F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

12.12.2017

Wolff: Mercedes wierzy w możliwości i talent Bottasa

Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska

Gasly ma nadzieję, że silnik Hondy pozwoli STR na regularną walkę o punkty

Lorenzo Sassi dołączy do Mercedesa?

11.12.2017

Pirelli ogłosiło mieszanki opon na trzy pierwsze Grand Prix sezonu 2018

Chinchero: Williams podjął decyzję o zatrudnieniu Sirotkina na sezon 2018

Williams dementuje doniesienia o rozmowach z Rowlandem

Liberty nie wycofa się z planów wprowadzenia do F1 nowych silników

Brown: Współpraca z Hondą uniemożliwiała znalezienie nowych sponsorów

Liberty jest nadal zainteresowane organizacją wyścigów F1 w Las Vegas

09.12.2017

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie F1 za sezon 2017

08.12.2017

Jean Todt pozostanie prezesem FIA do 2021 roku

Prost: Klienckie zespoły mogą pokonać Renault w sezonie 2018

Aldo Costa nie jest zainteresowany powrotem do Ferrari

Vettel: Formuła E nie jest przyszłością wyścigów

Kaltenborn kwestionuje wybór kierowców Saubera na sezon 2018

Hamilton: Vettel był w tym roku pod ekstremalną presją

07.12.2017

Motorsport.com: Decyzja Williamsa ws. kierowcy zapadnie w ciągu tygodnia

Marchionne oferuje Haasowi sponsoring tytularny Maserati?

Marchionne: Giovinazzi otrzyma w przyszłości szansę startów w F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Kaltenborn: Sauber jest otwarty na wszystko we współpracy z Hondą

Szefowa ekipy zdradziła, że jeszcze nie doszło do szczegółowych ustaleń z japońskim producentem.
Mateusz Szymkiewicz, 9 maja 2017, wyświetlenia: 2236<< | lista | T- | T+ | >>


Szefowa Saubera – Monisha Kaltenborn, stwierdziła, że jest gotowa na każdą formę współpracy z Hondą od 2018 roku.

Podczas weekendu Grand Prix w Rosji ogłoszono, że nowym klientem japońskiego producenta od przyszłego sezonu będzie Sauber. Dotychczasowe ustalenia gwarantują ekipie dostawy jednostek napędowych, lecz istnieje możliwość, że stajnia z Hinwil będzie mogła korzystać z podzespołów aktualnego partnera koncernu – McLarena.

„Zobaczymy jak się to wszystko ułoży” – powiedziała Monisha Kaltenborn. „Jesteśmy naprawdę na samym początku współpracy. Nie znam żadnych detali dotyczących McLarena. Realizujemy zupełnie inny projekt i dopiero zobaczymy jakie korzyści możemy osiągnąć. Byliśmy już w sytuacji fabrycznego zespołu, lecz teraz nim nie jesteśmy, pełnimy rolę klienta. Zdajemy sobie sprawę z wielu możliwości i to jeden z powodów, dla których podjęliśmy się tego partnerstwa. Jest za wcześnie by powiedzieć coś konkretnego, ale tak, jesteśmy otwarci na wszystko”.

W kontekście współpracy Saubera z Hondą najczęściej mówi się o możliwości wypożyczenia juniorów japońskiego producenta i jednym z nich może być aktualny kierowca Formuły 2 – Nobuharu Matsushita. „Tak jak to zwykle bywa, kiedy masz takiego partnera, to niezależnie jaką podejmiesz decyzję, to wcześniej musisz ją wspólnie przedyskutować. Nie inaczej było w przeszłości. Musisz wysłuchać opinii innych i skorzystać z ich wskazówek. Tak czy inaczej odpowiedzialność spada na zespół. Jesteśmy ostatnią ekipą, która finiszowała na podium z Japończykiem, a w dodatku miało to miejsce w Japonii. Z tego powodu jesteśmy w bardzo unikalnej sytuacji” – dodała szefowa szwajcarskiej ekipy.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.12.2017  Kaltenborn kwestionuje wybór kierowców Saubera na sezon 2018
07.12.2017  Marchionne: Giovinazzi otrzyma w przyszłości szansę startów w F1
06.12.2017  Leclerc: Utrzymanie w tajemnicy umowy z Sauberem było trudne
05.12.2017  Ericsson: Ostatnie tygodnie były nerwowe
04.12.2017  Marchionne: Groźby odejścia Ferrari z F1 są poważne
Tagi:
Sauber
Honda
Kaltenborn M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Yurek, 09.05.2017 16:11[!]
Cytat :
W kontekście współpracy Saubera z Hondą najczęściej mówi się o możliwości wypożyczenia juniorów japońskiego producenta i jednym z nich może być aktualny kierowca Formuły 2 – Nobuharu Matsu***a

NIEEEE!! Czyli mój scenariusz składu szwedzko-japońskiego jest całkiem realny :(
BTW Redakcjo, zróbcie coś z tym cenzurowaniem, bo śmiesznie wygląda "cenzurowanie Japończyka" ;)
---, 09.05.2017 17:24[!]
No, najpierw Nobuharu musiałby być w pierwszej trójce tego sezonu F2. A to mu na szczęście raczej nie grozi.
macieiii, 09.05.2017 17:31[!]
argument z Japończykiem na podium, brzmi jakby ktoś sprzedawał 30 letniego Saubera rdza full opcja, ale kolor ma czerwony.
oxiplegatz, 09.05.2017 17:56[!]
Nie podoba mi się to wypożyczanie japońskich kierowców za silniki. Pamiętacie jak było z Kazuki Nakajimą wypożyczonym z Toyoty do Williamsa...
---, 09.05.2017 18:08[!]
@oxiplegatz
A czemu koniecznie japońskich? A Wehrlein i Ocon to za co jeżdżą?
nellie_benner, 09.05.2017 21:31[!]
Największym problemem tego zespołu jest pani Monisha, która jest wyrachowaną femme fatale. Żeby uratować zespół zniszczyła w sposób bezczelny karierę Giedo van der Garde, zrobiła w konia Sutila, gdyż wiedziała że prawdopodobnie nie będzie miał szans na angaż w sezonie 2015.

Odkąd poczciwy Peter odszedł z zespołu, po dobrym sezonie 2012 i średnim 2013 ta kobieta zniszczyła ten zespół. Angaż dostali kierowcy którzy niczego nie wnieśli do zespołu poza pieniędzmi, szurają dupą o dno stawki i jeszcze jeżdżą z silnikiem z zeszłego roku, podpisując 'lukratywny konrakt' z najsłabszą Hondą.
bartoszcze, 09.05.2017 21:38[!]
Czytanie niemądrych trolli robi się irytujące. Na szczęście jest na to prosty sposób...
Aeromis, 09.05.2017 22:25[!]
@nellie_benner
Giedo (któremu na początku mocno kibicowałem) był za wolny, za słaby na F1 (niestety), a dziś gdy jest inny Holender (Max)- byłby zupełnie bez znaczenia nawet gdyby jeszcze jeździł. Sutil sam zakończył swoją karierę, a to że miał jeszcze szansę i tak było na wyrost i zupełnie niepotrzebne, dla podrzynaczy gardeł w F1 miejsca w ogóle miejsca być nie powinno ;) Kaltenborn miała na celu utrzymać zespół i utrzymuje go, a dzięki mariażowi z Hondą mogą tylko już się odbić od dna lub czekać po najniższych kosztach na lepsze czasy. Zamiast sterczeć na dnie przynajmniej mają perspektywy lub mniej kosztowne sterczenie na dnie a ich pay-driverzy dają im większa stabilność finansową niż walka o przedostatnie miejsce w WDC, które i tak jest bardziej kwestią fuksa niż realnej formy ze względu na punktację w F1.
2012 nie był "dobry", pozycja teamów uzależniona była od felernych opon ze zbyt małym oknem temperatur optymalnej pracy, w wyniku czego doszło do wielkiego zrównania stawki, które nijak się miało do tego co zespoły mogłyby osiągnąć gdyby miały niefelerne opony. Nie pamiętam już czy rok wcześniej bolidem testowym Pirelli pod te opony był Sauber czy Lotus, ale Sauber po prostu się wstrzelił i to był czysty przypadek.
W 2013 o ile mnie pamięć nie myli doszło jakiejś zmiany w przepisach od około połowy sezonu, Sauber znów przyfarcił i rozszalał się Hulkenberg, który do połowy sezonu dobył 7 punktów a po połowie 44.
Sauber był na dnie wcześniej niż myślałeś, brak Ci wiedzy stąd takie dziwolągi myślowe.

Myślę że domyślasz się jak oceniam Twój post, prawda? :D
nellie_benner, 09.05.2017 22:31[!]
Cytat Aeromis :

Myślę że domyślasz się jak oceniam Twój post, prawda? :D


Ciekawostka, przestałem czytać go po pierwszym zdaniu. To bez znaczenia czy Giedo był drugim Alonso czy był kiepski jak Taki Inoune, złożono mu obietnice i jej nie dotrzymano, skoro niektórzy widzą jakieś usprawiedliwienie na takie sytuacje to szkoda mi nawet z takimi ludźmi dyskutować, bo widać wychowywali się w innych środowiskach i nie wpojono im pewnych zasad, a może nie miał kto? No ale co, kto tam z domu wyniósł...
sneer, 09.05.2017 22:31[!]
"Sauber jest otwarty na wszystko we współpracy z Hondą"

Brzmi jakby Monisia się zgodziła żeby ją wydymali bez wazeliny....
Aeromis, 09.05.2017 22:34[!]
@nellie_benner
Cytat :
Ciekawostka, przestałem czytać go po pierwszym zdaniu
Oks, tracić czasu już nie będę, ignor. Pzdr.
rocque, 09.05.2017 23:01[!]
Cytat nellie_benner :
Największym problemem tego zespołu jest pani Monisha, która jest wyrachowaną femme fatale.

Dokładnie! Objęła stery pod koniec 2012 roku w wyniku czego Sauber zaprojektował słaby bolid na kolejny sezon. Perez wiedział co się święci i od razu stamtąd uciekał. Następnie sprzedała Force India kontrakt Hulkenberga za dolara - bo - cytuję: " nie wyróżniał się niczym szczególnym na tle Gutierreza". Dalej - nie ostrzegła Ferrari, że projektują badziewny silnik na 2014 i nie rozwiązała z nimi kontraktu, bo Mercedes miał za drogo. Teraz podpisała kontrakt z Hondą, w końcu jak każdej kobiecie tylko jej pieniądze w głowie (a tam mają najtaniej) i nic ją nie obchodzi, że Sauber będzie dalej szorował dno stawki. Monisha pochodzi z Indii, a oglądałem kiedyś odcinek "Top Gear" w Indiach i przed startem wyścigu z miejscowymi Hammond powiedział do pozostałych "nie liczy się wynik tylko uczestnictwo" - ona pewnie to podłapała i stosuje jako życiową mantrę.
marios76, 10.05.2017 06:37[!]
@sneer Ale to ta pani wie jak dymac ludzi bez wazeliny... :) Nie dosc, ze jej to wyszlo, to jeszcze uszlo na sucho i jak sie okazuje za te i inne bledy i przewinienia ma jeszcze u czesci forumowiczow powazanie, ba- owa czesc jeszcze krytykuje tych, ktorzy zauwazaja oczywistosci.
Moi drodzy- zebranie troche kasy, na podbudowie tego co do tamtej pory posiadal Sauber, funkcjonowanie przez lata w ogonie stawki mozna robic trabantem i wyjdzie jeszcze taniej: byle byc. Moge ja zastapic, nawet za mniejsze pieniadze, a moj brak doswiadczenia w prowadzeniu zespolu F1 bylby tylko atutem: wazne decyzje powierzalbym osobom bardziej kompetentnym niz ona sama. :D
Co do ostatniego podium Japonczyka w tym teamie, bede tez pamietal jeszcze jedno szczegolne osiagniecie w F1 niespotykane: zespol ten, dzieki tej pani mial przed sezonem zakontraktowanych czterech kierowcow na dwa samochody. Tu chyba chodzilo o kondycje i zmienianie sie w boksach, bo bolid sie ciezko prowadzil :D
bartoszcze, 10.05.2017 07:52[!]
Cytat marios76 :
ma jeszcze u czesci forumowiczow powazanie

Możesz się zdziwić, ale w padoku ma zdecydowanie większe poważanie. Ci, którzy są bliżej, rozumieją to lepiej.
nellie_benner, 10.05.2017 08:55[!]
Niektórzy widać przez rodziców mieli wpojone że cel uświęca środki w każdej sytuacji, nawet jeśli równa się to z jawnym oszustwem i okradzeniem kogoś.

Co w sumie w sposób dość jasny zostało zaprezentowane przez panią Monishę. Na szczęście ludzie o tak wątpliwej moralności co niektórzy użytkownicy tego forum nie zasiadają w sądach, bo tak się jakoś zdarzyło że wszystkie sądy, wszystkich instancji przyznały rację Giedo.

No ale skoro ktoś miał wpojone że złodziejstwem, manipulacją i oszustwem też można się w życiu dorobić/ustawić to faktycznie, jak to ktoś kiedyś powiedział - szkoda na was strzępić ryja.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca