F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.10.2017

Kwiat wrócił do Toro Rosso tylko na Grand Prix Stanów Zjednoczonych?

16.10.2017

Podczas GP USA ultramiękkie opony będą oznaczone różowym kolorem

Coulthard: Bottas musi wierzyć, że potrafi zniwelować stratę do Hamiltona

Boullier: Potrzebujemy czasu, aby wejść na poziom Red Bulla

Berger: Sezon 2018 przyniesie kolejny pojedynek Vettela z Hamiltonem

Pirelli jest zainteresowane zakupem toru Interlagos?

Ecclestone: Liberty nie chce, abym pojawiał się na wyścigach

15.10.2017

Rene Rast wywalczył tytuł mistrzowski DTM

14.10.2017

DTM: Green wygrał sobotni wyścig na Hockenheimringu

13.10.2017

Brendon Hartley wystartuje dla Toro Rosso w Austin

Massa: Williams pójdzie w złym kierunku, jeśli nie przedłuży ze mną umowy

Hamilton: Nie zamierzam podejmować niepotrzebnego ryzyka

Horner: Spalanie oleju psuje wizerunek bardziej ekologicznej F1

Hulkenberg: Sainz to młody, ale szybki kierowca

Grosjean: Powrót Palmera do startów w F1 nie jest niemożliwy

12.10.2017

Brendon Hartley faworytem do zastąpienia Gasly'ego w Austin

Ecclestone: Williams powinien zatrudnić Kubicę na sezon 2018

Autosport: Gasly nie weźmie udziału w GP Stanów Zjednoczonych

11.10.2017

Robert Kubica ukończył testy na Silverstone z Williamsem

Rywalizacja Totalna od dziś dostępna w księgarniach

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Prost: Kierowcy powinni mieć większą dowolność w wyborze ogumienia

Francuz zrezygnowałby też z zasady nakazującej użycie w wyścigu dwóch różnych mieszanek opon.
Nataniel Piórkowski, 6 kwietnia 2017, wyświetlenia: 894<< | lista | T- | T+ | >>


Legenda Formuły 1 – Alain Prost, uważa, że kierowcy powinni mieć dużo większą dowolność w określaniu alokacji ogumienia, z jakiego korzystają w trakcie weekendów Grand Prix.

Po wprowadzeniu do użytku nowej generacji bolidów, wielu obserwatorów obawia się, że akcja na torze ulegnie osłabieniu przez mniejszą liczbę manewrów wyprzedzania i brak interesujących strategii.

Prost, czterokrotny mistrz świata F1, sądzi jednak, że rozwiązaniem obu tych problemów może być zapewnienie kierowcom szerszych możliwości doboru mieszanek ogumienia na wyścigowe weekendy.

„Pozwólmy kierowcom na dokonywanie wyboru spośród pięciu różnych mieszanek. Mogliby stworzyć trzynaście kompletów ogumienia zgodnie z własnymi życzeniami. Pozwoliłbym im nawet używać różnych mieszanek w jednym zestawie: miękkie na lewą stronę, twarde na prawą lub odwrotnie”.

Według obecnych przepisów zespoły mogą kompletować alokację opon dokonując wyboru spośród trzech mieszanek wyznaczonych przez Pirelli. Prost przekonuje, że w celu poprawy ścigania zrezygnowałby z jeszcze jednej reguły: „Usunąłbym także zapis nakazujący użycie w wyścigu dwóch różnych mieszanek ogumienia. Jeśli chcesz użyć twardych opon bez zjeżdżania na pitstop, droga wolna, ale może ktoś inny okaże się szybszy z dwoma postojami, używając wyłącznie najbardziej miękkich mieszanek”.

Francuz dodał, że rozwiązania te sprawiłyby, że zwycięstwa w wyścigach często byłyby odnoszone dzięki „wyczuciu kierowców, a to z kolei mogłoby doprowadzić do niespodzianek”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.09.2017  Prost: Współpraca Renault i McLarena przyniesie obopólne korzyści
21.09.2017  Prost: Renault chce być kuszącą opcją na przyszłorocznym rynku kierowców
03.09.2017  Prost: Renault chce skompletować skład kierowców przed GP Singapuru
12.08.2017  Prost: Nie ma szans na to, aby do F1 powróciły silniki V8 lub V10
29.07.2017  Prost przeciwny wprowadzeniu systemu Halo do F1
Tagi:
Prost A.
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aquos, 06.04.2017 10:29[!]
Słusznie prawi. Zasada nakładająca dziwaczny i nienaturalny obowiązek użycia dwóch różnych mieszanek została wprowadzona wyłącznie ze względu na interesy Pirelli i z punktu widzenia logiki wyścigowej jest zupełnie pozbawiona sensu.
enstone, 06.04.2017 10:56[!]
Przywrócić tankowanie.
Gie, 06.04.2017 11:09[!]
Wprowadzić 2 obowiązkowe postoje (na niektórych torach 3) i znieść konieczność używania 2 różnych mieszanek. No i usunąć kolorowe paski z opon. Niech konkurencja nie zna od razu strategii zespołu.
bartoszcze, 06.04.2017 11:39[!]
Cytat Gie :
usunąć kolorowe paski z opon. Niech konkurencja nie zna od razu strategii zespołu.

Zwłaszcza niech nie mają o niej pojęcia kibice, w końcu niech się gapią i zgadują o co kaman.
rno2, 06.04.2017 11:51[!]
Już obecnie logistyka dla Pirelli jest skomplikowana, a co by było gdyby kierowcy mogli wybierać z 5, a nie 3 rodzajów mieszanek...

@Aquos
Cytat :
Zasada nakładająca dziwaczny i nienaturalny obowiązek użycia dwóch różnych mieszanek została wprowadzona wyłącznie ze względu na interesy Pirelli

A to ciekawe, bo tę zasadę wprowadzono przed sezonem 2007, kiedy jedynym dostawcą zostało Bridgestone...
pancio93, 06.04.2017 12:28[!]
Cytat rno2 :
A to ciekawe, bo tę zasadę wprowadzono przed sezonem 2007, kiedy jedynym dostawcą zostało Bridgestone...


Chyba chodziło o to, że Pirelli wymusza stosowanie danych opon na wyścig np. przynajmniej jeden komplet twardych opon. To akurat jest absurdalne.
bartoszcze, 06.04.2017 15:33[!]
@pancio93
Cóż, akurat pod względem gry oponami zeszły sezon był rewelacyjny - dzięki pomysłowi z trzema mieszankami na weekend. Niestety, zmiany na ten sezon raczej ten efekt zniszczą.
Aquos, 06.04.2017 18:19[!]
Cytat rno2 :
A to ciekawe, bo tę zasadę wprowadzono przed sezonem 2007, kiedy jedynym dostawcą zostało Bridgestone...

Cóż, pamięć jest zawodna. Mój błąd... Nie zmienia to jednak faktu, że chodziło o interesy producenta opon, a nie dobro sportu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca