F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.09.2017

Hamilton: Mercedes nie wyeliminuje w tym roku słabych stron bolidu W08

Boullier: Mamy dwa tygodnie opóźnienia w przygotowaniach do sezonu 2018

Villeneuve: To Vettel ponosi winę za kolizję ze startu GP Singapuru

19.09.2017

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Malezji

Trulli: Vettel wciąż ma szansę na wywalczenie mistrzowskiego tytułu

Wolff: Bottas nie stanie się drugim kierowcą Mercedesa

18.09.2017

Boullier: Od sezonu 2019 McLaren zacieśni współpracę z Renault

Honda: McLaren miał problem z dostosowaniem się do zmian

17.09.2017

GP Singapuru: weekend w obiektywie

Informacja Pirelli po wyścigu o GP Singapuru

GP Singapuru: wypowiedzi po wyścigu (10)

Kolizja ze startu Grand Prix Singapuru uznana za incydent wyścigowy

GP Singapuru: najszybsze okrążenia wyścigu

Verstappen obwinia Vettela za kolizję na starcie Grand Prix Singapuru

Hamilton wygrywa szalony wyścig o GP Singapuru

GP Singapuru: wyniki wyścigu

Robert Kubica może przetestować bolid Williamsa na torze w Europie

Sergio Perez przedłużył kontrakt z Force India na sezon 2018

Grosjean: Deszcz mógłby uniemożliwić nocną rywalizację na Marina Bay

Aston Martin zostanie sponsorem tytularnym Red Bull Racing?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Brawn: F1 powinna zapewniać fanom większą ilość danych

Brytyjczyk wyzwa zespoły do współpracy nad wzbogaceniem aplikacji i rozwiązań z segmentu VR.
Nataniel Piórkowski, 12 kwietnia 2017, wyświetlenia: 1841<< | lista | T- | T+ | >>


Dyrektor zarządzający do spraw sportowych Formuły 1 – Ross Brawn, ujawnił plany związane z zapewnieniem fanom sportu większej ilości danych, jakimi obecnie dysponują wyłącznie zespoły.

Brawn uważa, że w ostatnich latach władze sportu nie wykorzystywały bogatych zasobów informacji, jakimi za pośrednictwem platform cyfrowych dysponują zespoły. Były inżynier F1 przyznaje, że Liberty Media pracuje nad zmianą obecnego stanu rzeczy rozwijając wspólnie z Tata Communications aplikacje oraz rozwiązania z zakresu rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości. Brytyjczyk przekonuje, że większa otwartość zespołów na przekazanie tajnych obecnie danych fanom pozytywnie wpłynęłaby na całą F1.

„To myślenie w szerszej perspektywie – ograniczmy konkurencyjność w konkretnych obszarach. Wiemy, że musimy ze sobą walczyć, ktoś musi kogoś pokonać, ale możemy przekroczyć pewną barierę i powiedzieć sobie, że coś, czego wszyscy chcemy, to lepszy biznes. Jeśli wszyscy tak zrobimy, nikt nie znajdzie się na przegranej pozycji” – tłumaczył Brawn w rozmowie z magazynem Autosport.

„Pamiętam, że podobnie było z radiem zespołowym. Zespoły nie chciały ujawniać transmisji rozmów radiowych, ale dzisiaj nikt nie myśli już o tym w taki sposób. Obecnie jest to bardzo interesujący aspekt wyścigu. Nie mamy jeszcze konkretnych pomysłów, które naszym zdaniem mogłyby stanowić właściwe żądania skierowane względem teamów. Nie chcę iść do zespołów i prosić, aby dały nam trochę tego i trochę tamtego. Naprawdę potrzebujemy jasnego pomysłu i obecnie znajdujemy się na etapie jego opracowywania. Zajmie to trochę czasu i będziemy mogli przekroczyć barierę dyskrecji”.

Brawn dodał, że kluczowy dla jego poglądów w sprawie wykorzystania danych, jakimi dysponują zespoły, okazał się okres po sezonie 2013, gdy po odejściu z Mercedesa zaczął śledzić wyścigi na ekranie telewizora. „W F1 jest wiele cennych informacji, które powinny być dostępne dla fanów, tak by mogli oni śledzić rywalizację na takim poziomie zaangażowania, jaki im się podoba”.

„Spędziłem trzy lata oglądając wyścigi w telewizji. Najbardziej brakowało mi możliwości głębszego wejścia w to, co dzieje się na torze. Byłem przyzwyczajony do środowiska w alei serwisowej, gdzie dysponowałem wszystkimi informacjami, gdzie otrzymywałem analizy od moich ekspertów. Miałem obraz całego wyścigu. Wyobraźmy sobie tylko, że dostajemy do dyspozycji wszystkie informacje dostępne dla strategów przy pitwall, którzy decydują o tym kiedy kierowca ma zjechać na postój”.

W ubiegłym roku partner technologiczny Formuły 1 – Tata Communications, przeprowadził z sukcesem testy transmisji internetowych. Brawn podkreśla, że sport dysponuje niemal kompletną platformą do realizacji nowych celów. Pierwsze próby przekazywania dodatkowych danych od zespołów mogą odbyć się jeszcze w tym roku, a do wprowadzenia wzbogaconego systemu informacji może dojść już w sezonie 2018. W przyszłym sezonie F1 planuje także udostępnić fanom Wi-Fi na trybunach.

„Ten moment się zbliża. Trwają nad tym prace. Rzeczy o których mówiłem – śledzenie wyścigu, zrozumienie strategii, rozpracowywanie postojów. Jeśli mógłbyś robić to na trybunie, na swoim telefonie lub tablecie... wyobraźcie sobie, jak wspaniałe byłoby to rozwiązanie” – podsumował.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.09.2017  Formuła 1 nie zamierza wprowadzać zmian w systemie kar
15.09.2017  Singapur podpisał nową umowę z władzami Formuły 1
13.09.2017  Mercedes zadecyduje o dalszym zaangażowaniu w F1 w 2020 roku
09.09.2017  Bratches: Około 40 lokalizacji wyraziło zainteresowanie organizacją GP F1
07.09.2017  Bratches: Promotorzy wyścigów F1 powinni brać przykład z Monzy
Tagi:
F1 ogólnie
Brawn R.
Liberty Media

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
essien15, 12.04.2017 12:30[!]
mi by sie przydala temperatura opon, temperatura silnika to na pewno :)no i moze jeszcze poziom płynu do picia :D
Aeromis, 12.04.2017 12:50[!]
Możliwość darmowego głębszego wejścia w sport za pomogą liczb to koło napędowe tego sportu. F1 pod tym względem na tle innych sportów niemal zatrzymała się w latach... nawet nie wiem których '70? W dodatku parę sezonów temu zrobiła krok wstecz obcinając live timing praktycznie do zera.
Trzymam kciuki za nowe głowy kierujące F1.
Shaitan, 12.04.2017 13:03[!]
Najpierw niech ogarną wszystko, żeby nie brakowało podstawowych informacji i by były one prawidłowe...
lordfryta, 12.04.2017 15:01[!]
Tak jak pisze Aeromis. Kilka lat temu nagrywalem wyscigi i wiecej gapilem sie w ekran laptopa niz w telewizor. Teraz podstawowy live timing prawie nic nie daje, zmieniajace sie kolory zanim czasow sektorow...
Arya, 12.04.2017 18:00[!]
@Aeromis
@lordfryta
No dokładnie! Nadal nie mogę przeboleć tego zabrania live timingu. Głównie dlatego, że niby mamy rozwój technologiczny, świat wirtualny staje się w większości coraz bardziej rozwinięty i tańszy, a tutaj ZABRALI coś, co było wcześniej za darmo. Niby nie jest tak drogi ten F1 Access, ale jakoś się na razie nie przekonałam do kupna, może nawet trochę z żalu, że tacy dusigrosze i jedyne, na co ich stać za darmo to czas ostatniego okrążenia. Też kiedyś zdarzało mi się patrzyć na przemian na wyścig i lt i np. monitorować co sektor, czy mój ulubiony kierowca nadrabia stratę. a teraz jak akurat nie ma walki koło w koło to zamulam i przysypiam, albo sobie coś innego przeglądam w necie... Już nie mówiąc, że mam wrażenie w tym sezonie, że odstępy od jednego kierowcy do drugiego w dolnym pasku dużo rzadziej się pokazują.
Connor, 13.04.2017 17:23[!]
@Aeromis
@lordfryta
@Arya

Jak by co to ciiiiiiii.

https://f1.tfeed.net/live

Wyłączyć czat, ustawić opóźnienie 12 sekund i baja.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca