F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2017

Koncepcja "tarczy" została preferowanym systemem ochrony kokpitu

Od sezonu 2018 w F1 zakazane zostaną płetwy rekina i T-wingi

Honda otrzyma pomoc konsultacyjną od Mercedesa?

Verstappen: Wyprzedzanie daje w tym sezonie dużo większą przyjemność

Abiteboul: F1 będzie miała problem z uzgodnieniem nowej formuły silników

Grosjean jest coraz bardziej zadowolony z pracy hamulców

Boullier: Nie chcemy dopuścić do "obumarcia" sportowej motywacji Alonso

Kierowcy McLarena skorzystają w GP Rosji ze zmodyfikowanego MGU-H

Informacja Pirelli przed GP Rosji

24.04.2017

Sauber bliski podpisania umowy na dostawy silników Hondy

Abiteboul: Nie chcemy składać Alonso szalonych obietnic

Grupa Strategiczna zajmie się kwestią pomocy Hondzie?

Alonso pojawił się w niedzielę na wyścigu IndyCar w Alabamie

Boullier nie wyklucza, że Honda wejdzie we współpracę z kolejnym teamem

23.04.2017

Juniorzy Ferrari pojadą podczas testów F1 w Budapeszcie

Lewis Hamilton ma nadzieję na powrót do walki Williamsa i McLarena

22.04.2017

Renault wie jak poprawić tempo wyścigowe

Steiner: Czołowa trójka może być na czele przez cały sezon

21.04.2017

Pascal Wehrlein broni sposobu komunikacji o swojej kontuzji

Ross Brawn: Nie mógłbym pracować z Berniem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Ecclestone: Sport potrzebuje zmiany formuły jednostek napędowych

Zdaniem szefa FOM z serii Grand Prix muszą zniknąć hybrydowe silniki.
Nataniel Piórkowski, 5 stycznia 2017, wyświetlenia: 1829<< | lista | T- | T+ | >>


Bernie Ecclestone uważa, że jedyną szansą na powstrzymanie Mercedesa przed dalszą dominacją w Formule 1 jest wprowadzenie zmian w przepisach dotyczących jednostek napędowych.

W sezonie 2017 sport czeka wiele poważnych zmian w regulaminach, a nowa generacja bolidów ma w założeniu prezentować szybsze tempo na pojedynczym okrążeniu i zapewnić fanom lepsze widowisko.

Ecclestone podkreśla jednak, że tak długo, jak w Formule 1 będą używane hybrydowe silniki, sytuacja nie ulegnie żadnej poprawie. „W Red Bullu uważają, że mogą pokonać Mercedesa dzięki lepszej aerodynamice. Nie jestem jednak tego taki pewien. Przewaga Mercedesa wynikająca z jednostki napędowej w dalszym ciągu jest olbrzymia. Ze względu na to musimy wprowadzić nowe przepisy dotyczące silników, tak szybko, jak to tylko możliwe. Nie ma znaczenia, jakie to będą przepisy. Ważne, by pozbyć się hybrydowych silników”.

„Jean Todt [prezes FIA] sądzi, że hybrydowe jednostki są znakiem naszych czasów. Być może jest tak w przypadku normalnych samochodów drogowych. W Formule 1 ludzie chcą jednak oglądać coś wyjątkowego. Chcą głośnych i mocnych silników, które poskromić są w stanie wyłącznie najlepsi kierowcy na świecie. Nikt nie zakłada na nogi zawodowych piłkarzy butów ortopedycznych, tylko dlatego, że takie buty są popularne w codziennym życiu, prawda?” – pytał supremo królowej sportów motorowych.

Ecclestone nawołuje także do uproszczenia przepisów. „Przepisy muszą zostać zmienione, wszystkie po kolei. Są zbyt skomplikowane. Działamy w biznesie rozrywkowym. Jak jednak mamy dawać rozrywkę ludziom, gdy publiczność nic nie rozumie? Nawet kierowcy nie wiedzą już, co mogą, a czego nie mogą zrobić na torze. Czasem wydaje mi się, że nasz regulamin mówi tylko: "Nie ścigajcie się!". Pozwólmy im jednak od czasu do czasu na drobną kolizję. Pozwólmy kierowcom, aby sami zajęli się tym zajęli”.

Brytyjczyk forsuje od pewnego czasu ideę zrezygnowania z tradycyjnego wyścigu na dystansie nieco ponad 300 kilometrów na rzecz dwóch krótszych, 40-minutowych zawodów. Zdaniem szefa FOM jest to najlepszy format dla młodych kibiców. „Czas skupienia młodych ludzi jest obecnie krótszy niż w przeszłości. Z tego względu bardziej sensowne wydaje się podzielenie wyścigu na dwa sprinty. Dwa wyścigi po 40 minut każdy to bardziej atrakcyjny format dla widowni przed telewizorami niż nudne Grand Prix”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2017  Ross Brawn: Nie mógłbym pracować z Berniem
17.04.2017  Ecclestone: Liberty powinno obniżyć opłaty licencyjne
07.04.2017  Ecclestone złoży ofertę zakupu toru Interlagos?
05.04.2017  Ecclestone zablokował włączenie Wietnamu do kalendarza F1
22.03.2017  Carey: Ecclestone'owi trudno byłoby zaakceptować strategię Liberty
Tagi:
Ecclestone B.
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bartoszcze, 05.01.2017 19:22[!]
Bernie starzeje się.
Zapomniał dodać o losowaniu kolejności startowej, skrótach na torze i roleksach.
ice, 05.01.2017 19:27[!]
Przynajmniej mu nie odwalilo z ekologia na stare lata jak Todt'owi

Cytat :
Nikt nie zakłada na nogi zawodowych piłkarzy butów ortopedycznych, tylko dlatego, że takie buty są popularne w codziennym życiu

haha
Ambrozya, 05.01.2017 19:52[!]
Zgoda. Oprócz ostatniego akapitu.
Yurek, 05.01.2017 19:59[!]
Wyposażenie bolidów w karabiny maszynowe i miny to bardziej atrakcyjny format dla widowni przed telewizorami niż nudne Grand Prix.
krecik705, 05.01.2017 20:56[!]
Ale masz Bernie problem... DŁOŃ, która PODPISAŁA PAPIER! Nie wiesz, kto był w jednej z tych grup roboczych, która ustalała zapisy PIĄTEGO rozdziału regulaminu technicznego? Do nich pij, a nie teraz krzyczysz na głos, że oto jaśnie miał rację. Za dużo w to wtopiono, by tak się wycofać. Za to jak będą przeprowadzane kolejne konsultacje ws. jednostek napędowych to użyjcie głowy i to mądrze, i napiszcie solidne i dobre, satysfakcjonujące fanów przepisy.
mr_bean2000, 05.01.2017 21:49[!]
Wydać zyliardy na wprowadzenie nowych jednostek by znów wszystko wywalić do kosza i zaczynać od nowa, bo do starych V8 nie wrócą, więc będą musieli zaprojektować nowe za kolejne zyliardy. Najzabawniejsze, jeśli i w tym wypadku Meredes okazałby się dominatorem xD
macieiii, 05.01.2017 23:47[!]
jak na kontrwersyjnego przystało - wypowiedział się bardzo kontrowersyjnie. Nie ma co poważnie brać tej wypowiedzi. Niestety, cholera ma rację. Nie ważne że mówi "zmieńmy wszystko". Mówi, że jest nie tak i rozrywka to to rzeczywiście nie jest. Bardziej emocjonujące jest to gdzie po rozwiązaniu kontraktu znajdzie się Paddy Lowe niż walka kierowców. Dobrze że idą nowe przepisy. Bernie nie bużyłby się tak, gdyby rzeczywiście coś miały poprawić... zobaczymy. Poprzednie zmiany dał nam tytuły dla Niemców i Hamiltona. Oby nie Verstappen od 2017 do następnej zmiany nieprzerwanie.
Kamikadze2000, 06.01.2017 09:27[!]
Po co w ogóle ten badziew wprowadzali? Ach zapomniałem... by utrzymać Merca w F1. :P
hawaj, 06.01.2017 11:14[!]
Rzeczywisty wydźwięk tej wypowiedzi jest dla mnie jest taki : "Wyścigi są nudne bo trwa dominacja jednego zespołu - dajmy regulamin z nowymi silnikami a być może coś się zmieni". A w związku z tym że nie może tego powiedzieć oficjalnie, dorobił teorię do potrzeb :D
paymey852, 06.01.2017 11:37[!]
@hawaj
Dla mnie taki " pozbądźmy się producentów z F1 aby redbul wygrywał, a on w zamian sprzedawał będzie podwozia do standardowych silników no i skróćmy wyścigi bo hamburgery nie ogarniają co to strategia."
enstone, 06.01.2017 11:56[!]
Po raz kolejny śpiewka z RedBullem - skorą są tacy cwani, to niech sami sobie zbudują silnik taki jak chcą i za ile chcą.
dejacek, 06.01.2017 14:01[!]
od paru lat powtarzam to samo. Wszelkie ograniczenia ilości silników, skrzyń kosmiczna technologia napędów podnoszą koszty do niebotycznych kwot. Poza tym sklerotyk w tej wypowiedzi sam sobie przeczy. Najpierw pisze słusznie o "butach ortopedycznych" a potem sugeruje skrócenie wyścigów żeby się dopasować do niby słabszej koncentracji mlodych kibiców. Niedawno zaś czytałem że formule 1 nie zależy na młodych kibicach bo ci nie mają pieniędzy... Chyba czas na emeryturę Berni...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca