F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.07.2017

Renault liczy na podwójny finisz w czołowej dziesiątce w GP Węgier

Cowell: Żaden koncern nie powinien lekceważyć możliwości Hondy

22.07.2017

Organizatorzy GP Singapuru bliscy podpisania nowej umowy z władzami F1

DTM: Rast odniósł zwycięstwo w sobotnim wyścigu w Rosji

21.07.2017

Pirelli zakończyło analizę uszkodzonej opony z bolidu Vettela

Grosjean i Magnussen pozostaną kierowcami Haasa w sezonie 2018

Hasegawa: Zniesienie systemu tokenów pomaga Hondzie w odrabianiu strat

Lauda: F1 może żałować wprowadzenia Halo

Horner: F1 musi odpowiedzieć na wiele poważnych pytań

Wolff: FIA "nie miała wyboru" decydując o wprowadzeniu Halo

Force India rozpoczęło negocjacje nad nową umową dla Pereza

20.07.2017

Williams zabronił Villeneuve'owi wstępu do swojego motorhome'u?

GPDA popiera decyzję o wprowadzeniu systemu Halo od sezonu 2018

Mallya: Perez powinien odejść z Force India tylko do Ferrari

Kubica pewny, że jest w stanie poprowadzić bolid w specyfikacji z sezonu 2017

19.07.2017

System Halo ma wejść do użytku w F1 od sezonu 2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Węgier

Cosworth rozważa powrót do F1

Brown: Mercedes i Ferrari nie chcą pomagać McLarenowi

Bratches: Ostatni tydzień był przykładem modelowej imprezy F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

BRDC wycofa się z umowy na organizację GP Wielkiej Brytanii?

Zarządcy toru Silverstone są coraz bardziej zaniepokojeni perspektywami finansowymi.
Nataniel Piórkowski, 5 stycznia 2017, wyświetlenia: 1917<< | lista | T- | T+ | >>


Klub Brytyjskich Kierowców Wyścigowych (BRDC) poważnie bierze pod uwagę możliwość skorzystania z klauzuli umożliwiającej rozwiązanie kontraktu na organizację Grand Prix Wielkiej Brytanii F1.

W wyniku skorzystania z klauzuli klauzuli Silverstone straci prawo do organizacji eliminacji F1 po sezonie 2019. Zgodnie z zapisami kontraktu, szef Formula One Management – Bernie Ecclestone musi jednak zostać poinformowany o takim posunięciu przed tegorocznym wyścigowym weekendem na brytyjskim obiekcie.

W liście do członków BRDC, który został wysłany przed świętami Bożego Narodzenia, a do którego dotarła telewizja ITV, prezes stowarzyszenia – John Grant przyznaje, że władze toru coraz bardziej obawiają się o konsekwencje finansowe dalszego organizowania eliminacji Formuły 1.

„Wśród alternatyw rada rozważa, czy przed Grand Prix Wielkiej Brytanii 2017 należy wystosować powiadomienie o zamiarze skorzystania z klauzuli rozwiązującej kontrakt na organizację wyścigu wraz z końcem 2019 roku (tak jak wymaga tego umowa). Decyzja ta nie jest prosta. Przeanalizujemy dokładnie wszystkie jej konsekwencje przed dojściem do ostatecznych wniosków w połowie roku” – stwierdził Grant.

W 2009 roku Silverstone podpisało 17-letnią umowę na organizację Grand Prix Wielkiej Brytanii, w której znalazł się zapis mówiący o stopniowym podnoszeniu o 5% opłaty licencyjnej za każdy kolejny sezon. Podobne zapisy znajdują się w kontraktach dotyczących wielu innych wyścigów Formuły 1.

W październiku szef BRDC – Derek Warwick powiedział: „Koniec końców, jeśli nie jesteś sobie w stanie na coś pozwolić, to nie ma mowy, byś to miał. Od wielu lat wspieraliśmy Grand Prix Wielkiej Brytanii bez żadnej pomocy stron trzecich lub rządu. Wydaliśmy ponad 50 milionów funtów na budowę kompleksu Wing (nowych boksów i padoku), zmianę układu toru i robienie wszystkiego, co polecił nam Bernie w celu ocalenia Grand Prix. Obecnie znajdujemy się jednak w sytuacji, gdy klauzula mówiąca o stopniowym wzroście opłaty licencyjnej staje się dla nas najzwyczajniej w świecie zbyt droga”.

Sam Ecclestone nie zdaje się być przesadnie zaniepokojony przyszłością Grand Prix Wielkiej Brytanii na legendarnym obiekcie w hrabstwie Northamptonshire. „Jeśli chcą aktywować klauzulę, nie możemy nic na to poradzić. Dwa inne tory kontaktowały się już z nami i jesteśmy skłonni do utrzymania w kalendarzu Grand Prix Wielkiej Brytanii – nie ma co do tego żadnych wątpliwości, chcemy je mieć. Sprawa tego, co zrobi Silverstone nie leży jednak w naszych rękach” – stwierdził Brytyjczyk cytowany przez ITV.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.07.2017  Carey: Silverstone pozostaje preferowanym torem dla Formuły 1
16.07.2017  Hamilton wygrywa przed własną publicznością na Silverstone
15.07.2017  GP Wielkiej Brytanii: wynik kwalifikacji
15.07.2017  Lewis Hamilton pewnie wygrywa kwalifikacje na Silverstone
15.07.2017  Hamilton najszybszy w ostatnim treningu
Tagi:
Silverstone
Kalendarz GP
Ecclestone B.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Yurek, 05.01.2017 22:14[!]
Cytat :
Dwa inne tory kontaktowały się już z nami i jesteśmy skłonni do utrzymania w kalendarzu Grand Prix Wielkiej Brytanii

Jednym z nich był pewnie Losail. Skoro GP Europy mogło być w Azerbejdżanie, to czemu GP Wielkiej Brytanii nie może być w Katarze.
Masio, 05.01.2017 23:29[!]
Czyżby początek końca Formuły 1?! Mam nadzieję, że nie. Po prostu nie wyobrażam sobie Formuły 1 bez Grand Prix Wielkiej Brytanii. Gdyby to tylko chodziło o zmianę toru, to pół biedy, ale brak tego wyścigu w kalendarzu to byłby duży cios...
mr_bean2000, 05.01.2017 23:42[!]
@Masio Który to już początek końca w tym stuleciu?
Masio, 05.01.2017 23:51[!]
@mr_bean2000 Nie pierwszy i nie ostatni
macieiii, 05.01.2017 23:54[!]
brak GP Niemiec i GBR... władze w rękach USA. Tak już jest.
marios76, 06.01.2017 08:19[!]
@macieiii Te umowy obowiązywały przed przejęciem F1 przez Amerykanów.
Bernie uprawia biznes, sportową politykę, a kibiców tak naprawdę ma gdzies. Gdybyśmy powiedzieli, ze zapłacimy nawet więcej za bilety; byle by oglądać GP na lodzie... to zrobiłby GP Antarktydy.
W europejskiej części sezonu są wyścigi mniej lub bardziej popularne czy lubiane. Kiedyś bardzo żałował przebudowy nudnego Hockenheim, ale że ten nowy wypadl- juz mniej. Jakoś mi też nie było do płaczu po Magny Course, ale Monaco, Silverstone, Monza, Spa, ba Hungaroring to są klasyki, które powinno się pielęgnować. Z innych kontynentów, na pewno takimi torami są Interlagos, Suzuka, Albert Park czy Montreal. Reszta może być jak dla mnie zmienna czy nieobecna, bez odczuwania jakiejś konkretnej straty.
Pewnie każdy ma swoje ulubione tory, ale gdybyśmy mieli wszyscy wymieniać po pięć czy dziesięć najlepszych, to te stare europejskie były by w czołówce; )
bartoszcze, 06.01.2017 09:50[!]
I już wiadomo co stary chciał przykryć międleniem o hybrydach...
paymey852, 06.01.2017 11:14[!]
@marios76
Pełna zgoda.
GP USA to przyszły klasyk, tor jest fantastyczny, GP Malezji też było by szkoda.
Reszta jak GP Hiszpani można ...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca