F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2018

Massa: Williams ponosi konsekwencje za kierowanie się pieniędzmi

Nico Rosberg ustąpił z funkcji menedżera Roberta Kubicy

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Francji

Honda milczy w kwestii potencjalnej współpracy z Red Bullem od sezonu 2019

19.04.2018

Hulkenberg: Nigdy nie byłem w lepszej formie

Kwiat weźmie udział w testach ogumienia Pirelli

F1 dąży do znaczącego ograniczenia wykorzystywania telemetrii?

18.04.2018

Alonso niewzruszony osiągami Ferrari i Hondy

Od 2021 roku F1 może zrezygnować z limitu przepływu paliwa

Ferrari dysponuje obecnie najmocniejszym silnikiem F1?

Williams nie obawia się skutków utraty sponsora tytularnego

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek na GP Azerbejdżanu

17.04.2018

Przedstawiono propozycję zmian w przepisach na sezon 2019

Marko ostrzega Mercedesa przed zatrudnieniem Ricciardo

McLaren nie korzysta z pełnej specyfikacji tegorocznego bolidu

Jos Verstappen: Max musi więcej myśleć walcząc o pozycje

Renault pracuje nad zwiększeniem mocy silnika R.E.18

16.04.2018

Lauda: Verstappen powinien zmienić swój styl jazdy

Whiting: Verstappen będzie teraz ostrożniejszy

Horner: GP Chin pokazało, że Ricciardo powinien zostać w Red Bullu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Red Bull nie zrezygnuje z rozwoju kontrowersyjnej koncepcji zawieszenia

Głos w sprawie zabrał konsultant zespołu - Helmut Marko.
Nataniel Piórkowski, 12 stycznia 2017, wyświetlenia: 1930<< | lista | T- | T+ | >>


Red Bull Racing będzie w dalszym ciągu rozwijał kontrowersyjną koncepcję zawieszenia – przyznał konsultant zespołu, Helmut Marko, w rozmowie z Auto Bildem.

Przed świętami Bożego Narodzenia Ferrari wystosowało do FIA pismo, w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących wprowadzenia systemu, który może zastąpić zawieszenie typu FRIC bez fizycznego połączenia pomiędzy przednią a tylną partią bolidu. W odpowiedzi FIA uznała takie rozwiązanie za nielegalne.

Włoska La Gazetta dello Sport wyjaśniała na swoich łamach, że organ zarządzający negatywnie wypowiedział się o systemach wykorzystywanych przez Mercedesa i Red Bulla w 2016 roku, argumentując to ich wpływem na poprawę właściwości aerodynamicznych bolidów.

Auto Bild zaznacza, że wyłącznie koncepcja Ferrari na sezon 2017 została uznana za niezgodną z przepisami. W rozmowie z niemiecką gazetą Helmut Marko przyznał: „[W 2017] nie możemy używać tej koncepcji w stu procentach, ale to wcale nie oznacza, że musimy z niej całkowicie zrezygnować”.

Poproszony o komentarz w sprawie kontrowersji, jakie budzi kwestia zawieszeń nowych bolidów GP, były projektant F1 – Gustav Brunner, powiedział: „Nie uważam, że w Australii będzie to coś szczególnie ważnego, bo do tego czasu prawdopodobnie wszystkie zespoły będą dysponować takim systemem”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.04.2018  Honda milczy w kwestii potencjalnej współpracy z Red Bullem od sezonu 2019
17.04.2018  Marko ostrzega Mercedesa przed zatrudnieniem Ricciardo
17.04.2018  Renault pracuje nad zwiększeniem mocy silnika R.E.18
16.04.2018  Horner: GP Chin pokazało, że Ricciardo powinien zostać w Red Bullu
15.04.2018  Ricciardo: Zwycięstwo zawdzięczam sprawnej wymianie silnika
Tagi:
Red Bull
Ferrari
Mercedes
FIA
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
enstone, 12.01.2017 11:21[!]
Naginanie przepisów przez RBR jest w ich DNA ....
Sasilton, 12.01.2017 12:11[!]
Nic niczego nie nagina. Po prostu Ferrari nie potrafi wymyślić tego co Mercedes i Red Bull.
michal132, 12.01.2017 12:34[!]
Na tym powinno to polegać żeby szukać innowacji i je wprowadzać. A tak to zespoły wywalą kupę kasy na badania i rozwój a potem do kosza bo nielegalne. Swoją drogą w Ferrari muszą mieć niezły ból dupska że od tylu lat nie udało im się wymyślić czegoś czego nie ma konkurencja.
stasek44, 12.01.2017 13:50[!]
@Sasilton @michal132

Myślę, że to nie wynika z tego że Ferrari nie potrafi czegoś wymyślić. Nie sądzę też, aby koncepcja rozwoju zawieszenia w bolidzie RBR była włochom dobrze znana (jeżeli coś było wiadome, to raczej że RBR coś kombinuje, ale nie wiadomo co). Nie mieli i pewnie cały czas nie mają takiej wiedzy, która pozwala na pisanie listów do FIA z zapytaniem o legalność zawieszenia rywali.

Nie jestem adwokatem (Diabła) Ferrari, tylko uważam, że ich zapytanie (bo czego dotyczy list?) dotyczy ich interesu, a nie innych. To że "rywale Ferrari dostali rykoszetem" ~F1TALKS jest efektem ubocznym. 100%, że Ferrari ma "coś swojego", jednak oni sobie nie mogą pozwolić na najmniejsze powinięcie nogi (a zapewne orzeczenie o nielegalności zawieszenia Ferrari na początku sezonu takowym by było.).

Skoro po liście jednak RBR decyduje się na obranie łagodniejszego kursu w projektowaniu zawieszenia to czymś świadczy. Mają więcej czasu. I nie chodzi tu o kreatywność, czy innowacyjność, a raczej o to, że różnice w interpretacji przepisów są duże i nie wiadomo co można, a co nie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca