F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.08.2017

Horner: Od 2021 roku w F1 będą wykorzystywane silniki V6 twin-turbo

Binotto ma nadzieję, że Ferrari uniknie kar za wymianę podzespołów silnika

16.08.2017

Bottas: Awarie i kary mogą wpłynąć na walkę o tegoroczny tytuł

Horner: W drugiej połowie sezonu chcemy zdobyć więcej punktów niż Ferrari

Charlie Whiting złożył wizytę na torze w Buenos Aires

Raikkonen: Wciąż mam wystarczającą szybkość, aby ścigać się w czołówce

15.08.2017

Sainz: Nie zamierzam zrywać żadnego kontraktu

14.08.2017

Massa: Krytyka jaka spada obecnie na F1 nie różni się od tej sprzed 15 lat

Brawn i Wolff nie sądzą, aby powrót do silników V8 zapewnił sukces F1

Hamilton nie jest zainteresowany odejściem z Mercedesa

12.08.2017

Prost: Nie ma szans na to, aby do F1 powróciły silniki V8 lub V10

Tost: Plotki na temat Sainza są wynikiem znudzenia padoku F1

Renault: Palmer wciąż może pozostać w zespole na sezon 2018

11.08.2017

Carey: W F1 mogą pojawić się standardowe części

Vasseur: Sauber nie potrzebuje wielkich zmian, aby walczyć o lepsze wyniki

09.08.2017

Horner: FIA jest zmuszona wprowadzić Halo ze względów prawnych

Pietrow: Kwiat nie może czuć się pewny posady w Toro Rosso

McLaren dementuje plotki o opuszczeniu GP Singapuru przez Alonso

Penteado: Kubica nie miał problemów z prowadzeniem aktualnego bolidu

Horner: Formułą E jest szansą dla F1 na powrót do tradycyjnych silników

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Hamilton pewnie wygrywa Grand Prix Kanady

Za plecami Anglika doszło do bardzo zaciętej walki w całej stawce.
Łukasz Godula, 11 czerwca 2017, wyświetlenia: 4151<< | lista | T- | T+ | >>

Dla Lewisa Hamiltona Kanada to zdecydowanie bardzo dobry tor. Anglik nie ukrywa wielkich emocji dla tej rundy. Dzisiaj kierowca Mercedesa potwierdził swoją wysoką formę na obiekcie w Montrealu i pewnie prowadził od startu do mety. Jednak za jego plecami działo się wiele i warto było śledzić zmagania do samej mety.

Świetny start Verstappena

Jeszcze przed startem swoje problemy miał Daniił Kwiat, który ruszył z miejsca dopiero gdy wszyscy go minęli. Rosjanin otrzymał później za to karę, a właściwie dwie, ale ustawił się na ostrym starcie na swojej pierwotnej pozycji. Tymczasem gdy zgasły światła ze swojego pola wystrzelił Max Verstappen, awansując tym samym na drugie miejsce. Nieco gorzej ruszył Vettel i spadł na czwarte miejsce. Już po pierwszym sektorze na trasie pojawił się samochód bezpieczeństwa, ze względu na kolizję Sainza z Massą.

Podczas neutralizacji opony zmienili Grosjean i Wehrlein, a jeszcze przed nią na piąte miejsce awansował Ricciardo kosztem Raikkonena. Vettel podczas zamieszania na pierwszym kółku stracił część przedniego skrzydła i w ten sposób rozpoczęły się jego problemy w tym Grand Prix. Po trzecim kółku zakończyła się neutralizacja i walka rozgorzała na nowo. Verstappen atakował Hamiltona, ale chwilę później musiał się bronić przed Bottasem. Nieco zagapił się Raikkonen, który wyjechał na trawę i stracił nieco czasu oraz pozycję na rzecz Pereza.

Uszkodzenia w Ferrari Vettela

Vettel zjechał po nowe skrzydło po piątym okrążeniu i wyjechał z tyłu stawki, co zmusiło go do rozpoczęcia szaleńczej pogoni i odrabiania strat. Po kolejnych kilku kółkach do dramatu doszło w samochodzie Verstappena. Skrzynia biegów odmówiła posłuszeństwa i Holender stracił szanse na podium. Honda w tym czasie jechała w punktach, ale jak się później okazało, nie miało to większego znaczenia. Awaria Verstappena oznaczała wirtualną neutralizację, po której wiele pozycji stracił Vandoorne.

Po nowe opony na 18 okrążeniu zjechał Raikkonen, kółko później zjechał Ricciardo. U Australijczyka zdecydowano się na założenie miękkich opon. Po postojach w czołówce Perez znalazł się blisko Ricciardo i zaczął mocno naciskać rywala. Vettel przebijał się przez kolejne pozycje i znajdował się już w czołowej dziesiątce. Tymczasem Ocon został bardzo długo na torze, co pozwoliło mu na walkę z partnerem zespołowym, gdy wyjechał po wizycie u mechaników.

Bratobójcza walka Force India

Hamilton zjechał na 32 kółku i ponownie wyjechał na pozycji lidera. 10 okrążeń później na drugi postój zjechał Raikkonen, co było nieco dziwne, gdyż cała stawka planowała wykonać jeden postój. Jednak chwilę później na ten sam ruch zdecydował się Vettel i ponownie musiał wykazać się bardzo mocnym tempem, by dojść rywali. W tym czasie Perez został poproszony o przepuszczenie Ocona, by ten mógł powalczyć z Ricciardo, jednak Meksykanin nie zamierzał przepuścić partnera.

To pozwoliło dojechać Vettelowi po uporaniu się z Raikkonenem (który popełnił błąd) do kierowców Force India i rozpocząć ostrą walkę. Podczas kolejnych okrążeń Kwiat zjechał na kolejny postój i odbył dodatkową karę za incydent ze startu, gdyż pierwotnie wymierzona była niezgodna z regulaminem. Mimo wszystko jego bolid odmówił posłuszeństwa i zakończył swoje zmagania.

Zacięta końcówka

Vettel ostatecznie wyprzedził Ocona i rozpoczął gonitwę za Perezem. Meksykanin uległ dopiero na przedostatnim okrążeniu, ale Niemcowi zabrakło już czasu na walkę z Ricciardo. Na ostatnich okrążenich doszło jeszcze do jednego incydentu, który właściwie nie mógł dziwić – była to awaria silnika Hondy u Alonso. Przez to Hiszpan nie zdobył pierwszych w tym sezonie punktów dla McLarena.

Na czele Hamilton spokojnie dojechał do mety, za nim Bottas i Ricciardo, który na podium ponownie odbył swoją zabawę picia szampana z buta. Sir Patric Stewart również się dołożył do zabawy i w tej miłej atmosferze zakończyły się bardzo emocjonujące zmagania o tegoroczną Grand Prix Kanady. Walka o mistrzostwo trwa w najlepsze, co zapowiada nam kolejne niesamowite emocje, na które zapraszamy!

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 46°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 3,0 m/s
Wilgotność powietrza: 43%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.08.2017  Punkty karne (stan po GP Węgier)
30.07.2017  GP Węgier: wypowiedzi po wyścigu (10)
30.07.2017  GP Węgier: najszybsze okrążenia wyścigu
30.07.2017  GP Węgier: wyniki wyścigu
30.07.2017  Sebastian Vettel odniósł zwycięstwo w GP Węgier
Tagi:
Montreal
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 11.06.2017 23:24[!]
Usłyszeć ten wspaniały głos (no dziś już nie aż tak) Patricka Stewarta na podium to była dla mnie mega frajda!! Częściej takie postacie mogłyby by być na podium, nawet kosztem konkretów w pytaniach. Podium jest dla frajdy a nie dla patosu. Dwa lata temu oglądałem wszystkie Star Treki, w tym oczywiście ten najlepszy - The Next Generations. :)

Wyścig bardzo ciekawy. Całkiem sporo walki, stłuczki, emocje (pozytywne i negatywne), wylewne komunikaty przez radio, ciekawa sytuacja na torze. Nie przeszkadzało nawet to że Lewis gdzies tam w swoim świecie zasuwał. W sumie to i dobrze, przydadzą mu się te punkty, niech walczy z Vettelem do ostatniego wyścigu.
lordfryta, 12.06.2017 00:45[!]
Ja niestety nie widzialem... :-(
marios76, 12.06.2017 06:18[!]
Stara dobra Kanada, stary dobry uliczny Montreal. Niech młodzież sobie przyrównać ten klasyk do tilkodromow i zobaczy co powoduje wieksze emocje. :)
Mats, 12.06.2017 08:26[!]
Wyścig bardzo dobry i tylko ALO szkoda. Pewnie gdyby mógł, to kibicom rzuciłby nie tylko rękawiczki, ale i silnik Hondy.
MairJ23, 12.06.2017 11:16[!]
@marios76 ta nasza Kanada tez zaczyna byc wypelniana asfaltem na poboczach.....wiec "tilkodromy" beda wszedzie. Monze tez wyasfaltowali, pozniej cos zmieniali spowrotem chyba.
Ma byc trudno, (nie latwo). Pobocza i runoffs powinny byc ze zwiru lub trawy.
Zabieraja nam "stare, dobre tory)
Kanada troche mi przypomina nurburgring ;)
Fajna byla by Imola spowrotem ;)
bartoszcze, 12.06.2017 11:23[!]
@MairJ23
Ktoś wrzucił film porównujący okrążenie kwalifikacyjne Senny z 1992 i okrążenie kwalifikacyjne Lewisa z soboty.
W 1992 "ściana mistrzów" nie miała znaczenia, bo między torem a ścianą była trawa :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca