F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2018

Hulkenberg: Nigdy nie byłem w lepszej formie

Kwiat weźmie udział w testach ogumienia Pirelli

F1 dąży do znaczącego ograniczenia wykorzystywania telemetrii?

18.04.2018

Alonso niewzruszony osiągami Ferrari i Hondy

Od 2021 roku F1 może zrezygnować z limitu przepływu paliwa

Ferrari dysponuje obecnie najmocniejszym silnikiem F1?

Williams nie obawia się skutków utraty sponsora tytularnego

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek na GP Azerbejdżanu

17.04.2018

Przedstawiono propozycję zmian w przepisach na sezon 2019

Marko ostrzega Mercedesa przed zatrudnieniem Ricciardo

McLaren nie korzysta z pełnej specyfikacji tegorocznego bolidu

Jos Verstappen: Max musi więcej myśleć walcząc o pozycje

Renault pracuje nad zwiększeniem mocy silnika R.E.18

16.04.2018

Lauda: Verstappen powinien zmienić swój styl jazdy

Whiting: Verstappen będzie teraz ostrożniejszy

Horner: GP Chin pokazało, że Ricciardo powinien zostać w Red Bullu

Marchionne po raz kolejny grozi odejściem Ferrari z F1

"Enzo Ferrari. Wizjoner z Maranello" - już wkrótce premiera!

15.04.2018

GP Chin: weekend w obiektywie

GP Chin: opony użyte w wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Hamilton wygrywa kwalifikacje przed Grand Prix Hiszpanii

Vettel stracił do pole position zaledwie 0,051 sekundy.
Łukasz Godula, 13 maja 2017, wyświetlenia: 4954<< | lista | T- | T+ | >>

Trzeci trening ponownie w tym roku przywrócił nadzieje na zaciętą walkę w kwalifikacjach. Faktycznie tak było, jednak stało się tak dzięki sprawności mechaników Ferrari, którzy zdołali naprawić samochód Vettela. Walka o pole position była naprawdę pasjonująca, więc jutro możemy ponownie spodziewać się ostrej walki.

Q1

Wśród zawodników rozpoczynających kwalifikacje o dziwo pojawił się Sebastian Vettel. Niemiec ewidentnie miał problemy techniczne po trzecim treningu, gdyż zaraz usłyszeliśmy komunikat Niemca który dziękował za przygotowanie maszyny. Niestety chwilę później do Seba odezwał się inżynier, iż musi natychmiast zatrzymać samochód. Kierowca Ferrari dopytywał czy musi tak zrobić na pewno, po czym usłyszał, iż może pomóc reset jednego z systemów. To wydawało się zadziałać, gdyż mógł rozpocząć okrążenie pomiarowe. Udało mu się wykręcić 1:20,939.

Co ciekawe nieco wolniejszy od Vettela był Bottas, choć on rano zaliczył zdecydowanie poważniejsze problemy techniczne i nie przejechał wielu kółek. Za to o prawie pół sekundy szybszy był Hamilton, wykręcając 1:20,511. W dole tabeli po pierwszym przejeździe o dziwo znajdowali się kierowcy Haasa. Pozostała trójka kandydatów do odpadnięcia w Q1 już tak nie dziwiła: Stroll, Palmer i Kwiat. Jednak przed nami był jeszcze jeden przejazd.

Z powyższego grona udało się uciec kierowcom Haasa, jednak niestety nie poprawili się wystarczająco Ericsson, Palmer, Stroll i Kwiat. Poza nimi odpadł Vandoorne, który stracił do swojego partnera zespołowego, Fernando Alonso, aż pół sekundy

Q2

Pierwsze przejazdy nie były zbyt szczęśliwe dla kierowców Mercedesa. Bottas dość mocno przytarł oponę na pierwszym mierzonym kółku w pierwszym zakręcie. To zmusiło go do kolejnego okrążenia pomiarowego. Hamilton również delikatnie przytarł swoje gumy, a jak poinstruował go inżynier, był to jego komplet wyścigowy. Hamilton tymczasem meldował się z najlepszym wynikiem 1:20.210, za nim był Vettel ze stratą niecałej 0,1 sekundy, tymczasem Bottas do Niemca tracił zaledwie 0,005 sekundy. To zwiastowało ogromne emocje w Q3.

Po pierwszym przejeździe mieliśmy kilka niespodziewanych rezultatów. Był nim między innymi 10 wynik Fernando Alonso. Podczas drugiego przejazdu w ostatnim sektorze popełnił błąd Grosjean, przez co pojawiła się żółta flaga. Mógł na tym ucierpieć Alonso, jednak mimo to Hiszpan się poprawił i ostatecznie awansował do Q3, powodując niesamowitą radość w garażu McLarena. Ten incydent może być jednak jeszcze analizowany przez sędziów.

Poza wściekłym Grosjeanem z dalszej rywalizacji odpadli Magnussen, Sainz, Hulkenberg oraz Wehrlein. Tym samym zdecydowanie poprawił się również

Q3

Walkę o pole position rozpoczęły niemal równocześnie czołowe trzy ekipy. Force India, Alonso i Massa postanowili wykonać tylko jeden przejazd w związku z posiadaniem tylko jednego kompletu opon. Pierwsze rozdanie zdecydowanie padło łupem Mercedesa. Hamilton wykręcił niewiarygodny czas 1:19.149, a Anglik miał jeszcze zapas. Za nim uplasował się Bottas, który popełnił błąd w ostatnim zakręcie. Trzeci był Raikkonen ze stratą niemal 0,3 sekundy. Vettel tymczasem dopytywał o działanie swojej hybrydy, gdyż jego wynik był zdecydowanie słabszy.

Drugi i ostatni dziś przejazd rozpoczęli już wszyscy zawodnicy, razem z dolną częścią czołowej dziesiątki. W kolejnych sektorach rekordy kręcili kolejni kierowcy Mercedesa i Ferrari i po drugim sektorze to stajnia z Maranello wypadała lepiej. Hamilton i Bottas nie poprawili swoich czasów. Dzięki temu swoją szansę miał Raikkonen i Vettel. Fin niestety tradycyjnie zepsuł okrążenie. O wiele lepiej pojechał Vettel ale i on nie ustrzegł się małego błędu i zameldował się ostatecznie zaledwie 0,051 sekundy za Hamiltonem, jednak tym samym spychając Bottasa na trzecie miejsce.

Ogromną niespodziankę sprawił również Alonso. Hiszpan ostatecznie w McLarenie uplasował się na siódmym miejscu, co jest można powiedzieć niewiarygodnym osiągnięciem przy obecnej formie Hondy.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 46°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 3,0 m/s
Wilgotność powietrza: 23%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.04.2018  GP Chin: najszybsze okrążenia wyścigu
15.04.2018  GP Chin: wynik wyścigu
15.04.2018  Daniel Ricciardo wygrał szalony wyścig o Grand Prix Chin
14.04.2018  Vettel zdobył pole position do wyścigu o GP Chin
14.04.2018  GP Chin: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Catalunya
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dan193t, 13.05.2017 15:16[!]
Raikkonen był tak blisko.... Ech, gdyby nie 3 sektor.
kibic sribic, 13.05.2017 17:05[!]
Alonso P7... czyżby swego rodzaju powtórka z 2014 roku (GRO w Lotusie P5/P8)?
SweetF1, 13.05.2017 17:29[!]
BRAWO FERNANDO!!!
Co ma Grosjean 2014 do Fernando ? Nic nie ma wspólnego .
Brawo Mercedes !!!
---, 13.05.2017 18:01[!]
@SweetF1
Co ma "Grosjean 2014" wspólnego z tym newsem ?!
MairJ23, 13.05.2017 19:53[!]
Chyba chodzi koledze o kolizje w pierwszym zakręcie Hamiltona z Grosjeanem na SPA ktora skutkowała prawie utrata glowy przez Alonso podczas przelotu Grosjeana nad bolidem Alonso. Taki "wild guess"

A wracajac do bardziej przyziemnych tematów to to co zrobil Alonso to mistrzostwo świata.
rocque, 13.05.2017 20:05[!]
Cytat SweetF1 :
Co ma Grosjean 2014 do Fernando ? Nic nie ma wspólnego.

Pakietem generalnie uznawanym za kiepski wywalczył niespodziewany wynik w kwalifikacjach?
W wyścigu nawaliła elektryka i przez to ograło go Ferrari.
bartoszcze, 13.05.2017 20:10[!]
Coś dziwnego musiało być w pierwotnej wersji artykułu :)
Zomo, 14.05.2017 00:31[!]
Emeryci jak Alonso czy Massa zajmuja tylko miejsca mlodym genialnym kierowcom jak Vandoorne czy Stroll, ktorzy jezdzac na ich miejscu byly by spokojnie w pierwszej 5-tce.
;-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca