F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2018

Vettel: Wyciągnąłem wnioski z incydentu w Baku

Ericsson: Sauber walczy teraz z Williamsem

Palmer: Aston Martin może stanowić alternatywę dla Ferrari

Stroll: Mogłem wygrać w Baku, gdybym lepiej bronił się przed Ricciardo

25.04.2018

Symonds: Największym problemem Mercedesa jest zarządzanie oponami

Renault przygotowuje poprawki silnika na GP Hiszpanii

FIA zezwoli zespołom na montowanie lusterek na systemie halo

Marca: FIA zainteresowała się bolidem Ferrari

24.04.2018

Magnussen: Zwiększenie limitu paliwa nie daje gwarancji ostrego ścigania

Horner: Red Bull może wybrać dostawcę silników na sezon 2019

Horner: Ricciardo powinien podjąć decyzję przed letnią przerwą

Hamilton chce związać się z Mercedesem długoterminową umową

FIA rozważa zmiany mające poprawić bezpieczeństwo podczas pit stopów

23.04.2018

John Booth odszedł z Toro Rosso

Leclerc: Ericsson zasługuje na większy szacunek

Williams próbuje wyeliminować problemy z układem chłodzenia bolidu

Berger: Porsche rozważa wejście do F1 od 2021 roku

Verstappen: Red Bull może mieć problemy na długich prostych

22.04.2018

Key: Toro Rosso korzysta z doświadczenia Hartley'a z WEC

20.04.2018

Massa: Williams ponosi konsekwencje za kierowanie się pieniędzmi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Powstanie nowe stowarzyszenie zespołów Formuły 1?

Czołowe teamy dążą do powołania organu, który jednym głosem negocjowałby z Liberty.
Nataniel Piórkowski, 15 lutego 2017, wyświetlenia: 1103<< | lista | T- | T+ | >>


Czołowe zespoły Formuły 1 prowadzą wstępne rozmowy na temat stworzenia nowego stowarzyszenia, które po przejęciu sportu przez Liberty Media stałoby na straży ich interesów finansowych oraz przywilejów związanych z procesem tworzenia przepisów.

Dziennikarze brytyjskiego magazynu Autosport ustalił, że wysocy rangą przedstawiciele zespołów Formuły 1 dążą do zebrania poparcia dla utworzenia organu, który działając w sposób kolektywny dysponowałby silniejszą pozycją negocjacyjną, mając za zadanie ochronę przywilejów finansowych związanych z bonusem za mistrzostwo konstruktorów – a angielskiego CCB.

Gratyfikacje CCB obejmują teamy Mercedesa, Red Bulla, Ferrari i McLarena, gwarantując im preferencyjny status w procesie podziału nagród finansowych ze strony właściciela praw komercyjnych. W obecnej sytuacji jednak, każde posunięcie zmierzające do utworzenia nowego stowarzyszenia zespołów, doprowadziłoby do zaostrzenia podziałów w sporcie.

Liberty Media Group, które od stycznia dysponuje kontrolą nad nowo utworzoną Formula One Group, podkreślało, że zamierza wyeliminować olbrzymie dysproporcje w podziale nagród występujące obecnie pomiędzy czołowymi zespołami i ekipami ze środka i końca stawki. Wszystko wskazuje na to, że zapowiedzi te wywołały zaniepokojenie wśród teamów, którym przysługuje CCB, co w niedalekiej przyszłości może doprowadzić do sporów w zakresie nowego modelu podziału zysków.

W myśl obecnie obowiązujących porozumień, podpisanych jeszcze przez Berniego Ecclestone'a i Formula One Management, cztery zespoły z grupy CCB otrzymują do podziału aż 65% pieniędzy z ogólnej puli. Do pozostałych stajni trafia tylko pozostałe trzydzieści pięć procent stawki.

Chociaż w rozmowach z Autosportem żaden z przedstawicieli zespołów nie chciał potwierdzić, czy czynione są dążenia do powstania nowego stowarzyszenia zespołów, nikt z proszonych o komentarz nie zdementował też doniesień o mających toczyć się obecnie zakulisowych rozmowach.

Ostatnim działającym w Formule 1 organem reprezentującym interesy zespołów była FOTA (Stowarzyszenie Zespołów Formuły 1). Organizacja powstała w 2008, by reprezentować wspólny interes teamów w kontaktach z FIA i FOM. FOTA przestała istnieć w 2014 roku, na fali nieporozumień wywołanych warunkami umów podpisanych przez FOM z zespołami z grupy CCB.

Nie wiadomo na tę chwilę, w jaki sposób nowe stowarzyszenie miałoby chronić interesy wszystkich zespołów, a nie tylko tych ekip, które otrzymują największe gratyfikacje finansowe. Jeden z przedstawicieli niezależnych zespołów stwierdził nawet, że w ostatecznym rozrachunku mogą powstać dwa organy: pierwszy, w skład którego wejdą zespoły CCB i drugi sformowany z pozostałych stajni.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2018  Magnussen: Zwiększenie limitu paliwa nie daje gwarancji ostrego ścigania
24.04.2018  FIA rozważa zmiany mające poprawić bezpieczeństwo podczas pit stopów
19.04.2018  F1 dąży do znaczącego ograniczenia wykorzystywania telemetrii?
18.04.2018  Od 2021 roku F1 może zrezygnować z limitu przepływu paliwa
17.04.2018  Przedstawiono propozycję zmian w przepisach na sezon 2019
Tagi:
F1 ogólnie
FOTA
Liberty Media

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sneer, 15.02.2017 15:19[!]
Hehe, już się boją normalności. Mniejsze zespoły nie przystąpią. Mam nadzieję, że Liberty posprząta ten ekonomiczny bajzel w F1.
bartoszcze, 15.02.2017 17:56[!]
Zaraz widać komu nie w smak to dochodzenie Komisji Europejskiej.

Tak na marginesie, to Renault też ma zagwarantowane specjalne prawa, tyle że w dłuższej perspektywie czasowej (do 2026), więc już widzę te negocjacje bez Renault...
hds.147, 15.02.2017 20:09[!]
Hah... czyżby Bernie się znów "ofiarował" za niewielki procent :P ?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca