F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Kaltenborn: Krytyka jaka spadła na Wehrleina jest przerażająca

Szefowa Saubera chwali Niemca za podjęcie odważnej decyzji o wycofaniu się z GP Australii.
Nataniel Piórkowski, 29 marca 2017, wyświetlenia: 2927<< | lista | T- | T+ | >>


Monisha Kaltenborn określiła słowa krytyki kierowane pod adresem Pascala Wehrleina za wycofanie się się z Grand Prix Australii z powodu obaw o formę fizyczną, mianem okropnych i przerażających.

W piątek wieczorem, Wehrlein, który w trakcie weekendu w Melbourne nadal odczuwał skutki kontuzji pleców, jakiej nabawił się podczas styczniowego Race of Champions, poinformował kierownictwo Saubera, że nie jest w stanie pokonać pełnego dystansu wyścigu martwiąc się o swoją dyspozycję fizyczną.

Zdaniem Kaltenborn decyzja podjęta przez juniora Mercedesa powinna być chwalona, a nie krytykowana. „Pascal po prostu potrzebuje czasu. To naprawdę okropne, iż niektórym ludziom wydaje się, że mają jakieś kompetencje, by wypowiadać się na jego temat. Mają swoje dziwne opinie, pochodzące nie wiadomo skąd. Nie mają żadnej wiedzy, by kogokolwiek osądzać. Myślę, że to nawet przerażające, jak bardzo ludziom wydaje się, że mogą oceniać tę sytuację. Najpierw powinni spojrzeć na samych siebie”.

„Wiele potrzeba, by ktoś tak ambitny stanął przed tobą i zupełnie otwarcie powiedział: «W tych okolicznościach nie jestem w stanie przejechać całego dystansu wyścigu». Należałoby więc raczej docenić tę otwartość i szczerość. Nie jest łatwo utrzymać taką postawę przy presji, z jaką mierzą się młodzi kierowcy” – przekonywała po Grand Prix Australii szefowa stajni z Hinwil.

Kaltenbron dodała, że „bardzo zaskakujące” było to, że Niemiec w ogóle otrzymał zgodę na udział w drugiej turze testów, co skłoniło wszystkich do uznania, że powrócił do dobrej formy.

Zapytana o to, czy zespół miał do czynienia z jakimikolwiek oznakami problemów, które mogły pojawić się po przedsezonowych jazdach w Barcelonie, Austriaczka odparła: „Nie, w ogóle”.

„Nie możesz mieć do czynienia z oznakami tego typu problemów, bo gdy takie się pojawiają, wiesz, że coś naprawdę jest nie tak. Zaczęliśmy go stopniowo przygotowywać do ścigania, bo uznaliśmy, że tak będzie najlepiej. Właściwa decyzją było podzielenie dziennych obowiązków testowych pomiędzy dwójkę kierowców – inne zespoły też tak robiły, nawet pomimo tego, iż nie mierzyły się z podobną sytuacją. Przybyliśmy do Melbourne będąc przekonanymi, że Pascal będzie ścigał się przez cały weekend”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.12.2018  Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid
05.12.2018  Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019
03.12.2018  Ericsson: Sauber przez dwa i pół roku walczył o przetrwanie
27.11.2018  Raikkonen podekscytowany powrotem do Saubera
23.11.2018  Raikkonen weźmie udział w testach opon wspólnie z Sauberem
Tagi:
Sauber
Wehrlein P.
Kaltenborn M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ergie, 29.03.2017 12:03[!]
Tak się kończą "babskie porządki"... wcześniej czy później odzywa się instynkt macierzyński i robi się miękko na sercu...
rno2, 29.03.2017 12:17[!]
Decyzja Pascala była bardzo dojrzała i absolutnie słuszna. Gdyby pojechał w wyścigu i miał jakąś kraksę, to skutki mogłyby być dużo poważniejsze. Poza tym sama jazda tegorocznym bolidem na dystansie całego wyścigu mogłaby pogłębić kontuzję.
Mógł zataić wszystko i starać się dojechać do mety, ale był na tyle dojrzały, że zrezygnował w takim momencie, że była jeszcze możliwość dokonania zastępstwa.
Krytyka zupełnie bezzasadna...
marios76, 29.03.2017 12:33[!]
Jakim prawem zostal dopuszczony do treningow, wyscigu- mozy myslal, ze w ciagu kilku dni przejdzie?? Przekupil komisje, czy oszukal? Decyzja okazala sie bledna, chocby tylko orzekajacy ulegli namowom poszkodowanego. Ktos przegial w kwestii bezpieczenstwa. W zeszlym roku Alonso odmowiono startu, i bylo ok. Wehrlein musial jechac?
Monisha sobie nie zdaje sprawy z tego, jaki hejt dotknal Kubice po wypadku... ale coz do tego trzeba by znac jezyk polski i odwiedzac "nasze" strony w sieci :)
crizz, 29.03.2017 12:53[!]
Niby decyzja słuszna i dojrzała, ale... jeśli przypomnieć sobie choćby Nikiego Laudę, to wycofanie się z wyścigu z powodu bólu pleców wygląda po prostu słabo. Tym bardziej, że WEH przeszedł testy medyczne, więc był zdolny do udziału. Ale takie mamy czasy - faceci niewieścieją.
rno2, 29.03.2017 13:07[!]
@marios76
Skoro przeszedł rutynowe badania lekarzy FIA, to czemu mieli go nie dopuścić?
Dobrze, że sam się w porę zreflektował, że nie jest w stanie pojechać w wyścigu.
U Alonso, z tego co pamiętam, zdiagnozowano pęknięte żebro, natomiast u Wehrleina żadnych pęknięć i złamań nie było, więc sytuacja jest zupełnie inna.
mcracer1993, 29.03.2017 13:08[!]
@marios76

Pomimo tego, że się nie zgadzałem z twoimi poprzednimi wypowiedziami, tak teraz muszę Ci przyznać rację. Bo to jest rzecz niedopuszczalna, żeby Pascal pomimo poważnej kontuzji pleców dostał zgodę i wsiadł to bolidu, który trzeba opanować do perfekcji pod względem prowadzenia. Nie wiem kto teraz jest lekarzem F1 ale po tej decyzji powinien on dobrowolnie odejść albo wpłacić grubą kasę do fundacji. Bo to dla Niemca mogło się bardzo źle skończyć w przypadku jakiegoś poważnego wypadku. Więc Pascal podjął mądrą i dojrzałą decyzję.
slipstream, 29.03.2017 13:10[!]
@rno2, ale tu nie chodziło o jakieś niezagojone urazy które w przypadku wypadku miałyby większe konsekwencje, tylko o brak formy, gdzie z powodu tego wypadku zbyt późno zaczął treningi.
rno2, 29.03.2017 13:16[!]
@slipstream
Tym bardziej nie było powodów, żeby FIA miało go nie dopuścić do udziału w GP i tym większy szacunek dla niego, że podjął taką decyzję.
exxxile, 29.03.2017 15:52[!]
Cytat ergie :
Tak się kończą "babskie porządki"... wcześniej czy później odzywa się instynkt macierzyński i robi się miękko na sercu...


Szef broni swojego pracownika. Bardzo rozsądna i w porządku postawa, niezależnie od płci tego szefa.
Aeromis, 29.03.2017 20:49[!]
@marios76
Tu masz odpowiedź na swoje pytanie Wehrlein broni decyzji o wycofaniu się z GP Australii. Dodam tylko, że lekarze nie są specami od pokonywania dystansu całego wyścigu. Nie wiem co w tym wszystkim dziwnego a krytyka która spadła na Pascala wydaje mi się jakimś obłędem. Dla przykładu - nie sądzę aby szanujący się lekarz mówił że wie lepiej.
marios76, 29.03.2017 21:19[!]
@crizz Widziałeś jego wypadek? Cudem karku nie skręcił...
@mcracer1993 Dokładnie o tym piszę... Co do różnic zdań wczesniej- myślisz, żeto były ostatnie? ;) Jak istnieje minimalna kultura wypowiedzi, nie ma w niej chamstwa czy inwektyw, nie upadla się drugiego czlowieka- to normalne, że możemy mieć różne poglady. Użycie odpowiednich argumentów jest często powodem do "ugięcia się" drugiej strony ( choćby trochę ) i po konflikcie :) Źle jest wtedy, gdy ktoś Cię za inne zdanie wyzywa itp. To jest słabe.
@Aeromis Ja nie krytykowałem Pascala za to, że zrezygnował. Pojechałempo ccałejsytuacji- bo na pewno maczal w tym palce, by wystartować. To było głupie, niepotrzebne i ryzykowne.
@rno2 Rutynowe... czyli jest w stanie opuścić bolid w ciągu5 sekund? ...
Co do kontuzji, uwierz czasem lepiej złamać kość, niż zerwać mięsień, przyczep czy więzadła. Naderwanego mięśnia nie można trenować, nie poprawi to jego funkcjonowania, nie był w stanie trenowac, nie miał siły utrzymać głowy m wiejscu bo nie wytrenowany mięsień nie trzymał głowy, ta go naciągane, powodując ból, może stan zapalny.
Aeromis, 29.03.2017 21:32[!]
@marios76
No ale co doprowadza Cię do wniosku innego niż to że to zupełnie naturalne odnowienie się kontuzji czy też wzmożenie bólu od zwiększonego od wysiłku?
rno2, 29.03.2017 22:51[!]
@marios76
Sam widzisz - u Alonso zdiagnozowano pęknięte żebro i zakazano mu startu, ponieważ przy ewentualnym wypadku to żebro mogłoby uszkodzić organy wewnętrzne.
U Wehrleina sytuacja jest zupełnie inna - praktycznie kontuzję wyleczył, więc nie miał problemu, żeby pozytywnie przejść badania FIA.
Ale przez czas leczenia kontuzji nie mógł trenować tyle ile powinien.
Może się nie znam, ale wg mnie lepiej, że za wczasu sam się przed sobą i zespołem przyznał, że jednak nie da rady, niż miałby zataić ten fakt i np. zemdleć w trakcie wyścigu...
marios76, 29.03.2017 23:53[!]
@Aeromis Komisja lekarska pod wpływem... nie wiem jakich przesłanekppozwoliłana zbyt wczesne oobciążenieuszkodzonej tkanki ciała, co spowodowało (jesli) odnowienie kontuzji. Może sam Pascal zatail niektóre fakty zbyt optymistycznie patrząc na możliwość startu, może komisja się nie dopatrzyla...
@rno2 Dobrze piszesz, zwłaszcza końcówkę posta: wg Twojej opinii wychodzi na to, że zatail pewne dane i ddostałpozwolenie, a jak się okazało że nie da rady, to dane odtail ;) sorry za styl- ale tak to pokrótce wyglądało. Natomiast we wcześniejszejcczęścibardziej pasuje "TEORETYCZNIE wyleczyl kontuzje".
Jeszcze wyżej sam opisujesz, że u Alonso w trakcie wypadku (dopiero) mogłoby ddojść do powikłań, natomiast u Wehrleina twierdzisz, żenawet bez wypadku mógłby zemdlec w trakcie wyścigu, co spowodowałoby niechybnie wypadek, bez możliwości jakiejkolwiek kontroli bolidu, oraz ewentualnego zmniejszenia jego skutków przez nieprzytomnego kierowce. Sam ocen prawdopodobieństwo, bo wychodzi na to, żeAlonso mógłbym mieć problemy, gdyby w trakcie wyścigu uczestniczył w wypadku, natomiast Pascal by go po prostu bez świadomości spowodował. Niechybnie przy najwyższej prędkości w najszybszym zakrecie- gdzie występuje najwyższe przeciążenie...
Andryj Kapusta, 30.03.2017 03:18[!]
Pascal Werhlen odpadł z kwalfikacji zanim do nich przystąpił :D
rno2, 30.03.2017 07:23[!]
@marios76
U Alonso diagnoza była prosta - wystarczył rentgen. Pascalowi nic nie wykazało, przeszedł kontrolę medyczną FIA, więc dostał pozwolenie na start. Raczej bym nie szukał jakiegoś drugiego dna, ale co kto lubi...
bartoszcze, 30.03.2017 08:00[!]
@marios76
Chopie...
Był zdrowy w sensie medycznym.
Poczuł jednak podczas treningów, że jego siła fizyczna pozwoli na przejechanie w konkurencyjnym tempie np. 40 okrążeń, a później mu braknie, bo jest niedotrenowany. Maratończyk, który schodzi z trasy po 30 km, to żadne zdziwienie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca