F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2017

Haas wstrzyma się z rozbudową zespołu do wprowadzenia limitów budżetowych

Hamilton spodziewa się włączenia Alonso do walki o mistrzowski tytuł

13.12.2017

Wolff: Wehrlein w pełni zasługuje na kontynuowanie kariery w F1

Honda: Zakończenie współpracy z McLarenem przyniosło ulgę

Russia Tass: Williams potwierdzi drugiego kierowcę w piątek

12.12.2017

Wolff: Mercedes wierzy w możliwości i talent Bottasa

Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska

Gasly ma nadzieję, że silnik Hondy pozwoli STR na regularną walkę o punkty

Lorenzo Sassi dołączy do Mercedesa?

11.12.2017

Pirelli ogłosiło mieszanki opon na trzy pierwsze Grand Prix sezonu 2018

Chinchero: Williams podjął decyzję o zatrudnieniu Sirotkina na sezon 2018

Williams dementuje doniesienia o rozmowach z Rowlandem

Liberty nie wycofa się z planów wprowadzenia do F1 nowych silników

Brown: Współpraca z Hondą uniemożliwiała znalezienie nowych sponsorów

Liberty jest nadal zainteresowane organizacją wyścigów F1 w Las Vegas

09.12.2017

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie F1 za sezon 2017

08.12.2017

Jean Todt pozostanie prezesem FIA do 2021 roku

Prost: Klienckie zespoły mogą pokonać Renault w sezonie 2018

Aldo Costa nie jest zainteresowany powrotem do Ferrari

Vettel: Formuła E nie jest przyszłością wyścigów

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Alonso podkreśla, iż nie żałuje odejścia z Ferrari po sezonie 2014

"Póki co jestem zadowolony z tego co osiągnąłem i gdzie obecnie się znajduję".
Nataniel Piórkowski, 30 kwietnia 2017, wyświetlenia: 1404<< | lista | T- | T+ | >>


Pomimo świetnego otwarcia mistrzostw w wykonaniu Ferrari Fernando Alonso po raz kolejny przekonuje, że nie żałuje odejścia z włoskiego zespołu po sezonie 2014.

Po spędzeniu pięciu lat w stajni z Maranello bez zdobycia ani jednego mistrzowskiego tytuły, Alonso zdecydował się na zerwanie współpracy z Ferrari i podpisanie trzyletniej umowy z McLaren-Honda.

Od tego czasu Hiszpan zdobył w ponad czterdziestu występach tylko 65 punktów i nic nie wskazuje, by tegoroczna kampania miała zapewnić mu znaczące powiększenie tego dorobku.

Przed Grand Prix Rosji dwukrotny mistrz świata został zapytany o to, czy w dalszym ciągu nie żałuje odejścia ze Scuderii. „Nie miałem kontraktu z Ferrari na ten rok, więc... Nawet za 20 lat Ferrari będzie wygrywać wyścigi i mam nadzieję, że gdy będę miał 75 lat ludzie nie będą pytać, czy Alonso miał rację odchodząc z zespołu” – odrzekł. „Spędziłem w nim pięć lat. Ferrari wygrywało wyścigi w przeszłości, wygrywało je w okresie współpracy ze mną, walczyliśmy nawet do samego końca o tytuły. Na przestrzeni lat Ferrari zdobywało mistrzostwa świata. Wygrywają teraz wyścigi i będą wygrywać je w przyszłości. Nie zawsze chodzi o to, czy Fernando miał rację, czy nie”.

„Chcielibyśmy być w bardziej konkurencyjnej formie. Przynajmniej w latach, w których miałem kontrakt z Ferrari, w 2015 i 2016 roku, czułem, że podjąłem dobrą decyzję przechodząc do McLarena. Nauczyłem się wielu rzeczy, pracowałem z najlepszymi inżynierami. Gdy przybyłem do Ferrari, brak zwycięstw stawał się stresujący. Kiedy mówimy o pierwszym czy drugim roku spędzonym z zespołem, wszystko wygląda w porządku, ale kiedy to twój siódmy lub ósmy rok bez sukcesów, sytuacja staje się bardzo trudna. Pd tym względem, pomimo braku wyników, mój komfort życia uległ poprawie”.

„Tak, teraz wygrywają. Mercedes też wygrywa. Zawsze chciałbyś znajdować się w zwycięskim bolidzie, zawsze chcesz świętować sukcesy w wyścigach, ale moje decyzje z przeszłości niczego nie zmienią. Nawet gdy odchodziłem z Renault po zdobyciu dwóch tytułów, mówiono mi, że nigdy nie powinienem tego robić. Nigdy później nie udało się im jednak zdobyć kolejnych mistrzostw”.

„Prawdopodobnie dostaje takie pytanie po to, by temat wylądował na okładce, a wy dostalibyście okazję do pisania o "zmarnowanym talencie". Ja jestem całkowicie zadowolony z mojej kariery. W przeszłości miałem dzięki Bogu możliwość ścigania się w konkurencyjnym bolidzie, miałem możliwość osiągnięcia pewnych celów. Jest wielu utalentowanych kierowców, którzy nigdy nie stanęli na podium. Zobaczymy, co przyniesie przyszłość, ale póki co jestem zadowolony z tego co osiągnąłem i gdzie obecnie się znajduję”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.12.2017  Hamilton spodziewa się włączenia Alonso do walki o mistrzowski tytuł
05.12.2017  Hamilton: Chcę zakończyć karierę w F1 jako kierowca Mercedesa
26.11.2017  Alonso potwierdza zainteresowanie realizacją szerszego programu w WEC
24.11.2017  Alonso: Nadszedł dobry czas na dokonanie zmiany dostawcy silników
21.11.2017  Gene: Alonso może wygrać Le Mans w swoim debiucie
Tagi:
Alonso F.
Ferrari
McLaren

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
---, 30.04.2017 09:28[!]
Można się domyślać, że nie żałuje, że odszedł z Ferrari. Żałuje tylko, dokąd z tego Ferrari sobie poszedł.
marios76, 30.04.2017 09:43[!]
@Sgt Pepper Są to mądre słowa, na tyle spokojne i wyważone, na ile sytuacja pozwala. Pięć lat w Ferrari i chyba zobaczył, że mimo tego co się tam wydarzyło nie byli w stanie się ogarnąć i zrobić mistrzowskiego bolidu, mogli i go nie zrobić przez kolejne pięć... Podjął decyzję, zaryzykować, stracił. Tak jak podkreśla jest zadowolony, ale raczej jest to zadowolenie zbudowane na dwóch tytułach mistrzowskich i zdetronizowaniu Schumachera w Ferrari właśnie.
Zobacz jak inaczej wyglądała by sytuacja: pierwszy rok McLaren Honda był jaki był i ok. Drugi był sezonem poprawy, pojawiły się jakieś piąte, szóste miejsca. I tego się trzymajmy, tak było. Teraz wirtualny scenariusz: zmiana przepisów, Honda wprowadza poprawki w silniku spalinowym, jest większa moc, pojawia się niezawodność, Alonso zdobywa kilka podiow i w jakimś szalonym wyścigu pod koniec sezonu jedno jedyne pojedyncze zwycięstwo, zajmując 5 miejsce w klasyfikacji. Honda mówi, że w końcu po 3 latach zrozumiała o co chodzi w technologii hybrydowej i zapowiada progres w tej materii oraz walkę o tytuł w przyszlym- 2018tym roku.
Czy wtedy ktoś krytykował by Alonso za decyzje? Problem z tym, że ten scenariusz ma małe szanse się spełnić; to z początkiem tegorocznych testów okazało się frustrujące. Poprzedni team nie ogarnął się przez pięć lat, obecny dołu je trzeci sezon, a światełka na czwarty nie widać.
Fernando wie, że po latach spędzonych w Ferrari, rekordów w statystykach F1 juz nie pobije, na pewno zabezpieczyć się finansowo, a większość kibiców i osób siedzących w F1, wie, że jest jednym z najlepszych.
Zaważyla decyzja. Ale to zawsze wiemy po czasie. Schumacher gdzie by był, gdyby nie odszedł z Benettona, Senna z McLarena... skrajności, wiem.
Olek89, 30.04.2017 10:02[!]
Cytat marios76 :
[...] Czy wtedy ktoś krytykował by Alonso za decyzje?
Ale tutaj nikt go nie krytykuje, tym bardziej że nikt nie jest wróżką i w tamtym okresie nie można było przewidzieć jak to się potoczy. Jednak jak to w życiu bywa, czasami podejmuje się decyzje słuszne, a innym razem z perspektywy czasu okazują się błędne i przyznanie się do tego, nie jest żadnym grzechem. Alonso natomiast w jednym zdaniu mówi, że jak każdy chciałby mieć najlepszy bolid, a w kolejnym że nie żałuje, iż zamiast teraz wygrywać to ledwo wchodzi do Q2 - rozumiem PR, ale są jakieś granice logiki i dobrego smaku...
adamo342, 30.04.2017 11:52[!]
marios76-Ale poprzedni team oprócz 2014 zapewniał mu konkurencyjny samochód zdolny do walki o zwycięstwa a obecny nie gwarantuje mu nawet dojechania do mety.Poza tym miał dwie szanse na mistrzostwo ale ich nie wykorzystał.Teraz żal mu dupę ściska,że jest dublowany przez Vettela w Ferrari.
Alonso powinien już odejść z F1.Na trzeci tytuł nie ma już szans na pewno nie z Mclarenem a do innych zespołów nie ma szans żeby przejść.
Falarek, 30.04.2017 11:59[!]
Ferrari też pewnie nie żałuje :)
Aeromis, 30.04.2017 12:50[!]
Pamiętam jak Alonso wypowiedział się o ewentualnym żałowaniu sezon czy może dwa sezony temu. Była wówczas mowa że żałowałby gdyby (i tu nie pamiętam dokładnie) albo Ferrari zdobyło tytuł, albo też miało okazje o niego walczyć. Chyba to pierwsze, ale pewności nie mam.
villy, 30.04.2017 14:00[!]
adamo342
Nie wykorzystał jednej szansy na tytuł na spółkę z zespołem i jego genialnym zagraniu w Abu Dhabi, co nawet ja wiedziałem jak się skończy. Co do drugiej szansy, to ciężko mówić, że on nie wykorzystał patrząc na to jakim bolidem dysponował.
Pewnie każdemu żal dupę ściskało na jego miejscu, przynajmniej mnie na pewno.
Ale jeśli chodzi o sedno twojego postu, to się oczywiście zgadzam.
marios76, 30.04.2017 22:13[!]
@Aeromis IMO chodziło o tytuł.
@villy Zastanawiałeś się jakie miał oczekiwania przechodząc do Ferrari? Solidni Massa i Raikkonen dostali bolidy którymi wywalczyli (prawie) dwa tytuły mistrzowskie, a on z całym swoim geniuszem przez 5 lat nie był w stanie tego zrobić? Fakt- walczył, ale mi się wydaje, że bardziej talentem niż szybkością ówczesnego Ferrari (zobacz ilość PP). Raczej liczył, że powtórzy wyniki Schumachera i zostanie legendą z kilkoma tytułami. Z resztą, aby mieć realna szansę na walkę o tytuł, musiałby tam siedzieć... 8lat, a i to bez wstrząsu spowodowanego min jego odejściem, mogłoby nie wystarczyć.
@adamo342 Alonso te szanse stworzył, na pewno zespół nie wykorzystal/ zabrał mu co najmniej jedną z nich
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca