F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.06.2018

Honda - od katastrofy z McLarenem do umowy z Red Bullem

Abiteboul: Chcemy by Red Bull żałował zakończenia współpracy z Renault

Dwie strefy DRS podczas Grand Prix Francji na Paul Ricard

Yamamoto: Red Bull nie będzie miał statusu fabrycznego zespołu Hondy

Pirelli ujawniło wybory kierowców na Grand Prix Austrii

Marko: Renault zmusiło nas do wczesnej decyzji o dostawcy na sezon 2019

Źródło bliskie Vijaya Mallyi dementuje spekulacje o sprzedaży Force India

19.06.2018

Alonso: Start w Indianapolis 500 jest ponowie wysokim priorytetem

Pracownicy McLarena chcą powrotu Martina Whitmarsha do zespołu?

Newey nie dementuje plotek o przejściu do Renault

Marko: Liberty musi wyłożyć na stół nowe przepisy

Red Bull oficjalnie przechodzi na jednostki Hondy od sezonu 2019

Autosport: Red Bull podjął decyzję o zmianie dostawcy silników

18.06.2018

Alonso obawiał się utraty zwycięstwa w ostatnich godzinach Le Mans

Abiteboul: Renault prawie spełniło oczekiwania na pierwszą połowę sezonu

Leclerc: Przejście z F2 do Formuły 1 było trudniejsze niż sądziłem

17.06.2018

Toyota #8 odniosła zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

16.06.2018

GP Belgii pozostanie w kalendarzu F1 co najmniej do 2021 roku

15.06.2018

Williams nie porzuci rozwoju tegorocznego bolidu

Red Bull nie zamierza ulegać ultimatum Renault

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Fani coraz bardziej pozytywnie oceniają Formułę 1

Opublikowano wyniki globalnej ankiety przeprowadzonej przez grupę Motorsport i GPDA.
Nataniel Piórkowski, 26 maja 2017, wyświetlenia: 2132<< | lista | T- | T+ | >>


Fani Formuły 1 uważają, że wyścigi Grand Prix są bardziej ekscytujące, konkurencyjne i prestiżowe niż przed dwoma laty – wynika z ankiety przeprowadzonej przez grupę Motorsport i GDPA.

Poprzednia ankieta, przeprowadzona w trakcie sezonu 2015, wykazała że wśród fanów panują poważne wątpliwości na temat kondycji sportu – w opiniach fanów przeważały głosy, że Formuła 1 jest nudna, zagraża jej spadek popularności i funkcjonuje w niej niejasny system finansowy.

W tym roku kibice królowej sportów motorowych wykazują znacznie bardziej optymistyczne podejście. Zapytani o słowa, jakimi opisaliby Formułę 1, aż 38,7% wybrało określenie "ekscytująca" (w 2015 – 14%). Dla porównania użycie słowa "nudna" spadło z 33,8% do 13,9%.

Wzrost o 44% odnotowano w przypadku stwierdzenia, że Formuła 1 jest "szczytową kategorią sportów motorowych", a o 43%, że w jej stawce "znajdują się najlepsi kierowcy". Dane z 2017 roku sugerują, że baza fanów staje się coraz młodsza. Wzrósł również odsetek kobiet biorących udział w badaniu.

Od 2015 nie zaobserwowano zmian w jednym kluczowym obszarze: kibice Formuły 1 sprzeciwiają się sztucznemu uatrakcyjnianiu widowiska poprzez wprowadzanie zraszaczy toru, balastu, odwróconej kolejności startowej czy powrotowi do używania opon o wysokim poziomie degradacji.

Fani nie popierają postulatów organizowania dodatkowego wyścigu w sobotę, wyścigu trzecich/rezerwowych kierowców lub zastąpienia jednego długiego wyścigu Grand Prix dwoma krótszymi.

Z kolei postulaty, które zyskały największe poparcie wśród kibiców to:
• ponowne otwarcie tak zwanej "wojny oponiarskiej"
• powrót do silników V8
• wprowadzenie limitów budżetowych
• przywrócenie tankowania w trakcie wyścigów
• pozwolenie zespołom na kupno i korzystanie z bolidów klienckich
• przyznawanie punktów za najszybsze okrążenie

Najpopularniejszym kierowcą Formuły 1 został wybrany Lewis Hamilton, na którego głos oddało nieco ponad 20% fanów. 18,3% kibiców zagłosowało na Fernando Alonso, a 14,3% na Kimiego Raikkonena. W czołowej piątce znaleźli się także Sebastian Vettel i Daniel Ricciardo.

Pełny raport z wynikami ankiety można pobrać tutaj.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.06.2018  Marko: Liberty musi wyłożyć na stół nowe przepisy
14.06.2018  Carey: Nowe wyścigi F1 w USA będą odbywały się na torach ulicznych
13.06.2018  Hankook przystąpi do przetargu na dostawcę opon w Formule 1?
13.06.2018  Perez: Problemy z wyprzedzaniem wynikają z Halo oraz opon Pirelli
06.06.2018  Nielsen: Formuła 1 potrzebuje fundamentalnych zmian
Tagi:
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Majster, 26.05.2017 17:28[!]
Też popieram w pełni postulaty, przedstawione powyżej. Teraz Liberty widzi czego chcą fani, więc czekamy na odpowiednie zmiany.
Wojna oponiarska i tankowanie, to były czasy. F1 była wtedy niebezpieczna, jeździło się na limicie. Chciałbym powrócić do tego.
Pavlos Le Paul, 26.05.2017 17:45[!]
Co do postulatów to osobiście nie zgadzam się z dwoma ostatnimi. Mam nadzieję że będzie to długotrwała tendencja wzrostowa.
Phaedra, 26.05.2017 17:59[!]
Przyznawanie punktów za najszybsze okrążenie mogło by być zabawne. Kierowcy nie mający szans na regularne punkty zjeżdżają na ostatnie 3-5 okrążeń przed metą po świeże opony i mamy fajne sprinty i wyścig w wyścigu.
---, 26.05.2017 18:07[!]
Przyznawanie puntków za najszybsze okrążenie w wyścigu już chyba zawsże będzie mi się kojarzyć z cyrkiem w Battersea rok temu ;D
Phaedra, 26.05.2017 18:12[!]
@---
To nie trzymaj Nas w napięciu i napisz o co chodzi, może i Nam zacznie się kojarzyć.
bartoszcze, 26.05.2017 21:07[!]
Limity budżetowe, tak.
Punkty za kwalifikacje nie mają sensu bez wyrównanej stawki (a wtedy stają się niepotrzebne).
Reszta bez sensu (miłośnikom wojny oponiarskiej przypomina się że nie będzie gdzie testować tych opon na wojnę).
mateuszj90, 26.05.2017 21:39[!]
Osobiście wprowadziłbym limity budżetowe oraz punkty za najszybsze okrążenie wymóg ukończenie wyścigu w TOP10 oraz za PP. Reszta mi się nie podoba. Bolidy powinny być głośniejsze.
MMMotorsport, 26.05.2017 21:39[!]
@Phaedra Chodzi o finał Formuły E w zeszłym sezonie w Londynie.
Phaedra, 26.05.2017 22:50[!]
@MMMotorsport Dzięki, teraz kojarzę.
lordfryta, 27.05.2017 06:27[!]
Zwiru na poboczu nikomu oprocz mnie nie brakuje?
djescape, 27.05.2017 08:39[!]
Mi także brakuje nie tyle żwiru na poboczu co torów, na których wyjazd poza tor nie kończyłby się natychmiastowym powrotem z małą stratą.

Wszystko fajnie że słuchają fanów itp. ale brakuje mi jeszcze jednej, w XXI w. może podstawowej rzeczy: F1 Access na razie droga podstawa do zbudowania jakiejś fajnej internetowej platformy do oglądania wyścigu. Marzy mi się, że ktoś kiedyś tam u góry wpadnie na pomysł by utworzyć platformę jak w innych seriach (WEC, WRC, MotoGP) gdzie na żywo można oglądać całą relację w weekendu wyścigowego (w tym z seriami towarzyszącymi) z profesjonalnym komentarzem, po wyścigu oczywiście możliwość oglądnięcia powtórki wyścigu w dowolnym momencie i dostęp do powtórek historycznych wyścigów.

Pomarzyć zawsze można...
step07, 27.05.2017 09:56[!]
@djescape dokładnie przydałoby się coś w stylu NBA League Pass.
Jak dla mnie wyścigi są w tym roku fantastyczne. Mamy dwa teamy, które są praktycznie na tym samym poziomie, a nie dominację jednej stajni jak od połowy sezonu 2013.
Zomo, 27.05.2017 11:28[!]
Osobiscie nie widze specjalnej roznicy miedzy poprzednim a obecnym sezonem. Moze poza obecnoscia F1 na youtubie dzieki temu jesli nie z roznych powodow nie mozna byo obejrzec wyscigu, jest szansa obejrzec najwazniejsze momenty oficjalnie na YT zamiast polowac na pirackie wrzuty szybko usuwane przez FIA jak to bylo w poprzednich latach.
Z postulatow kibocow najlogiczniejszy wydaje sie powrot do wojny oponiarskiej - zwlaszcza ze obecna polityka spowalnia wyscigi i sztucznie wplywa na konkurencyjnosc. Ale z tego co pamietam przyczyna rzeczy nie tkwila w przepisach a raczej w braki zainteresowania firm w konkurowaniu na polu F1.
Zabawnie tez wyglada wynik glosowania na kierowcow - chyba glosowali glownie emeryci skoro 2 i 3 miejsce maja kierowcy po 30-stce ;-)
Satch, 27.05.2017 12:20[!]
@Zomo
Cytat Zomo :
Zabawnie tez wyglada wynik glosowania na kierowcow - chyba glosowali glownie emeryci skoro 2 i 3 miejsce maja kierowcy po 30-stce ;-)


Cytat z ankiety:
Cytat :
Max Verstappen is more popular among 45+ age group than 16-24 year olds

:)
Zomo, 27.05.2017 12:37[!]
Nie czytalem orginalnej ankiety @Satch, komentuje to co wyczytam na f1wm. Wiekszosc nowych forumowiczow tutaj ma za zle emerytom pokroju Raikkonena ze blokuja miejsca w czolowych teamach mlodym fantastycznym kierowcom jak Stroll np.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca