F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.06.2018

Vettel nie obawia się powrotu do opon z cieńszym bieżnikiem

Ocon gotowy dołączyć do fabrycznego zespołu Mercedesa

20.06.2018

Honda - od katastrofy z McLarenem do umowy z Red Bullem

Abiteboul: Chcemy by Red Bull żałował zakończenia współpracy z Renault

Dwie strefy DRS podczas Grand Prix Francji na Paul Ricard

Yamamoto: Red Bull nie będzie miał statusu fabrycznego zespołu Hondy

Pirelli ujawniło wybory kierowców na Grand Prix Austrii

Marko: Renault zmusiło nas do wczesnej decyzji o dostawcy na sezon 2019

Źródło bliskie Vijaya Mallyi dementuje spekulacje o sprzedaży Force India

19.06.2018

Alonso: Start w Indianapolis 500 jest ponowie wysokim priorytetem

Pracownicy McLarena chcą powrotu Martina Whitmarsha do zespołu?

Newey nie dementuje plotek o przejściu do Renault

Marko: Liberty musi wyłożyć na stół nowe przepisy

Red Bull oficjalnie przechodzi na jednostki Hondy od sezonu 2019

Autosport: Red Bull podjął decyzję o zmianie dostawcy silników

18.06.2018

Alonso obawiał się utraty zwycięstwa w ostatnich godzinach Le Mans

Abiteboul: Renault prawie spełniło oczekiwania na pierwszą połowę sezonu

Leclerc: Przejście z F2 do Formuły 1 było trudniejsze niż sądziłem

17.06.2018

Toyota #8 odniosła zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

16.06.2018

GP Belgii pozostanie w kalendarzu F1 co najmniej do 2021 roku

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Kaltenborn: Podpisanie umowy z Hondą nie jest krokiem wstecz

Szefowa Saubera przyznaje, że zespołowi trudno było podjąć decyzję o rozstaniu z Ferrari.
Nataniel Piórkowski, 1 maja 2017, wyświetlenia: 2704<< | lista | T- | T+ | >>


Sauber jest przekonany, że podpisanie kontraktu na dostawy jednostek napędowych Hondy od sezonu 2018 nie okaże się krokiem wstecz w procesie odbudowy potencjału zespołu.

W niedzielę szwajcarski team ogłosił nawiązanie wieloletniego partnerstwa z Hondą. Chociaż niektórzy fani i obserwatorzy krytykują posunięcie Saubera, szefowa zespołu – Monisha Kaltenborn przekonuje, że japońska firma ma możliwości, by w ciągu kolejnych miesięcy poprawić swoją konkurencyjność.

Zapytana o komentarze osób, które wątpią w jakikolwiek sens podpisywania umowy na dostawy silników najsłabszego obecnie producenta, Kaltenborn odparła: „To bardzo chwilowe. Tak sytuacja wygląda na chwilę obecną. Nikt nie wie, co stanie się w przyszłości”.

„Jesteśmy całkowicie przekonani o tym, że Honda dokona postępów i upora się ze swoimi problemami. Jesteśmy pewni, że tak się stanie. W 2014 roku znajdowaliśmy się w podobnej sytuacji. Wtedy również występowały wielkie różnice w konkurencyjności poszczególnych silników. Nie widzieliśmy jednak powodów, by krytykować lub kwestionować działania Ferrari. Wiedzieliśmy, że Ferrari robi wszystko, co tylko może, aby to zmienić. Udało im się. Takie rzeczy po prostu się zdarzają. Nikt nie wie, jak będzie wyglądała sytuacja za sześć miesięcy” – dodała.

Sauber bierze pod uwagę możliwość rozszerzenia partnerstwa technologicznego z Hondą poza obszar Formuły 1 i dopuszcza możliwość zatrudnienia młodych kierowców, wspieranych przez koncern. „Zobaczymy. Jest zbyt wcześnie, by o tym rozmawiać. W tego typu partnerstwach zawsze pojawia się temat kierowców, zawsze bierzesz pod uwagę porady zarządu twojego partnera. Koniec końców odpowiedzialność w tej sprawie spoczywa po stronie zespołu. Tak będzie to wyglądać. Znajdujemy się dopiero na początku tego procesu, więc jest zbyt wcześnie, by cokolwiek powiedzieć”.

Kaltenborn dodała, że Sauber musiał podjąć bardzo trudną decyzję oznaczającą koniec długiej współpracy z Ferrari. „Nie jest to łatwy krok. Jeśli spojrzymy na to, przez co razem przeszliśmy, na ludzi którzy byli tutaj przez tak długi czas, ma to bardzo emocjonalne podłoże. Powiedzenie, że to koniec może wydawać się łatwe, ale Ferrari bardzo nam pomagało, szczególnie w okresie związanym z wykupieniem zespołu od BMW [po sezonie 2009]. To były bardzo ciężkie chwile”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
05.06.2018  Islero Investments nowym właścicielem Saubera
28.05.2018  Simone Resta zostanie nowym dyrektorem technicznym Saubera
09.05.2018  Calderon nie wyklucza, że otrzyma szansę sprawdzenia bolidu F1
02.05.2018  Jorg Zander podjął decyzję o odejściu z Saubera
02.05.2018  Vasseur: Wyścig w Baku podniesie pewność siebie Leclerca
Tagi:
Sauber
Honda
Kaltenborn M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kibic sribic, 01.05.2017 18:10[!]
Oczywiście, że to nie jest krok wstecz. To jest start z silnikiem rakietowym przymocowanym do tyłka. Tylko nie w tą stronę co trzeba
mcracer1993, 01.05.2017 18:37[!]
Pani Kaltenborn - przestań mnie obrażać dobrze!? Ja nie potrzebuje Pani rady!!! Bo tym zdaniem, a raczej tytułem:
Cytat :
Podpisanie umowy z Hondą nie jest krokiem wstecz
należy się zastanowić milion razy zanim coś się sensownego powie. Bo ten artykuł pokazuje, że Pani nie ma w ogóle zielonego pojęcia odnośnie prowadzenia zespołu. Gdy szefem zespołu był Peter Sauber to kilka razy plasowali się na podium, a w jednym przypadku była nawet szansa na zwycięstwo (Sergio Perez w GP Malezji 2012). Natomiast Pani doprowadziła ten zespół do skraju przepaści pod względem finansowym jak i sportowym. To jest przerażające jak widzę upadek zespołu, który powstał w 1993 roku (z przerwą na lata 2006-2009 kiedy to był zespół BMW Sauber z niemiecką licencją). To jest smutne ale prawdziwe.
mr_bean2000, 01.05.2017 18:46[!]
Cytat :
To bardzo chwilowe. Tak sytuacja wygląda na chwilę obecną.

3 rok...
michal132, 01.05.2017 19:25[!]
Różnica między Ferrari a Hondą jest taka że Ci pierwsi robili coś i szli do przodu a Ci drudzy też robili ale pod siebie i nic nie widać w rozwoju
marvin, 01.05.2017 19:30[!]
Bardzo dobra decyzja, w pełni popieram (bez sarkazmu).
tommy123, 01.05.2017 20:20[!]
@marvin tez popieram, predzej czy pozniej rozwiaza problem i beda konkurencyjni.
Yurek, 01.05.2017 22:11[!]
Cytat mcracer1993 :
Gdy szefem zespołu był Peter Sauber to kilka razy plasowali się na podium

Sauber nie potrafił ze swojego zespołu zrobić ekipy do wygrywania, jak choćby Eddie Jordan. Zawsze pośrodku, pośrodku, pośrodku, tak przez 20 lat... Nie potrafił zatrzymać Mercedesa przed odejściem do McLarena, podejmował dziwne decyzje (ściągnięcie Villeneuve'a to majstersztyk). To oczywiście nie umniejsza mojego wielkiego respektu dla niego i nie przekreśla faktu, że takie nazwiska jak Frentzen, Raikkonen czy Massa zaistniały dzięki Sauberowi.
Cytat marvin :
Bardzo dobra decyzja, w pełni popieram (bez sarkazmu).

Zobaczymy, ja również nie przekreślałbym już teraz mariażu Sauber-Honda, chociaż perspektywa składu Ericsson-Matsuszita (prawidłowe nazwisko Japończyka cenzuruje system :D) albo podobnego powoduje u mnie spory ból głowy.
mcracer1993, 01.05.2017 22:30[!]
@Yurek Nie chodziło mi o lata 1993-2005 tylko po 2010 roku kiedy Sauber znowu przejął zespół - szczególnie w 2012 roku. Kiedy mieli bardzo dobry bolid, a Perez i Kobayashi na szybkich torach byli konkurencyjni. Owszem gorzej im szło na torach ulicznych i wolnych. Co nie zmienia faktu, że Sauber lepiej zarządzał zespołem niż obecnie pani Kaltenborn. Ale to co powiedziałeś odnośnie tych kierowców to tutaj przyznaję Ci rację. Ja jeszcze bym do tego grona dołożył Hulkenberga który w 2013 roku pokazał, że w takim bolidzie jak Sauber można walczyć o punkty - przecież zmiażdżył Gutierreza, którego na szczęście w F1 już nie ma.
Sar trek, 01.05.2017 22:37[!]
@mr_bean2000

Czym są 3 lata wobec 15 miliardów lat istnienia wszechświata
Yurek, 02.05.2017 14:34[!]
Cytat mcracer1993 :
szczególnie w 2012 roku

Opony. Oczywiście bolid też był bardzo dobry, zaryzykuję twierdzenie, że z innym składem coś by wygrali.
Cytat mcracer1993 :
Co nie zmienia faktu, że Sauber lepiej zarządzał zespołem niż obecnie pani Kaltenborn.

Nie jestem przekonany, czy gdyby Sauber pozostał szefem, to czy jego team spisywałby się lepiej. Nie świadczy to źle o Sauberze ani dobrze o Kaltenborn - ale świadczy to fatalnie o realiach ekonomicznych współczesnej F1.
Cytat mcracer1993 :
Ja jeszcze bym do tego grona dołożył Hulkenberga

Wymieniłem kierowców debiutujących w Sauberze, którzy później mieli realne szanse na tytuł (albo go zdobyli). Hulka wypromował Williams,, a poza tym na razie nie ma nawet podium :(
michael151, 02.05.2017 16:13[!]
Zamiast krytykować szefową Saubera to może postarajcie się zrozumieć jej decyzję?

Wiadomo, że zespół ma problemy finansowe. Nawet mimo posiadania nowego sponsora/inwestora nie ma budżetu na poziomie FI. Domyślam się, że z tego względu zespół przy wyborze silnika musiał stanąć przed decyzją. Kolejny rok z zeszłoroczną specyfikacją Ferrari, czy może silnik w nowej? Problemem mogła okazać się cena, a przy osiągach Hondy Sauber nie musi za dużo płacić. Za to liczy na cud przy osiągach.

Kolejną korzyścią jest współpraca z McLarenem w kwestii innych podzespołów jak choćby skrzynia biegów na zasadzie współpracy jaką ma Haas z Ferrari.
Oczywiście wszyscy zgodzimy się, że są lepsze opcje wyboru dostawcy jednostek napędowych, ale może akurat dla Saubera wybór Hondy jest jak wczesnej przejście na slicki podczas deszczu. Krytykowana decyzja, która przynosi zaskakujące rezultaty.

Poczekamy - zobaczymy
Tomekmp4, 02.05.2017 18:03[!]
Troche tutaj dzieciaki pisza hehe Honda jest pod kreska ale kto powiedzial ze tak bedzie zawsze i ze musi tak byc przykladow odrodzenia jest mnostwo tylko trzeba umiec to widziec
mcracer1993, 02.05.2017 20:29[!]
@Yurek Ze wszystkim się zgadzam ale co do pierwszego punktu to Perez miał wielką szansę na wygraną w GP Malezji - gonił Ferdka jak szalony i był już w strefie DRS pod sam koniec wyścigu. I gdyby nie błąd to ten wyścig by wygrał. Nie wspomniałem o GP Włoch, gdzie Perez pojechał fatalne kwalifikacje ale już wyścig pojechał genialnie (miał odwrotną strategię w porównaniu do Hamiltona) i dzięki temu skończył na 2 miejscu. Zresztą gdyby było więcej okrążeń to Perez by ten wyścig wygrał.
Cytat Yurek :
zaryzykuję twierdzenie, że z innym składem coś by wygrali
Może jakby był kierowca na poziomie "późniejszego" Maxa Verstappena to można się pokusić o takie stwierdzenie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca