F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Ocon spodziewa się pozostania w Force India do końca sezonu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Red Bull Racing przedstawił bolid RB13

Stajnia z Milton Keynes jest wymieniana w gronie faworytów do walki o tegoroczne tytuły.
Nataniel Piórkowski, 26 lutego 2017, wyświetlenia: 7089<< | lista | T- | T+ | >>

Red Bull Racing zaprezentował bolid RB13, którym w tym sezonie w mistrzostwach świata Formuły 1 będą walczyć Daniel Ricciardo oraz Max Verstappen.

Wzorem lat ubiegłych austriacki team zdecydował się przedstawić swą najnowszą konstrukcję za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej oraz portali społecznościowych.

Bolid odznacza się dość prostym wyglądem i podobnie jak ma to miejsce w przypadku Mercedesa, Ferrari czy McLarena, RB13 dysponuje smukło wyprofilowanymi powierzchniami bocznymi. Eksperci sugerują jednak, iż większość dodatków aerodynamicznych, szczególnie w przednich partiach, pojawi się w samochodzie dopiero podczas nadchodzących zimowych testów. Inżynierowie stajni z Milton Keynes zdecydowali się na skorzystanie z budzącej skrajne emocje płetwy rekina i zastosowali znany z ubiegłorocznego samochodu wydłużony nos, przy czym dostrzec w nim można otwór. Malowanie utrzymane jest w odcieniu matowego granatu, z kontrastującymi emblematami Red Bulla.

Ze względu na charakter zmian w przepisach i zwiększenie nacisku na rozwój aerodynamiczny, team Dietricha Mateschitza jest wymieniany jako jeden z najpoważniejszych kandydatów do walki o mistrzowskie tytuły. W rozmowach publikowanych jeszcze przed prezentacją RB13, kierownictwo zespołu nie ukrywało zadowolenia z danych uzyskiwanych w procesie przygotowań bolidu do debiutu na torze i zwracało uwagę, iż w przeszłości dobrze radziło sobie z rewolucjami technicznymi.

„W sezonie 2016 wszystko obracało się wokół budowania potencjału, a teraz w zespole panuje prawdziwy optymizm. Jeśli będziemy tylko dysponować nieco bardziej konkurencyjnym silnikiem i podwoziem... Mamy nadzieję, że nasz nowy samochód będzie wystarczająco dobry, by zapewnić naszym kierowcom możliwość prowadzenia wyrównanej walki z Mercedesem” – powiedział Christian Horner.

„Sezon 2017 to czysta kartka papieru. Nikt nie wie, jak wygląda forma konkurencyjnych ekip. W poprzednich latach dobrze radziliśmy sobie ze zmianami w przepisach, ale zdajemy sobie sprawę, iż nie ma żadnej gwarancji, że w tym roku będzie podobnie. Faworytem nadal pozostaje Mercedes, ale jeśli zmniejszymy naszą stratę i będziemy wywierać na nich większą presję, będzie to z korzyścią dla całego sportu” – dodał Brytyjczyk, odnosząc się do wyzwań związanych z nadchodzącą kampanią.


Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.09.2018  Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce
20.09.2018  Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019
19.09.2018  Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?
18.09.2018  Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault
15.09.2018  Renault pracuje nad poprawą mapowania w silnikach Red Bulla
Tagi:
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
michal132, 26.02.2017 13:18[!]
yyy serio jakiś goły ten bolid
Pavlos Le Paul, 26.02.2017 13:20[!]
Spodziewałem się jakiś fajerwerków, nie widzę tej agresywności, chyba że ukryli coś przed nami, ale na pewno dziura w nosie będzie pewnie dokładnie analizowana.
Carolius, 26.02.2017 14:18[!]
Czekam na więcej zdjęć, bo póki co nie wiele widać. Na pierwszy rzut oka to tak jak koledzy wyżej napisali, szału nie ma. Zobaczymy jak będzie z wynikami i jak wygląda na większej ilości zdjęć. Samochód nie jest brzydki, jednak przypomina taką prostą konstrukcję. W sumie samochód Brawna też wyglądem szału nie robił, a był bardzo dobrym samochodem.
Magnuson_22, 26.02.2017 14:40[!]
ee czego mozna bylo sie spodziewac
Mavic1982, 26.02.2017 15:24[!]
W sumie polaczenie pletwy z T-wing i dziura w noise nic wiecej nie widac
Kamikadze2000, 26.02.2017 16:58[!]
Trzymam kciuki by była to mistrzowska konstrukcja ! :))

A czy było widać np. efekt "pompowanego zawieszenia"? Newey wie, co robi... i to, co daje przewagę, jest skrzętnie schowane :)
piro, 26.02.2017 17:08[!]
Znając RB to "dziura" może mieć za zadanie odwrócenie uwagi od reszty bolidu. Chociaż patrząc na bolidy takie jak FI czy MCL może faktycznie chcą zrobić coś ze strugą powietrza. Wydaje się to trochę dziwne ponieważ zazwyczaj nie przeprowadza się go wprost na kokon lecz pod podłogę lub w stronę sekcji bocznych.
ICEman, 26.02.2017 17:43[!]
Wygląda jak poprzedni bolid z doklejona płetwą
L00Kass, 26.02.2017 18:14[!]
Genialne, lucky/unlucky 4some1 :)
Ciekawe czy jakie ma zawiecho. Dajcie jakies foty.
mich909090, 26.02.2017 18:58[!]
Z Ferrari powalczą ale z Mercedesem, który ma silnik z innej planety i aero również jak RBR na poziomie NASA będzie bardzo ciężko...
Yurek, 26.02.2017 22:20[!]
Kiedy powiększycie zdjęcie 34235 razy (ale dokładnie tyle, ani mniej, ani więcej), to na tylnym spojlerze nad literą "e" w napisie "Red Bull" widać mały element wielkości 3 pikometrów. Jest on umieszczony za bardzo w lewo o 0,00000000000002 m, przez co Red Bull straci średnio 0,5 sekundy na okrążeniu.
No i oczywiście airbox jest za szeroki.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca