F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.01.2018

Toro Rosso zakończyło współpracę z dotychczasowym szefem działu aero

Carlo Santi zostanie nowym inżynierem wyścigowym Kimiego Raikkonena?

Robert Kubica został kierowcą rezerwowym Williamsa

Sirotkin drugim kierowcą Williamsa w sezonie 2018

Todt: F1 nie może koncentrować się wyłącznie na limitach budżetowych

15.01.2018

De Ferran: W USA jest wielu kierowców którzy poradziliby sobie w F1

Isola: Kubica zasługuje na szansę, by pokazać swój potencjał

Bottas: Bolid na sezon 2018 powinien mi bardziej odpowiadać

Marchionne: W Ferrari nie ma już miejsca dla Nikiego Laudy

Vasseur: Sauber może zostać fabrycznym zespołem Alfy Romeo

Zmarł Dan Gurney

12.01.2018

L'Equipe: Williams zaproponował Kubicy rolę kierowcy testowego

Symonds: Szefowie F1 rozważają zmianę ustawienia bolidów na starcie

Vasseur: Sauber przygotował nowy projekt bolidu na sezon 2018

11.01.2018

Pirelli ogłosiło mieszanki ogumienia na GP Azerbejdżanu

F1 wprowadzi duże zmiany w sposobie realizacji transmisji telewizyjnych

Renault zaostrza procedury kontroli nowych części

Obowiązki Kwiata w Ferrari ograniczą się do pracy w symulatorze

Carey: Kopenhaga może otrzymać organizację wyścigu F1 od 2020 roku

10.01.2018

Daniił Kwiat został kierowcą rozwojowym Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Lewis Hamilton najszybszy w pierwszym treningu przed GP Kanady

Anglik jako jedyny w pierwszej sesji zszedł poniżej granicy 1:14.
Łukasz Godula, 9 czerwca 2017, wyświetlenia: 3423<< | lista | T- | T+ | >>
Pierwszy trening w Kanadzie niemal zawsze nie jest optymalnym czasem na pracę nad ustawieniami i osiągami. Jest to obiekt uliczny, więc na początku zmagań oznacza to, iż przyczepność jest niemal zerowa. Dlatego też przyszło nam czekać dość długo na pierwsze czasy, które również nie były zbyt konkurencyjne. W pierwszych kilkunastu minutach zespól skupił się na sprawdzaniu poprawek i wyczuwaniu opon przywiezionych.

To, że tor jest śliski potwierdził Kimi Raikkonen, który wykręcił mały piruet, choć nie uszkodził samochodu i mógł kontynuować jazdę. Również Sebastian Vettel zaliczył podobną przygodę chwilę później. Tymczasem po 30 minutach na czele tabeli znajdował się Raikkonen z czasem 1:15,089. Na swoim koncie wyniku nie mieli jeszcze kierowcy McLarena, choć większość przejazdów dopiero co się rozpoczynała.

Czas Ferrari nieco poprawił Mercedes, jednak na supermiękkich oponach, w przeciwieństwie do ultramiękkich Ferrari. Część stawki jeździła jeszcze na miękkich oponach, jednak nie będzie ona zbyt popularna w dalszej części weekendu. Po krótkiej przerwie w przejazdach, poświęconej na oddanie pierwszej mieszanki opon, Bottas poprawił swój czas o ponad pół sekundy i wykręcił 1:14,374 na ultramiękkiej mieszance.

Na kolejnych kółkach fioletowe opony Pirelli pozwalały na dalszą szybką jazdę, a Bottas zbliżył się do pokonania granicy 1:14. Tymczasem standardowo w garażu McLarena nie mogło się obejść bez problemów, na 25 minut przed końcem sesji Alonso nie miał na swoim koncie czasu. Biorąc pod uwagę, iż rozmawiał z nim szef Hondy, można się było domyślić co uległo awarii. Ostatecznie Hiszpan pojawił się na torze 20 minut przed końcem treningu.

W czele tabeli Vettel wskoczył na drugie miejsce i tracił do Bottasa 0,2 sekundy. co ciekawe za plecami ekip walczących o tegoroczny tytuł znajdowało się Force India. Na czoło stawki ostatecznie wskoczył Hamilton, przełamując granicę 1:14 wynikiem 1:13,809. W tym czasie przygoda Alonso na torze dobiegła końca, zaledwie po kilku kółkach ponownie doszło do awarii jednostki napędowej. Zespół polecił swojemu kierowcy natychmiastowe zatrzymanie na poboczu toru.

Sporych problemów doświadczało również Toro Rosso po stronie garażu Carlosa Sainza. Hiszpan nie przejechał ani jednego mierzonego kółka w pierwszym treningu i niestety musiał spisać go na straty. Do końca sesji na czele tabeli pozostał Hamilton i to on mógł się pochwalić najlepszym czasem na rozpoczęcie weekendu.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:13,809--36
2.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:14,0070,1980,19828
3.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:14,0460,2370,03921
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:14,2300,4210,18428
5.11Sergio PerezForce India VJM101:14,5780,7690,34834
6.31Esteban OconForce India VJM101:14,7850,9760,20735
7.33Max VerstappenRed Bull RB131:14,8611,0520,07619
8.19Felipe MassaWilliams FW401:15,1061,2970,24531
9.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:15,4411,6320,33523
10.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:15,6581,8490,21726
11.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:15,9432,1340,28529
12.20Kevin MagnussenHaas VF-171:16,2332,4240,29025
13.18Lance StrollWilliams FW401:16,3132,5040,08036
14.8Romain GrosjeanHaas VF-171:16,3452,5360,03218
15.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:16,4732,6640,12827
16.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:16,5212,7120,04813
17.9Marcus EricssonSauber C361:16,8052,9960,28424
18.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:17,0043,1950,19926
19.94Pascal WehrleinSauber C361:17,6063,7970,60228
20.55Carlos SainzToro Rosso STR12---1
107% najlepszego czasu: 1:18,976


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.01.2018  Brawn: Nie chcemy zmieniać długości weekendu Grand Prix
01.12.2017  Punkty karne (stan po sezonie 2017)
26.11.2017  Informacja Pirelli po wyścigu o GP Abu Zabi
26.11.2017  GP Abu Zabi: wypowiedzi po wyścigu (10)
26.11.2017  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
Tagi:
Albert Park
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
LeVi_, 09.06.2017 17:36[!]
Honda nie zawodzi - miała się zepsuć to się zepsuła
bartoszcze, 09.06.2017 18:39[!]
Brakuje w tej tabeli informacji o oponach, oj brakuje.
lukaas67, 09.06.2017 20:59[!]
@bartoszcze Racja. Dziwne że do tej pory, nie ma takiej informacjj. 10 lat minelo, od wojny oponiarskiej? i nadal stary sposob przedstawiania rodzaju opon.

Alonso to zarzyna silniki hondy, dlatego jest tak a nie inaczej. tak jak Hamilton w poprzednim sezonie ;)
RY2N, 09.06.2017 21:07[!]
@lukaas67
Alonso prawdopodobnie za długo i za mocno naciska pedał gazu
- dlatego musiał z nim rozmawiać sam szef Hondy
lukaas67, 09.06.2017 21:16[!]
@RY2N Ogólnie porażka, na tym poziomie nie umie gazu naciskać. W dodatku cala wine zwala na biedna honde ;)
bartoszcze, 09.06.2017 21:49[!]
@lukaas67
Zazwyczaj nie rusza, ale akurat w tej sesji był duży rozrzut w doborze, dlatego same czasy zaciemniają obraz.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca