F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.11.2017

Sirotkin: Test z Williamsem może okazać się najważniejszym w mojej karierze

Pirelli zaprezentowało ogumienie F1 na sezon 2018

Stroll: Nowy kierowca Williamsa powinien być graczem zespołowym

Illen: Ilmor potrzebuje sponsora, aby wejść do Formuły 1

Steiner: Zespoły powinny dać więcej czasu Liberty Media

Bell: Wzmocnienia kadrowe stopniowo poprawiają sytuację Renault

22.11.2017

Informacja Pirelli przed GP Abu Zabi

Grosjean: Haas dokonał w tym roku bardzo solidnych postępów

Bottas: Muszę udowodnić, że zasługuję na posadę w Mercedesie

Williams potwierdził skład kierowców na testy opon w Abu Zabi

21.11.2017

Ferrari bliskie przemianowania klienckich silników na Alfa Romeo

Autosport: Sirotkin dołączy do Kubicy podczas testów w Abu Zabi

FIA zwróciła opłatę licencyjną Manora na sezon 2017

Gene: Alonso może wygrać Le Mans w swoim debiucie

Hartley pozostaje spokojny o jednostki Hondy w sezonie 2018

Williams dementuje pogłoski o podpisaniu umowy z Kubicą na sezon 2018

20.11.2017

Massa nie spieszy się z wyborem nowej serii wyścigowej

Mer Sao Paulo dementuje plotki o niepewnej przyszłości F1 na Interlagos

Abiteboul: F1 nie powinna odchodzić od obecnej koncepcji silnika

Lauda: Mam wrażenie, że Liberty chce upodobnić F1 do NASCAR

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Fani coraz bardziej pozytywnie oceniają Formułę 1

Opublikowano wyniki globalnej ankiety przeprowadzonej przez grupę Motorsport i GPDA.
Nataniel Piórkowski, 26 maja 2017, wyświetlenia: 2117<< | lista | T- | T+ | >>


Fani Formuły 1 uważają, że wyścigi Grand Prix są bardziej ekscytujące, konkurencyjne i prestiżowe niż przed dwoma laty – wynika z ankiety przeprowadzonej przez grupę Motorsport i GDPA.

Poprzednia ankieta, przeprowadzona w trakcie sezonu 2015, wykazała że wśród fanów panują poważne wątpliwości na temat kondycji sportu – w opiniach fanów przeważały głosy, że Formuła 1 jest nudna, zagraża jej spadek popularności i funkcjonuje w niej niejasny system finansowy.

W tym roku kibice królowej sportów motorowych wykazują znacznie bardziej optymistyczne podejście. Zapytani o słowa, jakimi opisaliby Formułę 1, aż 38,7% wybrało określenie "ekscytująca" (w 2015 – 14%). Dla porównania użycie słowa "nudna" spadło z 33,8% do 13,9%.

Wzrost o 44% odnotowano w przypadku stwierdzenia, że Formuła 1 jest "szczytową kategorią sportów motorowych", a o 43%, że w jej stawce "znajdują się najlepsi kierowcy". Dane z 2017 roku sugerują, że baza fanów staje się coraz młodsza. Wzrósł również odsetek kobiet biorących udział w badaniu.

Od 2015 nie zaobserwowano zmian w jednym kluczowym obszarze: kibice Formuły 1 sprzeciwiają się sztucznemu uatrakcyjnianiu widowiska poprzez wprowadzanie zraszaczy toru, balastu, odwróconej kolejności startowej czy powrotowi do używania opon o wysokim poziomie degradacji.

Fani nie popierają postulatów organizowania dodatkowego wyścigu w sobotę, wyścigu trzecich/rezerwowych kierowców lub zastąpienia jednego długiego wyścigu Grand Prix dwoma krótszymi.

Z kolei postulaty, które zyskały największe poparcie wśród kibiców to:
• ponowne otwarcie tak zwanej "wojny oponiarskiej"
• powrót do silników V8
• wprowadzenie limitów budżetowych
• przywrócenie tankowania w trakcie wyścigów
• pozwolenie zespołom na kupno i korzystanie z bolidów klienckich
• przyznawanie punktów za najszybsze okrążenie

Najpopularniejszym kierowcą Formuły 1 został wybrany Lewis Hamilton, na którego głos oddało nieco ponad 20% fanów. 18,3% kibiców zagłosowało na Fernando Alonso, a 14,3% na Kimiego Raikkonena. W czołowej piątce znaleźli się także Sebastian Vettel i Daniel Ricciardo.

Pełny raport z wynikami ankiety można pobrać tutaj.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.11.2017  Illen: Ilmor potrzebuje sponsora, aby wejść do Formuły 1
20.11.2017  Abiteboul: F1 nie powinna odchodzić od obecnej koncepcji silnika
20.11.2017  Lauda: Mam wrażenie, że Liberty chce upodobnić F1 do NASCAR
20.11.2017  Ecclestone: Liberty traktuje Formułę 1 jak bar typu fast food
18.11.2017  Ferrari sprzeciwiło się utrzymaniu limitu czterech silników na sezon
Tagi:
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Majster, 26.05.2017 17:28[!]
Też popieram w pełni postulaty, przedstawione powyżej. Teraz Liberty widzi czego chcą fani, więc czekamy na odpowiednie zmiany.
Wojna oponiarska i tankowanie, to były czasy. F1 była wtedy niebezpieczna, jeździło się na limicie. Chciałbym powrócić do tego.
Pavlos Le Paul, 26.05.2017 17:45[!]
Co do postulatów to osobiście nie zgadzam się z dwoma ostatnimi. Mam nadzieję że będzie to długotrwała tendencja wzrostowa.
Phaedra, 26.05.2017 17:59[!]
Przyznawanie punktów za najszybsze okrążenie mogło by być zabawne. Kierowcy nie mający szans na regularne punkty zjeżdżają na ostatnie 3-5 okrążeń przed metą po świeże opony i mamy fajne sprinty i wyścig w wyścigu.
---, 26.05.2017 18:07[!]
Przyznawanie puntków za najszybsze okrążenie w wyścigu już chyba zawsże będzie mi się kojarzyć z cyrkiem w Battersea rok temu ;D
Phaedra, 26.05.2017 18:12[!]
@---
To nie trzymaj Nas w napięciu i napisz o co chodzi, może i Nam zacznie się kojarzyć.
bartoszcze, 26.05.2017 21:07[!]
Limity budżetowe, tak.
Punkty za kwalifikacje nie mają sensu bez wyrównanej stawki (a wtedy stają się niepotrzebne).
Reszta bez sensu (miłośnikom wojny oponiarskiej przypomina się że nie będzie gdzie testować tych opon na wojnę).
mateuszj90, 26.05.2017 21:39[!]
Osobiście wprowadziłbym limity budżetowe oraz punkty za najszybsze okrążenie wymóg ukończenie wyścigu w TOP10 oraz za PP. Reszta mi się nie podoba. Bolidy powinny być głośniejsze.
MMMotorsport, 26.05.2017 21:39[!]
@Phaedra Chodzi o finał Formuły E w zeszłym sezonie w Londynie.
Phaedra, 26.05.2017 22:50[!]
@MMMotorsport Dzięki, teraz kojarzę.
lordfryta, 27.05.2017 06:27[!]
Zwiru na poboczu nikomu oprocz mnie nie brakuje?
djescape, 27.05.2017 08:39[!]
Mi także brakuje nie tyle żwiru na poboczu co torów, na których wyjazd poza tor nie kończyłby się natychmiastowym powrotem z małą stratą.

Wszystko fajnie że słuchają fanów itp. ale brakuje mi jeszcze jednej, w XXI w. może podstawowej rzeczy: F1 Access na razie droga podstawa do zbudowania jakiejś fajnej internetowej platformy do oglądania wyścigu. Marzy mi się, że ktoś kiedyś tam u góry wpadnie na pomysł by utworzyć platformę jak w innych seriach (WEC, WRC, MotoGP) gdzie na żywo można oglądać całą relację w weekendu wyścigowego (w tym z seriami towarzyszącymi) z profesjonalnym komentarzem, po wyścigu oczywiście możliwość oglądnięcia powtórki wyścigu w dowolnym momencie i dostęp do powtórek historycznych wyścigów.

Pomarzyć zawsze można...
step07, 27.05.2017 09:56[!]
@djescape dokładnie przydałoby się coś w stylu NBA League Pass.
Jak dla mnie wyścigi są w tym roku fantastyczne. Mamy dwa teamy, które są praktycznie na tym samym poziomie, a nie dominację jednej stajni jak od połowy sezonu 2013.
Zomo, 27.05.2017 11:28[!]
Osobiscie nie widze specjalnej roznicy miedzy poprzednim a obecnym sezonem. Moze poza obecnoscia F1 na youtubie dzieki temu jesli nie z roznych powodow nie mozna byo obejrzec wyscigu, jest szansa obejrzec najwazniejsze momenty oficjalnie na YT zamiast polowac na pirackie wrzuty szybko usuwane przez FIA jak to bylo w poprzednich latach.
Z postulatow kibocow najlogiczniejszy wydaje sie powrot do wojny oponiarskiej - zwlaszcza ze obecna polityka spowalnia wyscigi i sztucznie wplywa na konkurencyjnosc. Ale z tego co pamietam przyczyna rzeczy nie tkwila w przepisach a raczej w braki zainteresowania firm w konkurowaniu na polu F1.
Zabawnie tez wyglada wynik glosowania na kierowcow - chyba glosowali glownie emeryci skoro 2 i 3 miejsce maja kierowcy po 30-stce ;-)
Satch, 27.05.2017 12:20[!]
@Zomo
Cytat Zomo :
Zabawnie tez wyglada wynik glosowania na kierowcow - chyba glosowali glownie emeryci skoro 2 i 3 miejsce maja kierowcy po 30-stce ;-)


Cytat z ankiety:
Cytat :
Max Verstappen is more popular among 45+ age group than 16-24 year olds

:)
Zomo, 27.05.2017 12:37[!]
Nie czytalem orginalnej ankiety @Satch, komentuje to co wyczytam na f1wm. Wiekszosc nowych forumowiczow tutaj ma za zle emerytom pokroju Raikkonena ze blokuja miejsca w czolowych teamach mlodym fantastycznym kierowcom jak Stroll np.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca