F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2018

Massa: Williams ponosi konsekwencje za kierowanie się pieniędzmi

Nico Rosberg ustąpił z funkcji menedżera Roberta Kubicy

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Francji

Honda milczy w kwestii potencjalnej współpracy z Red Bullem od sezonu 2019

19.04.2018

Hulkenberg: Nigdy nie byłem w lepszej formie

Kwiat weźmie udział w testach ogumienia Pirelli

F1 dąży do znaczącego ograniczenia wykorzystywania telemetrii?

18.04.2018

Alonso niewzruszony osiągami Ferrari i Hondy

Od 2021 roku F1 może zrezygnować z limitu przepływu paliwa

Ferrari dysponuje obecnie najmocniejszym silnikiem F1?

Williams nie obawia się skutków utraty sponsora tytularnego

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek na GP Azerbejdżanu

17.04.2018

Przedstawiono propozycję zmian w przepisach na sezon 2019

Marko ostrzega Mercedesa przed zatrudnieniem Ricciardo

McLaren nie korzysta z pełnej specyfikacji tegorocznego bolidu

Jos Verstappen: Max musi więcej myśleć walcząc o pozycje

Renault pracuje nad zwiększeniem mocy silnika R.E.18

16.04.2018

Lauda: Verstappen powinien zmienić swój styl jazdy

Whiting: Verstappen będzie teraz ostrożniejszy

Horner: GP Chin pokazało, że Ricciardo powinien zostać w Red Bullu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Informacja Pirelli przed GP Kanady

Skuteczne dogrzanie przednich opon jest jednym z fundamentów dobrego czasu okrążenia.
informacja prasowa, 8 czerwca 2017, wyświetlenia: 686<< | lista | T- | T+ | >>


Po dwóch wyścigach w Europie Formuła 1 udaje się do Kanady. Grand Prix tego kraju uchodzi za jeden z najbardziej nieprzewidywalnych wyścigów w sezonie. Tak jak w Monako, kierowcy Formuły 1 mają do dyspozycji trzy najmiększe mieszanki w gamie P Zero: miękką, supermiękką i ultramiękką. Jednak tor, łączący w sobie cechy obiektu stałego i ulicznego, jest znacznie szybszy – prędkości przekraczają tu 300 km/h – co stanowi większe wyzwanie zarówno dla samochodów, jak i dla ogumienia. Śliska nawierzchnia, zmienna pogoda i relatywnie duże prawdopodobieństwo neutralizacji – po części za sprawą słynnej „Ściany Mistrzów” – przynosiły w przeszłości bardzo zróżnicowane strategie wyścigowe. Jednak w tym roku mamy zupełnie nową gamę opon, o innej charakterystyce...

TRZY NOMINOWANE MIESZANKI
• Ultramiękka „fioletowa”
• Supermiękka „czerwona”
• Miękka „żółta”

TOR Z PUNKTU WIDZENIA OGUMIENIA
• W Kanadzie najważniejsze są trakcja i hamowanie: siły działające w osi podłużnej, a nie poprzecznej. Ma to wpływ na opony i przede wszystkim na hamulce.
• Skuteczne dogrzanie przednich opon jest jednym z fundamentów dobrego czasu okrążenia w Kanadzie.
• Tor jest rzadko używany, więc ewolucja nawierzchni bywa dość duża.
• W przeszłości odnotowywano tu zjawisko ziarnienia, ale w oparciu o poprzednie wyścigi można zakładać, że w przypadku nowej gamy opon jest to mniej prawdopodobne.
• Warunki atmosferyczne mogą wahać się od upału do ulewnego deszczu.

MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Montreal charakteryzuje się wieloma unikalnymi cechami, ale jego gładka nawierzchnia trochę przypomina Soczi. W zeszłym roku zwycięzca pojechał na jeden pit stop, a drugi kierowca na mecie wykonał dwa pit stopy i skorzystał ze wszystkich trzech mieszanek. To pokazuje, jak szerokie są tu możliwości strategiczne. Odnalezienie właściwych ustawień, z prawidłowym balansem aerodynamicznym i mechanicznym, nigdy nie jest łatwe w Montrealu. To jeden z czynników, dzięki którym można uzyskać optymalną pracę opon. Ważne jest także otwarte podejście do strategii, biorąc pod uwagę zmienne warunki atmosferyczne i historycznie dużą szansę na neutralizację”.

CO NOWEGO?
• Dopiero po raz drugi w tym sezonie zespoły mają swobodę w doborze dziesięciu z trzynastu kompletów opon, pojawiły się drobne różnice między doborem Ferrari i Mercedesa.
• W Monako Red Bull ma swoje słynne pływające pomieszczenia gościnne, w Montrealu Pirelli ma pływającą strefę zakładania opon na felgi!
• Aktualny rekord okrążenia w Kanadzie – 1.13,622 – ustanowiony został w 2004 roku. Biorąc pod uwagę zeszłoroczne czasy oraz dotychczas obserwowaną poprawę, jest duża szansa na jego pobicie.
• Pirelli poszerza swoje sportowe horyzonty: poza partnerem i sponsorem Formuły 1, włoski producent opon został także sponsorem niedawno zakończonego wyścigu kolarskiego Giro d'Italia oraz ekipy Team Emirates New Zealand w żeglarskim Pucharze Ameryki.

MINIMALNE CIŚNIENIE POCZĄTKOWE NA MONTRÉAL (SLICKI)
20,0 psi (przód) | 18,5 psi (tył)

MAKSYMALNY KĄT NACHYLENIA KÓŁ PRZY MAKSYMALNYM OBCIĄŻENIU
-3,50° (przód) | -2,00° (tył)
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.04.2018  Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Francji
19.04.2018  Kwiat weźmie udział w testach ogumienia Pirelli
18.04.2018  Pirelli ogłosiło dobór mieszanek na GP Azerbejdżanu
15.04.2018  GP Chin: opony użyte w wyścigu
08.04.2018  GP Bahrajnu: opony użyte w wyścigu
Tagi:
Pirelli

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca