F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.12.2017

Honda: Zakończenie współpracy z McLarenem przyniosło ulgę

Russia Tass: Williams potwierdzi drugiego kierowcę w piątek

12.12.2017

Wolff: Mercedes wierzy w możliwości i talent Bottasa

Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska

Gasly ma nadzieję, że silnik Hondy pozwoli STR na regularną walkę o punkty

Lorenzo Sassi dołączy do Mercedesa?

11.12.2017

Pirelli ogłosiło mieszanki opon na trzy pierwsze Grand Prix sezonu 2018

Chinchero: Williams podjął decyzję o zatrudnieniu Sirotkina na sezon 2018

Williams dementuje doniesienia o rozmowach z Rowlandem

Liberty nie wycofa się z planów wprowadzenia do F1 nowych silników

Brown: Współpraca z Hondą uniemożliwiała znalezienie nowych sponsorów

Liberty jest nadal zainteresowane organizacją wyścigów F1 w Las Vegas

09.12.2017

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie F1 za sezon 2017

08.12.2017

Jean Todt pozostanie prezesem FIA do 2021 roku

Prost: Klienckie zespoły mogą pokonać Renault w sezonie 2018

Aldo Costa nie jest zainteresowany powrotem do Ferrari

Vettel: Formuła E nie jest przyszłością wyścigów

Kaltenborn kwestionuje wybór kierowców Saubera na sezon 2018

Hamilton: Vettel był w tym roku pod ekstremalną presją

07.12.2017

Motorsport.com: Decyzja Williamsa ws. kierowcy zapadnie w ciągu tygodnia

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Prost: Kierowcy powinni mieć większą dowolność w wyborze ogumienia

Francuz zrezygnowałby też z zasady nakazującej użycie w wyścigu dwóch różnych mieszanek opon.
Nataniel Piórkowski, 6 kwietnia 2017, wyświetlenia: 903<< | lista | T- | T+ | >>


Legenda Formuły 1 – Alain Prost, uważa, że kierowcy powinni mieć dużo większą dowolność w określaniu alokacji ogumienia, z jakiego korzystają w trakcie weekendów Grand Prix.

Po wprowadzeniu do użytku nowej generacji bolidów, wielu obserwatorów obawia się, że akcja na torze ulegnie osłabieniu przez mniejszą liczbę manewrów wyprzedzania i brak interesujących strategii.

Prost, czterokrotny mistrz świata F1, sądzi jednak, że rozwiązaniem obu tych problemów może być zapewnienie kierowcom szerszych możliwości doboru mieszanek ogumienia na wyścigowe weekendy.

„Pozwólmy kierowcom na dokonywanie wyboru spośród pięciu różnych mieszanek. Mogliby stworzyć trzynaście kompletów ogumienia zgodnie z własnymi życzeniami. Pozwoliłbym im nawet używać różnych mieszanek w jednym zestawie: miękkie na lewą stronę, twarde na prawą lub odwrotnie”.

Według obecnych przepisów zespoły mogą kompletować alokację opon dokonując wyboru spośród trzech mieszanek wyznaczonych przez Pirelli. Prost przekonuje, że w celu poprawy ścigania zrezygnowałby z jeszcze jednej reguły: „Usunąłbym także zapis nakazujący użycie w wyścigu dwóch różnych mieszanek ogumienia. Jeśli chcesz użyć twardych opon bez zjeżdżania na pitstop, droga wolna, ale może ktoś inny okaże się szybszy z dwoma postojami, używając wyłącznie najbardziej miękkich mieszanek”.

Francuz dodał, że rozwiązania te sprawiłyby, że zwycięstwa w wyścigach często byłyby odnoszone dzięki „wyczuciu kierowców, a to z kolei mogłoby doprowadzić do niespodzianek”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.12.2017  Prost: Klienckie zespoły mogą pokonać Renault w sezonie 2018
04.12.2017  Prost: Renault stawia sobie ostrożne cele na sezon 2018
29.09.2017  Prost: Współpraca Renault i McLarena przyniesie obopólne korzyści
21.09.2017  Prost: Renault chce być kuszącą opcją na przyszłorocznym rynku kierowców
03.09.2017  Prost: Renault chce skompletować skład kierowców przed GP Singapuru
Tagi:
Prost A.
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aquos, 06.04.2017 10:29[!]
Słusznie prawi. Zasada nakładająca dziwaczny i nienaturalny obowiązek użycia dwóch różnych mieszanek została wprowadzona wyłącznie ze względu na interesy Pirelli i z punktu widzenia logiki wyścigowej jest zupełnie pozbawiona sensu.
enstone, 06.04.2017 10:56[!]
Przywrócić tankowanie.
Gie, 06.04.2017 11:09[!]
Wprowadzić 2 obowiązkowe postoje (na niektórych torach 3) i znieść konieczność używania 2 różnych mieszanek. No i usunąć kolorowe paski z opon. Niech konkurencja nie zna od razu strategii zespołu.
bartoszcze, 06.04.2017 11:39[!]
Cytat Gie :
usunąć kolorowe paski z opon. Niech konkurencja nie zna od razu strategii zespołu.

Zwłaszcza niech nie mają o niej pojęcia kibice, w końcu niech się gapią i zgadują o co kaman.
rno2, 06.04.2017 11:51[!]
Już obecnie logistyka dla Pirelli jest skomplikowana, a co by było gdyby kierowcy mogli wybierać z 5, a nie 3 rodzajów mieszanek...

@Aquos
Cytat :
Zasada nakładająca dziwaczny i nienaturalny obowiązek użycia dwóch różnych mieszanek została wprowadzona wyłącznie ze względu na interesy Pirelli

A to ciekawe, bo tę zasadę wprowadzono przed sezonem 2007, kiedy jedynym dostawcą zostało Bridgestone...
pancio93, 06.04.2017 12:28[!]
Cytat rno2 :
A to ciekawe, bo tę zasadę wprowadzono przed sezonem 2007, kiedy jedynym dostawcą zostało Bridgestone...


Chyba chodziło o to, że Pirelli wymusza stosowanie danych opon na wyścig np. przynajmniej jeden komplet twardych opon. To akurat jest absurdalne.
bartoszcze, 06.04.2017 15:33[!]
@pancio93
Cóż, akurat pod względem gry oponami zeszły sezon był rewelacyjny - dzięki pomysłowi z trzema mieszankami na weekend. Niestety, zmiany na ten sezon raczej ten efekt zniszczą.
Aquos, 06.04.2017 18:19[!]
Cytat rno2 :
A to ciekawe, bo tę zasadę wprowadzono przed sezonem 2007, kiedy jedynym dostawcą zostało Bridgestone...

Cóż, pamięć jest zawodna. Mój błąd... Nie zmienia to jednak faktu, że chodziło o interesy producenta opon, a nie dobro sportu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca