F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.06.2017

GP Azerbejdżanu: wyniki wyścigu

Verstappen: Red Bull znajduje się już na poziomie Ferrari

Honda: Nowy silnik spalinowy zapewnia postępy rzędu 0,2-03s

Palmer: Nie obawiam się o swoją przyszłość

Boullier: Baku to najbardziej bolesny weekend w mojej karierze

Massa: Raikkonen znajduje się w trudnej sytuacji

Grosjean: Znajduję się w dobrej sytuacji, by awansować do Ferrari

Lowe: Testy w Austin pomogły Strollowi w pracy nad ustawieniami bolidu

Williams dementuje plotki o rozmowach na temat współpracy z Hondą

24.06.2017

Informacja Pirelli po kwalifikacjach do GP Azerbejdżanu

GP Azerbejdżanu: wypowiedzi po kwalifikacjach (10)

Leclerc wygrywa przerwany wyścig F2 w Baku

Hamilton zdobywa pole position na torze w Azerbejdżanie

GP Azerbejdżanu: wyniki kwalifikacji

George Russell poprowadzi Mercedesa W08 podczas testów na Węgrzech

Bottas dyktuje tempo przed kwalifikacjami na Baku City Circuit

Kierowcy McLarena rozpoczęli korzystanie z nowych elementów silnika

Boullier: Sainz jest jedną z opcji McLarena na sezon 2018

FIA usunęła wysoki krawężnik w ósmym zakręcie toru w Baku

Vettel nie widzi przeszkód ku podpisaniu nowej umowy z Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Bottas: Spowalnianie Vettela było właściwym posunięciem

Fin dodał, iż żałuje skutków incydentu z pierwszego zakrętu i awarii jednostki napędowej.
Nataniel Piórkowski, 17 maja 2017, wyświetlenia: 1279<< | lista | T- | T+ | >>


Valtteri Bottas ma świadomość, że spowalniając Sebastiana Vettela w połowie wyścigu o Grand Prix Hiszpanii pomógł Lewisowi Hamiltonowi w wywalczeniu drugiego zwycięstwa w tym sezonie.

Bottas odegrał kluczową rolę w wyniku zaciętego pojedynku o zwycięstwo stoczonego pomiędzy Hamiltonem i Sebastianem Vettelem. Na półmetku rywalizacji Fin utrzymywał za sobą czterokrotnego mistrza świata, pozwalając tym samym zespołowemu partnerowi, znajdującemu się na wolniejszym, pośrednim ogumieniu, na redukowanie strat do lidera.

Po wyścigu Vettel nie był przesadnie zadowolony z zachowania Bottasa. Ten jednak przekonuje, że wykonywał swoje obowiązki, zapewniając Mercedesowi możliwość walki o zwycięstwo.

„Robiłem wszystko, co tylko mogłem, aby utrzymać za sobą Sebastiana i sprawić, by stracił jak najwięcej czasu. W tamtej fazie wyścigu taka była moja praca i misja. Różnica tempa była jednak zbyt duża i ostatecznie Sebastian zdołał mnie wyprzedzić. Uważam, że pomogłem zespołowi. Mam nadzieję, że coś to zmieniło i przynajmniej udało nam się nieco zwiększyć i tak niewielką przewagę punktową nad Ferrari. To dobrze, ale gdyby do mety dojechały oba nasze bolidy, mogłaby być ona dużo większa”.

Bottas został zmuszony do wycofania się z wyścigu po awarii jednostki napędowej. Tuż po starcie wyścigu na torze pod Barceloną Fin wziął udział w incydencie w pierwszym zakręcie, w wyniku którego w jego bolidzie doszło do pewnych niewielkich uszkodzeń. Zawodnik Mercedesa przekonywał, że nie mógł w żaden sposób unikać kolizji, w wyniku której ucierpieli także Kimi Raikkonen i Max Verstappen.

„Sam start poszedł dobrze, bez problemów ruszyliśmy spod świateł. Naprawdę szybko doganiałem kierowców znajdujących się przede mną, ale nie miałem za dużo miejsca. Na początku myślałem o tym, by zjechać na lewą stronę, ale nie było tam wystarczająco dużej przestrzeni. Zdecydowałem się na wewnętrzną, bo początkowo dostrzegłem tam lukę – później zamknął ją jednak Sebastian i znalazłem się za nim. Dojeżdżając do pierwszego zakrętu próbowałem trzymać swoją linię jazdy. Oczywiście kierowcy znajdujący się na zewnętrznej zawsze starają się zyskać kilka pozycji”.

„Sądzę, że kolizja pomiędzy mną i Kimim była niefortunnym zdarzeniem. Mieliśmy zbyt mało miejsca i jechaliśmy zbyt blisko siebie. Szkoda, że tak to się skończyło. Takie są jednak wyścigi. Czasem prowadzi się bliskie pojedynki, czasem dochodzi do kontaktu. Tak bywa. Powinienem był dojechać do mety na podium, więc jestem bardzo rozczarowany. Podjęliśmy jednak ryzyko montując w bolidzie stary silnik. Wiedzieliśmy, że zbliża się on już do kresu wytrzymałości, ale była to jedyna szansa, byśmy mogli zdążyć z naprawą bolidu przed kwalifikacjami. Takie jest życie” – podsumował były reprezentant Williamsa.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.06.2017  Hamilton: Bottas zasługuje na pozostanie w Mercedesie
23.06.2017  Bottas: Wciąż jest zbyt wcześnie na negocjowanie umowy z Mercedesem
22.06.2017  Wolff: Nie będziemy się spieszyć z decyzją o przyszłości Bottasa
16.06.2017  Bottas: Mercedes jest coraz bliżej Ferrari pod względem zrozumienia opon
27.05.2017  Wolff: Lewis stał się prawdziwym graczem zespołowym
Tagi:
Bottas V.
Mercedes
Vettel S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bonafide, 18.05.2017 11:26[!]
Tak może wypowiadać się tylko kierowca nr 2 w zespole. Jakoś nie widzę LH mówiącego "podjąłem dobrą decyzję dla zespołu spowalniając Ferrari aby mógł wygrać Bottas"...
Zomo, 18.05.2017 17:27[!]
Hahaha - dobrze powiedziane. Bottas jechal jak za kare, poswiecil sie dla swojego zespolowego kolegi (ktos pisal ze Lewis wisi mu skrzynke piwa za to) ;-) Mam wrazenie ze to drugi Massa.
Z innej beczki - o co chodzilo z naprawa bolidu przez kwalifikacjiami ?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca