F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.06.2017

Force India zmieni nazwę na Force 1?

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Austrii

Abiteboul: Cały czas mamy na oku Carlosa Sainza

Rio de Janeiro zainteresowane przejęciem organizacji Grand Prix Brazylii

Grosjean: Problemy Haasa z hamulcami są nie do zaakceptowania

Honda przygotuje kolejne poprawki do jednostki na Grand Prix Austrii

26.06.2017

Boullier: Pierwsze punkty w sezonie nie są powodem do ekscytacji

Hamilton nie zamierza rozmawiać z Vettelem o incydencie z Azerbejdżanu

Vettel pragnie wyjaśnić z Hamiltonem kontrowersyjny incydent z Baku

Wolff: Wydarzenia z Baku mogą zaostrzyć walkę o tytuł mistrzowski

Stroll: Krytyka kierowana pod moim adresem to "szum w tle"

Wolff odrzuca spekulacje łączące Alonso z przejściem do Mercedesa

25.06.2017

Punkty karne (stan po GP Azerbejdżanu)

Informacja Pirelli po wyścigu o GP Azerbejdżanu

GP Azerbejdżanu: weekend w obiektywie

GP Azerbejdżanu: wypowiedzi po wyścigu (10)

Nato wygrywa dramatyczny sprint F2 w Baku

Hamilton: Vettel skompromitował się swoim zachowaniem

Vettel otrzymał trzy punkty karne za kontakt z Hamiltonem

Vettel: Hamilton także powinien był otrzymać karę

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Lewis Hamilton zdobył pole position do wyścigu o GP Kanady

Brytyjczyk zdominował czasówkę ustanawiając nowy rekord toru w Montrealu.
Nataniel Piórkowski, 10 czerwca 2017, wyświetlenia: 3844<< | lista | T- | T+ | >>


Lewis Hamilton z Mercedesa wywalczył pole position do wyścigu o Grand Prix Kanady, pokonując Sebastiana Vettela. W drugiej linii swoje bolidy ustawią w niedzielę Bottas i Raikkonen.

Q1

Jako pierwsi aleję serwisową opuścili kierowcy Toro Rosso. W ślad za nimi poszło wielu innych kierowców. Wszyscy prócz Sebastiana Vettela i Kimiego Raikkonena pokonywali pierwsze pomiarowe kółka na ultramiękkim ogumieniu. Sainz ukończył pomiarowe okrążenie uzyskując czas 1:14,785s. Na drugim miejscu znajdował się Kwiat, a dalej duet Toro Rosso: Grosjean i Magnussen.

Po pięciu minutach na pozycję lidera wysunął się Kimi Raikkonen, który popisał się rezultatem o 0,2s lepszym od zespołowego partnera, Vettela. Podczas gdy Ocon narzekał na olbrzymi ruch kierowców na torze, Alonso wskoczył niespodziewanie na trzecią lokatę, ze stratą 0,5s. Hiszpan miał jednak w swoim bolidzie najbardziej miękkie, "fioletowe" Pirelli PZero. Na tym samym rodzaju ogumienia Q1 rozpoczęli zawodnicy Srebrnych Strzał.

Najpierw na pierwsza lokatę z czasem 1:12,864s wysunął się Bottas, a następnie rekordowym wynikiem sesji popisał się Hamilton: 1:12,692s. Bottas nie odpuszczał i po chwili przebił rezultat trzykrotnego mistrza świata o tylko 0,007s. Tymczasem z tyłu stawki Vandoorne odnotował progres spychając poza premiowaną awansem do Q2 grupę Lacne'a Strolla. Po tym jak solidne kółko przejechał Palmer, Belg ponownie zbliżył się do "czerwonej strefy".

Na około trzy minuty przed końcem Q1 Wehrlein obrócił swój bolid po lekkim wyjeździe na trawiaste pobocze, powodując wywieszenie żółtych flag w okolicach pierwszego zakrętu. Ostatecznie z kwalifikacjami na etapie Q1 pożegnali się Vandoorne, Stroll, Magnussen, Ericsson oraz Wehrlein.

Q2

Natychmiast po starcie drugiego bloku czasówki na torze zaroiło się od kolorowych bolidów. Jedynym kierowcą, który opóźnił wyjazd z alei serwisowej był Fernando Alonso. Tym razem w absolutnie powszechnym użytku znajdowały się już ultramiękkie opony. Hamilton rozpoczął przejazd od uzyskania czasu 1:12,496s. Na drugim miejscu znalazł się Bottas, ze stratą niespełna 0,1s. Krótko po tym duet Mercedesa rozdzielił Raikkonen, a Vettel przesunął się na P4.

Niemiec zaliczył potężny uślizg tylnej osi na wyjeździe z pierwszej szykany. „Straciłem kontrolę nad bolidem” – stwierdził w rozmowie ze swoim inżynierem. W pierwszym zakręcie swój bolid obrócił tymczasem Carlos Sainz, który narzekał na "koszmarny", wzmożony ruch kierowców na torze. Kilka chwil po tym na piąte i szóste miejsce awansowali Ricciardo i Verstappen. Za parą Red Bulla czołową dziesiątkę Felipe Massa, Sergio Perez, Esteban Ocon i Nico Hulkenberg.

Podczas gdy większość kierowców powróciła do garażów przygotowując się do drugiego przejazdu, Alonso zgłosił McLarenowi, że ma do dyspozycji mniejszą moc jednostki napędowej niż w trakcie Q1. Hiszpan zajmował trzynaste miejsce, za Kwiatem i Sainzem, ale przed Palmerem oraz Grosjeanem.

W decydujących momentach Q2 Alonso wzniósł się na wyżyny swoich możliwości poprawiając czas i wskakując na dwunastą pozycję. O lepszy czas nie mógł powalczyć Kwiat, który powolnym tempem kierował się do alei serwisowej zgłaszając przebicie prawej tylnej opony. Powtórki pokazały, że doszło do tego po otarciu się o ścianę na wyjeździe z drugiej szykany. Po jednym niewielkim przetasowaniu strefa spadkowa prezentowała się następująco: Kwiat, Alonso, Sainz, Grosejan i Palmer.

Q3

Tuż po zasięgnięciu czerwonego światła na wyjeździe z alei serwisowej do pracy przystąpili Vettel, Hulkenberg i Hamilton. Vettel otworzył rywalizację w Q3 ustanowieniem czasu na poziomie 1:12,423s. Tuż po tym Hamilton odpowiedział jednak w dominującym stylu wynikiem 1:11,791s – nowym najszybszym okrążeniem kwalifikacyjnym na torze w Montrealu.

Po chwili z drugiego miejsca zepchnął Vettela Bottas, legitymujący się wynikiem 1:12,177s. Ostatecznie po pierwszych przejazdach przed Niemcem znalazł się także jego zespołowy partner z Ferrari – Kimi Raikkonen. Hamilton rozpoczął kolejne kółko uzyskując rekord pierwszego sektora, ale zwolnił tempo po pokonaniu nawrotu przed długą prostą.

Vettel nie zwalniał jednak tempa i zbliżył się do Hamiltona na zaledwie 0,004s. Na piątym i szóstym miejscu tradycyjnie znajdowali się kierowcy Red Bulla: Verstappen przed Ricciardo, przed Massą, Perezem, Oconem i Hulkenbergiem. Hamilton odpowiedział jednak nowym rekordem: 1:11,459s, przypieczętowując zdobycie pole position do niedzielnego wyścigu. Vettel zapewnił sobie niewielki progres, ale wciąż jego strata do Brytyjczyka utrzymywała się na poziomie 0,3s.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 48°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 30%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.06.2017  Punkty karne (stan po GP Azerbejdżanu)
25.06.2017  GP Azerbejdżanu: wypowiedzi po wyścigu (10)
25.06.2017  GP Azerbejdżanu: najszybsze okrążenia wyścigu
25.06.2017  Daniel Ricciardo wygrywa szalony wyścig o GP Azerbejdżanu
25.06.2017  GP Azerbejdżanu: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 11.06.2017 17:38[!]
@lukaas67 - "mondry" to był celowy zabieg. ;) Tu akurat nie było celu dołożenia Hamiltonowi, tylko fakt. Merc ma patent na quala i ten tor jest Hamiltona. Niczym Red Bull Racing z dmuchanym dyfuzorem mają możliwość spalania oleju. Pzdr :P

@marios76 - nie snuje teorii. A co do przewagi Ferrari... raczej jej nie ma. Ich przewaga to lepsze zarządzanie ogumieniem. Czystą szybkość Merc ma jednak lepszą. Ale to mohe zdanie. ;)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca