F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2018

Massa: Williams ponosi konsekwencje za kierowanie się pieniędzmi

Nico Rosberg ustąpił z funkcji menedżera Roberta Kubicy

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Francji

Honda milczy w kwestii potencjalnej współpracy z Red Bullem od sezonu 2019

19.04.2018

Hulkenberg: Nigdy nie byłem w lepszej formie

Kwiat weźmie udział w testach ogumienia Pirelli

F1 dąży do znaczącego ograniczenia wykorzystywania telemetrii?

18.04.2018

Alonso niewzruszony osiągami Ferrari i Hondy

Od 2021 roku F1 może zrezygnować z limitu przepływu paliwa

Ferrari dysponuje obecnie najmocniejszym silnikiem F1?

Williams nie obawia się skutków utraty sponsora tytularnego

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek na GP Azerbejdżanu

17.04.2018

Przedstawiono propozycję zmian w przepisach na sezon 2019

Marko ostrzega Mercedesa przed zatrudnieniem Ricciardo

McLaren nie korzysta z pełnej specyfikacji tegorocznego bolidu

Jos Verstappen: Max musi więcej myśleć walcząc o pozycje

Renault pracuje nad zwiększeniem mocy silnika R.E.18

16.04.2018

Lauda: Verstappen powinien zmienić swój styl jazdy

Whiting: Verstappen będzie teraz ostrożniejszy

Horner: GP Chin pokazało, że Ricciardo powinien zostać w Red Bullu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Patrick Head: Nowe przepisy nie zbliżą do siebie stawki

Anglik krytycznie wypowiada się o nadchodzących zmianach.
Łukasz Godula, 11 lutego 2017, wyświetlenia: 1380<< | lista | T- | T+ | >>
Ktokolwiek oczekuje, że przepisy na rok 2017 zbliżą stawkę w Formule 1 posiada „kamienie w głowie”, uważa były dyrektor techniczny Williamsa, Patrick Head.

Nowe regulacje, skupiające się głównie na poprawie aerodynamiki, by samochody były o kilka sekund szybsze, miały w zamierzeniu zamieszać stawką. Jednak Head uważa, że niewątpliwie większe zespoły będą miały przewagę ze względu na większe zasoby, które pozwolą im się lepiej zmierzyć ze zmianami.

„Jeśli ktokolwiek myślał, że te zmiany zbliżą do siebie stawkę to ma kamienie w głowie” – powiedział Head w wywiadzie z dziennikarzami Guardian. „Zawsze gdy dokonuje się znacznych zmian to faworyzowane będą większe zespoły, ponieważ mają więcej zasobów, dzięki czemu mogą rozwijać obecny samochód, jak również pracować nad projektem nowego. Gdy posiadasz 750 pracowników przeciwko powiedzmy Force India, które ma 300, to oczywiście, że większy zespół może zrobić więcej. Każde twierdzenie, że to sprawi stawkę ciaśniejszą jest nonsensem”.

Pirelli tymczasem posiada pewny wgląd w potencjalną formę w 2017 roku, gdyż otrzymało dane z zespołów, by lepiej przygotować specyfikację opon. Dyrektor sportowy firmy, Paul Hembery uważa, że stawka będzie rozbita, ale niektóre ekipy mogą być blisko siebie.

„Mamy pewne prognozy i wszyscy zobaczymy jak będzie w Melbourne” – powiedział Hembery. „Jest grupa, która jest bardzo blisko siebie, ale oczywiście całość jest rozstrzelona. Czołowa dziesiątka na pewno będzie ciasna. Czy ktoś wykona krok naprzód? Chciałoby się powiedzieć tak, gdyż zawsze tak było gdy nadchodziła duża zmiana przepisów. Tak więc można sobie wyobrazić, że teraz będzie tak samo”.

Pojawiły się również sugestie, że pomimo skupienia na aerodynamice, nowe przepisy mogą jeszcze bardziej faworyzować moc silnika, a Head zgadza się z tą teorią.

„To co wpływa na większy udział silnika w osiągach to większy docisk, gdyż procent okrążenia przejechanego z pełną mocą będzie większy, niż ten przejechany na limicie przyczepności. Tak więc jeśli posiada się większą moc, to będzie się miało lekką przewagę”.

Anglik wątpi również, że nowe regulacje poprawią ściganie. „Jeśli chcieli formułę, w której jest więcej wyprzedzania bez używania sztucznych narzędzi, jak DRS, to powinni zmniejszyć docisk, ale wszystko poszło w drugą stronę”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.06.2015  Patrick Head wyróżniony tytułem szlacheckim przez królową Elżbietę II
13.06.2014  Patrick Head: Williams nie wykorzystuje potencjału tegorocznego bolidu
23.08.2012  Head wdzięczny Renault za poprawę formy Williamsa
31.12.2011  Patrick Head ustąpił ze swego stanowiska w Williamsie
28.11.2011  Patrick Head odchodzi z Formuły 1
Tagi:
Przepisy
Head P.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Phaedra, 11.02.2017 17:01[!]
Ma rację, wystarczyło znieść te idiotyczne żetony na silniki a stawka by się zacieśniła a tak, ktoś znowu wygra los na loterii. Dużo mówią o kosztach i standaryzacji części a co chwila nowe regulacje. Dla mnie tymi bolidami mogli by jeździć przez następne 10 lat. Dążą do równowagi a co chwila ją rozwalają. Bezsens.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca