F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.05.2018

GP Monako: weekend w obiektywie

GP Monako: opony użyte w wyścigu

Leclerc uniknął kary za kolizję z Hartley'em podczas GP Monako

Hamilton: Wyścig o GP Monako był jak przejażdżka

Ricciardo wygrał wyścig w Monako korzystając z sześciu biegów

Daniel Ricciardo wygrywa Grand Prix Monako

GP Monako: najszybsze okrążenia wyścigu

GP Monako: wyniki wyścigu

Fuoco wygrywa szalony sprint F2 w Monako

Wolff: Vandoorne potrzebuje tylko czasu by zacząć błyszczeć

Perez: Verstappen nie wyciąga wniosków ze swoich błędów

Wolff: Promotorzy wyścigów chcą niższych opłat licencyjnych

FIA oczyściła Ferrari z podejrzeń o łamanie przepisów dotyczących baterii

Renault sfrustrowane kolejnym opóźnieniem Red Bulla w sprawie decyzji

Wszyscy producenci zgodzili się porzucić MGU-H od sezonu 2021

26.05.2018

Verstappen: To nie był mój szósty incydent z rzędu

Ricciardo: Nasza przewaga była wystarczająca, by nie przesadzać

Hamilton: Ricciardo był dzisiaj nie do pokonania

Alonso: Zmiany w ustawieniach na kwalifikacje jak rzut monetą

Horner: Verstappen musi przestać popełniać błędy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Marko: F1 potrzebuje prostszych konstrukcyjnie i tańszych silników

Zdaniem konsultanta Red Bulla Liberty powinno także dążyć do uproszczenia przepisów.
Nataniel Piórkowski, 2 czerwca 2017, wyświetlenia: 2757<< | lista | T- | T+ | >>


Helmut Marko po raz kolejny zasugerował, że Red Bull oczekuje od Liberty Media wprowadzenia daleko idących zmian w Formule 1.

Największym zmartwieniem austriackiego koncernu jest skomplikowana i generująca wysokie koszty obecna formuła jednostek napędowych. Konsultant Red Bulla określił ją mianem "nonsensownej" i "złej dla F1". „Formuła 1 potrzebuje prostego, głośnego silnika, który nie będzie kosztował więcej niż dziesięć milionów dolarów” – powiedział w wywiadzie udzielonym dziennikowi Salzburger Nachrichten.

„Jednostki napędowe są niesamowitym osiągnięciem technicznym, które nie ma jednak znaczenia dla publiczności i stawia kierowców na drugim planie. To szaleństwo, gdy potrzebujesz 20 milionów lub więcej, by zapewnić sobie silnik. Przede wszystkim ta jednostka nie ma żadnego przełożenia na samochody drogowe, bo producenci nie stosują w nich tak skomplikowanych technologii” – wyjaśniał.

Austriak zasugerował, że dwaj najwięksi producenci w Formule 1 – Mercedes i Ferrari, mogą z łatwością szantażować inne zespoły. „W 2015 roku byliśmy o krok od sytuacji, w której pozostalibyśmy bez silnika. Przepisy muszą pozwalać na to, aby takie firmy jak Cosworth czy Ilmor mogły budować konkurencyjne silniki, na dobrych warunkach komercyjnych, tak aby każdy kto tego chce – niezależnie czy jest to Red Bull, Sauber lub Toro Rosso – mógł podpisać z nimi kontrakt”.

Marko dodał, że w F1 musi dojść do uproszczenia przepisów. „To złożoność obecnych regulacji sprawiła, że Honda, światowej klasy firma, ma tak wielkie problemy z osiągnięciem konkurencyjnego poziomu. Zostaliśmy zapewnieni przez Liberty, że mówią poważnie. Ross Brawn już nad tym pracuje. Nawet on, tak doskonały inżynier, przyznaje, że czasem zdarza się mu nie rozumieć Formuły 1”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.05.2018  Marko: Mercedes zagłosował za zmianami, aby pokrzyżować szyki rywalom
15.05.2018  Marko dementuje plotki o przejściu Wehrleina do Toro Rosso
10.05.2018  Marko: Bolid Ferrari jest legalny
02.05.2018  Marko: Następna kolizja wymusi wprowadzenie poleceń zespołowych
29.04.2018  Marko: Verstappen i Ricciardo są tak samo winni kolizji z wyścigu w Baku
Tagi:
Marko H.
Liberty Media
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
enstone, 02.06.2017 11:04[!]
I po raz kolejny płacz i lament RBR .....

Cytat :
W 2015 roku byliśmy o krok od sytuacji, w której pozostalibyśmy bez silnika

Nie trzeba było publiczne krytykować i pluć na Renault.
bartoszcze, 02.06.2017 12:15[!]
Niech ktoś mu powie, że na 2018 cena jest ustalona na dwanaście milionów.
Gszegosz, 02.06.2017 13:06[!]
Cytat :
(...) Przede wszystkim ta jednostka nie ma żadnego przełożenia na samochody drogowe, bo producenci nie stosują w nich tak skomplikowanych technologii (...) Przepisy muszą pozwalać na to, aby takie firmy jak Cosworth czy Ilmor mogły budować konkurencyjne silniki, na dobrych warunkach komercyjnych, tak aby każdy kto tego chce(...) mógł podpisać z nimi kontrakt.

Amen.
rno2, 02.06.2017 13:26[!]
@bartoszcze
Cena ceną, ale ogólnie sytuacja się nie zmieni. Nadal Ferrari i Mercedes będą rozdawali karty.
Pokaż mi producenta, który teraz chętnie dołączy do stawki dostawców silników F1 w obecnej specyfikacji i jeszcze będzie sprzedawał swój produkt za 12 milionów.
exxxile, 02.06.2017 13:40[!]
A potem kupiłby silnik od takiego Coswortha czy Ilmora i byłby płacz, że silnik słabszy od jednostek Merca czy Ferrari.
bartoszcze, 02.06.2017 14:17[!]
@rno2
Wiesz co w tym marudzeniu jest najśmieszniejsze? W IndyCar silniki kosztują niecałe dwa miliony na sezon. Fakt, że oni tam na etanolu jeżdżą i moc mają znacznie niższą...
rno2, 02.06.2017 14:22[!]
@bartoszcze
I to pokazuje, że cała ta rewolucja silnikowa była niepotrzebna i była zwykłą fanaberią Mercedesa, Renault i Jeana Todta.
Można było zostawić V8 i pójść w rozwój systemu KERS. Kibice mieliby dobry dźwięk, a zwolennicy hybryd rozwijający się system odzyskiwania energii...
bartoszcze, 02.06.2017 14:26[!]
@rno2
V8 było nie do uratowania (nikt tego nie chciał rozwijać), w IC też mają V6.
Dźwięk to jeszcze inna historia.
Zresztą mniej więcej wiadomo, że za 3 lata będą V6 biturbo (jak w IC) bez MGUH, ale z MGUK (ciekawe czy z podwójnym)
RY2N, 02.06.2017 14:34[!]
@bartoszcze
Indy jest serią przede wszystkim rozrywkową, nastawioną bardziej na rywalizację kierowców niż konstruktorów, dlatego wszystko jedno na czym jeżdżą byleby było głośne i szybkie.

F1 kiedyś było przede wszystkim platformą do walki zespołów wyścigowych, z biegiem lat nieco ewoluowało w serię poświęconą rywalizacji konstruktorów. Kierowcy nigdy nie odgrywali w F1 decydującej roli (czego dowodem choćby podział kasy wg klasyfikacji konstruktorów), ale oczywiście starano się podnieść rangę klasyfikacji kierowców, aby przyciągnąć więcej kibiców. Tym niemniej gdyby formuła 1 odwróciła się od swojej historii stałaby się tylko drugą Indy (w tym, kierunku pchał ją Bernie) i z dużym prawdopodobieństwem szybko by upadła bo po co komu kopia czegoś co już jest w oryginale.

Dlatego płacze RedBulla zawsze mnie śmieszą bo wygląda na to że nie rozumieją do czego przystąpili kilka lat temu. Albo się nauczą (=kupią producenta) robić silniki albo niech idą do Indy lub innych Air/Road Show itp.
rno2, 02.06.2017 14:43[!]
@bartoszcze
Nie trzeba było rozwijać V8. Trzeba było postawić na rozwój KERS-u jako mocny dodatek do tego silnika.

Sam Jean Todt ostatecznie przyznał, że obecne jednostki są złe - tzn. zbyt skomplikowane i zbyt drogie.
mariusz0608, 02.06.2017 16:55[!]
Nie, cyt.: "F1 potrzebuje...", ale RBR potrzebuje...
Taki powinien być nagłówek.
I wcale nie chodzi im o "prostszy i tańszy", bo to cyniczny i zakłamany bełkot puszek, powtarzany już któryś raz.
Im chodzi o to, żeby mieć najlepszy silnik w stawce, a takiego póki co mieć nie będą.
Taka jest prawdziwa ich intencja, a nie koszty silnika i jego skomplikowanie.
Falarek, 02.06.2017 17:19[!]
Co z tego że drogie ale za to jakie ekologiczne :)
---, 02.06.2017 18:05[!]
Cytat --- w f1wm.pl/php/news_id-40642.html#komentarze :
Mogliście nie dawać w tytule tego, kto wypowiedział te słowa. Pobawiłbym się w zgadywankę: Horner czy Marko.

Po zaledwie tygodniu z hakiem wraca ten sam temat no i proszę, tutaj również wypowiada je jeden z dwóch wspomnianych w tamtym komentarzu panów. Ta paplanina duetu Kris&Doktor robi się już nudniejsza od ciągłego czytania o heroicznej batalii Hondy z samą sobą. Dalej zdają się mieć o sobie mniemanie jako najważniejszy zespół w stawce mający wiele do powiedzenia, tymczasem są tak naprawdę tylko jednym z dziesięciu teamów w stawce, jako jedyni chcą niezależnego silnika, i myślą, że ktokolwiek ich na poważnie słucha.
marios76, 03.06.2017 23:31[!]
Hornera i Marko nie warto czytac... To hipokryci i egoisci, slowa by nie powiedzieli, nie skrytykowali by zadnego przepisu... gdyby caly czas wygrywali. Lament i placz, mieliscie swoje cztery tytuly, gdy niektore zespoly w calej swojej historii zdobyly jeden, dwa czasem zadnego, a takiego biadolenia nie bylo! Wstyd i zenada.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca