F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.06.2017

Informacja Pirelli po wyścigu o GP Azerbejdżanu

GP Azerbejdżanu: weekend w obiektywie

GP Azerbejdżanu: wypowiedzi po wyścigu (10)

Nato wygrywa dramatyczny sprint F2 w Baku

Hamilton: Vettel skompromitował się swoim zachowaniem

Vettel otrzymał trzy punkty karne za kontakt z Hamiltonem

Vettel: Hamilton także powinien był otrzymać karę

Alonso: W normalnych warunkach McLaren mógł wygrać w Baku

GP Azerbejdżanu: najszybsze okrążenia wyścigu

Daniel Ricciardo wygrywa szalony wyścig o GP Azerbejdżanu

GP Azerbejdżanu: wyniki wyścigu

Verstappen: Red Bull znajduje się już na poziomie Ferrari

Honda: Nowy silnik spalinowy zapewnia postępy rzędu 0,2-0,3s

Palmer: Nie obawiam się o swoją przyszłość

Boullier: Baku to najbardziej bolesny weekend w mojej karierze

Massa: Raikkonen znajduje się w trudnej sytuacji

Grosjean: Znajduję się w dobrej sytuacji, by awansować do Ferrari

Lowe: Testy w Austin pomogły Strollowi w pracy nad ustawieniami bolidu

Williams dementuje plotki o rozmowach na temat współpracy z Hondą

24.06.2017

Informacja Pirelli po kwalifikacjach do GP Azerbejdżanu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Zespoły mierzą się z niecodziennym problemem strategicznym

Różnica w osiągach pomiędzy miękką i pośrednią mieszanką wynosi około 2s na okrążeniu.
Nataniel Piórkowski, 14 maja 2017, wyświetlenia: 793<< | lista | T- | T+ | >>


Rzadko spotykana w Formule 1 różnica dwóch sekund pomiędzy miękką a pośrednią mieszanką może zmusić zespoły do stosowania nietypowych kombinacji strategicznych podczas wyścigu o GP Hiszpanii.

W powszechnej opinii kierowców Pirelli obrało zbyt konserwatywne podejście do weekendu w Barcelonie – twarda mieszanka nie jest traktowana jako odpowiednia na wyścig, podczas gdy różnica w osiągach występująca pomiędzy miękką i pośrednią wynosi aż dwie sekundy na pojedynczym okrążeniu.

Biorąc pod uwagę, że przepisy wymagają od kierowców użycia w trakcie niedzielnej rywalizacji co najmniej dwóch różnych rodzajów ogumienia, zespoły muszą znaleźć najbardziej efektywny sposób wykorzystania oznaczonych białym kolorem opon Pirelli PZero.

Menedżer wyścigowy Pirelli – Mario Isola, wyjaśniał: „Miękka mieszanka spisuje się bardzo dobrze, podczas gdy pośrednia zapewnia nieco mniejszą przyczepność. Szybszą strategią są trzy postoje, z wykorzystaniem trzech zestawów miękkich opon i krótkim stintem na pośredniej mieszance. Możliwa jest także taktyka dwóch postojów miękkie/miękkie/pośrednie. Teoretycznie jest ona wolniejsza o kilka sekund, ale można dzięki niej zmniejszyć ryzyko utknięcia za wolniejszymi kierowca”i.

„Biorąc pod uwagę, że na tym torze wyprzedzanie nie jest zbyt łatwe, prawdopodobnie wiele zespołów będzie musiało pokonać po 25 okrążeń na miękkich oponach, w sumie 50 kółek, lub tak długo jak tylko się da pozostawać na miękkim ogumieniu, by następnie pokonać krótki stint na pośredniej mieszance”.

Paradoksalnie wyprzedzaniu na torze w Montmelo powinna sprzyjać charakterystyka nowych bolidów. W poprzednich sezonach kierowcy mieli duże problemy z trzymaniem się w bliskiej odległości za bolidem rywala podczas wjazdu na główną prostą. Teraz samochody dysponują dużo większym dociskiem, co sprawia, że ostatni zakręt obiektu jest z łatwością pokonywany z gazem w podłodze. Dodatkowo FIA podjęła decyzję o wydłużeniu strefy DRS o sto metrów.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.06.2017  Informacja Pirelli po wyścigu o GP Azerbejdżanu
24.06.2017  Informacja Pirelli po kwalifikacjach do GP Azerbejdżanu
23.06.2017  Informacja Pirelli po treningach przed GP Azerbejdżanu
22.06.2017  Informacja Pirelli przed GP Azerbejdżanu
22.06.2017  Pirelli ogłosiło dobór mieszanek ogumienia na GP Belgii i Japonii
Tagi:
Pirelli
Isola M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca