F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.06.2018

FIA wyznaczyła trzecią strefę aktywacji DRS na Red Bull Ringu

Hamilton: Sędziowie potraktowali Vettela zbyt łagodnie

Alonso: Mam nadzieję, że niska forma McLarena była wypadkiem przy pracy

Wolff: Silniki Mercedesa, Ferrari i Renault zapewniają zbliżone osiągi

F1 może zrezygnować z wykorzystywania szykany na prostej Mistral

GP Francji: weekend w obiektywie

GP Francji: opony użyte w wyścigu

24.06.2018

Gasly i Ocon zostali ukarani reprymendami

Vasseur: Plotki o Leclercu w Ferrari to miły problem

Vettel: Kolizja z Bottasem była wynikiem mojego błędu

Lauda: Kara 5 sekund nałożona na Vettela była zbyt łagodna

Ocon: Już po kolizji z Grosjeanem wiedziałem, że będę musiał się wycofać

GP Francji: najszybsze okrążenia wyścigu

GP Francji: wyniki wyścigu

Lewis Hamilton wygrał wyścig o Grand Prix Francji

De Vries wygrywa niedzielne zawody F2 na torze Paul Ricard

Illot odnosi pierwsze zwycięstwo w GP3 podczas dzisiejszego sprintu

Brown: McLaren chce zatrzymać Alonso w Formule 1

Rozmowy ws. przyszłości GP Wielkiej Brytanii rozpoczną się w poniedziałek

Grosjean nie potrafi wyjaśnić kraksy z kwalifikacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Bolidy Formuły 1 będą miały napęd na cztery koła?

Jest to rzekomo jedna z propozycji zmian na sezon 2021.
Mateusz Szymkiewicz, 17 lutego 2017, wyświetlenia: 4978<< | lista | T- | T+ | >>


Według informacji uzyskanych przez portugalskie media, pojawiła się propozycja wprowadzenia napędu na cztery koła w bolidach Formuły 1.

W ostatnim czasie coraz głośniej mówi się o propozycjach zmian na sezon 2021, kiedy to wygasa obecna formuła silnikowa. Większość osób w środowisku F1 optuje za powrotem do wolnossących układów napędowych, które będą dużo prostsze, tańsze, a także głośniejsze. Mimo to największym zwolennikiem pozostania przy hybrydowych jednostkach V6 jest Mercedes. Jak niedawno stwierdził Toto Wolff, Formuła 1 planując zmiany powinna skupić się na wydobyciu jeszcze większej mocy z obecnie wykorzystywanych pakietów.

Jak podają portugalskie media, wśród osób decyzyjnych pojawiła się propozycja utrzymania obecnych jednostek, aczkolwiek bolidy miałyby otrzymać dodatkowe systemy hybrydowe, które napędzałyby przednią oś. „Mercedes oraz Honda byliby zainteresowani tego rodzaju technologią. Osobiście jestem podekscytowany perspektywą bolidów F1 z napędem na cztery koła” – możemy przeczytać w raporcie.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.06.2018  Rozmowy ws. przyszłości GP Wielkiej Brytanii rozpoczną się w poniedziałek
23.06.2018  Kierowcy F1 domagają się usunięcia szykany z prostej Mistral
19.06.2018  Marko: Liberty musi wyłożyć na stół nowe przepisy
14.06.2018  Carey: Nowe wyścigi F1 w USA będą odbywały się na torach ulicznych
13.06.2018  Hankook przystąpi do przetargu na dostawcę opon w Formule 1?
Tagi:
F1 ogólnie
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Luis Garcia, 17.02.2017 13:59[!]
Jeśli się wycofają z tych kosiarek, to Merc pewnie powie auf Wiedersehen F1 :D
bartoszcze, 17.02.2017 14:30[!]
Zawsze zostaną znakomite jednostki Tag Heuer :D
tifosi, 17.02.2017 17:46[!]
A do sezonu dopuszczać tylko te zespoły które zamiast testów ukończą Dakar. :P
F1 4x4 paranoja.
ICEman, 17.02.2017 18:02[!]
Quattro to w rajdach F1 to musi być RWD i koniec
Dawid17, 17.02.2017 18:22[!]
W F1 chodzi o szybkość a 4x4 to zapewnia. W rajdach też kiedyś myślano, że nie ma nic lepszego od RWD.
mr_bean2000, 17.02.2017 18:34[!]
Świetna sprawa. Od dawna się zastawiam, dlaczego jeszcze tego nie wprowadzili.
piotr_del_grey, 17.02.2017 20:11[!]
Jak wiadomo, zastosowanie 4x4 nieco zwiększa masę. I nawet jestem w stanie poprzeć taki argument, jednak tylko wtedy, gdy to silnik spalinowy będzie napędzał te koła a nie jakieś systemy hybrydowe. Wtedy żeby utrzymać tempo jednostki będą musiały być bardziej 'wyżyłowane'. A tego chyba chcemy.
kibic sribic, 17.02.2017 21:34[!]
Ja tu tylko wrzucę ciekawy dokument o przewadze Quattro nad RWD na asfalcie i znikam:
https://youtu.be/p10m0Jdk8tc?t=6m51s (znajomość angielskiego wymagana)
dek, 18.02.2017 00:51[!]
O co panika, przecież to będzie dołączany napęd na przednie koła za pomocą silników elektrycznych, tak jak w LMP1.
lordfryta, 18.02.2017 08:42[!]
Moze wreszcie zobaczymy Audi w F1...
baron, 18.02.2017 12:58[!]
Prędzej VAG postawi na Lamborghini. ;)
dziadekm, 19.02.2017 09:06[!]
To co może Audi i legendarne Quattro... ;)
aronek, 20.02.2017 11:10[!]
VAG za dużo utopił w dieselgate. Nie ma szans na F1.
gnodeb, 20.02.2017 11:20[!]
Kiedyś już chyba w F1 próbowali 4WD i okazało się, że wady przewyższają zalety i nie opłaca się w tego typu wyścigach.
Cieszy mnie fakt, że przepisy o tych silniko-pierdziawkach wygasną i będzię (oby) coś normalnego. Silniki V8 to był kunszt techniki i środowisko F1 zdaje sobie z tego sprawę puszczając w materiałach promocyjnych dźwięk poprzednich silników. Nie chodzi tu nawet o hałas, ale o wyobrażenie że ta cała konstrukcja działa i to było niesamowite.
Na szczęście rynek zweryfikował downsizing narzucony przez eko-popaprańców; trend się odwraca i mam nadzieję że F1 też wróci do normalności, bo teraz łatwiej kupić np. Audi R8 z silnikiem Lamborghini V10 i mieć banana na twarzy niż słuchać F1.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca