F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.11.2017

Sirotkin: Test z Williamsem może okazać się najważniejszym w mojej karierze

Pirelli zaprezentowało ogumienie F1 na sezon 2018

Stroll: Nowy kierowca Williamsa powinien być graczem zespołowym

Illen: Ilmor potrzebuje sponsora, aby wejść do Formuły 1

Steiner: Zespoły powinny dać więcej czasu Liberty Media

Bell: Wzmocnienia kadrowe stopniowo poprawiają sytuację Renault

22.11.2017

Informacja Pirelli przed GP Abu Zabi

Grosjean: Haas dokonał w tym roku bardzo solidnych postępów

Bottas: Muszę udowodnić, że zasługuję na posadę w Mercedesie

Williams potwierdził skład kierowców na testy opon w Abu Zabi

21.11.2017

Ferrari bliskie przemianowania klienckich silników na Alfa Romeo

Autosport: Sirotkin dołączy do Kubicy podczas testów w Abu Zabi

FIA zwróciła opłatę licencyjną Manora na sezon 2017

Gene: Alonso może wygrać Le Mans w swoim debiucie

Hartley pozostaje spokojny o jednostki Hondy w sezonie 2018

Williams dementuje pogłoski o podpisaniu umowy z Kubicą na sezon 2018

20.11.2017

Massa nie spieszy się z wyborem nowej serii wyścigowej

Mer Sao Paulo dementuje plotki o niepewnej przyszłości F1 na Interlagos

Abiteboul: F1 nie powinna odchodzić od obecnej koncepcji silnika

Lauda: Mam wrażenie, że Liberty chce upodobnić F1 do NASCAR

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Brawn: F1 mogłaby wprowadzić otwarte kontrole techniczne

Brytyjczyk powołał się na zasady funkcjonujące obecnie w serii NASCAR.
Nataniel Piórkowski, 11 maja 2017, wyświetlenia: 1282<< | lista | T- | T+ | >>


Ross Brawn zasugerował, że F1 mogłaby w przyszłości przejąć od NASCAR model publicznych inspekcji technicznych, otwartych nie tylko dla przedstawicieli wszystkich zespołów, ale również fanów.

Stajnie Formuły 1 od długiego czasu próbują ukrawać przed rywalami swoje innowacyjne pomysły, chroniąc tym samym swą przewagę na płaszczyźnie osiągów. Brawn uważa jednak, że wyeliminowanie pewnej bariery dyskrecji pozwoliłoby uczynić stawkę o wiele bardziej konkurencyjną.

W trakcie wyścigowych weekendów NASCAR wszystkie bolidy muszą przejść inspekcję techniczną przed kwalifikacjami i wyścigiem. Kontrola jest otwarta dla przedstawicieli wszystkich zespołów oraz fanów. Dodatkowo po zakończeniu imprezy wybrane samochody, w tym auto zwycięzcy, transportowane są na dokładniejsze badanie do siedziby NASCAR w Concord w Karolinie Północnej.

W rozmowie z magazynem Autosport, Brawn, dyrektor zarządzający do spraw sportowych F1, przyznał, że chciałby ujrzeć zmianę nastawienia zespołów do pewnych pomysłów.

„W NASCAR możesz iść i przyjrzeć się samochodowi rywala. Są rozbierane, widać co jest w środku. To ich sposób na utrzymanie luźnej konkurencyjności całej stawki. Nikt się temu nie sprzeciwia, nikt nie widzi w tym problemu. To filozofia, o której powinniśmy pomyśleć” – wyjaśniał Brytyjczyk.

Szef Haasa – Gunther Steiner przekonuje z kolei, że bardziej otwarte podejście do kontroli technicznych stanowiłoby dobry sposób zaprezentowania technologii, jakie skrywa wnętrze bolidów Formuły 1. „Mamy do opowiedzenia fantastyczną historię, ale trzymamy ją w tajemnicy. Nie chcemy jej pokazywać. Gdyby przepisy obligowały nas do jej pokazania, to w porządku”.

„F1 musi pozostać zaawansowanym technologicznie sportem, bo to część naszego uroku, ale jednocześnie potrzebujemy zaprezentować to naszym fanom. Wydaje mi się, że mogłoby to także zbliżyć do siebie poszczególne zespoły. Przedstawiciele ekip mogliby zobaczyć co robią konkurencyjne zespoły, dzięki czemu oni sami otrzymaliby szansę pójścia tą samą drogą”.


Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.11.2017  Lauda: Mercedes nie zamierza grozić wycofaniem się ze startów w F1
25.10.2017  Brawn: F1 potrzebuje lepszego systemu analizowania incydentów
30.09.2017  Brawn: Walka o tytuł jest daleka od rozstrzygnięcia
02.09.2017  Pat Symonds dołączył do grupy odpowiadającej za nowe przepisy F1
14.08.2017  Brawn i Wolff nie sądzą, aby powrót do silników V8 zapewnił sukces F1
Tagi:
Brawn R.
F1 ogólnie
Przepisy
FIA
Nascar
Steiner G.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca