F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.06.2018

Toyota #8 odniosła zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

16.06.2018

GP Belgii pozostanie w kalendarzu F1 co najmniej do 2021 roku

15.06.2018

Williams nie porzuci rozwoju tegorocznego bolidu

Red Bull nie zamierza ulegać ultimatum Renault

Stefano Domenicali chwali zmiany wprowadzane w Formule 1

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Rosji

Toyota #8 wyruszy z pole position do 24h wyścigu Le Mans

14.06.2018

Carey: Nowe wyścigi F1 w USA będą odbywały się na torach ulicznych

Marko: Verstappen uciszył krytyków

Mercedes potwierdzi we Francji podpisanie nowej umowy z Hamiltonem?

AMuS: Force India otrzymało pożyczkę od FOM

Villeneuve: Lauda nie powinien porównywać mego ojca do Maksa Verstappena

Ekipa Alonso z prowizorycznym pole position do wyścigu Le Mans

13.06.2018

Hankook przystąpi do przetargu na dostawcę opon w Formule 1?

Marko: Poprawki Hondy są warte 0,3 sekundy na okrążeniu

Perez: Problemy z wyprzedzaniem wynikają z Halo oraz opon Pirelli

McLaren otwarty na wypożyczenie Norrisa do innego zespołu

12.06.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Francji

Marko: Incydent z Kanady nie ma wpływu na przyszłość Hartleya

Zespoły F1 otrzymują nową wersję przepisów aero na sezon 2019

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Ecclestone: Liberty powinno obniżyć opłaty licencyjne

Brytyjczyk przyznał, że sam nie zdecydował się na taki ruch, bo dbał o interes CVC.
Nataniel Piórkowski, 17 kwietnia 2017, wyświetlenia: 1850<< | lista | T- | T+ | >>


Zdaniem honorowego prezesa F1 – Bernieco Ecclestone'a, Liberty powinno obniżyć opłaty licencyjne, jakie rokrocznie muszą regulować organizatorzy wyścigów Grand Prix na rzecz Formula One Group.

Brytyjczyk jest w ten weekend obecny na torze Sakhir, korzystając z zaproszenia wystosowanego przez księcia Salmana. Były dyrektor Formula One Management spotkał się z mediami, aby omówić bieżące tematy związane z funkcjonowaniem serii Grand Prix.

Ecclestone przyznał, że popełnił błąd żądając od organizatorów nowych wyścigów regulowania bardzo wysokich opłat licencyjnych. „Kiedy przekonywałem ludzi do budowy tego toru [Sakhir], czy innych obiektów, czułem pewnego rodzaju odpowiedzialność. Narzuciłem im zbyt wysokie opłaty za to, co byliśmy w stanie zaoferować. Kiedy pytają się mnie o te kwestie, staram się im pomóc. Nie ma to żadnego związku z Liberty. Moim zdaniem nie zapewniliśmy widowiska, za jakie ściągaliśmy opłaty”.

Zapytany o to, czy właśnie z tego powodu w kalendarzu sportu nie ma już takich wyścigów, jak Grand Prix Indii czy Korei Południowej, Brytyjczyk odrzekł: „Możliwe, że tak. Organizatorzy nie byli w stanie sprawić, by imprezy te funkcjonowały w odpowiedni sposób”.

Ecclestone dodał, że Liberty powinno obniżyć opłaty licencyjne, by uniknąć ryzyka skurczenia się kalendarza. „Jedynym dobrym rozwiązaniem byłoby obniżenie opłat, jakie muszą regulować promotorzy. Pod względem komercyjnym wynegocjowałem kilka dobrych umów. Niektóre tory płacą dużo pieniędzy, ale większość z nich, o ile nie wszystkie, nie generuje żadnych zysków. Wprost przeciwnie. Obawiam się, że wcześniej czy później, rządy powiedzą, że miarka się przebrała i żegnamy. Jeśli udałoby się nam obniżyć opłaty, to mogłoby się to przełożyć na niższe ceny biletów, a co za tym idzie większe zainteresowanie kibiców. Jeśli zależy nam na kibicach, to właśnie powinniśmy zrobić”.

Zapytany o to, dlaczego sam nie obniżył opłat licencyjnych, gdy znajdował się u sterów Formula One Management, 83-latek odrzekł: „Wiem, że mogłem to zrobić, ale starałem się zapewnić firmie [CVC – byłemu właścicielowi F1] jak największe zyski. Na tym polegała moja praca”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.05.2018  Ecclestone: Todt zaniedbuje Formułę 1
12.05.2018  Bernie Ecclestone zakupił na aukcji McLarena MP4/8 z sezonu 1993
04.04.2018  Ecclestone: F1 powinna dążyć do wyrównania osiągów silników
24.03.2018  Bluewaters domaga się odszkodowania od Berniego Ecclestone'a
24.03.2018  Ecclestone: Obecne bolidy F1 są zbyt bezpieczne
Tagi:
Liberty Media
Ecclestone B.
Kalendarz GP
FOM/FOA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
slipstream, 17.04.2017 11:07[!]
Niby to nic nowego bo powiedział to co było wiadome że Bernie pracował na interes F1 a na interes CVC, tylko w sumie to nie wiem czy się śmiać czy płakać ze szczerości Berniego.
---, 17.04.2017 11:17[!]
To jak dbałeś Bernardzie o interes CVC a nie swój własny to jak zostałeś miliarderem?
Titheon, 17.04.2017 11:40[!]
Zastanawiam się, czy się śmiać, czy płakać... Bernie pokazuje, jak wiele znaczy dostęp człowieka do pieniądza i zarządzaniem nim. Kiedy ponosisz odpowiedzialność za swoich udziałowców (albo właścicieli czegoś) i dbasz o ich zyski, stajesz się hieną żerującą na każdym dookoła - byle tylko zaspokoić potrzeby osoby, która Cię zatrudnia. Kiedy jednak odpowiedzialność zostaje z Ciebie ściągnięta, pokazujesz że jesteś w miarę normalnym gościem, który potrafi jednak myśleć w kategoriach przeciętnego człowieka. I tak, jak ktoś już powiedział: Bernie powiedział dokładnie to, co było wiadome już od dawna. I tak jest niestety na co dzień - nie tylko w sporcie i nie tylko w polityce. Każdy robi to, co chcą inni i mówi to, co druga strona chce usłyszeć - bo taka jest jego rola. Ale gdzieś tam, w środku, zawsze chowa się "własne zdanie na dany temat", którego po prostu nie można ujawniać w trosce o interes czyjś, bądź swój żeby komuś nie podpaść.
Masio, 17.04.2017 11:41[!]
Na szczęście Berniego już nie ma w F1. Miejmy nadzieję, że Liberty Media naprawi to, co zniszczył Ecclestone.
slipstream, 17.04.2017 12:33[!]
@Masio Podstawowa i zasadnicza różnica jest tak, że Liberty media pracuje "na siebie", a nie jak Bernie "na kogoś". A CVC miało też tę wadę, że kompletnie nie zależało im na wizerunku samej F1, bo liczyły się tylko słupki w Excelu. Liberty z kolei jak przystało na amerykańskie podejście wie że jak zadba o produkt, to zadba o swoje przychody. Dla CVC produkt nie miał znaczenia, byle przychody się zgadzały jakkolwiek coraz gorszą reputację miałaby F1.
bartoszcze, 17.04.2017 13:34[!]
Hahaha, niech kupujący, któremu wcisnąłem biznes o zawyżonych opłatach stanowiących podstawę kalkulacji ceny, teraz obniży opłaty? :D

(PS niech obniży i pewnie obniży, jeśli w inny sposób zbilansują wszystko - w końcu kasa z tych opłat trafia w końcu do funduszu nagród)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca