F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.02.2018

GP Argentyny może powrócić do kalendarza F1 już w 2019 roku

Vettel: Ferrari dokonało dużych postępów z nowym bolidem

Toro Rosso podało harmonogram jazd na pierwszą sesję w Barcelonie

24.02.2018

Sezon 2018: Co nowego nas czeka w Formule 1?

Kubica jako pierwszy sprawdzi na torze nowy bolid Williamsa

Ricciardo rozpocznie przygotowania do sezonu z Red Bullem

Renault nie przedstawiło we wtorek rzeczywistego bolidu R.S.18

Alonso: Nadchodzą dobre czasy dla McLarena

Galeria: Shakedown Saubera C37

Wolff liczy na szybkie sfinalizowanie rozmów w sprawie umowy Hamiltona

23.02.2018

Robert Kubica weźmie udział w pierwszych testach w Barcelonie

Rowland będzie pełnił funkcję młodego kierowcy Williamsa w sezonie 2018

Boullier: McLaren nie poszedł na kompromisy projektując bolid MCL33

Brown: Nowe malowanie bolidu pokazuje, że McLaren słucha swoich fanów

McLaren przedstawił bolid MCL33 w pomarańczowych barwach

22.02.2018

Raikkonen jako pierwszy przetestuje SF71H

Force India dementuje spekulacje o potencjalnej sprzedaży

Ferrari pokazało tegoroczny bolid - SF71H

Galeria: Shakedown Mercedesa W09

Wolff nie jest zadowolony z wyglądu systemu Halo

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Prost: Kierowcy powinni mieć większą dowolność w wyborze ogumienia

Francuz zrezygnowałby też z zasady nakazującej użycie w wyścigu dwóch różnych mieszanek opon.
Nataniel Piórkowski, 6 kwietnia 2017, wyświetlenia: 914<< | lista | T- | T+ | >>


Legenda Formuły 1 – Alain Prost, uważa, że kierowcy powinni mieć dużo większą dowolność w określaniu alokacji ogumienia, z jakiego korzystają w trakcie weekendów Grand Prix.

Po wprowadzeniu do użytku nowej generacji bolidów, wielu obserwatorów obawia się, że akcja na torze ulegnie osłabieniu przez mniejszą liczbę manewrów wyprzedzania i brak interesujących strategii.

Prost, czterokrotny mistrz świata F1, sądzi jednak, że rozwiązaniem obu tych problemów może być zapewnienie kierowcom szerszych możliwości doboru mieszanek ogumienia na wyścigowe weekendy.

„Pozwólmy kierowcom na dokonywanie wyboru spośród pięciu różnych mieszanek. Mogliby stworzyć trzynaście kompletów ogumienia zgodnie z własnymi życzeniami. Pozwoliłbym im nawet używać różnych mieszanek w jednym zestawie: miękkie na lewą stronę, twarde na prawą lub odwrotnie”.

Według obecnych przepisów zespoły mogą kompletować alokację opon dokonując wyboru spośród trzech mieszanek wyznaczonych przez Pirelli. Prost przekonuje, że w celu poprawy ścigania zrezygnowałby z jeszcze jednej reguły: „Usunąłbym także zapis nakazujący użycie w wyścigu dwóch różnych mieszanek ogumienia. Jeśli chcesz użyć twardych opon bez zjeżdżania na pitstop, droga wolna, ale może ktoś inny okaże się szybszy z dwoma postojami, używając wyłącznie najbardziej miękkich mieszanek”.

Francuz dodał, że rozwiązania te sprawiłyby, że zwycięstwa w wyścigach często byłyby odnoszone dzięki „wyczuciu kierowców, a to z kolei mogłoby doprowadzić do niespodzianek”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.12.2017  Prost: Dostawy jednostek dla McLarena narzucą nam pozytywną presję
08.12.2017  Prost: Klienckie zespoły mogą pokonać Renault w sezonie 2018
04.12.2017  Prost: Renault stawia sobie ostrożne cele na sezon 2018
29.09.2017  Prost: Współpraca Renault i McLarena przyniesie obopólne korzyści
21.09.2017  Prost: Renault chce być kuszącą opcją na przyszłorocznym rynku kierowców
Tagi:
Prost A.
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aquos, 06.04.2017 10:29[!]
Słusznie prawi. Zasada nakładająca dziwaczny i nienaturalny obowiązek użycia dwóch różnych mieszanek została wprowadzona wyłącznie ze względu na interesy Pirelli i z punktu widzenia logiki wyścigowej jest zupełnie pozbawiona sensu.
enstone, 06.04.2017 10:56[!]
Przywrócić tankowanie.
Gie, 06.04.2017 11:09[!]
Wprowadzić 2 obowiązkowe postoje (na niektórych torach 3) i znieść konieczność używania 2 różnych mieszanek. No i usunąć kolorowe paski z opon. Niech konkurencja nie zna od razu strategii zespołu.
bartoszcze, 06.04.2017 11:39[!]
Cytat Gie :
usunąć kolorowe paski z opon. Niech konkurencja nie zna od razu strategii zespołu.

Zwłaszcza niech nie mają o niej pojęcia kibice, w końcu niech się gapią i zgadują o co kaman.
rno2, 06.04.2017 11:51[!]
Już obecnie logistyka dla Pirelli jest skomplikowana, a co by było gdyby kierowcy mogli wybierać z 5, a nie 3 rodzajów mieszanek...

@Aquos
Cytat :
Zasada nakładająca dziwaczny i nienaturalny obowiązek użycia dwóch różnych mieszanek została wprowadzona wyłącznie ze względu na interesy Pirelli

A to ciekawe, bo tę zasadę wprowadzono przed sezonem 2007, kiedy jedynym dostawcą zostało Bridgestone...
pancio93, 06.04.2017 12:28[!]
Cytat rno2 :
A to ciekawe, bo tę zasadę wprowadzono przed sezonem 2007, kiedy jedynym dostawcą zostało Bridgestone...


Chyba chodziło o to, że Pirelli wymusza stosowanie danych opon na wyścig np. przynajmniej jeden komplet twardych opon. To akurat jest absurdalne.
bartoszcze, 06.04.2017 15:33[!]
@pancio93
Cóż, akurat pod względem gry oponami zeszły sezon był rewelacyjny - dzięki pomysłowi z trzema mieszankami na weekend. Niestety, zmiany na ten sezon raczej ten efekt zniszczą.
Aquos, 06.04.2017 18:19[!]
Cytat rno2 :
A to ciekawe, bo tę zasadę wprowadzono przed sezonem 2007, kiedy jedynym dostawcą zostało Bridgestone...

Cóż, pamięć jest zawodna. Mój błąd... Nie zmienia to jednak faktu, że chodziło o interesy producenta opon, a nie dobro sportu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca