F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.02.2017

Prodromou: Mercedes W08 to bolid, który się wyróżnia

Hamilton: F1 musi docenić potencjał mediów społecznościowych

Mercedes jest coraz bliżej osiągnięcia poziomu 1000 koni mechanicznych

McLaren przystąpi do sezonu z większym budżetem niż w 2016 roku

Williams oficjalnie zaprezentował model FW40

24.02.2017

Perez celuje w pierwsze zwycięstwo w sezonie 2017

Ferrari potwierdziło harmonogram jazd na pierwszą sesję

Bolid SF70H pokonał pierwsze kilometry na torze Fiorano

Giovinazzi zastąpi Wehrleina podczas pierwszych testów w Barcelonie

Alonso: Po odejściu Rosberga kontaktował się ze mną Mercedes

Alonso: Podejmę decyzję o swej przyszłości w F1 po letniej przerwie

Alonso ostrożnie kreśli cele McLarena na sezon 2017

McLaren odsłonił czarno-pomarańczowe MCL32

Marko: Nowy bolid Red Bulla jest agresywnie wyglądajcą konstrukcją

Ferrari przedstawiło model SF70H

Bottas: Wierzę, że jestem w stanie pokonać Hamiltona

Hamilton pozytywnie ocenia perspektywy związane z nowym sezonem

23.02.2017

Informacja Pirelli przed testami F1 w Barcelonie

Mercedes nie wie, czy skorzysta w tym sezonie z "płetwy rekina"

Mercedes dopracuje zasady współpracy swych kierowców

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Patrick Head: Nowe przepisy nie zbliżą do siebie stawki

Anglik krytycznie wypowiada się o nadchodzących zmianach.
Łukasz Godula, 11 lutego 2017, wyświetlenia: 1268<< | lista | T- | T+ | >>
Ktokolwiek oczekuje, że przepisy na rok 2017 zbliżą stawkę w Formule 1 posiada „kamienie w głowie”, uważa były dyrektor techniczny Williamsa, Patrick Head.

Nowe regulacje, skupiające się głównie na poprawie aerodynamiki, by samochody były o kilka sekund szybsze, miały w zamierzeniu zamieszać stawką. Jednak Head uważa, że niewątpliwie większe zespoły będą miały przewagę ze względu na większe zasoby, które pozwolą im się lepiej zmierzyć ze zmianami.

„Jeśli ktokolwiek myślał, że te zmiany zbliżą do siebie stawkę to ma kamienie w głowie” – powiedział Head w wywiadzie z dziennikarzami Guardian. „Zawsze gdy dokonuje się znacznych zmian to faworyzowane będą większe zespoły, ponieważ mają więcej zasobów, dzięki czemu mogą rozwijać obecny samochód, jak również pracować nad projektem nowego. Gdy posiadasz 750 pracowników przeciwko powiedzmy Force India, które ma 300, to oczywiście, że większy zespół może zrobić więcej. Każde twierdzenie, że to sprawi stawkę ciaśniejszą jest nonsensem”.

Pirelli tymczasem posiada pewny wgląd w potencjalną formę w 2017 roku, gdyż otrzymało dane z zespołów, by lepiej przygotować specyfikację opon. Dyrektor sportowy firmy, Paul Hembery uważa, że stawka będzie rozbita, ale niektóre ekipy mogą być blisko siebie.

„Mamy pewne prognozy i wszyscy zobaczymy jak będzie w Melbourne” – powiedział Hembery. „Jest grupa, która jest bardzo blisko siebie, ale oczywiście całość jest rozstrzelona. Czołowa dziesiątka na pewno będzie ciasna. Czy ktoś wykona krok naprzód? Chciałoby się powiedzieć tak, gdyż zawsze tak było gdy nadchodziła duża zmiana przepisów. Tak więc można sobie wyobrazić, że teraz będzie tak samo”.

Pojawiły się również sugestie, że pomimo skupienia na aerodynamice, nowe przepisy mogą jeszcze bardziej faworyzować moc silnika, a Head zgadza się z tą teorią.

„To co wpływa na większy udział silnika w osiągach to większy docisk, gdyż procent okrążenia przejechanego z pełną mocą będzie większy, niż ten przejechany na limicie przyczepności. Tak więc jeśli posiada się większą moc, to będzie się miało lekką przewagę”.

Anglik wątpi również, że nowe regulacje poprawią ściganie. „Jeśli chcieli formułę, w której jest więcej wyprzedzania bez używania sztucznych narzędzi, jak DRS, to powinni zmniejszyć docisk, ale wszystko poszło w drugą stronę”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.06.2015  Patrick Head wyróżniony tytułem szlacheckim przez królową Elżbietę II
13.06.2014  Patrick Head: Williams nie wykorzystuje potencjału tegorocznego bolidu
23.08.2012  Head wdzięczny Renault za poprawę formy Williamsa
31.12.2011  Patrick Head ustąpił ze swego stanowiska w Williamsie
28.11.2011  Patrick Head odchodzi z Formuły 1
Tagi:
Przepisy
Head P.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Phaedra, 11.02.2017 17:01[!]
Ma rację, wystarczyło znieść te idiotyczne żetony na silniki a stawka by się zacieśniła a tak, ktoś znowu wygra los na loterii. Dużo mówią o kosztach i standaryzacji części a co chwila nowe regulacje. Dla mnie tymi bolidami mogli by jeździć przez następne 10 lat. Dążą do równowagi a co chwila ją rozwalają. Bezsens.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca