F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.02.2017

Prodromou: Mercedes W08 to bolid, który się wyróżnia

Hamilton: F1 musi docenić potencjał mediów społecznościowych

Mercedes jest coraz bliżej osiągnięcia poziomu 1000 koni mechanicznych

McLaren przystąpi do sezonu z większym budżetem niż w 2016 roku

Williams oficjalnie zaprezentował model FW40

24.02.2017

Perez celuje w pierwsze zwycięstwo w sezonie 2017

Ferrari potwierdziło harmonogram jazd na pierwszą sesję

Bolid SF70H pokonał pierwsze kilometry na torze Fiorano

Giovinazzi zastąpi Wehrleina podczas pierwszych testów w Barcelonie

Alonso: Po odejściu Rosberga kontaktował się ze mną Mercedes

Alonso: Podejmę decyzję o swej przyszłości w F1 po letniej przerwie

Alonso ostrożnie kreśli cele McLarena na sezon 2017

McLaren odsłonił czarno-pomarańczowe MCL32

Marko: Nowy bolid Red Bulla jest agresywnie wyglądajcą konstrukcją

Ferrari przedstawiło model SF70H

Bottas: Wierzę, że jestem w stanie pokonać Hamiltona

Hamilton pozytywnie ocenia perspektywy związane z nowym sezonem

23.02.2017

Informacja Pirelli przed testami F1 w Barcelonie

Mercedes nie wie, czy skorzysta w tym sezonie z "płetwy rekina"

Mercedes dopracuje zasady współpracy swych kierowców

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Powstanie nowe stowarzyszenie zespołów Formuły 1?

Czołowe teamy dążą do powołania organu, który jednym głosem negocjowałby z Liberty.
Nataniel Piórkowski, 15 lutego 2017, wyświetlenia: 957<< | lista | T- | T+ | >>


Czołowe zespoły Formuły 1 prowadzą wstępne rozmowy na temat stworzenia nowego stowarzyszenia, które po przejęciu sportu przez Liberty Media stałoby na straży ich interesów finansowych oraz przywilejów związanych z procesem tworzenia przepisów.

Dziennikarze brytyjskiego magazynu Autosport ustalił, że wysocy rangą przedstawiciele zespołów Formuły 1 dążą do zebrania poparcia dla utworzenia organu, który działając w sposób kolektywny dysponowałby silniejszą pozycją negocjacyjną, mając za zadanie ochronę przywilejów finansowych związanych z bonusem za mistrzostwo konstruktorów – a angielskiego CCB.

Gratyfikacje CCB obejmują teamy Mercedesa, Red Bulla, Ferrari i McLarena, gwarantując im preferencyjny status w procesie podziału nagród finansowych ze strony właściciela praw komercyjnych. W obecnej sytuacji jednak, każde posunięcie zmierzające do utworzenia nowego stowarzyszenia zespołów, doprowadziłoby do zaostrzenia podziałów w sporcie.

Liberty Media Group, które od stycznia dysponuje kontrolą nad nowo utworzoną Formula One Group, podkreślało, że zamierza wyeliminować olbrzymie dysproporcje w podziale nagród występujące obecnie pomiędzy czołowymi zespołami i ekipami ze środka i końca stawki. Wszystko wskazuje na to, że zapowiedzi te wywołały zaniepokojenie wśród teamów, którym przysługuje CCB, co w niedalekiej przyszłości może doprowadzić do sporów w zakresie nowego modelu podziału zysków.

W myśl obecnie obowiązujących porozumień, podpisanych jeszcze przez Berniego Ecclestone'a i Formula One Management, cztery zespoły z grupy CCB otrzymują do podziału aż 65% pieniędzy z ogólnej puli. Do pozostałych stajni trafia tylko pozostałe trzydzieści pięć procent stawki.

Chociaż w rozmowach z Autosportem żaden z przedstawicieli zespołów nie chciał potwierdzić, czy czynione są dążenia do powstania nowego stowarzyszenia zespołów, nikt z proszonych o komentarz nie zdementował też doniesień o mających toczyć się obecnie zakulisowych rozmowach.

Ostatnim działającym w Formule 1 organem reprezentującym interesy zespołów była FOTA (Stowarzyszenie Zespołów Formuły 1). Organizacja powstała w 2008, by reprezentować wspólny interes teamów w kontaktach z FIA i FOM. FOTA przestała istnieć w 2014 roku, na fali nieporozumień wywołanych warunkami umów podpisanych przez FOM z zespołami z grupy CCB.

Nie wiadomo na tę chwilę, w jaki sposób nowe stowarzyszenie miałoby chronić interesy wszystkich zespołów, a nie tylko tych ekip, które otrzymują największe gratyfikacje finansowe. Jeden z przedstawicieli niezależnych zespołów stwierdził nawet, że w ostatecznym rozrachunku mogą powstać dwa organy: pierwszy, w skład którego wejdą zespoły CCB i drugi sformowany z pozostałych stajni.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.02.2017  Hamilton: F1 musi docenić potencjał mediów społecznościowych
24.02.2017  Alonso: Podejmę decyzję o swej przyszłości w F1 po letniej przerwie
23.02.2017  Hamilton: F1 musi bardziej otworzyć się na kibiców
22.02.2017  Marko: Duże zespoły zasługują na większe wpływy
22.02.2017  Marko popiera zamiary Brawna dotyczące usunięcia DRS z Formuły 1
Tagi:
F1 ogólnie
FOTA
Liberty Media

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sneer, 15.02.2017 15:19[!]
Hehe, już się boją normalności. Mniejsze zespoły nie przystąpią. Mam nadzieję, że Liberty posprząta ten ekonomiczny bajzel w F1.
bartoszcze, 15.02.2017 17:56[!]
Zaraz widać komu nie w smak to dochodzenie Komisji Europejskiej.

Tak na marginesie, to Renault też ma zagwarantowane specjalne prawa, tyle że w dłuższej perspektywie czasowej (do 2026), więc już widzę te negocjacje bez Renault...
hds.147, 15.02.2017 20:09[!]
Hah... czyżby Bernie się znów "ofiarował" za niewielki procent :P ?
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca