F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.06.2018

Honda - od katastrofy z McLarenem do umowy z Red Bullem

Abiteboul: Chcemy by Red Bull żałował zakończenia współpracy z Renault

Dwie strefy DRS podczas Grand Prix Francji na Paul Ricard

Yamamoto: Red Bull nie będzie miał statusu fabrycznego zespołu Hondy

Pirelli ujawniło wybory kierowców na Grand Prix Austrii

Marko: Renault zmusiło nas do wczesnej decyzji o dostawcy na sezon 2019

Źródło bliskie Vijaya Mallyi dementuje spekulacje o sprzedaży Force India

19.06.2018

Alonso: Start w Indianapolis 500 jest ponowie wysokim priorytetem

Pracownicy McLarena chcą powrotu Martina Whitmarsha do zespołu?

Newey nie dementuje plotek o przejściu do Renault

Marko: Liberty musi wyłożyć na stół nowe przepisy

Red Bull oficjalnie przechodzi na jednostki Hondy od sezonu 2019

Autosport: Red Bull podjął decyzję o zmianie dostawcy silników

18.06.2018

Alonso obawiał się utraty zwycięstwa w ostatnich godzinach Le Mans

Abiteboul: Renault prawie spełniło oczekiwania na pierwszą połowę sezonu

Leclerc: Przejście z F2 do Formuły 1 było trudniejsze niż sądziłem

17.06.2018

Toyota #8 odniosła zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

16.06.2018

GP Belgii pozostanie w kalendarzu F1 co najmniej do 2021 roku

15.06.2018

Williams nie porzuci rozwoju tegorocznego bolidu

Red Bull nie zamierza ulegać ultimatum Renault

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Brawn: F1 mogłaby wprowadzić otwarte kontrole techniczne

Brytyjczyk powołał się na zasady funkcjonujące obecnie w serii NASCAR.
Nataniel Piórkowski, 11 maja 2017, wyświetlenia: 1309<< | lista | T- | T+ | >>


Ross Brawn zasugerował, że F1 mogłaby w przyszłości przejąć od NASCAR model publicznych inspekcji technicznych, otwartych nie tylko dla przedstawicieli wszystkich zespołów, ale również fanów.

Stajnie Formuły 1 od długiego czasu próbują ukrawać przed rywalami swoje innowacyjne pomysły, chroniąc tym samym swą przewagę na płaszczyźnie osiągów. Brawn uważa jednak, że wyeliminowanie pewnej bariery dyskrecji pozwoliłoby uczynić stawkę o wiele bardziej konkurencyjną.

W trakcie wyścigowych weekendów NASCAR wszystkie bolidy muszą przejść inspekcję techniczną przed kwalifikacjami i wyścigiem. Kontrola jest otwarta dla przedstawicieli wszystkich zespołów oraz fanów. Dodatkowo po zakończeniu imprezy wybrane samochody, w tym auto zwycięzcy, transportowane są na dokładniejsze badanie do siedziby NASCAR w Concord w Karolinie Północnej.

W rozmowie z magazynem Autosport, Brawn, dyrektor zarządzający do spraw sportowych F1, przyznał, że chciałby ujrzeć zmianę nastawienia zespołów do pewnych pomysłów.

„W NASCAR możesz iść i przyjrzeć się samochodowi rywala. Są rozbierane, widać co jest w środku. To ich sposób na utrzymanie luźnej konkurencyjności całej stawki. Nikt się temu nie sprzeciwia, nikt nie widzi w tym problemu. To filozofia, o której powinniśmy pomyśleć” – wyjaśniał Brytyjczyk.

Szef Haasa – Gunther Steiner przekonuje z kolei, że bardziej otwarte podejście do kontroli technicznych stanowiłoby dobry sposób zaprezentowania technologii, jakie skrywa wnętrze bolidów Formuły 1. „Mamy do opowiedzenia fantastyczną historię, ale trzymamy ją w tajemnicy. Nie chcemy jej pokazywać. Gdyby przepisy obligowały nas do jej pokazania, to w porządku”.

„F1 musi pozostać zaawansowanym technologicznie sportem, bo to część naszego uroku, ale jednocześnie potrzebujemy zaprezentować to naszym fanom. Wydaje mi się, że mogłoby to także zbliżyć do siebie poszczególne zespoły. Przedstawiciele ekip mogliby zobaczyć co robią konkurencyjne zespoły, dzięki czemu oni sami otrzymaliby szansę pójścia tą samą drogą”.


Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.06.2018  Perez: Problemy z wyprzedzaniem wynikają z Halo oraz opon Pirelli
30.05.2018  Brawn odpiera krytykę pod adresem Grand Prix Monako
12.04.2018  Brawn: GP Bahrajnu pokazało, że w F1 funkcjonują dwie ligi zespołów
08.04.2018  Brawn: Być może warto rozważyć pomysł organizacji wyścigów kwalifikacyjnych
19.03.2018  Brawn: Przyszłe bolidy Formuły 1 będą lżejsze
Tagi:
Brawn R.
F1 ogólnie
Przepisy
FIA
Nascar
Steiner G.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca