F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.05.2018

Michael Latifi został nowym udziałowcem McLaren Group

Wolff martwi się o formę Mercedesa w Grand Prix Monako

Kubica: Nie ma magicznych rozwiązań na problemy Williamsa

Boullier dementuje plotki o swoim możliwym odejściu z McLarena

Liberty zainteresowane organizacją ulicznego wyścigu F1 w Berlinie

Renault może wkrótce skupić się na przygotowaniach do sezonu 2019

19.05.2018

Auto Hebdo: Kubica może zastąpić Hartley'a w Toro Rosso

18.05.2018

Alonso: Wciąż brakuje nam prędkości na prostych

Kiepska pogoda uniemożliwi Silverstone goszczenie tysięcznego wyścigu F1

Todt broni zmian w przepisach technicznych na sezon 2019

Key: Relacje Toro Rosso z Hondą są wzorowe

Abiteboul: Formuła 1 musi na nowo odkryć swoje DNA

Ricciardo: Hipermiękka mieszanka powinna być dostępna na każdym torze

17.05.2018

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Niemiec

Marko: Mercedes zagłosował za zmianami, aby pokrzyżować szyki rywalom

16.05.2018

Bottas uzyskał najlepszy czas drugiego dnia testów w Katalonii

Verstappen senior sfrustrowany kwalifikacyjnymi osiągami silnika Renault

Todt liczy, że Ferrari przestanie wkrótce grozić odejściem z F1

Renault: Po Grand Prix Monako rozpoczniemy rozmowy z Red Bullem

Zespoły oprotestują system baterii silnika Ferrari?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Force India broni umiejscowienia oznaczeń kierowców na bolidach

Szafnauer sugeruje, że zespół musi przede wszystkim dbać o ekspozycję logotypów sponsorów.
Nataniel Piórkowski, 17 maja 2017, wyświetlenia: 1610<< | lista | T- | T+ | >>


Dyrektor operacyjny Force India – Otmar Szafnauer broni umiejscowienia na bolidach oznaczeń kierowców wymaganych przez Międzynarodową Federację Samochodową.

Po wyścigu w Barcelonie przedstawiciel indyjskiego teamu został wezwany na spotkanie z sędziami FIA, by wyjaśnić nieścisłości związane z koniecznością zastosowania lepiej widocznych oznaczeń kierowców.

Force India argumentuje, że nie chce stosować trzyliterowych skrótów nazwisk swych kierowców (PER – Perez i OCO – Ocon) ze względu na porozumienia sponsorskie z firmami BWT oraz NEC. Sędziowie koncentrowali jednak swą uwagę na nieumiejscowienie większych numerów startowych.

Menedżer zespołu – Andy Stevenson tłumaczył w rozmowie z Auto Motor und Sport: „Kiedy stanąłem naprzeciw bolidu mogłem bez problemów odczytać numer. Podobnie było z poziomu trybun. Patrząc bardziej od dołu numer nie jest widoczny, ale przepisy nic na ten temat nie mówią. W przypadku każdego bolidu są perspektywy, w których numer startowy jest widoczny lub niewidoczny”.

Szafnauer wyjaśniał: „Jak wiecie Force India dobrze radzi sobie na torze, ale nie jest już tak mocne na płaszczyźnie komercyjnej, co ma związek ze sposobem podziału przychodów Formuły 1. Biorąc pod uwagę podejście właściciela praw komercyjnych musimy maksymalizować możliwości współpracy ze sponsorami. W tym celu potrzebujemy optymalnego wykorzystania poszycia bolidu. Osobiście uważam, że można było wyjść z lepszym pomysłem umożliwiającym łatwe rozróżnienie bolidów na torze”.

Za naruszenie przepisów dotyczących oznaczeń kierowców Force India zostało ukarane przez sędziów GP Hiszpanii grzywną w wysokości 25 tysięcy w euro w zawieszeniu na rok.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.05.2018  Force India zostało ukarane grzywną
04.05.2018  Perez: Podium wywalczone w Baku nie jest dziełem przypadku
01.05.2018  Force India potwierdziło skład na testy w Barcelonie
14.04.2018  Fernley: Force India nie grozi bankructwo
05.04.2018  Perez przetestuje w Bahrajnie nowe przednie skrzydło bolidu Force India
Tagi:
Force India

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bartoszcze, 17.05.2017 15:17[!]
Przypomnę, że mogą dać całe nazwiska: PEREZ, OCON - to nie będzie się kłóciło z ustaleniami sponsorskimi, chyba?
Zamiast tego SAHARA za przednim kołem najlepiej.
---, 17.05.2017 16:02[!]
@bartoszcze
Sahara to niestety też sponsor, i to główny ...
Yurek, 17.05.2017 16:32[!]
Cytat --- :
Sahara to niestety też sponsor, i to główny ...

Dobrze, że to napisałeś. Ja np. myślałem, że reklamują pustynię. Na zasadzie "Visit Sahara and die" czy coś takiego.
bartoszcze, 17.05.2017 17:00[!]
@---
Scusi, bzdurka. Roy Sahara to współwłaściciel zespołu, który szuka pieniędzy (między innymi przez sprzedaż udziałów w zespole) na sfinansowanie swoich zobowiązań w Indiach, żeby wyjść zza krat.
---, 17.05.2017 18:06[!]
@bartoszcze
Z tego co wiem, to ten jegomość nazywa się Subrata Roy, a Sahara to jest nazwa jego firmy, konglomeratu Sahara India Pariwar, który wciąż działa pomimo tego, że sam Roy siedzi w kiciu. A nawet jeśli, to przecież za darmo te Sahara tam nie wisi. Albo jego firma jest sponsorem, albo on sam jako współwłaściciel sporych akcji może sobie ten napis tam umieścić.
bartoszcze, 17.05.2017 18:23[!]
@---
Fakt, miałem zakonotowane że Sahara to część jego nazwiska.
Natomiast Sahara to nadal część nazwy zespołu, a Roy siedział w areszcie (podobno jest warunkowo na wolności) za niewykonane zobowiązania spółki Sahara, do której należą udziały - dlatego nadal wątpię, że ta spółka coś daje na zespół.
slipstream, 17.05.2017 18:50[!]
A może klasyczna zabawa w słupa. Sahara wciąż wykazuje wydatki jakie idą na sponsoring zespołu F1 więc jakieś pozory trzeba zachować. Nawet jeśli to tylko pranie pieniędzy z firmy Sahara poprzez ekipę Force India. Wiecie no, mówimy tu w końcu o dwóch malwersantach finansowych jednak, ściganych w swoim kraju.
bartoszcze, 17.05.2017 19:49[!]
Jest też opcja, że kasa poszła wcześniej z góry za dłuższy okres, a teraz jest udawanie, że kogoś to obchodzi.
slipstream, 17.05.2017 20:03[!]
Przy tym wszystkim trąci nieco przewrotnością losu, że ekipa której właściciele są zamieszanie w malwersacje finansowe powinna być wzorem dla innych jak ogarniać temat konstruowania konkurencyjnych aut bez przerośniętych absurdalnie budżetów.
Lejnus, 17.05.2017 20:25[!]
Dajcie różnokolorowe spoilery i będzie wiadomo kto jest kto.
marvin, 17.05.2017 21:12[!]
Niestety bolidy Force India są słabo rozpoznawalne pod względem kierowców, obaj mają nawet podobny wzór i kolor kasków, więc zmiany są potrzebne.
rno2, 18.05.2017 08:02[!]
Ja nawet przypuszczam, że przypadek Force India z tego sezonu, gdzie obaj kierowcy mają prawie identyczne kaski, spowodował, że FIA wprowadziło nowe wytyczne co do znakowania bolidów.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca