F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.09.2017

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Malezji

Trulli: Vettel wciąż ma szansę na wywalczenie mistrzowskiego tytułu

Wolff: Bottas nie stanie się drugim kierowcą Mercedesa

18.09.2017

Boullier: Od sezonu 2019 McLaren zacieśni współpracę z Renault

Honda: McLaren miał problem z dostosowaniem się do zmian

17.09.2017

GP Singapuru: weekend w obiektywie

Informacja Pirelli po wyścigu o GP Singapuru

GP Singapuru: wypowiedzi po wyścigu (10)

Kolizja ze startu Grand Prix Singapuru uznana za incydent wyścigowy

GP Singapuru: najszybsze okrążenia wyścigu

Verstappen obwinia Vettela za kolizję na starcie Grand Prix Singapuru

Hamilton wygrywa szalony wyścig o GP Singapuru

GP Singapuru: wyniki wyścigu

Robert Kubica może przetestować bolid Williamsa na torze w Europie

Sergio Perez przedłużył kontrakt z Force India na sezon 2018

Grosjean: Deszcz mógłby uniemożliwić nocną rywalizację na Marina Bay

Aston Martin zostanie sponsorem tytularnym Red Bull Racing?

Massa: W wyścigu będę kibicował kierowcom McLarena

Magnussen: Haas nie stanąłby na drodze ku rozwojowi mojej kariery

16.09.2017

Toyota otwarta na rozmowy z Alonso w sprawie posady na Le Mans 2018

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Raikkonen podkręca tempo w drugim treningu przed GP Kanady

Fin był szybszy od drugiego Lewisa Hamiltona o 0,2 sekundy.
Łukasz Godula, 9 czerwca 2017, wyświetlenia: 4116<< | lista | T- | T+ | >>
Drugi trening, co nie może dziwić rozpoczął Carlos Sainz, który po kłopotach w pierwszej sesji nie miał na swoim koncie żadnego mierzonego kółka. Po chwili dołączył do niego Vettel i inni kierowcy, jednak tor był ciągle stosunkowo brudny, co początkowo uniemożliwiało kręcenie konkurencyjnych czasów.

Dopiero po kilku kółkach Ferrari było w stanie zbliżyć się do granicy 1:14. Ich przejazdy odbywały się na supermiękkich oponach, podobnie jak reszty stawki. Ostatecznie wspomnianą wyżej granicę udało się pobić Raikkonenowi, który zameldował się z wynikiem 1:13.990. Tymczasem Mercedes początkowo postanowił podzielić przygotowania pomiędzy swoich kierowców i Bottas wyruszył na przejazd na miękkich oponach.

Gdy na torze pojawił się Hamilton na supermiękkich oponach, udało mu się wskoczyć na czoło stawki z czasem o 0,035 sekundy lepszym od Raikkonena. Co ciekawe, Bottas na miękkich oponach nie odstawał wiele od swojego partnera zespołowego, gdyż meldował się z czasem gorszym o 0,124 sekundy. Jednak kolejnym kierowcą prowadzącym w treningu był Vettel, który zdecydował się na założenie ultramiękkich opon, jako pierwszy ze stawki.

Czasy stosunkowo szybko się poprawiały i Raikkonen po kolejnym przejeździe meldował się na czele z wynikiem 1:12,935. Mercedes w tym czasie tracił pół sekundy. Dalej plasował się Massa i kierowcy Force India. Niestety w dalszym ciągu próżno było wypatrywać na trasie Alonso, który spędzał czas w garażu, gdzie mechanicy starali się uporać z usterkę w bolidzie Hiszpana.

Mercedes na kolejnym przejeździe zmniejszył stratę do Ferrari i Hamilton plasował się na drugiej pozycji ze stratą 0,2 sekundy. Bardzo dobrym wynikiem popisał się również Verstappen, który wskoczył na piąte miejsce ze stratą zaledwie 0,4 sekundy.

Tymczasem na 30 minut przed końcem sesji na torze pojawił się Fernando Alonso. Dwukrotny mistrz świata poprawił wynik Vandoorne'a jednak nie zdało się to na wiele, gdyż oznaczało jedynie wyprzedzenie kierowców Saubera i Strolla. O dużym pechu może mówić również Max Verstappen. Jego Red Bull odmówił posłuszeństwa i musiał zatrzymać się na trasie. Spowodowało to wywieszenie czerwonej flagi, by porządkowi mogli spokojnie uprzątnąć zepsutą maszynę.

Sztuka ta udała się stosunkowo szybko i kierowcy mogli powrócić do swoich długich przejazdów, symulujących wyścig. Jednak w garażu Red Bulla mechanicy mieli jeszcze więcej zmartwień, gdyż w bolidzie Ricciardo awarii uległa jednostka napędowa i prawdopodobnie nie będzie się już nadawała do użycia. Końcówkę sesji w garażu poza kierowcami Red Bulla spędził jedynie Vandoorne, jednak w przypadku McLarena takie obrazki już nie dziwią zbyt mocno.

Tym samym dobiegły końca piątkowe treningi i zespoły ponownie zabiorą się do analizy zebranych danych. Różnice między mieszankami nie wydają się być zbyt duże, więc z pewnością może dojść do ciekawych rozwiązań w dalszej części weekendu. Dodatkowo bardzo śliska nawierzchnia może w kluczowych momentach spłatać figla. Zapraszamy do dalszego wspólnego śledzenia weekendu Grand Prix Kanady!

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:12,935--41
2.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:13,1500,2150,21541
3.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:13,2000,2650,05041
4.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:13,3100,3750,11042
5.33Max VerstappenRed Bull RB131:13,3880,4530,07825
6.19Felipe MassaWilliams FW401:14,0631,1280,67538
7.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:14,2451,3100,18219
8.31Esteban OconForce India VJM101:14,2991,3640,05446
9.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:14,4611,5260,16238
10.11Sergio PerezForce India VJM101:14,5011,5660,04041
11.8Romain GrosjeanHaas VF-171:14,5661,6310,06533
12.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:14,6041,6690,03838
13.55Carlos SainzToro Rosso STR121:14,6211,6860,01743
14.20Kevin MagnussenHaas VF-171:14,6761,7410,05535
15.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:15,0722,1370,3968
16.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:15,1272,1920,05540
17.18Lance StrollWilliams FW401:15,2402,3050,11340
18.9Marcus EricssonSauber C361:15,6112,6760,37131
19.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:15,6242,6890,01320
20.94Pascal WehrleinSauber C361:16,3083,3730,68431
107% najlepszego czasu: 1:18,040


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 3,7 m/s
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.09.2017  GP Singapuru: wypowiedzi po wyścigu (10)
17.09.2017  GP Singapuru: najszybsze okrążenia wyścigu
17.09.2017  Hamilton wygrywa szalony wyścig o GP Singapuru
17.09.2017  GP Singapuru: wyniki wyścigu
16.09.2017  GP Singapuru: wypowiedzi po kwalifikacjach (10)
Tagi:
Albert Park
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
lukaas67, 09.06.2017 22:21[!]
@krzychol2000 kryje, ale i nie kryje, bo magicznego guziczka nie wciska. Trzeba zawsze brać na to poprawkę.

Widać teraz, dlaczego silnik hondy u Alonso tak często wysiada. Ciśnie skurczybyk na maxa, az zarzyna silnik. Jakby jeździł jak Vandorne, to nie byłoby problemu. :D
marios76, 10.06.2017 07:19[!]
Alonso znowu cisnąl jak zwierzę, by na silniku z GP 2, być szybszym od Force India z Mercedesem na pokładzie.
Nie mam zamiaru wywoływać wilka z lasu- ale jak dojdzie do mety, to będzie zmiana na pozycji 9-10 w klasyfikacji konstruktorów? Od razu przyznaje i pytam, że względu na brak śledzenia aktualnosci: czy w tej chwili na GP są przewidziane jakieś kary dla Alonso? ( oprócz tej, że musi jeździć z Honda za plecami;) )?
bartoszcze, 10.06.2017 07:58[!]
Stoffel znów nie jeździł na ultrasoftach OIDP.
marios76, 10.06.2017 16:34[!]
Roznica miedzy oponami US i SS jest tak mala, a miedzy Ferrari z Mercedesem a reszta tak duza, ze spokojnie na miejscu Mercedesa wypuscilbym kierowcow na SS w Q3 by pomknac po zwyciestwo w wyscigu.
Titheon, 10.06.2017 19:57[!]
@krzychol2000 - czy po Q3 w Kanadzie nadal wątpisz w to, że Mercedes podczas treningów kryje swoją formę? ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca