F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.06.2017

Alfonso Celis weźmie udział w treningach przed GP Austrii i Węgier

FIA może domagać się od Vettela dalszych wyjaśnień ws. incydentu z Baku

Organizatorzy GP Francji zrezygnują z użycia szykany na prostej Mistral?

Formuła 1 zorganizuje zbiorową prezentację bolidów na sezon 2018?

Briatore: Nie można wykluczyć powrotu Alonso do Ferrari

Stewart: Hamilton także ponosi pewną odpowiedzialność za incydent z Baku

27.06.2017

Force India zmieni nazwę na Force 1?

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Austrii

Abiteboul: Cały czas mamy na oku Carlosa Sainza

Rio de Janeiro zainteresowane przejęciem organizacji Grand Prix Brazylii

Grosjean: Problemy Haasa z hamulcami są nie do zaakceptowania

Honda przygotuje kolejne poprawki do jednostki na Grand Prix Austrii

26.06.2017

Boullier: Pierwsze punkty w sezonie nie są powodem do ekscytacji

Hamilton nie zamierza rozmawiać z Vettelem o incydencie z Azerbejdżanu

Vettel pragnie wyjaśnić z Hamiltonem kontrowersyjny incydent z Baku

Wolff: Wydarzenia z Baku mogą zaostrzyć walkę o tytuł mistrzowski

Stroll: Krytyka kierowana pod moim adresem to "szum w tle"

Wolff odrzuca spekulacje łączące Alonso z przejściem do Mercedesa

25.06.2017

Punkty karne (stan po GP Azerbejdżanu)

Informacja Pirelli po wyścigu o GP Azerbejdżanu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Newey: Zmiany w przepisach mogą nie rozwiązać problemów F1

Zdaniem Brytyjczyka istnieje ryzyko, że głównym wyzacznikiem osiągów bolidów pozostaną silniki.
Nataniel Piórkowski, 20 lutego 2017, wyświetlenia: 1540<< | lista | T- | T+ | >>


Dyrektor techniczny Red Bull Racing – Adrian Newey, obawia się, że pomimo poważnych zmian w przepisach Formuła 1 pozostanie w zbyt dużym stopniu zdominowana przez osiągi silników.

Brytyjczyk, jeden z najbardziej cenionych projektantów bolidów F1, wielokrotnie dawał do zrozumienia, iż nie zgadza się z kierunkiem w jakim od kilku ostatnich lat podąża seria Grand Prix. Teraz Newey przyznał, iż z ostrożnością podchodzi do ostatnich zmian w regulaminach technicznych.

„Połączenie wyższej przyczepności mechanicznej, większego docisku i cięższych bolidów oznacza, że ilość czasu spędzana przez kierowców z gazem w podłodze będzie dużo większa niż dotychczas. Doprowadza to więc do sytuacji, w której jeszcze bardziej będzie liczyła się moc jednostek napędowych”.

„Jednakże, tym co szczególnie budzi mój niepokój, jest Formuła 1 zdominowana przez osiągi silników. To dość niezdrowa sytuacja. W tym sporcie powinno bowiem chodzić o mieszankę silnika, podwozia i talentu kierowcy” – tłumaczył Newey w trakcie spotkania z mediami przy okazji rundy serii MRF na torze Chennai.

„Dodatkowy docisk i wyższa przyczepność oznaczają, że bolidy będą generować większe przeciążenia. To z kolei zmusi kierowców do bardziej wytężonej pracy za kierownicą. Przez ostatnie lata, słuchając rozmów zawodników z inżynierami przez radio, nie czuliśmy, by osoba siedząca w bolidzie miała podwyższone tętno pracy serca. Prawdę mówiąc można było odnieść wrażenie, że ona także siedzi przed telewizorem i ogląda z nami wyścig! Niestety jednak zmiany wprowadzone w przepisach mogą negatywnie wpłynąć na możliwości wyprzedzania i wyrównaną walkę na torze”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.05.2017  Newey: Monako nie jest dla Red Bulla tak dużą szansą jak w sezonie 2016
23.05.2017  Newey: "Komitetowa" struktura Red Bulla okazała się nieefektywna
18.05.2017  Newey zwiększył zaangażowanie w pomoc Red Bull Racing
28.02.2017  Newey: Nowe bolidy F1 wyglądają jak auta z "Odlotowych wyścigów"
29.01.2017  Newey: Verstappen swoim stylem jazdy przypomina mi Mansella
Tagi:
Newey A.
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bartoszcze, 20.02.2017 13:35[!]
Jeżeli Newey mówi, że silniki będą ważne, to nie mają spodziewanych wyników aero i będą zwalać na Renault... na Tag Heuer oczywiście.
rno2, 20.02.2017 13:39[!]
No jeśli strata Renault do Mercedesa będzie porównywalna jak w poprzednich latach, to nawet Newey cudów nie dokona i samym aero nie przegoni srebrnych strzał.
Yurek, 20.02.2017 16:30[!]
Cytat :
Jednakże, tym co szczególnie budzi mój niepokój, jest Formuła 1 zdominowana przez osiągi silników. To dość niezdrowa sytuacja

Ciekawe, czy się uskarżał że silniki Renault w jego Williamsie były zbyt mocne w stosunku do rywali? A może Mercedesy w McLarenie?
marios76, 20.02.2017 17:01[!]
@Yurek Lubie Neweya, wlasnie za tytuly Williamsa i faktem jest, że przez dlugie lata w dziedzinie aerodynamiki w F1 nie mial sobie rownych...
Ale widzę, że na reke by mu bylo, by to wlasnie aero mialo najwiekszy wpływ na wyniki zespolu :) Jak silniki byly w miare rowne i wygrywali dzieki aero, to ta przewaga jakos mu nie przeszkadzala :)
mariusz0608, 20.02.2017 17:36[!]
Zwykłe marudzenie zespołu, który jest uzależniony od dostawcy jednostek napędowych.
Rozwój silników jest dla nich zły.
Najlepiej; zamrożone silniki i rozwój aero, no bo aero nie wolno "zamrażać".
Typowa filozofia Kalego.
alienjam, 20.02.2017 21:11[!]
Jakie marudzenie ? Jakie zwalanie na Renault ? Koledzy trochę zbyt pochopnie wyciągają wnioski. Newey ma rację, im większy docisk tym ważniejsza jest przewaga mocy bo większy procent okrążenia jedzie sie z gazem w podłodze. Zresztą dokładnie to samo mówił ostatnio Patrick Head. Polecam odszukać tego newsa. Pozdrawiam.
Kamikadze2000, 20.02.2017 23:03[!]
Narzekano na dominację aerodynamiczną. Ostatnie trzy lata pokazały, że dominacja silnikowa jest dużo gorsza. :P
rno2, 21.02.2017 08:01[!]
@mariusz0608
Niech każdy zespół buduje sobie silniki za pierdyliard dolarów, wtedy F1 będzie wspaniała.
bartoszcze, 21.02.2017 11:11[!]
@Kamikadze2000
To skąd się brały różnice pomiędzy zespołami używającymi takich samych silników?
marios76, 21.02.2017 13:01[!]
@bartoszcze Bo Manor mial slabszych kierowców ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca