F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.05.2017

W bolidzie Ericssona dokonano wymiani skrzyni biegów

Haas: Liberty powinno ostrożnie zmieniać model podziału nagród

Wolff: Mercedes ma problemy ze znalezieniem optymalnych ustawień bolidu

Button rozpocznie wyścig o GP Monako z alei serwisowej

MGU-H Hondy wytrzymuje tylko dwa wyścigi

Nyck de Vries odniósł pierwsze zwycięstwo w Formule 2

27.05.2017

Informacja Pirelli po kwalifikacjach do GP Monako

GP Monako: wypowiedzi po kwalifikacjach (10)

Kimi Raikkonen wygrywa szalone kwalifikacje przed GP Monako

GP Monako: wyniki kwalifikacji

Vettel najszybszy przed kwalifikacjami w Monako

Button otrzyma karę cofnięcia o 15 pozycji na starcie GP Monako

Green: Trzy poziomy są prawdopodobnie limitem rozwoju T-wingów

Wolff: Lewis stał się prawdziwym graczem zespołowym

Isola: Ultramiękkie opony są w stanie wytrzymać cały dystans wyścigu

Rosberg nie tęskni za startami w Formule 1

26.05.2017

Oliver Rowland wygrywa główny wyścig F2 w Monako

Indy 500: Castroneves najszybszy w ostatnim treningu

Fani coraz bardziej pozytywnie oceniają Formułę 1

Wolff: F1 powinna zniknąć z torów wyglądających jak sklepowe parkingi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Ecclestone: Liberty powinno obniżyć opłaty licencyjne

Brytyjczyk przyznał, że sam nie zdecydował się na taki ruch, bo dbał o interes CVC.
Nataniel Piórkowski, 17 kwietnia 2017, wyświetlenia: 1428<< | lista | T- | T+ | >>


Zdaniem honorowego prezesa F1 – Bernieco Ecclestone'a, Liberty powinno obniżyć opłaty licencyjne, jakie rokrocznie muszą regulować organizatorzy wyścigów Grand Prix na rzecz Formula One Group.

Brytyjczyk jest w ten weekend obecny na torze Sakhir, korzystając z zaproszenia wystosowanego przez księcia Salmana. Były dyrektor Formula One Management spotkał się z mediami, aby omówić bieżące tematy związane z funkcjonowaniem serii Grand Prix.

Ecclestone przyznał, że popełnił błąd żądając od organizatorów nowych wyścigów regulowania bardzo wysokich opłat licencyjnych. „Kiedy przekonywałem ludzi do budowy tego toru [Sakhir], czy innych obiektów, czułem pewnego rodzaju odpowiedzialność. Narzuciłem im zbyt wysokie opłaty za to, co byliśmy w stanie zaoferować. Kiedy pytają się mnie o te kwestie, staram się im pomóc. Nie ma to żadnego związku z Liberty. Moim zdaniem nie zapewniliśmy widowiska, za jakie ściągaliśmy opłaty”.

Zapytany o to, czy właśnie z tego powodu w kalendarzu sportu nie ma już takich wyścigów, jak Grand Prix Indii czy Korei Południowej, Brytyjczyk odrzekł: „Możliwe, że tak. Organizatorzy nie byli w stanie sprawić, by imprezy te funkcjonowały w odpowiedni sposób”.

Ecclestone dodał, że Liberty powinno obniżyć opłaty licencyjne, by uniknąć ryzyka skurczenia się kalendarza. „Jedynym dobrym rozwiązaniem byłoby obniżenie opłat, jakie muszą regulować promotorzy. Pod względem komercyjnym wynegocjowałem kilka dobrych umów. Niektóre tory płacą dużo pieniędzy, ale większość z nich, o ile nie wszystkie, nie generuje żadnych zysków. Wprost przeciwnie. Obawiam się, że wcześniej czy później, rządy powiedzą, że miarka się przebrała i żegnamy. Jeśli udałoby się nam obniżyć opłaty, to mogłoby się to przełożyć na niższe ceny biletów, a co za tym idzie większe zainteresowanie kibiców. Jeśli zależy nam na kibicach, to właśnie powinniśmy zrobić”.

Zapytany o to, dlaczego sam nie obniżył opłat licencyjnych, gdy znajdował się u sterów Formula One Management, 83-latek odrzekł: „Wiem, że mogłem to zrobić, ale starałem się zapewnić firmie [CVC – byłemu właścicielowi F1] jak największe zyski. Na tym polegała moja praca”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.05.2017  Ecclestone jest zaangażowany w powrót Brabhama do Formuły 1?
06.05.2017  Ecclestone odpiera krytyczne uwagi Careya
04.05.2017  Carey: Ecclestone spowalniał rozwój Formuły 1
03.05.2017  Ecclestone: Walka Ferrari i Mercedesa pozytywnie wpływa na F1
21.04.2017  Ross Brawn: Nie mógłbym pracować z Berniem
Tagi:
Liberty Media
Ecclestone B.
Kalendarz GP
FOM/FOA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
slipstream, 17.04.2017 11:07[!]
Niby to nic nowego bo powiedział to co było wiadome że Bernie pracował na interes F1 a na interes CVC, tylko w sumie to nie wiem czy się śmiać czy płakać ze szczerości Berniego.
---, 17.04.2017 11:17[!]
To jak dbałeś Bernardzie o interes CVC a nie swój własny to jak zostałeś miliarderem?
Titheon, 17.04.2017 11:40[!]
Zastanawiam się, czy się śmiać, czy płakać... Bernie pokazuje, jak wiele znaczy dostęp człowieka do pieniądza i zarządzaniem nim. Kiedy ponosisz odpowiedzialność za swoich udziałowców (albo właścicieli czegoś) i dbasz o ich zyski, stajesz się hieną żerującą na każdym dookoła - byle tylko zaspokoić potrzeby osoby, która Cię zatrudnia. Kiedy jednak odpowiedzialność zostaje z Ciebie ściągnięta, pokazujesz że jesteś w miarę normalnym gościem, który potrafi jednak myśleć w kategoriach przeciętnego człowieka. I tak, jak ktoś już powiedział: Bernie powiedział dokładnie to, co było wiadome już od dawna. I tak jest niestety na co dzień - nie tylko w sporcie i nie tylko w polityce. Każdy robi to, co chcą inni i mówi to, co druga strona chce usłyszeć - bo taka jest jego rola. Ale gdzieś tam, w środku, zawsze chowa się "własne zdanie na dany temat", którego po prostu nie można ujawniać w trosce o interes czyjś, bądź swój żeby komuś nie podpaść.
Masio, 17.04.2017 11:41[!]
Na szczęście Berniego już nie ma w F1. Miejmy nadzieję, że Liberty Media naprawi to, co zniszczył Ecclestone.
slipstream, 17.04.2017 12:33[!]
@Masio Podstawowa i zasadnicza różnica jest tak, że Liberty media pracuje "na siebie", a nie jak Bernie "na kogoś". A CVC miało też tę wadę, że kompletnie nie zależało im na wizerunku samej F1, bo liczyły się tylko słupki w Excelu. Liberty z kolei jak przystało na amerykańskie podejście wie że jak zadba o produkt, to zadba o swoje przychody. Dla CVC produkt nie miał znaczenia, byle przychody się zgadzały jakkolwiek coraz gorszą reputację miałaby F1.
bartoszcze, 17.04.2017 13:34[!]
Hahaha, niech kupujący, któremu wcisnąłem biznes o zawyżonych opłatach stanowiących podstawę kalkulacji ceny, teraz obniży opłaty? :D

(PS niech obniży i pewnie obniży, jeśli w inny sposób zbilansują wszystko - w końcu kasa z tych opłat trafia w końcu do funduszu nagród)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca