F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.08.2017

DTM: Wittmann odniósł zwycięstwo w niedzielnym wyścigu w Holandii

WRC: Ott Tanak wygrał Rajd Niemiec

19.08.2017

DTM: Glock wygrał sobotni wyścig na torze Zandvoort

18.08.2017

Lowe: Jesteśmy rozczarowani pierwszą połową sezonu

Stroll: Spodziewałem się problemów

17.08.2017

Negocjacje Toro Rosso z Hondą zakończyły się niepowodzeniem

Horner: Od 2021 roku w F1 będą wykorzystywane silniki V6 twin-turbo

Binotto ma nadzieję, że Ferrari uniknie kar za wymianę podzespołów silnika

16.08.2017

Bottas: Awarie i kary mogą wpłynąć na walkę o tegoroczny tytuł

Horner: W drugiej połowie sezonu chcemy zdobyć więcej punktów niż Ferrari

Charlie Whiting złożył wizytę na torze w Buenos Aires

Raikkonen: Wciąż mam wystarczającą szybkość, aby ścigać się w czołówce

15.08.2017

Sainz: Nie zamierzam zrywać żadnego kontraktu

14.08.2017

Massa: Krytyka jaka spada obecnie na F1 nie różni się od tej sprzed 15 lat

Brawn i Wolff nie sądzą, aby powrót do silników V8 zapewnił sukces F1

Hamilton nie jest zainteresowany odejściem z Mercedesa

12.08.2017

Prost: Nie ma szans na to, aby do F1 powróciły silniki V8 lub V10

Tost: Plotki na temat Sainza są wynikiem znudzenia padoku F1

Renault: Palmer wciąż może pozostać w zespole na sezon 2018

11.08.2017

Carey: W F1 mogą pojawić się standardowe części

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Prost: Kierowcy powinni mieć większą dowolność w wyborze ogumienia

Francuz zrezygnowałby też z zasady nakazującej użycie w wyścigu dwóch różnych mieszanek opon.
Nataniel Piórkowski, 6 kwietnia 2017, wyświetlenia: 872<< | lista | T- | T+ | >>


Legenda Formuły 1 – Alain Prost, uważa, że kierowcy powinni mieć dużo większą dowolność w określaniu alokacji ogumienia, z jakiego korzystają w trakcie weekendów Grand Prix.

Po wprowadzeniu do użytku nowej generacji bolidów, wielu obserwatorów obawia się, że akcja na torze ulegnie osłabieniu przez mniejszą liczbę manewrów wyprzedzania i brak interesujących strategii.

Prost, czterokrotny mistrz świata F1, sądzi jednak, że rozwiązaniem obu tych problemów może być zapewnienie kierowcom szerszych możliwości doboru mieszanek ogumienia na wyścigowe weekendy.

„Pozwólmy kierowcom na dokonywanie wyboru spośród pięciu różnych mieszanek. Mogliby stworzyć trzynaście kompletów ogumienia zgodnie z własnymi życzeniami. Pozwoliłbym im nawet używać różnych mieszanek w jednym zestawie: miękkie na lewą stronę, twarde na prawą lub odwrotnie”.

Według obecnych przepisów zespoły mogą kompletować alokację opon dokonując wyboru spośród trzech mieszanek wyznaczonych przez Pirelli. Prost przekonuje, że w celu poprawy ścigania zrezygnowałby z jeszcze jednej reguły: „Usunąłbym także zapis nakazujący użycie w wyścigu dwóch różnych mieszanek ogumienia. Jeśli chcesz użyć twardych opon bez zjeżdżania na pitstop, droga wolna, ale może ktoś inny okaże się szybszy z dwoma postojami, używając wyłącznie najbardziej miękkich mieszanek”.

Francuz dodał, że rozwiązania te sprawiłyby, że zwycięstwa w wyścigach często byłyby odnoszone dzięki „wyczuciu kierowców, a to z kolei mogłoby doprowadzić do niespodzianek”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.08.2017  Prost: Nie ma szans na to, aby do F1 powróciły silniki V8 lub V10
29.07.2017  Prost przeciwny wprowadzeniu systemu Halo do F1
31.05.2017  Alesi: Ferrari nie faworyzowało Vettela w wyścigu o GP Monako
10.03.2017  Prost: Jestem wielkim fanem Carlosa Sainza
21.02.2017  Alain Prost został specjalnym doradcą zespołu Renault
Tagi:
Prost A.
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aquos, 06.04.2017 10:29[!]
Słusznie prawi. Zasada nakładająca dziwaczny i nienaturalny obowiązek użycia dwóch różnych mieszanek została wprowadzona wyłącznie ze względu na interesy Pirelli i z punktu widzenia logiki wyścigowej jest zupełnie pozbawiona sensu.
enstone, 06.04.2017 10:56[!]
Przywrócić tankowanie.
Gie, 06.04.2017 11:09[!]
Wprowadzić 2 obowiązkowe postoje (na niektórych torach 3) i znieść konieczność używania 2 różnych mieszanek. No i usunąć kolorowe paski z opon. Niech konkurencja nie zna od razu strategii zespołu.
bartoszcze, 06.04.2017 11:39[!]
Cytat Gie :
usunąć kolorowe paski z opon. Niech konkurencja nie zna od razu strategii zespołu.

Zwłaszcza niech nie mają o niej pojęcia kibice, w końcu niech się gapią i zgadują o co kaman.
rno2, 06.04.2017 11:51[!]
Już obecnie logistyka dla Pirelli jest skomplikowana, a co by było gdyby kierowcy mogli wybierać z 5, a nie 3 rodzajów mieszanek...

@Aquos
Cytat :
Zasada nakładająca dziwaczny i nienaturalny obowiązek użycia dwóch różnych mieszanek została wprowadzona wyłącznie ze względu na interesy Pirelli

A to ciekawe, bo tę zasadę wprowadzono przed sezonem 2007, kiedy jedynym dostawcą zostało Bridgestone...
pancio93, 06.04.2017 12:28[!]
Cytat rno2 :
A to ciekawe, bo tę zasadę wprowadzono przed sezonem 2007, kiedy jedynym dostawcą zostało Bridgestone...


Chyba chodziło o to, że Pirelli wymusza stosowanie danych opon na wyścig np. przynajmniej jeden komplet twardych opon. To akurat jest absurdalne.
bartoszcze, 06.04.2017 15:33[!]
@pancio93
Cóż, akurat pod względem gry oponami zeszły sezon był rewelacyjny - dzięki pomysłowi z trzema mieszankami na weekend. Niestety, zmiany na ten sezon raczej ten efekt zniszczą.
Aquos, 06.04.2017 18:19[!]
Cytat rno2 :
A to ciekawe, bo tę zasadę wprowadzono przed sezonem 2007, kiedy jedynym dostawcą zostało Bridgestone...

Cóż, pamięć jest zawodna. Mój błąd... Nie zmienia to jednak faktu, że chodziło o interesy producenta opon, a nie dobro sportu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca