F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.07.2017

Sauber rozwiązał umowę na dostawy jednostek Hondy

Alonso: Potrzebujemy bezproblemowego weekendu, aby walczyć o punkty

AMuS: Halo doprowadzi do podniesienia minimalnej masy bolidów F1

Lando Norris weźmie udział w testach na Hungaroringu

Ocon: Celem jest walka o podium, ale liczy się regularne punktowanie

Abiteboul: Kubica nie zastąpi Palmera przed końcem bieżącego sezonu

Kierowcy Toro Rosso podkreślają znaczenie czasówki na Hungaroringu

Mallya: Force India nadal celuje w doścignięcie Red Bulla

Pirelli zakończyło analizę opony Raikkonena z GP Wielkiej Brytanii

26.07.2017

Brown sceptycznie wypowiada się o szansach na organizację GP Londynu

Jos Verstappen: Max jest rozczarowany swoim tegorocznym sezonem

Ilmor poszukuje partnera do rozwoju silnika F1 na sezon 2021

Steiner: Hungaroring będzie dużym testem dla hamulców

Hasegawa: Charakterystyka Hungaroringu sprzyja McLarenowi

Informacja Pirelli przed GP Węgier

25.07.2017

Hulkenberg: Hungaroring to idealny tor do testów Kubicy

Zespoły nie skorzystały z oferty nabycia udziałów w Formule 1

Luca Ghiotto poprowadzi bolid Williamsa podczas testów na Węgrzech

Aston Martin bierze pod uwagę ewentualne zaangażowanie się w F1

Wolff: Mercedes wrócił do formy po kiepskim starcie sezonu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Sainz: Przewaga czołowych teamów nad środkiem stawki to "totalny żart"

"Moim zdaniem ścigają się w innej kategorii. Nawet nie zwracam na nich uwagi".
Nataniel Piórkowski, 14 kwietnia 2017, wyświetlenia: 1844<< | lista | T- | T+ | >>


Wielkie różnice czasowe występujące pomiędzy trzema czołowymi zespołami a resztą stawki Formuły 1 to "totalny żart" – uważa Carlos Sainz ścigający się dla Scuderii Toro Rosso.

Chociaż ze względu na zmiany w przepisach oczekiwano, że Mercedes, Ferrari i Red Bull zyskają przewagę nad rywalami dysponującymi znacznie mniejszymi zasobami, rozstrzygnięcia pierwszych dwóch wyścigowych weekendów stanowią dla części środowiska sportu duże zaskoczenie.

W Australii czas pole position Lewisa Hamiltona był o blisko dwie sekundy szybszy niż najlepszy wynik osiągnięty przez kierowcę zespołu ze środka stawki (Romain Grosjean z Haasa). W Chinach różnica ta utrzymywała się na podobnym poziomie i nic nie wskazuje na to, by w Bahrajnie miała ulec zmniejszeniu.

Sainz podkreśla, że nie jest zadowolony z obecnej sytuacji. „Moim zdaniem ścigają się w innej kategorii. Nawet nie zwracam na nich uwagi. To głupie. To totalny żart, że nie możemy się już z nimi dłużej ścigać. Jest mi z tego powodu trochę przykro, ale jestem przekonany, że gdybym rywalizował dla jednego z dwóch najszybszych zespołów, miałbym w tej sprawie inne zdanie. 2,5-sekundowa przewaga – nigdy takiej nie miałem, nie wiem nawet czy Lewisowi sprawia ona jakąś przyjemność”.

Sainz nie spodziewa się, by wraz z upływem sezonu mniejsze zespoły miały szansę zbliżyć się do trzech największych teamów. „Wydaje mi się, że różnice mogą tylko wzrosnąć. Tylko tego żałuję. Czołówka ma więcej pieniędzy. Stajnie takie jak Renault także mogą zapewnić sobie duże postępy ze względu na możliwości budżetowe. Myślę jednak, że nasz dyrektor techniczny, James Key, będzie nadal wykonywał wspaniałą pracę, wprowadzimy dobre poprawki i będziemy mogli toczyć ciekawe pojedynki”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.07.2017  Kierowcy Toro Rosso podkreślają znaczenie czasówki na Hungaroringu
19.07.2017  Sainz: Wyciągnąłem wnioski z zamieszania wokół mojej przyszłości w F1
16.07.2017  Carlos Sainz przejdzie wkrótce do Renault?
08.07.2017  Tost: Decyzję w sprawie przyszłości Sainza podejmie Red Bull
07.07.2017  Marko: Sainz nie powinien gryźć ręki, która go karmi
Tagi:
Sainz C.
Toro Rosso
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
krzysiek000, 14.04.2017 13:20[!]
Może to czas, żeby pójść krokiem MotoGP, czy WEC i stworzyć osobną subkategorię dla drużyn z mniejszym budżetem i osobną klasyfikacją?
Obecna różnica pomiędzy czołówką, a resztą stawki jest tak spora, że nie może być mowy o jakiejkolwiek walce między nimi.
rno2, 14.04.2017 13:31[!]
@krzysiek000
Podzielenie F1 na kategorie nic nie da oprócz suchych statystyk.
Trzeba poczekać na zrównanie mocy silników i zamrożenie ich rozwoju oraz na nowe zasady podziału zysku od 2020 roku.
Problem w tym, że od 2021 r. planuje się wprowadzić nową generację silników i walka o wyrównanie stawki zacznie się od nowa...
Gszegosz, 14.04.2017 16:02[!]
Raz na zawsze skończyć z pieszczeniem czołówki. Ścisnąć budżety do 250-300 baniek i zacząć sprawiedliwiej rozdzielać nagrody przysługujące od FOM.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca