F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2018

Od sezonu 2019 wprowadzona zostanie minimalna waga kierowcy?

Płetwy rekina powrócą do Formuły 1 w sezonie 2019?

Pirelli chce w tym roku zakończyć rozmowy na temat nowej umowy z F1

Lista startowa F1 na sezon 2018

Brown: Alonso nie stawiał McLarenowi żadnego ultimatum

18.01.2018

Forbes: Grand Prix Wietnamu dołączy do kalendarza F1

Mercedes przedstawi nowy bolid 22 lutego

Toro Rosso przeprowadziło swoim pracownikom kurs z japońskiej kultury

McLaren ogłosił datę prezentacji bolidu MCL33

Marchionne: Umowa Haasa z Maserati byłaby dobra

Rosberg: Marzenie Kubicy o startach w F1 wciąż jest żywe

Pirelli oczekuje znaczącej poprawy czasów okrążeń na początku sezonu 2018

17.01.2018

Magnussen: Haas podąża drogą Force India

Mansell: Williams może poradzić sobie z niedoświadczonym składem kierowców

Chandhok: Kubica otrzymał wystarczająco dużo szans, by pokazać swoje możliwości

Salo: Williams postawił na kierowców głodnych sukcesów

Marchionne: Nowy bolid Ferrari może być potworem

Autosport: Martin Whitmarsh dołączy do FIA jako konsultant

16.01.2018

Toro Rosso zakończyło współpracę z dotychczasowym szefem działu aero

Carlo Santi zostanie nowym inżynierem wyścigowym Kimiego Raikkonena?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Raikkonen podkręca tempo w drugim treningu przed GP Kanady

Fin był szybszy od drugiego Lewisa Hamiltona o 0,2 sekundy.
Łukasz Godula, 9 czerwca 2017, wyświetlenia: 4457<< | lista | T- | T+ | >>
Drugi trening, co nie może dziwić rozpoczął Carlos Sainz, który po kłopotach w pierwszej sesji nie miał na swoim koncie żadnego mierzonego kółka. Po chwili dołączył do niego Vettel i inni kierowcy, jednak tor był ciągle stosunkowo brudny, co początkowo uniemożliwiało kręcenie konkurencyjnych czasów.

Dopiero po kilku kółkach Ferrari było w stanie zbliżyć się do granicy 1:14. Ich przejazdy odbywały się na supermiękkich oponach, podobnie jak reszty stawki. Ostatecznie wspomnianą wyżej granicę udało się pobić Raikkonenowi, który zameldował się z wynikiem 1:13.990. Tymczasem Mercedes początkowo postanowił podzielić przygotowania pomiędzy swoich kierowców i Bottas wyruszył na przejazd na miękkich oponach.

Gdy na torze pojawił się Hamilton na supermiękkich oponach, udało mu się wskoczyć na czoło stawki z czasem o 0,035 sekundy lepszym od Raikkonena. Co ciekawe, Bottas na miękkich oponach nie odstawał wiele od swojego partnera zespołowego, gdyż meldował się z czasem gorszym o 0,124 sekundy. Jednak kolejnym kierowcą prowadzącym w treningu był Vettel, który zdecydował się na założenie ultramiękkich opon, jako pierwszy ze stawki.

Czasy stosunkowo szybko się poprawiały i Raikkonen po kolejnym przejeździe meldował się na czele z wynikiem 1:12,935. Mercedes w tym czasie tracił pół sekundy. Dalej plasował się Massa i kierowcy Force India. Niestety w dalszym ciągu próżno było wypatrywać na trasie Alonso, który spędzał czas w garażu, gdzie mechanicy starali się uporać z usterkę w bolidzie Hiszpana.

Mercedes na kolejnym przejeździe zmniejszył stratę do Ferrari i Hamilton plasował się na drugiej pozycji ze stratą 0,2 sekundy. Bardzo dobrym wynikiem popisał się również Verstappen, który wskoczył na piąte miejsce ze stratą zaledwie 0,4 sekundy.

Tymczasem na 30 minut przed końcem sesji na torze pojawił się Fernando Alonso. Dwukrotny mistrz świata poprawił wynik Vandoorne'a jednak nie zdało się to na wiele, gdyż oznaczało jedynie wyprzedzenie kierowców Saubera i Strolla. O dużym pechu może mówić również Max Verstappen. Jego Red Bull odmówił posłuszeństwa i musiał zatrzymać się na trasie. Spowodowało to wywieszenie czerwonej flagi, by porządkowi mogli spokojnie uprzątnąć zepsutą maszynę.

Sztuka ta udała się stosunkowo szybko i kierowcy mogli powrócić do swoich długich przejazdów, symulujących wyścig. Jednak w garażu Red Bulla mechanicy mieli jeszcze więcej zmartwień, gdyż w bolidzie Ricciardo awarii uległa jednostka napędowa i prawdopodobnie nie będzie się już nadawała do użycia. Końcówkę sesji w garażu poza kierowcami Red Bulla spędził jedynie Vandoorne, jednak w przypadku McLarena takie obrazki już nie dziwią zbyt mocno.

Tym samym dobiegły końca piątkowe treningi i zespoły ponownie zabiorą się do analizy zebranych danych. Różnice między mieszankami nie wydają się być zbyt duże, więc z pewnością może dojść do ciekawych rozwiązań w dalszej części weekendu. Dodatkowo bardzo śliska nawierzchnia może w kluczowych momentach spłatać figla. Zapraszamy do dalszego wspólnego śledzenia weekendu Grand Prix Kanady!

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:12,935--41
2.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:13,1500,2150,21541
3.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:13,2000,2650,05041
4.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:13,3100,3750,11042
5.33Max VerstappenRed Bull RB131:13,3880,4530,07825
6.19Felipe MassaWilliams FW401:14,0631,1280,67538
7.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:14,2451,3100,18219
8.31Esteban OconForce India VJM101:14,2991,3640,05446
9.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:14,4611,5260,16238
10.11Sergio PerezForce India VJM101:14,5011,5660,04041
11.8Romain GrosjeanHaas VF-171:14,5661,6310,06533
12.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:14,6041,6690,03838
13.55Carlos SainzToro Rosso STR121:14,6211,6860,01743
14.20Kevin MagnussenHaas VF-171:14,6761,7410,05535
15.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:15,0722,1370,3968
16.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:15,1272,1920,05540
17.18Lance StrollWilliams FW401:15,2402,3050,11340
18.9Marcus EricssonSauber C361:15,6112,6760,37131
19.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:15,6242,6890,01320
20.94Pascal WehrleinSauber C361:16,3083,3730,68431
107% najlepszego czasu: 1:18,040


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 3,7 m/s
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.01.2018  Prezentacje bolidów na sezon 2018
15.01.2018  Punkty karne (stan po sezonie 2017)
10.01.2018  Brawn: Nie chcemy zmieniać długości weekendu Grand Prix
26.11.2017  Informacja Pirelli po wyścigu o GP Abu Zabi
26.11.2017  GP Abu Zabi: wypowiedzi po wyścigu (10)
Tagi:
Albert Park
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
lukaas67, 09.06.2017 22:21[!]
@krzychol2000 kryje, ale i nie kryje, bo magicznego guziczka nie wciska. Trzeba zawsze brać na to poprawkę.

Widać teraz, dlaczego silnik hondy u Alonso tak często wysiada. Ciśnie skurczybyk na maxa, az zarzyna silnik. Jakby jeździł jak Vandorne, to nie byłoby problemu. :D
marios76, 10.06.2017 07:19[!]
Alonso znowu cisnąl jak zwierzę, by na silniku z GP 2, być szybszym od Force India z Mercedesem na pokładzie.
Nie mam zamiaru wywoływać wilka z lasu- ale jak dojdzie do mety, to będzie zmiana na pozycji 9-10 w klasyfikacji konstruktorów? Od razu przyznaje i pytam, że względu na brak śledzenia aktualnosci: czy w tej chwili na GP są przewidziane jakieś kary dla Alonso? ( oprócz tej, że musi jeździć z Honda za plecami;) )?
bartoszcze, 10.06.2017 07:58[!]
Stoffel znów nie jeździł na ultrasoftach OIDP.
marios76, 10.06.2017 16:34[!]
Roznica miedzy oponami US i SS jest tak mala, a miedzy Ferrari z Mercedesem a reszta tak duza, ze spokojnie na miejscu Mercedesa wypuscilbym kierowcow na SS w Q3 by pomknac po zwyciestwo w wyscigu.
Titheon, 10.06.2017 19:57[!]
@krzychol2000 - czy po Q3 w Kanadzie nadal wątpisz w to, że Mercedes podczas treningów kryje swoją formę? ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca