F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.08.2017

Bottas: Awarie i kary mogą wpłynąć na walkę o tegoroczny tytuł

Horner: W drugiej połowie sezonu chcemy zdobyć więcej punktów niż Ferrari

Charlie Whiting złożył wizytę na torze w Buenos Aires

Raikkonen: Wciąż mam wystarczającą szybkość, aby ścigać się w czołówce

15.08.2017

Sainz: Nie zamierzam zrywać żadnego kontraktu

14.08.2017

Massa: Krytyka jaka spada obecnie na F1 nie różni się od tej sprzed 15 lat

Brawn i Wolff nie sądzą, aby powrót do silników V8 zapewnił sukces F1

Hamilton nie jest zainteresowany odejściem z Mercedesa

12.08.2017

Prost: Nie ma szans na to, aby do F1 powróciły silniki V8 lub V10

Tost: Plotki na temat Sainza są wynikiem znudzenia padoku F1

Renault: Palmer wciąż może pozostać w zespole na sezon 2018

11.08.2017

Carey: W F1 mogą pojawić się standardowe części

Vasseur: Sauber nie potrzebuje wielkich zmian, aby walczyć o lepsze wyniki

09.08.2017

Horner: FIA jest zmuszona wprowadzić Halo ze względów prawnych

Pietrow: Kwiat nie może czuć się pewny posady w Toro Rosso

McLaren dementuje plotki o opuszczeniu GP Singapuru przez Alonso

Penteado: Kubica nie miał problemów z prowadzeniem aktualnego bolidu

Horner: Formułą E jest szansą dla F1 na powrót do tradycyjnych silników

Brown: McLaren chce zatrzymać Alonso i Vandoorne'a

Porsche nie wyklucza zaangażowania się w Formułę 1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Kaltenborn: Podpisanie umowy z Hondą nie jest krokiem wstecz

Szefowa Saubera przyznaje, że zespołowi trudno było podjąć decyzję o rozstaniu z Ferrari.
Nataniel Piórkowski, 1 maja 2017, wyświetlenia: 2168<< | lista | T- | T+ | >>


Sauber jest przekonany, że podpisanie kontraktu na dostawy jednostek napędowych Hondy od sezonu 2018 nie okaże się krokiem wstecz w procesie odbudowy potencjału zespołu.

W niedzielę szwajcarski team ogłosił nawiązanie wieloletniego partnerstwa z Hondą. Chociaż niektórzy fani i obserwatorzy krytykują posunięcie Saubera, szefowa zespołu – Monisha Kaltenborn przekonuje, że japońska firma ma możliwości, by w ciągu kolejnych miesięcy poprawić swoją konkurencyjność.

Zapytana o komentarze osób, które wątpią w jakikolwiek sens podpisywania umowy na dostawy silników najsłabszego obecnie producenta, Kaltenborn odparła: „To bardzo chwilowe. Tak sytuacja wygląda na chwilę obecną. Nikt nie wie, co stanie się w przyszłości”.

„Jesteśmy całkowicie przekonani o tym, że Honda dokona postępów i upora się ze swoimi problemami. Jesteśmy pewni, że tak się stanie. W 2014 roku znajdowaliśmy się w podobnej sytuacji. Wtedy również występowały wielkie różnice w konkurencyjności poszczególnych silników. Nie widzieliśmy jednak powodów, by krytykować lub kwestionować działania Ferrari. Wiedzieliśmy, że Ferrari robi wszystko, co tylko może, aby to zmienić. Udało im się. Takie rzeczy po prostu się zdarzają. Nikt nie wie, jak będzie wyglądała sytuacja za sześć miesięcy” – dodała.

Sauber bierze pod uwagę możliwość rozszerzenia partnerstwa technologicznego z Hondą poza obszar Formuły 1 i dopuszcza możliwość zatrudnienia młodych kierowców, wspieranych przez koncern. „Zobaczymy. Jest zbyt wcześnie, by o tym rozmawiać. W tego typu partnerstwach zawsze pojawia się temat kierowców, zawsze bierzesz pod uwagę porady zarządu twojego partnera. Koniec końców odpowiedzialność w tej sprawie spoczywa po stronie zespołu. Tak będzie to wyglądać. Znajdujemy się dopiero na początku tego procesu, więc jest zbyt wcześnie, by cokolwiek powiedzieć”.

Kaltenborn dodała, że Sauber musiał podjąć bardzo trudną decyzję oznaczającą koniec długiej współpracy z Ferrari. „Nie jest to łatwy krok. Jeśli spojrzymy na to, przez co razem przeszliśmy, na ludzi którzy byli tutaj przez tak długi czas, ma to bardzo emocjonalne podłoże. Powiedzenie, że to koniec może wydawać się łatwe, ale Ferrari bardzo nam pomagało, szczególnie w okresie związanym z wykupieniem zespołu od BMW [po sezonie 2009]. To były bardzo ciężkie chwile”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.08.2017  Vasseur: Sauber nie potrzebuje wielkich zmian, aby walczyć o lepsze wyniki
04.08.2017  Vasseur: Sauber musi celować w walkę z Williamsem oraz Force India
30.07.2017  Sauber nie wyklucza zatrudnienia juniora Ferrari w sezonie 2018
28.07.2017  Sauber ogłosił podpisanie umowy na dostawy silników Ferrari
27.07.2017  Sauber rozwiązał umowę na dostawy jednostek Hondy
Tagi:
Sauber
Honda
Kaltenborn M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kibic sribic, 01.05.2017 18:10[!]
Oczywiście, że to nie jest krok wstecz. To jest start z silnikiem rakietowym przymocowanym do tyłka. Tylko nie w tą stronę co trzeba
mcracer1993, 01.05.2017 18:37[!]
Pani Kaltenborn - przestań mnie obrażać dobrze!? Ja nie potrzebuje Pani rady!!! Bo tym zdaniem, a raczej tytułem:
Cytat :
Podpisanie umowy z Hondą nie jest krokiem wstecz
należy się zastanowić milion razy zanim coś się sensownego powie. Bo ten artykuł pokazuje, że Pani nie ma w ogóle zielonego pojęcia odnośnie prowadzenia zespołu. Gdy szefem zespołu był Peter Sauber to kilka razy plasowali się na podium, a w jednym przypadku była nawet szansa na zwycięstwo (Sergio Perez w GP Malezji 2012). Natomiast Pani doprowadziła ten zespół do skraju przepaści pod względem finansowym jak i sportowym. To jest przerażające jak widzę upadek zespołu, który powstał w 1993 roku (z przerwą na lata 2006-2009 kiedy to był zespół BMW Sauber z niemiecką licencją). To jest smutne ale prawdziwe.
mr_bean2000, 01.05.2017 18:46[!]
Cytat :
To bardzo chwilowe. Tak sytuacja wygląda na chwilę obecną.

3 rok...
michal132, 01.05.2017 19:25[!]
Różnica między Ferrari a Hondą jest taka że Ci pierwsi robili coś i szli do przodu a Ci drudzy też robili ale pod siebie i nic nie widać w rozwoju
marvin, 01.05.2017 19:30[!]
Bardzo dobra decyzja, w pełni popieram (bez sarkazmu).
tommy123, 01.05.2017 20:20[!]
@marvin tez popieram, predzej czy pozniej rozwiaza problem i beda konkurencyjni.
Yurek, 01.05.2017 22:11[!]
Cytat mcracer1993 :
Gdy szefem zespołu był Peter Sauber to kilka razy plasowali się na podium

Sauber nie potrafił ze swojego zespołu zrobić ekipy do wygrywania, jak choćby Eddie Jordan. Zawsze pośrodku, pośrodku, pośrodku, tak przez 20 lat... Nie potrafił zatrzymać Mercedesa przed odejściem do McLarena, podejmował dziwne decyzje (ściągnięcie Villeneuve'a to majstersztyk). To oczywiście nie umniejsza mojego wielkiego respektu dla niego i nie przekreśla faktu, że takie nazwiska jak Frentzen, Raikkonen czy Massa zaistniały dzięki Sauberowi.
Cytat marvin :
Bardzo dobra decyzja, w pełni popieram (bez sarkazmu).

Zobaczymy, ja również nie przekreślałbym już teraz mariażu Sauber-Honda, chociaż perspektywa składu Ericsson-Matsuszita (prawidłowe nazwisko Japończyka cenzuruje system :D) albo podobnego powoduje u mnie spory ból głowy.
mcracer1993, 01.05.2017 22:30[!]
@Yurek Nie chodziło mi o lata 1993-2005 tylko po 2010 roku kiedy Sauber znowu przejął zespół - szczególnie w 2012 roku. Kiedy mieli bardzo dobry bolid, a Perez i Kobayashi na szybkich torach byli konkurencyjni. Owszem gorzej im szło na torach ulicznych i wolnych. Co nie zmienia faktu, że Sauber lepiej zarządzał zespołem niż obecnie pani Kaltenborn. Ale to co powiedziałeś odnośnie tych kierowców to tutaj przyznaję Ci rację. Ja jeszcze bym do tego grona dołożył Hulkenberga który w 2013 roku pokazał, że w takim bolidzie jak Sauber można walczyć o punkty - przecież zmiażdżył Gutierreza, którego na szczęście w F1 już nie ma.
Sar trek, 01.05.2017 22:37[!]
@mr_bean2000

Czym są 3 lata wobec 15 miliardów lat istnienia wszechświata
Yurek, 02.05.2017 14:34[!]
Cytat mcracer1993 :
szczególnie w 2012 roku

Opony. Oczywiście bolid też był bardzo dobry, zaryzykuję twierdzenie, że z innym składem coś by wygrali.
Cytat mcracer1993 :
Co nie zmienia faktu, że Sauber lepiej zarządzał zespołem niż obecnie pani Kaltenborn.

Nie jestem przekonany, czy gdyby Sauber pozostał szefem, to czy jego team spisywałby się lepiej. Nie świadczy to źle o Sauberze ani dobrze o Kaltenborn - ale świadczy to fatalnie o realiach ekonomicznych współczesnej F1.
Cytat mcracer1993 :
Ja jeszcze bym do tego grona dołożył Hulkenberga

Wymieniłem kierowców debiutujących w Sauberze, którzy później mieli realne szanse na tytuł (albo go zdobyli). Hulka wypromował Williams,, a poza tym na razie nie ma nawet podium :(
michael151, 02.05.2017 16:13[!]
Zamiast krytykować szefową Saubera to może postarajcie się zrozumieć jej decyzję?

Wiadomo, że zespół ma problemy finansowe. Nawet mimo posiadania nowego sponsora/inwestora nie ma budżetu na poziomie FI. Domyślam się, że z tego względu zespół przy wyborze silnika musiał stanąć przed decyzją. Kolejny rok z zeszłoroczną specyfikacją Ferrari, czy może silnik w nowej? Problemem mogła okazać się cena, a przy osiągach Hondy Sauber nie musi za dużo płacić. Za to liczy na cud przy osiągach.

Kolejną korzyścią jest współpraca z McLarenem w kwestii innych podzespołów jak choćby skrzynia biegów na zasadzie współpracy jaką ma Haas z Ferrari.
Oczywiście wszyscy zgodzimy się, że są lepsze opcje wyboru dostawcy jednostek napędowych, ale może akurat dla Saubera wybór Hondy jest jak wczesnej przejście na slicki podczas deszczu. Krytykowana decyzja, która przynosi zaskakujące rezultaty.

Poczekamy - zobaczymy
Tomekmp4, 02.05.2017 18:03[!]
Troche tutaj dzieciaki pisza hehe Honda jest pod kreska ale kto powiedzial ze tak bedzie zawsze i ze musi tak byc przykladow odrodzenia jest mnostwo tylko trzeba umiec to widziec
mcracer1993, 02.05.2017 20:29[!]
@Yurek Ze wszystkim się zgadzam ale co do pierwszego punktu to Perez miał wielką szansę na wygraną w GP Malezji - gonił Ferdka jak szalony i był już w strefie DRS pod sam koniec wyścigu. I gdyby nie błąd to ten wyścig by wygrał. Nie wspomniałem o GP Włoch, gdzie Perez pojechał fatalne kwalifikacje ale już wyścig pojechał genialnie (miał odwrotną strategię w porównaniu do Hamiltona) i dzięki temu skończył na 2 miejscu. Zresztą gdyby było więcej okrążeń to Perez by ten wyścig wygrał.
Cytat Yurek :
zaryzykuję twierdzenie, że z innym składem coś by wygrali
Może jakby był kierowca na poziomie "późniejszego" Maxa Verstappena to można się pokusić o takie stwierdzenie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca