F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.07.2017

Pirelli zakończyło analizę uszkodzonej opony z bolidu Vettela

Grosjean i Magnussen pozostaną kierowcami Haasa w sezonie 2018

Hasegawa: Zniesienie systemu tokenów pomaga Hondzie w odrabianiu strat

Lauda: F1 może żałować wprowadzenia Halo

Horner: F1 musi odpowiedzieć na wiele poważnych pytań

Wolff: FIA "nie miała wyboru" decydując o wprowadzeniu Halo

Force India rozpoczęło negocjacje nad nową umową dla Pereza

20.07.2017

Williams zabronił Villeneuve'owi wstępu do swojego motorhome'u?

GPDA popiera decyzję o wprowadzeniu systemu Halo od sezonu 2018

Mallya: Perez powinien odejść z Force India tylko do Ferrari

Kubica pewny, że jest w stanie poprowadzić bolid w specyfikacji z sezonu 2017

19.07.2017

System Halo ma wejść do użytku w F1 od sezonu 2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Węgier

Cosworth rozważa powrót do F1

Brown: Mercedes i Ferrari nie chcą pomagać McLarenowi

Bratches: Ostatni tydzień był przykładem modelowej imprezy F1

Sainz: Wyciągnąłem wnioski z zamieszania wokół mojej przyszłości w F1

18.07.2017

Robert Kubica może wziąć udział w testach na Hungaroringu

Wolff umniejsza znaczenie plotek łączących Hamiltona z Ferrari

Carey: Silverstone pozostaje preferowanym torem dla Formuły 1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Zespoły popierają propozycję powrotu aktywnego zawieszenia

W kontekście sezonu 2018 trwają też rozmowy nad trzema innymi propozycjami.
Nataniel Piórkowski, 17 lutego 2017, wyświetlenia: 1811<< | lista | T- | T+ | >>


Większość zespołów F1 wyraziła zgodę co do tego, że doprowadzenie do powrotu aktywnego zawieszenia jest najprostszą drogą do zakończenia sporów związanych z interpretacją przepisów.

Ponowne dopuszczenie do użytku aktywnego zawieszenia jest jedną z czterech propozycji ocenianych w kontekście sezonu 2018. W przypadku tegorocznego regulaminu technicznego oczekuje się, że do końca lutego FIA wyda dyrektywę techniczną mającą na celu klarowne nakreślenie granic, w których mogą operować zespoły przygotowując projekty zawieszenia swych bolidów.

Debata na ten temat wywiązała się kilka tygodni temu, po tym jak Ferrari zwróciło się do FIA z prośbą o wyjaśnienie dotyczące rozwiązań, które przyczyniają się do poprawy osiągów aerodynamicznych.

Ze względu na skalę zmian aktywne zawieszenie mogłoby zostać dopuszczone do użytku najwcześniej od sezonu 2018. Projekt zakłada standaryzację aparatury obsługującej pracę zawieszenia, co w założeniu miałoby zapobiec technicznemu wyścigowi zbrojeń, a co za tym idzie – kolejnemu wzrostowi kosztów. Za dobry punkt wyjścia uznano projekt przygotowany przez Mercedesa w 2014 roku.

Pozostałe możliwości

Drugą opcją jest realizacja propozycji Ferrari, zakładającej zaostrzenie przepisów dotyczących zawieszenia, tak by wyeliminować pasywne systemy mające wpływ na platformę aerodynamiczną.

Trzecia możliwość zakłada wyłączenie kwestii systemów zawieszenia z przepisów FIA, co w praktyce doprowadziłoby do przyzwolenia na stosowanie pasywnych systemów zaprojektowanych z myślą o kontroli platformy aerodynamicznej (przepisy zakazywałyby jednak nadal powrotu np. do zawieszenia typu FRIC). Chociaż rozwiązałoby to często pojawiające się spory nad legalnością systemów poszczególnych zespołów, podnoszone są obawy związane z ewentualnym wzrostem kosztów.

Czwarta ewentualność zakłada zachowanie obecnych przepisów technicznych, przy wzmocnionej kontroli ze strony FIA. Organ zarządzający mógłby przeprowadzać więcej testów mających na celu kontrolę zgodności systemów zawieszenia z regulaminem technicznym, a zespoły byłyby zobligowane do przekazywania do Federacji dokumentacji opisującej wykorzystywane projekty.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.07.2017  Hasegawa: Zniesienie systemu tokenów pomaga Hondzie w odrabianiu strat
21.07.2017  Lauda: F1 może żałować wprowadzenia Halo
21.07.2017  Horner: F1 musi odpowiedzieć na wiele poważnych pytań
21.07.2017  Wolff: FIA "nie miała wyboru" decydując o wprowadzeniu Halo
20.07.2017  GPDA popiera decyzję o wprowadzeniu systemu Halo od sezonu 2018
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
peritas, 17.02.2017 15:22[!]
Bardzo dobrze,standaryzacja zamknie wreszcie nienormalne windowanie kosztów.Standardowe zawieszenie,standardowe tanie silniki spalinowe oraz skrzynia biegów.Natomiast uwolniłbym aero,mapowanie silnika oraz hybrydę.Obecnie koszty są dlatego wysokie że muszą rozwijać i silnik spalinowy i hybrydę i zawieszenie.Spalinówka odchodzi do lamusa,aktywne zawieszenie wymyslono 20parę lat temu-po co szukać innego rozwiązania,które i tak jest tylko imitacją.Silnik elektr to przyszłość gdyby z niego zrezygnowano to odejdą producenci- może zostałoby tylko Ferrari
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca