F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.05.2017

Informacja Pirelli po kwalifikacjach do GP Monako

GP Monako: wypowiedzi po kwalifikacjach (10)

Kimi Raikkonen wygrywa szalone kwalifikacje przed GP Monako

GP Monako: wyniki kwalifikacji

Vettel najszybszy przed kwalifikacjami w Monako

Button otrzyma karę cofnięcia o 15 pozycji na starcie GP Monako

Green: Trzy poziomy są prawdopodobnie limitem rozwoju T-wingów

Wolff: Lewis stał się prawdziwym graczem zespołowym

Isola: Ultramiękkie opony są w stanie wytrzymać cały dystans wyścigu

Rosberg nie tęskni za startami w Formule 1

26.05.2017

Oliver Rowland wygrywa główny wyścig F2 w Monako

Indy 500: Castroneves najszybszy w ostatnim treningu

Fani coraz bardziej pozytywnie oceniają Formułę 1

Wolff: F1 powinna zniknąć z torów wyglądających jak sklepowe parkingi

Fry: Ferrari odeszło w końcu od krótkoterminowych rozwiązań

Haas zmienił malowanie bolidu w celu lepszej ekspozycji logotypów

Button nie jest zainteresowany startem w Indy 500

25.05.2017

Informacja Pirelli po treningach przed GP Monako

GP Monako: wypowiedzi po treningach (10)

GP Monako: Vettel uzyskał najlepszy czas w drugim treningu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Brawn: F1 mogłaby wprowadzić otwarte kontrole techniczne

Brytyjczyk powołał się na zasady funkcjonujące obecnie w serii NASCAR.
Nataniel Piórkowski, 11 maja 2017, wyświetlenia: 1070<< | lista | T- | T+ | >>


Ross Brawn zasugerował, że F1 mogłaby w przyszłości przejąć od NASCAR model publicznych inspekcji technicznych, otwartych nie tylko dla przedstawicieli wszystkich zespołów, ale również fanów.

Stajnie Formuły 1 od długiego czasu próbują ukrawać przed rywalami swoje innowacyjne pomysły, chroniąc tym samym swą przewagę na płaszczyźnie osiągów. Brawn uważa jednak, że wyeliminowanie pewnej bariery dyskrecji pozwoliłoby uczynić stawkę o wiele bardziej konkurencyjną.

W trakcie wyścigowych weekendów NASCAR wszystkie bolidy muszą przejść inspekcję techniczną przed kwalifikacjami i wyścigiem. Kontrola jest otwarta dla przedstawicieli wszystkich zespołów oraz fanów. Dodatkowo po zakończeniu imprezy wybrane samochody, w tym auto zwycięzcy, transportowane są na dokładniejsze badanie do siedziby NASCAR w Concord w Karolinie Północnej.

W rozmowie z magazynem Autosport, Brawn, dyrektor zarządzający do spraw sportowych F1, przyznał, że chciałby ujrzeć zmianę nastawienia zespołów do pewnych pomysłów.

„W NASCAR możesz iść i przyjrzeć się samochodowi rywala. Są rozbierane, widać co jest w środku. To ich sposób na utrzymanie luźnej konkurencyjności całej stawki. Nikt się temu nie sprzeciwia, nikt nie widzi w tym problemu. To filozofia, o której powinniśmy pomyśleć” – wyjaśniał Brytyjczyk.

Szef Haasa – Gunther Steiner przekonuje z kolei, że bardziej otwarte podejście do kontroli technicznych stanowiłoby dobry sposób zaprezentowania technologii, jakie skrywa wnętrze bolidów Formuły 1. „Mamy do opowiedzenia fantastyczną historię, ale trzymamy ją w tajemnicy. Nie chcemy jej pokazywać. Gdyby przepisy obligowały nas do jej pokazania, to w porządku”.

„F1 musi pozostać zaawansowanym technologicznie sportem, bo to część naszego uroku, ale jednocześnie potrzebujemy zaprezentować to naszym fanom. Wydaje mi się, że mogłoby to także zbliżyć do siebie poszczególne zespoły. Przedstawiciele ekip mogliby zobaczyć co robią konkurencyjne zespoły, dzięki czemu oni sami otrzymaliby szansę pójścia tą samą drogą”.


Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.05.2017  F1 prowadzi z MotoGP konsultacje w sprawie kalendarzy mistrzostw
21.04.2017  Ross Brawn: Nie mógłbym pracować z Berniem
12.04.2017  Brawn: F1 powinna zapewniać fanom większą ilość danych
25.03.2017  Brawn: Będziemy reagować, jeśli rywalizacja w F1 rozczaruje fanów
19.03.2017  Brawn: Powrót do stosowania płetw rekina jest frustrujący
Tagi:
Brawn R.
F1 ogólnie
Przepisy
FIA
Nascar
Steiner G.

  Dodanie nowego komentarza  
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca