F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.02.2017

Wolff: Mercedes obawia się zagrożenia ze strony rywali

Hamilton: Koledzy z zespołu nie powinni dzielić się ze sobą danymi

18.02.2017

Sebastien Buemi wygrał wyścig Formuły E w Buenos Aires

Brawn: Problemów F1 nie można rozwiązać z dnia na dzień

Williams zapewnił Bottasowi możliwość przejścia do czołowego zespołu

17.02.2017

Zespoły popierają propozycję powrotu aktywnego zawieszenia

Bolidy Formuły 1 będą miały napęd na cztery koła?

Pascal Wehrlein opuści pierwszą sesję testową w Barcelonie

Sydney zainteresowane organizacją wyścigu Formuły 1

Williams opublikował pierwsze zdjęcia bolidu FW40

16.02.2017

Dirk de Beer nowym szefem działu aerodynamicznego Williamsa

Haas potwierdził datę prezentacji bolidu VF17

Wieloletni dyrektor marketingowy McLarena odchodzi z zespołu

FIA: Przy sprzedaży F1 Liberty nie doszło do konfliktu interesów

James Allison nowym dyrektorem technicznym Mercedesa

Minardi: Upadek Manora pokazał ułomność systemu w F1

Pirelli przygotowało zapasową wersję opon na sezon 2017

Giovinazzi zastąpi Wehrleina podczas zimowych testów?

15.02.2017

Toro Rosso zdecydowało się na zmianę malowania?

Claire Williams podekscytowana tegorocznym składem kierowców

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Red Bull nie zrezygnuje z rozwoju kontrowersyjnej koncepcji zawieszenia

Głos w sprawie zabrał konsultant zespołu - Helmut Marko.
Nataniel Piórkowski, 12 stycznia 2017, wyświetlenia: 1851<< | lista | T- | T+ | >>


Red Bull Racing będzie w dalszym ciągu rozwijał kontrowersyjną koncepcję zawieszenia – przyznał konsultant zespołu, Helmut Marko, w rozmowie z Auto Bildem.

Przed świętami Bożego Narodzenia Ferrari wystosowało do FIA pismo, w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących wprowadzenia systemu, który może zastąpić zawieszenie typu FRIC bez fizycznego połączenia pomiędzy przednią a tylną partią bolidu. W odpowiedzi FIA uznała takie rozwiązanie za nielegalne.

Włoska La Gazetta dello Sport wyjaśniała na swoich łamach, że organ zarządzający negatywnie wypowiedział się o systemach wykorzystywanych przez Mercedesa i Red Bulla w 2016 roku, argumentując to ich wpływem na poprawę właściwości aerodynamicznych bolidów.

Auto Bild zaznacza, że wyłącznie koncepcja Ferrari na sezon 2017 została uznana za niezgodną z przepisami. W rozmowie z niemiecką gazetą Helmut Marko przyznał: „[W 2017] nie możemy używać tej koncepcji w stu procentach, ale to wcale nie oznacza, że musimy z niej całkowicie zrezygnować”.

Poproszony o komentarz w sprawie kontrowersji, jakie budzi kwestia zawieszeń nowych bolidów GP, były projektant F1 – Gustav Brunner, powiedział: „Nie uważam, że w Australii będzie to coś szczególnie ważnego, bo do tego czasu prawdopodobnie wszystkie zespoły będą dysponować takim systemem”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.02.2017  Red Bull zaprezentuje bolid RB13 26 lutego
11.02.2017  Abiteboul: W 2017 roku moc silników nie przekroczy bariery 1000 KM
09.02.2017  AMuS: Rywale mogą oprotestować zawieszenia bolidów Mercedesa i RBR
09.02.2017  Marko oczekuje znacznych postępów Renault przed GP Hiszpanii
07.02.2017  Briatore nie spodziewa się szybkiego renesansu Ferrari
Tagi:
Red Bull
Ferrari
Mercedes
FIA
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
enstone, 12.01.2017 11:21[!]
Naginanie przepisów przez RBR jest w ich DNA ....
Sasilton, 12.01.2017 12:11[!]
Nic niczego nie nagina. Po prostu Ferrari nie potrafi wymyślić tego co Mercedes i Red Bull.
michal132, 12.01.2017 12:34[!]
Na tym powinno to polegać żeby szukać innowacji i je wprowadzać. A tak to zespoły wywalą kupę kasy na badania i rozwój a potem do kosza bo nielegalne. Swoją drogą w Ferrari muszą mieć niezły ból dupska że od tylu lat nie udało im się wymyślić czegoś czego nie ma konkurencja.
stasek44, 12.01.2017 13:50[!]
@Sasilton @michal132

Myślę, że to nie wynika z tego że Ferrari nie potrafi czegoś wymyślić. Nie sądzę też, aby koncepcja rozwoju zawieszenia w bolidzie RBR była włochom dobrze znana (jeżeli coś było wiadome, to raczej że RBR coś kombinuje, ale nie wiadomo co). Nie mieli i pewnie cały czas nie mają takiej wiedzy, która pozwala na pisanie listów do FIA z zapytaniem o legalność zawieszenia rywali.

Nie jestem adwokatem (Diabła) Ferrari, tylko uważam, że ich zapytanie (bo czego dotyczy list?) dotyczy ich interesu, a nie innych. To że "rywale Ferrari dostali rykoszetem" ~F1TALKS jest efektem ubocznym. 100%, że Ferrari ma "coś swojego", jednak oni sobie nie mogą pozwolić na najmniejsze powinięcie nogi (a zapewne orzeczenie o nielegalności zawieszenia Ferrari na początku sezonu takowym by było.).

Skoro po liście jednak RBR decyduje się na obranie łagodniejszego kursu w projektowaniu zawieszenia to czymś świadczy. Mają więcej czasu. I nie chodzi tu o kreatywność, czy innowacyjność, a raczej o to, że różnice w interpretacji przepisów są duże i nie wiadomo co można, a co nie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca