F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.05.2018

Red Bull: możemy być wysoko w kwalifikacjach

Zespoły F1 otrzymają w Monako szczegóły nowych regulacji

Ricciardo najszybszy w popołudniowym treningu w Monte Carlo

Red Bull i Mercedes ufają FIA w ocenie legalności bolidu Ferrari

Ricciardo z najlepszym czasem w pierwszym treningu w Monako

Hamilton zadowolony z powrotu grid girls przy okazji GP Monako

Stroll: Chcemy dokonać znaczących postępów przed lipcowymi wyścigami

Hartley zaskoczony plotkami na temat swojej przyszłości w Toro Rosso

23.05.2018

Steiner: Pozycja Grosjeana w Haasie jest bezpieczna

Ferrari zmodyfikowało projekt lusterek przymocowanych do systemu halo

Sainz oczekuje szalonych kwalifikacji do wyścigu w Monako

Lauda: FIA powinna wyjaśnić wątpliwości związane z bolidem Ferrari

Abiteboul: Renault przywykło do krytyki ze strony Red Bulla

Verstappen: GP Monako to dobra szansa dla Red Bulla

22.05.2018

Todt popiera plany rezygnacji z wykorzystywania MGU-H w F1

Promotor GP Azerbejdżanu chce renegocjować warunki umowy z FOM

Markiełow: Odrzuciłbym propozycję startów dla Toro Rosso

21.05.2018

Michael Latifi został nowym udziałowcem McLaren Group

Wolff martwi się o formę Mercedesa w Grand Prix Monako

Kubica: Nie ma magicznych rozwiązań na problemy Williamsa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Red Bull wymaga niezależnego dostawcy silników od 2021 roku

Helmut Marko zagroził odejściem marki ze sportu, jeśli tak się nie stanie.
Łukasz Godula, 21 kwietnia 2017, wyświetlenia: 3500<< | lista | T- | T+ | >>


Konsultant sportowy Red Bulla, Helmut Marko stwierdził, że szefowie Formuły 1 muszą stworzyć okazję do pojawienia się niezależnego silnika od 2021 roku, w przeciwnym wypadku jego zespół może odejść z rywalizacji.

Na spotkaniu pomiędzy FIA i producentami uzgodniono, że obecne jednostki napędowe powinny być zastąpione tańszym, prostszym oraz głośniejszym silnikiem.

Jednak w wywiadzie dla oficjalnej strony F1, Marko ostrzegł, że nowy właściciel sportu, Liberty Media musi zapewnić plan do końca roku, który będzie zawierał opcję niezależnego dostawcy. Ma być to warunek pozostania Red Bulla w mistrzostwach. Firma produkująca napoje posiada dwa zespoły w F1, które korzystają obecnie z jednostek Renault.

„Konieczne jest, by od 2021 roku pojawił się niezależny dostawca silników” – powiedział Marko. „To bardziej niż konieczne, a silnik musi być prosty, głośny i kosztować poniżej 10 milionów. Mówimy o znacznie mniej skomplikowanym silniku od obecnego, taki który będzie prostą jednostką do wyścigów. Jest wiele firm na świecie, które mogłyby go dostarczać. Tak więc oczekujemy od nowych właścicieli oraz FIA znalezienia rozwiązania do końca tego roku. Jeśli tak się nie stanie, to nasze pozostanie w F1 nie będzie bezpieczne”.

Red Bull, który jak dziewięć pozostałych zespołów podpisał zobowiązanie do pozostania w F1 do 2020 roku, był fabrycznym partnerem Renault podczas swojej dominacji na początku dekady. Jednak słabe osiągi i niezawodność jednostki na początku ery hybrydowej doprowadziły relacje pomiędzy firmami do rozłamu.

Podczas gdy Renault powróciło do F1 z fabrycznym zespołem, Red Bull prowadził rozmowy z Mercedesem, Ferrari i Hondą w 2015 roku, przed powrotem do Renault i zgodzie na umowę, dzięki której ich jednostki występują pod nazwą TAG Heuer.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.05.2018  Red Bull: możemy być wysoko w kwalifikacjach
24.05.2018  Red Bull i Mercedes ufają FIA w ocenie legalności bolidu Ferrari
23.05.2018  Abiteboul: Renault przywykło do krytyki ze strony Red Bulla
23.05.2018  Verstappen: GP Monako to dobra szansa dla Red Bulla
21.05.2018  Wolff martwi się o formę Mercedesa w Grand Prix Monako
Tagi:
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
RY2N, 22.04.2017 18:21[!]
@Aeromis
ad 1 - Renault weszło bo było realne zagrożenie, że Red Bull zmnieni dostawcę i Renault zostanie na lodzie bez żadnego odbiorcy silników (chcieli być w F1 ale wyłącznie jako dostawca silników)
ad. 2 RBR to producent napojów - można tak samo zapytać po co w takim razie robią bolidy? Albo chcą się bawić w sport motoryzacyjny albo nie. F1 generalnie się nie opłaca i trzeba do niej dokładać (niepłacalność była powodem wyjścia m.in. Toyoty, Hondy, BMW itd.)
ad 3 - mogę się zgodzić że dla F1 lepiej żeby te zespoły zostały
ad 4 - gdy Ferrari groziło odejściem budziło to u mnie niesmak, na szczęscie od paru ładnych lat przestali jęczeć i dają przykład jak znosić porażki
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca