F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2018

Vettel: Wyciągnąłem wnioski z incydentu w Baku

Ericsson: Sauber walczy teraz z Williamsem

Palmer: Aston Martin może stanowić alternatywę dla Ferrari

Stroll: Mogłem wygrać w Baku, gdybym lepiej bronił się przed Ricciardo

25.04.2018

Symonds: Największym problemem Mercedesa jest zarządzanie oponami

Renault przygotowuje poprawki silnika na GP Hiszpanii

FIA zezwoli zespołom na montowanie lusterek na systemie halo

Marca: FIA zainteresowała się bolidem Ferrari

24.04.2018

Magnussen: Zwiększenie limitu paliwa nie daje gwarancji ostrego ścigania

Horner: Red Bull może wybrać dostawcę silników na sezon 2019

Horner: Ricciardo powinien podjąć decyzję przed letnią przerwą

Hamilton chce związać się z Mercedesem długoterminową umową

FIA rozważa zmiany mające poprawić bezpieczeństwo podczas pit stopów

23.04.2018

John Booth odszedł z Toro Rosso

Leclerc: Ericsson zasługuje na większy szacunek

Williams próbuje wyeliminować problemy z układem chłodzenia bolidu

Berger: Porsche rozważa wejście do F1 od 2021 roku

Verstappen: Red Bull może mieć problemy na długich prostych

22.04.2018

Key: Toro Rosso korzysta z doświadczenia Hartley'a z WEC

20.04.2018

Massa: Williams ponosi konsekwencje za kierowanie się pieniędzmi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Raikkonen podkręca tempo w drugim treningu przed GP Kanady

Fin był szybszy od drugiego Lewisa Hamiltona o 0,2 sekundy.
Łukasz Godula, 9 czerwca 2017, wyświetlenia: 4635<< | lista | T- | T+ | >>
Drugi trening, co nie może dziwić rozpoczął Carlos Sainz, który po kłopotach w pierwszej sesji nie miał na swoim koncie żadnego mierzonego kółka. Po chwili dołączył do niego Vettel i inni kierowcy, jednak tor był ciągle stosunkowo brudny, co początkowo uniemożliwiało kręcenie konkurencyjnych czasów.

Dopiero po kilku kółkach Ferrari było w stanie zbliżyć się do granicy 1:14. Ich przejazdy odbywały się na supermiękkich oponach, podobnie jak reszty stawki. Ostatecznie wspomnianą wyżej granicę udało się pobić Raikkonenowi, który zameldował się z wynikiem 1:13.990. Tymczasem Mercedes początkowo postanowił podzielić przygotowania pomiędzy swoich kierowców i Bottas wyruszył na przejazd na miękkich oponach.

Gdy na torze pojawił się Hamilton na supermiękkich oponach, udało mu się wskoczyć na czoło stawki z czasem o 0,035 sekundy lepszym od Raikkonena. Co ciekawe, Bottas na miękkich oponach nie odstawał wiele od swojego partnera zespołowego, gdyż meldował się z czasem gorszym o 0,124 sekundy. Jednak kolejnym kierowcą prowadzącym w treningu był Vettel, który zdecydował się na założenie ultramiękkich opon, jako pierwszy ze stawki.

Czasy stosunkowo szybko się poprawiały i Raikkonen po kolejnym przejeździe meldował się na czele z wynikiem 1:12,935. Mercedes w tym czasie tracił pół sekundy. Dalej plasował się Massa i kierowcy Force India. Niestety w dalszym ciągu próżno było wypatrywać na trasie Alonso, który spędzał czas w garażu, gdzie mechanicy starali się uporać z usterkę w bolidzie Hiszpana.

Mercedes na kolejnym przejeździe zmniejszył stratę do Ferrari i Hamilton plasował się na drugiej pozycji ze stratą 0,2 sekundy. Bardzo dobrym wynikiem popisał się również Verstappen, który wskoczył na piąte miejsce ze stratą zaledwie 0,4 sekundy.

Tymczasem na 30 minut przed końcem sesji na torze pojawił się Fernando Alonso. Dwukrotny mistrz świata poprawił wynik Vandoorne'a jednak nie zdało się to na wiele, gdyż oznaczało jedynie wyprzedzenie kierowców Saubera i Strolla. O dużym pechu może mówić również Max Verstappen. Jego Red Bull odmówił posłuszeństwa i musiał zatrzymać się na trasie. Spowodowało to wywieszenie czerwonej flagi, by porządkowi mogli spokojnie uprzątnąć zepsutą maszynę.

Sztuka ta udała się stosunkowo szybko i kierowcy mogli powrócić do swoich długich przejazdów, symulujących wyścig. Jednak w garażu Red Bulla mechanicy mieli jeszcze więcej zmartwień, gdyż w bolidzie Ricciardo awarii uległa jednostka napędowa i prawdopodobnie nie będzie się już nadawała do użycia. Końcówkę sesji w garażu poza kierowcami Red Bulla spędził jedynie Vandoorne, jednak w przypadku McLarena takie obrazki już nie dziwią zbyt mocno.

Tym samym dobiegły końca piątkowe treningi i zespoły ponownie zabiorą się do analizy zebranych danych. Różnice między mieszankami nie wydają się być zbyt duże, więc z pewnością może dojść do ciekawych rozwiązań w dalszej części weekendu. Dodatkowo bardzo śliska nawierzchnia może w kluczowych momentach spłatać figla. Zapraszamy do dalszego wspólnego śledzenia weekendu Grand Prix Kanady!

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:12,935--41
2.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:13,1500,2150,21541
3.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:13,2000,2650,05041
4.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:13,3100,3750,11042
5.33Max VerstappenRed Bull RB131:13,3880,4530,07825
6.19Felipe MassaWilliams FW401:14,0631,1280,67538
7.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:14,2451,3100,18219
8.31Esteban OconForce India VJM101:14,2991,3640,05446
9.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:14,4611,5260,16238
10.11Sergio PerezForce India VJM101:14,5011,5660,04041
11.8Romain GrosjeanHaas VF-171:14,5661,6310,06533
12.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:14,6041,6690,03838
13.55Carlos SainzToro Rosso STR121:14,6211,6860,01743
14.20Kevin MagnussenHaas VF-171:14,6761,7410,05535
15.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:15,0722,1370,3968
16.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:15,1272,1920,05540
17.18Lance StrollWilliams FW401:15,2402,3050,11340
18.9Marcus EricssonSauber C361:15,6112,6760,37131
19.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:15,6242,6890,01320
20.94Pascal WehrleinSauber C361:16,3083,3730,68431
107% najlepszego czasu: 1:18,040


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 3,7 m/s
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.04.2018  GP Chin: najszybsze okrążenia wyścigu
15.04.2018  GP Chin: wynik wyścigu
15.04.2018  Daniel Ricciardo wygrał szalony wyścig o Grand Prix Chin
14.04.2018  Vettel zdobył pole position do wyścigu o GP Chin
14.04.2018  GP Chin: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Albert Park
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
lukaas67, 09.06.2017 22:21[!]
@krzychol2000 kryje, ale i nie kryje, bo magicznego guziczka nie wciska. Trzeba zawsze brać na to poprawkę.

Widać teraz, dlaczego silnik hondy u Alonso tak często wysiada. Ciśnie skurczybyk na maxa, az zarzyna silnik. Jakby jeździł jak Vandorne, to nie byłoby problemu. :D
marios76, 10.06.2017 07:19[!]
Alonso znowu cisnąl jak zwierzę, by na silniku z GP 2, być szybszym od Force India z Mercedesem na pokładzie.
Nie mam zamiaru wywoływać wilka z lasu- ale jak dojdzie do mety, to będzie zmiana na pozycji 9-10 w klasyfikacji konstruktorów? Od razu przyznaje i pytam, że względu na brak śledzenia aktualnosci: czy w tej chwili na GP są przewidziane jakieś kary dla Alonso? ( oprócz tej, że musi jeździć z Honda za plecami;) )?
bartoszcze, 10.06.2017 07:58[!]
Stoffel znów nie jeździł na ultrasoftach OIDP.
marios76, 10.06.2017 16:34[!]
Roznica miedzy oponami US i SS jest tak mala, a miedzy Ferrari z Mercedesem a reszta tak duza, ze spokojnie na miejscu Mercedesa wypuscilbym kierowcow na SS w Q3 by pomknac po zwyciestwo w wyscigu.
Titheon, 10.06.2017 19:57[!]
@krzychol2000 - czy po Q3 w Kanadzie nadal wątpisz w to, że Mercedes podczas treningów kryje swoją formę? ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca