tym czasie o Q3 zacięcie walczyli kierowcy McLarena, Williamsa i Force India.

Do ponowne wyjazdu został zmuszony również Rosberg. Lider klasyfikacji generalnej zdecydowanie nie czuł się pewnie na torze Hermanos Rodriguez. Sztuka wejścia do Q3 udała się obu kierowcom Williamsa, Hulkenbergowi, Sainzowi i Alonso. Button i Perez musieli się pożegnać z dalszą walką. Oprócz nich na Q2 zmagania zakończyli Magnussen Ericsson i Wehrlein.

Q3

Po tym co widzieliśmy do tej pory, wszyscy mieli nadzieję na emocjonującą walkę o pole position. Na pierwszy przejazd na świeżych oponach wyjechali wszyscy poza Sainzem. Świetnym czasem popisał się Hamilton – 1:18,704. Dalej był Verstappen, wolniejszy o 0,3 sekundy. Rosberg po pierwszej odsłonie zajmował dopiero czwarte miejsce, za Ricciardo. Słabo pojechał również Vettel, który meldował się na ósmej pozycji.

Na cztery minuty przed końcem zaczęły się drugie wyjazdy i każdy z pewnością miał ochotę na poprawę swojej sytuacji. Red Bullom tylko delikatnie udało się poprawić wynik. Hamilton nie wykręcił lepszego wyniku, jednak i dak dało mu to pole position, gdyż Rosberg nie znalazł lepszego tempa w ostatnim przejeździe. Niemiec zakończył zmagania na drugim miejscu, co i tak powinno go cieszyć, biorąc pod uwagę, jak to tej pory rozwijał się weekend.

Świetną lokatę zaliczył Nico Hulkneberg, meldując się na piątej pozycji. Dalej uplasowali się zawiedzeni kierowcy Ferrari. Za nimi mieliśmy Williamsa, przed Carlosem Sainzem.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 55°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 3,3 m/s
Wilgotność powietrza: 38%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Meksyk
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bartoszcze, 29.10.2016 21:12[!]
Jak Kimi w ostatnim przejeździe robił sobie skrót na stadionie, to już robił miejsce dla mercedesa, czy po prostu błąd popełnił? :-))
piro, 29.10.2016 21:16[!]
Z tego co mówili na Sky to miał on jakieś problemy z silnikiem i zrobił miejsce ponieważ z okrążenia nic by nie było.
Masio, 29.10.2016 21:17[!]
Od razu jak Hamilton ustanowił ten czas w Q3, to już było wiadomo, że wygra...
mich909090, 29.10.2016 21:29[!]
Lewis mega szybki w ten weekend. Oby wystartował jak w Austin i poleciał po zwycięstwo. Dobrze jakby RBR zjadły Rosberga na starcie.
Gerard, 29.10.2016 22:27[!]
Rosberg od początku weekendu skupił się na ustawianiu bolidu ściśle pod wyścig, stąd prawdopodobnie takie straty. Super, że udało się przy takiej taktyce wywalczyć drugą pozycję i zakładam, że z tego powodu pojawił się taki rozbłysk radości na stanowisku dowodzenia w Mercedesie po ukończeniu okrążenia przez Nico. Jutro mogą się dziać różne przeboje z oponami, więc te pozycje startowe chyba nie będą miały aż tak istotnego znaczenia na końcowe rezultaty jak to bywa na innych torach w kalendarzu.
mcracer1993, 29.10.2016 23:10[!]
@mich909090 Będzie ciężko - Red Bulle są strasznie wolne na prostych. O ile mnie pamięć nie myli tylko Renatki i STR (co jest w ich przypadku zrozumiałe) są wolniejsze od Red Bulla. Zresztą najbardziej mi zaimponował Carlos Sainz. Bo ma bolid z silnikiem GP2 (bo tak można teraz powiedzieć o silniku Ferrari z roku 2015), a mimo wszystko awansował do Q3...
paymey852, 30.10.2016 08:06[!]
@Gerard
Masz racje bo na takim torze jak ten i Monaco gdzie wyprzedzanie jest prawie niemożliwe lepiej bawić się ustawieniami pod wyścig. LoL
Przypomnę że Hamilton rok temu utknął za Rosbergiem pomimo DRS i mega prostej ponieważ nie mógł utrzymać się w jego cieniu.

Już lepiej napisał byś że Rosberg nie musiał cisnąć bo i tak wygra na starcie.

Mam nadzieje że tym razem puszki bardziej zamieszają i będą dwa byki na podium
towi, 30.10.2016 09:54[!]
Widzę, że znów pojawili się wróżbici i rozdają "rozbłyski radości". Byli w padoku, znają ustawienia bolidu, taktykę na wyścig ... poproszę jeszcze o podanie 6 liczb bo przydałoby mi się trochę kasy.
Gerard, 30.10.2016 13:07[!]
Rosberg nie jest tak cienki, żeby od początku weekendu na niemalże każdym okrążeniu, na każdym rodzaju mieszanki, przy różnych warunkach, przy różnych temperaturach toru, etc, etc., ciągle dostawać od Hamiltona 0,4 do 0,6 sekundy (sympatyczny wyjątek stanowiło ostatnie okrażenie w Q3), więc coś musi być na rzeczy, bo inaczej to Hamilton byłby w stanie odstawić go dziś chyba na pół minuty na dystansie wyścigu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca