F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2017

Koncepcja "tarczy" została preferowanym systemem ochrony kokpitu

Od sezonu 2018 w F1 zakazane zostaną płetwy rekina i T-wingi

Honda otrzyma pomoc konsultacyjną od Mercedesa?

Verstappen: Wyprzedzanie daje w tym sezonie dużo większą przyjemność

Abiteboul: F1 będzie miała problem z uzgodnieniem nowej formuły silników

Grosjean jest coraz bardziej zadowolony z pracy hamulców

Boullier: Nie chcemy dopuścić do "obumarcia" sportowej motywacji Alonso

Kierowcy McLarena skorzystają w GP Rosji ze zmodyfikowanego MGU-H

Informacja Pirelli przed GP Rosji

24.04.2017

Sauber bliski podpisania umowy na dostawy silników Hondy

Abiteboul: Nie chcemy składać Alonso szalonych obietnic

Grupa Strategiczna zajmie się kwestią pomocy Hondzie?

Alonso pojawił się w niedzielę na wyścigu IndyCar w Alabamie

Boullier nie wyklucza, że Honda wejdzie we współpracę z kolejnym teamem

23.04.2017

Juniorzy Ferrari pojadą podczas testów F1 w Budapeszcie

Lewis Hamilton ma nadzieję na powrót do walki Williamsa i McLarena

22.04.2017

Renault wie jak poprawić tempo wyścigowe

Steiner: Czołowa trójka może być na czele przez cały sezon

21.04.2017

Pascal Wehrlein broni sposobu komunikacji o swojej kontuzji

Ross Brawn: Nie mógłbym pracować z Berniem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Fitzpatrick: GP Brazylii przypieczętowało los Manora

Utrata dziesiątego miejsca w tabeli konstruktorów przekreśliła szanse na znalezienie inwestora.
Nataniel Piórkowski, 6 stycznia 2017, wyświetlenia: 2101<< | lista | T- | T+ | >>


Właściciel Manora – Stephen Fitzpatrick przyznał, iż jego zespół stracił szansę na pozyskanie nowego inwestora po utracie dziesiątego miejsca w klasyfikacji konstruktorów.

W piątek poinformowano, że firma odpowiadająca za prowadzenie działalności brytyjskiego zespołu znalazła się pod kontrolą administratora – firmy FRP Advisory.

Fitzpatrik potwierdził, że szefostwo Manora osiągnęło porozumienie dotyczące sprzedaży zespołu chińskiemu konsorcjum inwestycyjnemu. Zasugerował ponadto, iż do sfinalizowania transakcji nie doszło po tym, jak team z Banbury stracił dziesiąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów na rzecz Saubera.

„Kiedy przejąłem zespół w 2015 roku, wyzwanie było oczywiste: w sezonie 2016 musimy koniecznie zająć miejsce dziesiąte lub wyższe. Przed większą część mistrzostw zmierzaliśmy ku realizacji naszego celu, ale dramatyczny wyścig w Brazylii przekreślił nasze nadzieje i ostatecznie poddał w wątpliwość możliwości rywalizowania zespołu w sezonie 2017” – przyznał otwarcie brytyjski biznesmen.

„Dzisiejsza decyzja o przekazaniu zespołu pod zarząd administratora stanowi rrozczarowujący koniec dwuletniej podróży Manora. Przez większą część ubiegłego roku prowadziliśmy rozmowy z kilkoma grupami inwestorów i w końcu udało nam się ustalić warunki sprzedaży teamu azjatyckiemu konsorcjum inwestycyjnemu, do czego miało dojść w grudniu. Rozwiązanie to mogło zapewnić zespołowi solidną platformę do dalszego wzrostu i rozwoju. Niestety czas minął, zanim transakcja mogła zostać zrealizowana”.

„Nie chcąc ponownie przechodzić przez wydarzenia, z jakimi mieliśmy do czynienia w przeszłości, w 2015 roku ustaliliśmy, że nie możemy rozpoczynać żadnego sezonu nie mając absolutnej pewności co do tego, że będziemy w stanie toczyć rywalizację. Podjęliśmy więc trudną decyzję, aby przekazać firmę odpowiadającą za prowadzenie teamu pod kontrolę administratora” – podsumował Fitzpatrick.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.04.2017  Tombazis: Manor miał potencjał, by powalczyć o mocne wyniki
10.03.2017  Ocon zasmucony upadkiem Manor Racing
01.03.2017  Manor wycofał zgłoszenie do startu w mistrzostwach F1
20.02.2017  Hellmund: Byłem bliski przejęcia Manora
16.02.2017  Minardi: Upadek Manora pokazał ułomność systemu w F1
Tagi:
Manor

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
cichy, 06.01.2017 17:04[!]
a tak się zapierali, że nic to nie zmienia..
oxiplegatz, 06.01.2017 18:01[!]
Mimo wszystko szkoda Manora, kibicowałem im zwłaszcza w ostatnim sezonie. Gdyby podział nagród był inny może by przetrwali.
WooQash, 06.01.2017 18:14[!]
Powiem tak, dziękuję bardzo za taki zespół, który z tyłu ciuła i ciągle narzeka na brak kasy. Wg. mnie to ładowanie pieniędzy w błoto od ładnych kilku lat. Od rok 2010 i zmiany w Regulaminie pozwoliły dołączyć trzem zespołom z jakim skutkiem? HRT odpadło już po 3-ch latach, Caterham czy tam Lotus jak zwał tak zwał, odpadło 2 sezony później, a twór Manora, Marussi czy Virgina, który przeszedł więcej niż nie jedna Pani na dworcu jeżeli chodzi o właściciela nadal próbuje bytować choć tak na prawdę nie wiadomo po co, bo na końcu i tak okazuje się, że będą najgorsi, bo nie ma wcale rozwijanego bolidu lub minimalistycznie, co i tak nie daje żadnych rezultatów aby być regularnie w TOP10. Na prawdę nie wiem po co ładować w to jakikolwiek hajs i żebrać jeszcze od innych, dla mnie ta historia powinna się zakończyć jeżeli nie ma się odpowiedniego zaplecza oraz stabilnego właściciela. Widać chociażby to po HAAS'ie, który dołączył do F1 i już w pierwszym wyścigu pokazał na co stać ten zespół. Potem trochę było gorzej, ale wystartował dużo lepiej niż 3-ka maruderów od 2010. Dlaczego? Bo koleś siedzi w motorsporcie nie od dzisiaj i wie co z czym się je, a nie jest jakimś multimiliarderem czy innym żulem, który ma chwilową manię na F1.
sztuka1988, 06.01.2017 18:29[!]
@WooQash To co piszesz jest racjonalne, ale nie ma się nijak do sportu motorowego na jakimkolwiek poziomie. Niestety motorsport dla 95% ludzi z nim związanych (kierowcy, mechanicy, właściciele) oznacza straty finansowe. Tam nie ma żadnego zysku. Jest tylko ładowanie pieniędzy swoich, nieswoich, z kredytu. Studnia bez dna. Tylko 5% wychodzi na 0 lub zarabia.
Protonek, 06.01.2017 19:21[!]
Każdego zespołu szkoda, ale zastanawia mnie czy urządzą selekcję na 11 miejsce w stawce po nich
bartoszcze, 06.01.2017 19:43[!]
@Protonek
Nie ma szans w tak krótkim czasie.
Poza tym nikt nie powiedział, że za 2,5 miesiąca nie będzie ich w Australii - to było działanie wyprzedzające, a teraz jeśli jest ktoś chętny żeby wyłożyć trochę kasy tak jak zrobił to 2 lata temu Fitzpatrick, to wszystko jest otwarte. Problem w tym, że tę kasę trzeba mieć szybko.
JuJu_Hound, 06.01.2017 19:43[!]
Ciekawy jestem czy mozliwe jest aby w tym wypadku Sauber otrzymał silniki Mercedesa?
Yurek, 06.01.2017 20:38[!]
Cytat WooQash :
Powiem tak, dziękuję bardzo za taki zespół, który z tyłu ciuła i ciągle narzeka na brak kasy

Miałem napisać ostro, ale wykażę się kulturą.
Są, były i będą zespoły, których cechą charakterystyczną jest brak pieniędzy. Nie wszyscy mogą łożyć tyle, co Toyota albo Ferrari (najlepsze przykłady marnotrawienia pieniędzy) i nawet taki Giancarlo Minardi nie dał rady wiecznie trzymać swojego zespołu.
Cytat WooQash :
Widać chociażby to po HAAS'ie, który dołączył do F1 i już w pierwszym wyścigu pokazał na co stać ten zespół.

Wiesz, jaki budżet ma Haas i dlaczego w 2016 zdobył te 29 punktów, czy po prostu tak sobie piszesz?
Cytat JuJu_Hound :
Ciekawy jestem czy mozliwe jest aby w tym wypadku Sauber otrzymał silniki Mercedesa?

Na pewno byłoby to logiczne na niecałe 3 miesiące przed startem sezonu. A McLaren przejdzie na Cosworth DFV.
sneer, 07.01.2017 08:04[!]
Manor (Virgin) i inni dołączyli, bo były inne warunki. Mosley tak to ustawił, że było to realne, także finansowo. Ale "wielcy" uwalili pomysły Maxa i stąd nie wyszło.
Ależ Nasr musi pluć sobie w brodę. W nagrodę za 10 miejsce Sauber go wywalił, a załatwił w ten sposób jedyny zespół, gdzie mógł jeszcze jeździć.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca