F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Williams potwierdza zawarcie umowy z Toyotą

Począwszy od 2007 roku przez trzy kolejne lata stajnia z Grove będzie korzystała z silników Toyoty.
Marek Roczniak, 27 lipca 2006, wyświetlenia: 1210<< | lista | T- | T+ | >>
Po miesiącach spekulacji zespół WilliamsF1 oficjalnie potwierdził dzisiaj zawarcie trzyletniej umowy z Toyota Motorsport GmbH na dostawę silników V8 japońskiego producenta począwszy od przyszłego sezonu. W komunikacie prasowym nie padła jednak nazwa Lexus, a więc zespół będzie najprawdopodbniej nosił nazwę Williams-Toyota.

Umowa ta, która gwarantuje dostawę silników w identycznej specyfikacji jak dla zespołu Panasonic Toyota Racing, ma umożliwić stajni Franka Williamsa powrót do dawnej świetności. Jednocześnie Toyota skorzysta z bliskiej współpracy z jednym z najbardziej utytułowanych zespołów i będzie miała dodatkową motywację do uzyskiwania lepszych rezultatów.

Komentując zawarcie umowy, wiceprezydent Toyoty Kazuo Okamoto powiedział: „Jesteśmy zachwyceni, że będziemy dostarczali silniki Williamsowi od 2007 roku i będziemy blisko współpracowali z zespołem bogatym w historię i ducha Formuły 1”.

John Howett, prezydent Toyota Motorsport, dodał: „Cieszymy się, że zostaliśmy wybrani na dostawcę silników przez zespół Williams i liczymy na utworzenie z nimi silnego związku partnerskiego. Z nadzieją oczekujemy na możliwość porównywania osiągów względem siebie, co może przynieść poprawę osiągów obydwu stronom i na bezpośrednią rywalizację na czele stawki”.

Szef zespołu WilliamsF1, Frank Williams, powiedział z kolei: „Porozumienie to stanowi punkt zwrotny w walce Williamsa o Mistrzostwo Świata. Toyota jest imponującym i zarazem nadzwyczajnym gigantem przemysłowym, z najbardziej fenomenalną reputacją realizowania postawionych sobie celów. Jesteśmy dumni, że zapewniliśmy sobie ich wsparcie w naszych staraniach o powrót do naszej dawnej świetności”.

Na razie nie wiadomo kto w przyszłym roku będzie korzystał z silników Cosworth V8, które obecnie napędzają bolidy Williamsa. Posiadana przez amerykańskich biznesmenów z serii Champ Car firma jest łączona między innymi z zespołem MF1 Racing, ale wiele będzie zależało od tego, czy zostanie osiągnięte porozumienie w sprawie utworzenia specjalnego funduszu dla mniejszych zespołów na zakup konkurencyjnych silników. W przeciwnym wypadku Colin Kolles zapowiedział, że jego zespół zdecyduje się na silniki V10.

Źródło: Toyota-F1.com, Pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.12.2018  Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy
07.12.2018  Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019
07.12.2018  Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej
04.12.2018  Sirotkin: Drugi sezon w Formule 1 wydawał się dosyć oczywisty
03.12.2018  Nicholas Latifi został rezerwowym kierowcą Williamsa
Tagi:
Williams
Toyota
Cosworth
Spyker

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
im9ulse, 27.07.2006 11:10 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
"Porozumienie to stanowi punkt zwrotny w walce Williamsa o Mistrzostwo Świata."
hahaha dobra propaganda Franck !!! jesli myslisz ze Toyota bedzie wam "dawala" swoje najlepiej "wypieszczone" siliczki to sie myslisz...patrz Ferrari i RBR

"Jesteśmy dumni, że zapewniliśmy sobie ich wsparcie w naszych staraniach o powrót do naszej dawnej świetności."
do konca tej dekady napewno nie wrocicie na szczyt :)

"Na razie nie wiadomo kto w przyszłym roku będzie korzystał z silników Cosworth V8"
no wlasnie czy znajdzie sie jakis glupek ktory wezmie te szroty ??? o to jest pytanie...

"W przeciwnym wypadku Colin Kolles zapowiedział, że jego zespół zdecyduje się na silniki V10. "
i to mnie *** WSZYSCY maja miec V8 a nie jedni tak inni siak...co to ma do diaska byc !!!???
_____
<i>Próby obejścia "anty-przeklino-moda" na niewiele się zdają, bo prędzej czy później ktoś z redakcji to i tak wykropkuje ;-p</i>
oligator, 27.07.2006 11:13[!]
te v10 jak widac na toro rosso rewelacyjne nie sa... (mimo obaw o wyzszy moment obrotowy)
Maraz, 27.07.2006 11:19[!]
No ja też wątpię, żeby Kolles spełnił te "pogróżki", bo wtedy Midland będzie już na pewno najgorszym zespołem w stawce. Zresztą wracać teraz do projektu bolidu dostosowanego do V10? To się po prostu nie kalkuluje...
rafaello85, 27.07.2006 12:44[!]
Wątpię żeby silniki Toyoty sprawiły, że Williams wróci na szczyt. Moim zdaniem silniki Toyoty nie są wiele lepsze od silników Cosworth.
Majster, 27.07.2006 13:06[!]
Miło jest widzieć wkońcu szczęśliwego Frania. Tylko żeby to szczęście było oznaką dobrego sezonu... Ale myśle że zespół Franka Williamsa właśnie osiągnoł dno i może być już tylko lepiej. A jak nie będzie w przyszłym sezonie lepiej to ten zespół czeka koniec...
oligator, 27.07.2006 14:05[!]
oj raphaello, silnik toyoty moze jest i najlepszy ze stawki... ma wielka moc. gorzej z chassis toyoty... dlatego moze sie wycofaja jako caly team, i pozzostana jako dostawca sinkow do williams'a
McLuke, 27.07.2006 15:36[!]
mam nadzieje że teraz Williams rzeczywiście bedzie odnosił większe sukcesy jak za czasów swojej świetności. Ciekawi mnie jakich silników bedzie używał Midland... mam nadzieje że nie V10, bo to bedzie nie fair...
Matthew, 27.07.2006 15:36[!]
to krok w przod
GroM, 27.07.2006 17:55[!]
Williams potrafi budowac bolidy, a Toyota silniki. Wspolpraca na pewno przyniesie korzysci obydwu zespolom. Mam nadzieje ze te dwa zespoly w przyszlym roku beda walczyly wreszcie o tytul mistrza swiata.
al_bundy_tm, 28.07.2006 00:54[!]
zgadzam sie z rafaello85, od siebie dodam ze nie uwazam aby te silniki byly lepsze od bardzo dobrych silnikow ktore niedawno mieli od BMW :-[
oczywiscie uwzgledniajac fakt ze to V8 a nie V10, ale mam nadzieje ze zalapiecie o co mi chodzi :P
weasel2, 28.07.2006 11:03[!]
Silniki Toyoty jeśli nie są obecnie lepsze od Cosworth'a to w niedlługim czasie powinny je przeskoczyć a to ze względu na fakt, że Toyota jest ogromną firmą z zapleczem technologicznym lepszym niż ma Cosworth. Według mnie, Toyota jako dostawca silników na dłuższą metę okaże sie lepszym rozwiązaniem niż Cosworth.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca