F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.11.2017

Ferrari sprzeciwiło się utrzymaniu limitu czterech silników na sezon

F1 rozważa zastąpienie obecnego logo nową propozycją?

17.11.2017

Stroll: Nie przejmuję się krytyką płynącą pod moim adresem

Honda otwarta na dalsze rozmowy nad nową specyfikacją silnika F1

Lowe: Williams celuje w poprawę konkurencyjności przed sezonem 2018

16.11.2017

Organizatorzy GP Australii zablokowali projekt zmian w pętli Albert Park

Massa bliski objęcia funkcji w Światowej Radzie Sportów Motorowych

Gasly i Hartley pozostaną kierowcami Toro Rosso w sezonie 2018

Steiner: Nie powinniśmy spieszyć się z powiększaniem stawki F1

Alonso: To był bardzo zły sezon w wykonaniu McLarena

Lauda: Mercedes nie zamierza grozić wycofaniem się ze startów w F1

Hamilton: Nie jestem fanem DRS

15.11.2017

Motorsport.com: Kubica pojedzie pierwszego dnia testów w Abu Zabi

FIA i F1 omówią kwestie związane z bezpieczeństwem weekendów GP

Gordon Murray nie jest zadowolony z wyglądu obecnych bolidów F1

Russell zostanie kierowcą rezerwowym Force India?

Villeneuve: Stroll musi poprawić swoją formę

Ricciardo nie jest przekonany do potencjalnego przejścia do Ferrari

14.11.2017

Hamilton: F1 nie powinna ograniczać regulaminowej puli silników

Toro Rosso bliskie ogłoszenia składu kierowców na sezon 2018

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Red Bull wymaga niezależnego dostawcy silników od 2021 roku

Helmut Marko zagroził odejściem marki ze sportu, jeśli tak się nie stanie.
Łukasz Godula, 21 kwietnia 2017, wyświetlenia: 3465<< | lista | T- | T+ | >>


Konsultant sportowy Red Bulla, Helmut Marko stwierdził, że szefowie Formuły 1 muszą stworzyć okazję do pojawienia się niezależnego silnika od 2021 roku, w przeciwnym wypadku jego zespół może odejść z rywalizacji.

Na spotkaniu pomiędzy FIA i producentami uzgodniono, że obecne jednostki napędowe powinny być zastąpione tańszym, prostszym oraz głośniejszym silnikiem.

Jednak w wywiadzie dla oficjalnej strony F1, Marko ostrzegł, że nowy właściciel sportu, Liberty Media musi zapewnić plan do końca roku, który będzie zawierał opcję niezależnego dostawcy. Ma być to warunek pozostania Red Bulla w mistrzostwach. Firma produkująca napoje posiada dwa zespoły w F1, które korzystają obecnie z jednostek Renault.

„Konieczne jest, by od 2021 roku pojawił się niezależny dostawca silników” – powiedział Marko. „To bardziej niż konieczne, a silnik musi być prosty, głośny i kosztować poniżej 10 milionów. Mówimy o znacznie mniej skomplikowanym silniku od obecnego, taki który będzie prostą jednostką do wyścigów. Jest wiele firm na świecie, które mogłyby go dostarczać. Tak więc oczekujemy od nowych właścicieli oraz FIA znalezienia rozwiązania do końca tego roku. Jeśli tak się nie stanie, to nasze pozostanie w F1 nie będzie bezpieczne”.

Red Bull, który jak dziewięć pozostałych zespołów podpisał zobowiązanie do pozostania w F1 do 2020 roku, był fabrycznym partnerem Renault podczas swojej dominacji na początku dekady. Jednak słabe osiągi i niezawodność jednostki na początku ery hybrydowej doprowadziły relacje pomiędzy firmami do rozłamu.

Podczas gdy Renault powróciło do F1 z fabrycznym zespołem, Red Bull prowadził rozmowy z Mercedesem, Ferrari i Hondą w 2015 roku, przed powrotem do Renault i zgodzie na umowę, dzięki której ich jednostki występują pod nazwą TAG Heuer.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.11.2017  Ferrari sprzeciwiło się utrzymaniu limitu czterech silników na sezon
16.11.2017  Gasly i Hartley pozostaną kierowcami Toro Rosso w sezonie 2018
15.11.2017  Ricciardo nie jest przekonany do potencjalnego przejścia do Ferrari
11.11.2017  Marko: Mamy zaufanie do Renault
09.11.2017  Ricciardo: Prawdopodobnie otrzymam karę cofnięcia na starcie wyścigu
Tagi:
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
RY2N, 22.04.2017 18:21[!]
@Aeromis
ad 1 - Renault weszło bo było realne zagrożenie, że Red Bull zmnieni dostawcę i Renault zostanie na lodzie bez żadnego odbiorcy silników (chcieli być w F1 ale wyłącznie jako dostawca silników)
ad. 2 RBR to producent napojów - można tak samo zapytać po co w takim razie robią bolidy? Albo chcą się bawić w sport motoryzacyjny albo nie. F1 generalnie się nie opłaca i trzeba do niej dokładać (niepłacalność była powodem wyjścia m.in. Toyoty, Hondy, BMW itd.)
ad 3 - mogę się zgodzić że dla F1 lepiej żeby te zespoły zostały
ad 4 - gdy Ferrari groziło odejściem budziło to u mnie niesmak, na szczęscie od paru ładnych lat przestali jęczeć i dają przykład jak znosić porażki
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca