F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.08.2017

James Key pozostanie dyrektorem technicznym Toro Rosso

Volkswagen: Formuła 1 znajduje się na niebezpiecznej ścieżce

Kimi Raikkonen pozostanie kierowcą Ferrari w sezonie 2018

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek ogumienia na GP Włoch

Honda zmieniła podejście do rozwoju swego silnika F1

Johansson: Alonso powinien pozostać w McLarenie na sezon 2018

Renault przygotowuje poprawki silnika na GP Belgii i Włoch

Stewart: Utrata GP Wielkiej Brytanii byłaby katastrofą

21.08.2017

Informacja Pirelli przed GP Belgii

Steiner: Haas liczy na konkurencyjne występny na Spa i Monzy

Szafnauer liczy na szybkie zakończenie negocjacji nad umową dla Pereza

Formuła 1 inauguruje wirtualne mistrzostwa świata

Hamilton: Mercedes uporał się z problemami z ogumieniem

20.08.2017

Marco Wittmann stracił zwycięstwo w wyścigu DTM na Zandvoort

DTM: Wittmann odniósł zwycięstwo w niedzielnym wyścigu w Holandii

WRC: Ott Tanak wygrał Rajd Niemiec

19.08.2017

DTM: Glock wygrał sobotni wyścig na torze Zandvoort

18.08.2017

Lowe: Jesteśmy rozczarowani pierwszą połową sezonu

Stroll: Spodziewałem się problemów

17.08.2017

Negocjacje Toro Rosso z Hondą zakończyły się niepowodzeniem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Informacja Pirelli przed GP Kanady

Skuteczne dogrzanie przednich opon jest jednym z fundamentów dobrego czasu okrążenia.
informacja prasowa, 8 czerwca 2017, wyświetlenia: 561<< | lista | T- | T+ | >>


Po dwóch wyścigach w Europie Formuła 1 udaje się do Kanady. Grand Prix tego kraju uchodzi za jeden z najbardziej nieprzewidywalnych wyścigów w sezonie. Tak jak w Monako, kierowcy Formuły 1 mają do dyspozycji trzy najmiększe mieszanki w gamie P Zero: miękką, supermiękką i ultramiękką. Jednak tor, łączący w sobie cechy obiektu stałego i ulicznego, jest znacznie szybszy – prędkości przekraczają tu 300 km/h – co stanowi większe wyzwanie zarówno dla samochodów, jak i dla ogumienia. Śliska nawierzchnia, zmienna pogoda i relatywnie duże prawdopodobieństwo neutralizacji – po części za sprawą słynnej „Ściany Mistrzów” – przynosiły w przeszłości bardzo zróżnicowane strategie wyścigowe. Jednak w tym roku mamy zupełnie nową gamę opon, o innej charakterystyce...

TRZY NOMINOWANE MIESZANKI
• Ultramiękka „fioletowa”
• Supermiękka „czerwona”
• Miękka „żółta”

TOR Z PUNKTU WIDZENIA OGUMIENIA
• W Kanadzie najważniejsze są trakcja i hamowanie: siły działające w osi podłużnej, a nie poprzecznej. Ma to wpływ na opony i przede wszystkim na hamulce.
• Skuteczne dogrzanie przednich opon jest jednym z fundamentów dobrego czasu okrążenia w Kanadzie.
• Tor jest rzadko używany, więc ewolucja nawierzchni bywa dość duża.
• W przeszłości odnotowywano tu zjawisko ziarnienia, ale w oparciu o poprzednie wyścigi można zakładać, że w przypadku nowej gamy opon jest to mniej prawdopodobne.
• Warunki atmosferyczne mogą wahać się od upału do ulewnego deszczu.

MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Montreal charakteryzuje się wieloma unikalnymi cechami, ale jego gładka nawierzchnia trochę przypomina Soczi. W zeszłym roku zwycięzca pojechał na jeden pit stop, a drugi kierowca na mecie wykonał dwa pit stopy i skorzystał ze wszystkich trzech mieszanek. To pokazuje, jak szerokie są tu możliwości strategiczne. Odnalezienie właściwych ustawień, z prawidłowym balansem aerodynamicznym i mechanicznym, nigdy nie jest łatwe w Montrealu. To jeden z czynników, dzięki którym można uzyskać optymalną pracę opon. Ważne jest także otwarte podejście do strategii, biorąc pod uwagę zmienne warunki atmosferyczne i historycznie dużą szansę na neutralizację”.

CO NOWEGO?
• Dopiero po raz drugi w tym sezonie zespoły mają swobodę w doborze dziesięciu z trzynastu kompletów opon, pojawiły się drobne różnice między doborem Ferrari i Mercedesa.
• W Monako Red Bull ma swoje słynne pływające pomieszczenia gościnne, w Montrealu Pirelli ma pływającą strefę zakładania opon na felgi!
• Aktualny rekord okrążenia w Kanadzie – 1.13,622 – ustanowiony został w 2004 roku. Biorąc pod uwagę zeszłoroczne czasy oraz dotychczas obserwowaną poprawę, jest duża szansa na jego pobicie.
• Pirelli poszerza swoje sportowe horyzonty: poza partnerem i sponsorem Formuły 1, włoski producent opon został także sponsorem niedawno zakończonego wyścigu kolarskiego Giro d'Italia oraz ekipy Team Emirates New Zealand w żeglarskim Pucharze Ameryki.

MINIMALNE CIŚNIENIE POCZĄTKOWE NA MONTRÉAL (SLICKI)
20,0 psi (przód) | 18,5 psi (tył)

MAKSYMALNY KĄT NACHYLENIA KÓŁ PRZY MAKSYMALNYM OBCIĄŻENIU
-3,50° (przód) | -2,00° (tył)
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.08.2017  Pirelli ogłosiło dobór mieszanek ogumienia na GP Włoch
21.08.2017  Informacja Pirelli przed GP Belgii
21.08.2017  Hamilton: Mercedes uporał się z problemami z ogumieniem
04.08.2017  Pirelli gotowe powiększyć swoją gamę opon do sześciu mieszanek
03.08.2017  Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Belgii
Tagi:
Pirelli

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca