F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.01.2018

Toro Rosso zakończyło współpracę z dotychczasowym szefem działu aero

Carlo Santi zostanie nowym inżynierem wyścigowym Kimiego Raikkonena?

Robert Kubica został kierowcą rezerwowym Williamsa

Sirotkin drugim kierowcą Williamsa w sezonie 2018

Todt: F1 nie może koncentrować się wyłącznie na limitach budżetowych

15.01.2018

De Ferran: W USA jest wielu kierowców którzy poradziliby sobie w F1

Isola: Kubica zasługuje na szansę, by pokazać swój potencjał

Bottas: Bolid na sezon 2018 powinien mi bardziej odpowiadać

Marchionne: W Ferrari nie ma już miejsca dla Nikiego Laudy

Vasseur: Sauber może zostać fabrycznym zespołem Alfy Romeo

Zmarł Dan Gurney

12.01.2018

L'Equipe: Williams zaproponował Kubicy rolę kierowcy testowego

Symonds: Szefowie F1 rozważają zmianę ustawienia bolidów na starcie

Vasseur: Sauber przygotował nowy projekt bolidu na sezon 2018

11.01.2018

Pirelli ogłosiło mieszanki ogumienia na GP Azerbejdżanu

F1 wprowadzi duże zmiany w sposobie realizacji transmisji telewizyjnych

Renault zaostrza procedury kontroli nowych części

Obowiązki Kwiata w Ferrari ograniczą się do pracy w symulatorze

Carey: Kopenhaga może otrzymać organizację wyścigu F1 od 2020 roku

10.01.2018

Daniił Kwiat został kierowcą rozwojowym Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Bottas: Spowalnianie Vettela było właściwym posunięciem

Fin dodał, iż żałuje skutków incydentu z pierwszego zakrętu i awarii jednostki napędowej.
Nataniel Piórkowski, 17 maja 2017, wyświetlenia: 1354<< | lista | T- | T+ | >>


Valtteri Bottas ma świadomość, że spowalniając Sebastiana Vettela w połowie wyścigu o Grand Prix Hiszpanii pomógł Lewisowi Hamiltonowi w wywalczeniu drugiego zwycięstwa w tym sezonie.

Bottas odegrał kluczową rolę w wyniku zaciętego pojedynku o zwycięstwo stoczonego pomiędzy Hamiltonem i Sebastianem Vettelem. Na półmetku rywalizacji Fin utrzymywał za sobą czterokrotnego mistrza świata, pozwalając tym samym zespołowemu partnerowi, znajdującemu się na wolniejszym, pośrednim ogumieniu, na redukowanie strat do lidera.

Po wyścigu Vettel nie był przesadnie zadowolony z zachowania Bottasa. Ten jednak przekonuje, że wykonywał swoje obowiązki, zapewniając Mercedesowi możliwość walki o zwycięstwo.

„Robiłem wszystko, co tylko mogłem, aby utrzymać za sobą Sebastiana i sprawić, by stracił jak najwięcej czasu. W tamtej fazie wyścigu taka była moja praca i misja. Różnica tempa była jednak zbyt duża i ostatecznie Sebastian zdołał mnie wyprzedzić. Uważam, że pomogłem zespołowi. Mam nadzieję, że coś to zmieniło i przynajmniej udało nam się nieco zwiększyć i tak niewielką przewagę punktową nad Ferrari. To dobrze, ale gdyby do mety dojechały oba nasze bolidy, mogłaby być ona dużo większa”.

Bottas został zmuszony do wycofania się z wyścigu po awarii jednostki napędowej. Tuż po starcie wyścigu na torze pod Barceloną Fin wziął udział w incydencie w pierwszym zakręcie, w wyniku którego w jego bolidzie doszło do pewnych niewielkich uszkodzeń. Zawodnik Mercedesa przekonywał, że nie mógł w żaden sposób unikać kolizji, w wyniku której ucierpieli także Kimi Raikkonen i Max Verstappen.

„Sam start poszedł dobrze, bez problemów ruszyliśmy spod świateł. Naprawdę szybko doganiałem kierowców znajdujących się przede mną, ale nie miałem za dużo miejsca. Na początku myślałem o tym, by zjechać na lewą stronę, ale nie było tam wystarczająco dużej przestrzeni. Zdecydowałem się na wewnętrzną, bo początkowo dostrzegłem tam lukę – później zamknął ją jednak Sebastian i znalazłem się za nim. Dojeżdżając do pierwszego zakrętu próbowałem trzymać swoją linię jazdy. Oczywiście kierowcy znajdujący się na zewnętrznej zawsze starają się zyskać kilka pozycji”.

„Sądzę, że kolizja pomiędzy mną i Kimim była niefortunnym zdarzeniem. Mieliśmy zbyt mało miejsca i jechaliśmy zbyt blisko siebie. Szkoda, że tak to się skończyło. Takie są jednak wyścigi. Czasem prowadzi się bliskie pojedynki, czasem dochodzi do kontaktu. Tak bywa. Powinienem był dojechać do mety na podium, więc jestem bardzo rozczarowany. Podjęliśmy jednak ryzyko montując w bolidzie stary silnik. Wiedzieliśmy, że zbliża się on już do kresu wytrzymałości, ale była to jedyna szansa, byśmy mogli zdążyć z naprawą bolidu przed kwalifikacjami. Takie jest życie” – podsumował były reprezentant Williamsa.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.01.2018  Bottas: Bolid na sezon 2018 powinien mi bardziej odpowiadać
12.12.2017  Wolff: Mercedes wierzy w możliwości i talent Bottasa
22.11.2017  Bottas: Muszę udowodnić, że zasługuję na posadę w Mercedesie
13.11.2017  Villeneuve: Bottas zaliczył zawstydzający występ w GP Brazylii
12.11.2017  Vettel: Nie chcę ponieść kolejnej porażki
Tagi:
Bottas V.
Mercedes
Vettel S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bonafide, 18.05.2017 11:26[!]
Tak może wypowiadać się tylko kierowca nr 2 w zespole. Jakoś nie widzę LH mówiącego "podjąłem dobrą decyzję dla zespołu spowalniając Ferrari aby mógł wygrać Bottas"...
Zomo, 18.05.2017 17:27[!]
Hahaha - dobrze powiedziane. Bottas jechal jak za kare, poswiecil sie dla swojego zespolowego kolegi (ktos pisal ze Lewis wisi mu skrzynke piwa za to) ;-) Mam wrazenie ze to drugi Massa.
Z innej beczki - o co chodzilo z naprawa bolidu przez kwalifikacjiami ?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca