F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.01.2018

Todt: F1 nie może koncentrować się wyłącznie na limitach budżetowych

15.01.2018

De Ferran: W USA jest wielu kierowców którzy poradziliby sobie w F1

Isola: Kubica zasługuje na szansę, by pokazać swój potencjał

Bottas: Bolid na sezon 2018 powinien mi bardziej odpowiadać

Marchionne: W Ferrari nie ma już miejsca dla Nikiego Laudy

Vasseur: Sauber może zostać fabrycznym zespołem Alfy Romeo

Zmarł Dan Gurney

12.01.2018

L'Equipe: Williams zaproponował Kubicy rolę kierowcy testowego

Symonds: Szefowie F1 rozważają zmianę ustawienia bolidów na starcie

Vasseur: Sauber przygotował nowy projekt bolidu na sezon 2018

11.01.2018

Pirelli ogłosiło mieszanki ogumienia na GP Azerbejdżanu

F1 wprowadzi duże zmiany w sposobie realizacji transmisji telewizyjnych

Renault zaostrza procedury kontroli nowych części

Obowiązki Kwiata w Ferrari ograniczą się do pracy w symulatorze

Carey: Kopenhaga może otrzymać organizację wyścigu F1 od 2020 roku

10.01.2018

Daniił Kwiat został kierowcą rozwojowym Ferrari

Brawn: Nie chcemy zmieniać długości weekendu Grand Prix

Lowe: Force India wykonało świetną pracę w sezonie 2017

Sander: Magnussen nie jest kluczowy dla planów organizacji GP Danii

Gelael będzie kontynuował współpracę z Toro Rosso w sezonie 2018

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Red Bull wymaga niezależnego dostawcy silników od 2021 roku

Helmut Marko zagroził odejściem marki ze sportu, jeśli tak się nie stanie.
Łukasz Godula, 21 kwietnia 2017, wyświetlenia: 3472<< | lista | T- | T+ | >>


Konsultant sportowy Red Bulla, Helmut Marko stwierdził, że szefowie Formuły 1 muszą stworzyć okazję do pojawienia się niezależnego silnika od 2021 roku, w przeciwnym wypadku jego zespół może odejść z rywalizacji.

Na spotkaniu pomiędzy FIA i producentami uzgodniono, że obecne jednostki napędowe powinny być zastąpione tańszym, prostszym oraz głośniejszym silnikiem.

Jednak w wywiadzie dla oficjalnej strony F1, Marko ostrzegł, że nowy właściciel sportu, Liberty Media musi zapewnić plan do końca roku, który będzie zawierał opcję niezależnego dostawcy. Ma być to warunek pozostania Red Bulla w mistrzostwach. Firma produkująca napoje posiada dwa zespoły w F1, które korzystają obecnie z jednostek Renault.

„Konieczne jest, by od 2021 roku pojawił się niezależny dostawca silników” – powiedział Marko. „To bardziej niż konieczne, a silnik musi być prosty, głośny i kosztować poniżej 10 milionów. Mówimy o znacznie mniej skomplikowanym silniku od obecnego, taki który będzie prostą jednostką do wyścigów. Jest wiele firm na świecie, które mogłyby go dostarczać. Tak więc oczekujemy od nowych właścicieli oraz FIA znalezienia rozwiązania do końca tego roku. Jeśli tak się nie stanie, to nasze pozostanie w F1 nie będzie bezpieczne”.

Red Bull, który jak dziewięć pozostałych zespołów podpisał zobowiązanie do pozostania w F1 do 2020 roku, był fabrycznym partnerem Renault podczas swojej dominacji na początku dekady. Jednak słabe osiągi i niezawodność jednostki na początku ery hybrydowej doprowadziły relacje pomiędzy firmami do rozłamu.

Podczas gdy Renault powróciło do F1 z fabrycznym zespołem, Red Bull prowadził rozmowy z Mercedesem, Ferrari i Hondą w 2015 roku, przed powrotem do Renault i zgodzie na umowę, dzięki której ich jednostki występują pod nazwą TAG Heuer.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.01.2018  Newey: W swojej karierze otrzymałem trzy oferty dołączenia do Ferrari
30.12.2017  Grosjean: McLaren i Renault dokonają dużych postępów
27.12.2017  Wolff: Mercedes chciał dostarczać silniki McLarenowi
21.12.2017  Lauda: Red Bull przepłacił podpisując nową umowę z Verstappenem
16.12.2017  Horner: Nie będziemy czekać w nieskończoność na decyzję Ricciardo
Tagi:
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
RY2N, 22.04.2017 18:21[!]
@Aeromis
ad 1 - Renault weszło bo było realne zagrożenie, że Red Bull zmnieni dostawcę i Renault zostanie na lodzie bez żadnego odbiorcy silników (chcieli być w F1 ale wyłącznie jako dostawca silników)
ad. 2 RBR to producent napojów - można tak samo zapytać po co w takim razie robią bolidy? Albo chcą się bawić w sport motoryzacyjny albo nie. F1 generalnie się nie opłaca i trzeba do niej dokładać (niepłacalność była powodem wyjścia m.in. Toyoty, Hondy, BMW itd.)
ad 3 - mogę się zgodzić że dla F1 lepiej żeby te zespoły zostały
ad 4 - gdy Ferrari groziło odejściem budziło to u mnie niesmak, na szczęscie od paru ładnych lat przestali jęczeć i dają przykład jak znosić porażki
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca