F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.12.2017

Giovinazzi wciąż liczy na awans do Formuły 1 w roli kierowcy wyścigowego

Sauber zatrudnił dwudziestu nowych inżynierów

Todt: Czołowe zespoły mają zbyt niezawodne bolidy

Sainz: W tym roku obrałem bardziej agresywne podejście do ścigania

Perez: W przyszłym roku Ocon będzie musiał radzić sobie z większą presją

14.12.2017

Haas wstrzyma się z rozbudową zespołu do wprowadzenia limitów budżetowych

Hamilton spodziewa się włączenia Alonso do walki o mistrzowski tytuł

13.12.2017

Wolff: Wehrlein w pełni zasługuje na kontynuowanie kariery w F1

Honda: Zakończenie współpracy z McLarenem przyniosło ulgę

Russia Tass: Williams potwierdzi drugiego kierowcę w piątek

12.12.2017

Wolff: Mercedes wierzy w możliwości i talent Bottasa

Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska

Gasly ma nadzieję, że silnik Hondy pozwoli STR na regularną walkę o punkty

Lorenzo Sassi dołączy do Mercedesa?

11.12.2017

Pirelli ogłosiło mieszanki opon na trzy pierwsze Grand Prix sezonu 2018

Chinchero: Williams podjął decyzję o zatrudnieniu Sirotkina na sezon 2018

Williams dementuje doniesienia o rozmowach z Rowlandem

Liberty nie wycofa się z planów wprowadzenia do F1 nowych silników

Brown: Współpraca z Hondą uniemożliwiała znalezienie nowych sponsorów

Liberty jest nadal zainteresowane organizacją wyścigów F1 w Las Vegas

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Marko: F1 potrzebuje prostszych konstrukcyjnie i tańszych silników

Zdaniem konsultanta Red Bulla Liberty powinno także dążyć do uproszczenia przepisów.
Nataniel Piórkowski, 2 czerwca 2017, wyświetlenia: 2729<< | lista | T- | T+ | >>


Helmut Marko po raz kolejny zasugerował, że Red Bull oczekuje od Liberty Media wprowadzenia daleko idących zmian w Formule 1.

Największym zmartwieniem austriackiego koncernu jest skomplikowana i generująca wysokie koszty obecna formuła jednostek napędowych. Konsultant Red Bulla określił ją mianem "nonsensownej" i "złej dla F1". „Formuła 1 potrzebuje prostego, głośnego silnika, który nie będzie kosztował więcej niż dziesięć milionów dolarów” – powiedział w wywiadzie udzielonym dziennikowi Salzburger Nachrichten.

„Jednostki napędowe są niesamowitym osiągnięciem technicznym, które nie ma jednak znaczenia dla publiczności i stawia kierowców na drugim planie. To szaleństwo, gdy potrzebujesz 20 milionów lub więcej, by zapewnić sobie silnik. Przede wszystkim ta jednostka nie ma żadnego przełożenia na samochody drogowe, bo producenci nie stosują w nich tak skomplikowanych technologii” – wyjaśniał.

Austriak zasugerował, że dwaj najwięksi producenci w Formule 1 – Mercedes i Ferrari, mogą z łatwością szantażować inne zespoły. „W 2015 roku byliśmy o krok od sytuacji, w której pozostalibyśmy bez silnika. Przepisy muszą pozwalać na to, aby takie firmy jak Cosworth czy Ilmor mogły budować konkurencyjne silniki, na dobrych warunkach komercyjnych, tak aby każdy kto tego chce – niezależnie czy jest to Red Bull, Sauber lub Toro Rosso – mógł podpisać z nimi kontrakt”.

Marko dodał, że w F1 musi dojść do uproszczenia przepisów. „To złożoność obecnych regulacji sprawiła, że Honda, światowej klasy firma, ma tak wielkie problemy z osiągnięciem konkurencyjnego poziomu. Zostaliśmy zapewnieni przez Liberty, że mówią poważnie. Ross Brawn już nad tym pracuje. Nawet on, tak doskonały inżynier, przyznaje, że czasem zdarza się mu nie rozumieć Formuły 1”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.11.2017  Toro Rosso bliskie ogłoszenia składu kierowców na sezon 2018
11.11.2017  Marko: Mamy zaufanie do Renault
25.10.2017  Marko: Kwiat nie powróci już do F1 ze wsparciem Red Bulla
18.10.2017  Hartley: Decyzja Red Bulla była dla mnie zupełną niespodzianką
10.10.2017  Marko: Massa powinien odejść z Formuły 1
Tagi:
Marko H.
Liberty Media
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
enstone, 02.06.2017 11:04[!]
I po raz kolejny płacz i lament RBR .....

Cytat :
W 2015 roku byliśmy o krok od sytuacji, w której pozostalibyśmy bez silnika

Nie trzeba było publiczne krytykować i pluć na Renault.
bartoszcze, 02.06.2017 12:15[!]
Niech ktoś mu powie, że na 2018 cena jest ustalona na dwanaście milionów.
Gszegosz, 02.06.2017 13:06[!]
Cytat :
(...) Przede wszystkim ta jednostka nie ma żadnego przełożenia na samochody drogowe, bo producenci nie stosują w nich tak skomplikowanych technologii (...) Przepisy muszą pozwalać na to, aby takie firmy jak Cosworth czy Ilmor mogły budować konkurencyjne silniki, na dobrych warunkach komercyjnych, tak aby każdy kto tego chce(...) mógł podpisać z nimi kontrakt.

Amen.
rno2, 02.06.2017 13:26[!]
@bartoszcze
Cena ceną, ale ogólnie sytuacja się nie zmieni. Nadal Ferrari i Mercedes będą rozdawali karty.
Pokaż mi producenta, który teraz chętnie dołączy do stawki dostawców silników F1 w obecnej specyfikacji i jeszcze będzie sprzedawał swój produkt za 12 milionów.
exxxile, 02.06.2017 13:40[!]
A potem kupiłby silnik od takiego Coswortha czy Ilmora i byłby płacz, że silnik słabszy od jednostek Merca czy Ferrari.
bartoszcze, 02.06.2017 14:17[!]
@rno2
Wiesz co w tym marudzeniu jest najśmieszniejsze? W IndyCar silniki kosztują niecałe dwa miliony na sezon. Fakt, że oni tam na etanolu jeżdżą i moc mają znacznie niższą...
rno2, 02.06.2017 14:22[!]
@bartoszcze
I to pokazuje, że cała ta rewolucja silnikowa była niepotrzebna i była zwykłą fanaberią Mercedesa, Renault i Jeana Todta.
Można było zostawić V8 i pójść w rozwój systemu KERS. Kibice mieliby dobry dźwięk, a zwolennicy hybryd rozwijający się system odzyskiwania energii...
bartoszcze, 02.06.2017 14:26[!]
@rno2
V8 było nie do uratowania (nikt tego nie chciał rozwijać), w IC też mają V6.
Dźwięk to jeszcze inna historia.
Zresztą mniej więcej wiadomo, że za 3 lata będą V6 biturbo (jak w IC) bez MGUH, ale z MGUK (ciekawe czy z podwójnym)
RY2N, 02.06.2017 14:34[!]
@bartoszcze
Indy jest serią przede wszystkim rozrywkową, nastawioną bardziej na rywalizację kierowców niż konstruktorów, dlatego wszystko jedno na czym jeżdżą byleby było głośne i szybkie.

F1 kiedyś było przede wszystkim platformą do walki zespołów wyścigowych, z biegiem lat nieco ewoluowało w serię poświęconą rywalizacji konstruktorów. Kierowcy nigdy nie odgrywali w F1 decydującej roli (czego dowodem choćby podział kasy wg klasyfikacji konstruktorów), ale oczywiście starano się podnieść rangę klasyfikacji kierowców, aby przyciągnąć więcej kibiców. Tym niemniej gdyby formuła 1 odwróciła się od swojej historii stałaby się tylko drugą Indy (w tym, kierunku pchał ją Bernie) i z dużym prawdopodobieństwem szybko by upadła bo po co komu kopia czegoś co już jest w oryginale.

Dlatego płacze RedBulla zawsze mnie śmieszą bo wygląda na to że nie rozumieją do czego przystąpili kilka lat temu. Albo się nauczą (=kupią producenta) robić silniki albo niech idą do Indy lub innych Air/Road Show itp.
rno2, 02.06.2017 14:43[!]
@bartoszcze
Nie trzeba było rozwijać V8. Trzeba było postawić na rozwój KERS-u jako mocny dodatek do tego silnika.

Sam Jean Todt ostatecznie przyznał, że obecne jednostki są złe - tzn. zbyt skomplikowane i zbyt drogie.
mariusz0608, 02.06.2017 16:55[!]
Nie, cyt.: "F1 potrzebuje...", ale RBR potrzebuje...
Taki powinien być nagłówek.
I wcale nie chodzi im o "prostszy i tańszy", bo to cyniczny i zakłamany bełkot puszek, powtarzany już któryś raz.
Im chodzi o to, żeby mieć najlepszy silnik w stawce, a takiego póki co mieć nie będą.
Taka jest prawdziwa ich intencja, a nie koszty silnika i jego skomplikowanie.
Falarek, 02.06.2017 17:19[!]
Co z tego że drogie ale za to jakie ekologiczne :)
---, 02.06.2017 18:05[!]
Cytat --- w f1wm.pl/php/news_id-40642.html#komentarze :
Mogliście nie dawać w tytule tego, kto wypowiedział te słowa. Pobawiłbym się w zgadywankę: Horner czy Marko.

Po zaledwie tygodniu z hakiem wraca ten sam temat no i proszę, tutaj również wypowiada je jeden z dwóch wspomnianych w tamtym komentarzu panów. Ta paplanina duetu Kris&Doktor robi się już nudniejsza od ciągłego czytania o heroicznej batalii Hondy z samą sobą. Dalej zdają się mieć o sobie mniemanie jako najważniejszy zespół w stawce mający wiele do powiedzenia, tymczasem są tak naprawdę tylko jednym z dziesięciu teamów w stawce, jako jedyni chcą niezależnego silnika, i myślą, że ktokolwiek ich na poważnie słucha.
marios76, 03.06.2017 23:31[!]
Hornera i Marko nie warto czytac... To hipokryci i egoisci, slowa by nie powiedzieli, nie skrytykowali by zadnego przepisu... gdyby caly czas wygrywali. Lament i placz, mieliscie swoje cztery tytuly, gdy niektore zespoly w calej swojej historii zdobyly jeden, dwa czasem zadnego, a takiego biadolenia nie bylo! Wstyd i zenada.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca