F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2018

Massa: Williams ponosi konsekwencje za kierowanie się pieniędzmi

Nico Rosberg ustąpił z funkcji menedżera Roberta Kubicy

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Francji

Honda milczy w kwestii potencjalnej współpracy z Red Bullem od sezonu 2019

19.04.2018

Hulkenberg: Nigdy nie byłem w lepszej formie

Kwiat weźmie udział w testach ogumienia Pirelli

F1 dąży do znaczącego ograniczenia wykorzystywania telemetrii?

18.04.2018

Alonso niewzruszony osiągami Ferrari i Hondy

Od 2021 roku F1 może zrezygnować z limitu przepływu paliwa

Ferrari dysponuje obecnie najmocniejszym silnikiem F1?

Williams nie obawia się skutków utraty sponsora tytularnego

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek na GP Azerbejdżanu

17.04.2018

Przedstawiono propozycję zmian w przepisach na sezon 2019

Marko ostrzega Mercedesa przed zatrudnieniem Ricciardo

McLaren nie korzysta z pełnej specyfikacji tegorocznego bolidu

Jos Verstappen: Max musi więcej myśleć walcząc o pozycje

Renault pracuje nad zwiększeniem mocy silnika R.E.18

16.04.2018

Lauda: Verstappen powinien zmienić swój styl jazdy

Whiting: Verstappen będzie teraz ostrożniejszy

Horner: GP Chin pokazało, że Ricciardo powinien zostać w Red Bullu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Zespoły popierają propozycję powrotu aktywnego zawieszenia

W kontekście sezonu 2018 trwają też rozmowy nad trzema innymi propozycjami.
Nataniel Piórkowski, 17 lutego 2017, wyświetlenia: 1877<< | lista | T- | T+ | >>


Większość zespołów F1 wyraziła zgodę co do tego, że doprowadzenie do powrotu aktywnego zawieszenia jest najprostszą drogą do zakończenia sporów związanych z interpretacją przepisów.

Ponowne dopuszczenie do użytku aktywnego zawieszenia jest jedną z czterech propozycji ocenianych w kontekście sezonu 2018. W przypadku tegorocznego regulaminu technicznego oczekuje się, że do końca lutego FIA wyda dyrektywę techniczną mającą na celu klarowne nakreślenie granic, w których mogą operować zespoły przygotowując projekty zawieszenia swych bolidów.

Debata na ten temat wywiązała się kilka tygodni temu, po tym jak Ferrari zwróciło się do FIA z prośbą o wyjaśnienie dotyczące rozwiązań, które przyczyniają się do poprawy osiągów aerodynamicznych.

Ze względu na skalę zmian aktywne zawieszenie mogłoby zostać dopuszczone do użytku najwcześniej od sezonu 2018. Projekt zakłada standaryzację aparatury obsługującej pracę zawieszenia, co w założeniu miałoby zapobiec technicznemu wyścigowi zbrojeń, a co za tym idzie – kolejnemu wzrostowi kosztów. Za dobry punkt wyjścia uznano projekt przygotowany przez Mercedesa w 2014 roku.

Pozostałe możliwości

Drugą opcją jest realizacja propozycji Ferrari, zakładającej zaostrzenie przepisów dotyczących zawieszenia, tak by wyeliminować pasywne systemy mające wpływ na platformę aerodynamiczną.

Trzecia możliwość zakłada wyłączenie kwestii systemów zawieszenia z przepisów FIA, co w praktyce doprowadziłoby do przyzwolenia na stosowanie pasywnych systemów zaprojektowanych z myślą o kontroli platformy aerodynamicznej (przepisy zakazywałyby jednak nadal powrotu np. do zawieszenia typu FRIC). Chociaż rozwiązałoby to często pojawiające się spory nad legalnością systemów poszczególnych zespołów, podnoszone są obawy związane z ewentualnym wzrostem kosztów.

Czwarta ewentualność zakłada zachowanie obecnych przepisów technicznych, przy wzmocnionej kontroli ze strony FIA. Organ zarządzający mógłby przeprowadzać więcej testów mających na celu kontrolę zgodności systemów zawieszenia z regulaminem technicznym, a zespoły byłyby zobligowane do przekazywania do Federacji dokumentacji opisującej wykorzystywane projekty.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.04.2018  F1 dąży do znaczącego ograniczenia wykorzystywania telemetrii?
18.04.2018  Od 2021 roku F1 może zrezygnować z limitu przepływu paliwa
17.04.2018  Przedstawiono propozycję zmian w przepisach na sezon 2019
14.04.2018  F1 ustanowi nowy limit paliwa na wyścig od sezonu 2019?
12.04.2018  Brawn: GP Bahrajnu pokazało, że w F1 funkcjonują dwie ligi zespołów
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
peritas, 17.02.2017 15:22[!]
Bardzo dobrze,standaryzacja zamknie wreszcie nienormalne windowanie kosztów.Standardowe zawieszenie,standardowe tanie silniki spalinowe oraz skrzynia biegów.Natomiast uwolniłbym aero,mapowanie silnika oraz hybrydę.Obecnie koszty są dlatego wysokie że muszą rozwijać i silnik spalinowy i hybrydę i zawieszenie.Spalinówka odchodzi do lamusa,aktywne zawieszenie wymyslono 20parę lat temu-po co szukać innego rozwiązania,które i tak jest tylko imitacją.Silnik elektr to przyszłość gdyby z niego zrezygnowano to odejdą producenci- może zostałoby tylko Ferrari
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca