F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.12.2017

Giovinazzi wciąż liczy na awans do Formuły 1 w roli kierowcy wyścigowego

Sauber zatrudnił dwudziestu nowych inżynierów

Todt: Czołowe zespoły mają zbyt niezawodne bolidy

Sainz: W tym roku obrałem bardziej agresywne podejście do ścigania

Perez: W przyszłym roku Ocon będzie musiał radzić sobie z większą presją

14.12.2017

Haas wstrzyma się z rozbudową zespołu do wprowadzenia limitów budżetowych

Hamilton spodziewa się włączenia Alonso do walki o mistrzowski tytuł

13.12.2017

Wolff: Wehrlein w pełni zasługuje na kontynuowanie kariery w F1

Honda: Zakończenie współpracy z McLarenem przyniosło ulgę

Russia Tass: Williams potwierdzi drugiego kierowcę w piątek

12.12.2017

Wolff: Mercedes wierzy w możliwości i talent Bottasa

Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska

Gasly ma nadzieję, że silnik Hondy pozwoli STR na regularną walkę o punkty

Lorenzo Sassi dołączy do Mercedesa?

11.12.2017

Pirelli ogłosiło mieszanki opon na trzy pierwsze Grand Prix sezonu 2018

Chinchero: Williams podjął decyzję o zatrudnieniu Sirotkina na sezon 2018

Williams dementuje doniesienia o rozmowach z Rowlandem

Liberty nie wycofa się z planów wprowadzenia do F1 nowych silników

Brown: Współpraca z Hondą uniemożliwiała znalezienie nowych sponsorów

Liberty jest nadal zainteresowane organizacją wyścigów F1 w Las Vegas

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Kwiat skrytykował pracę sędziów podczas wyścigu o GP Kanady

Rosjanin nie rozumie, dlaczego został podwójnie ukarany za jedno naruszenie przepisów.
Nataniel Piórkowski, 12 czerwca 2017, wyświetlenia: 2797<< | lista | T- | T+ | >>


Daniił Kwiat z Toro Rosso opisał proces sędziowania wyścigów Formuły 1 mianem "głupiego cyrku", krytykując podwójną karę, jaką otrzymał podczas wyścigu o Grand Prix Kanady.

Rosjaninowi nie udało się od razu wyruszyć do okrążenia formującego, ale po pewnym czasie przystąpił do jazdy, ustawiając swój bolid na jedenastym polu startowym.

Przepisy pozwalają kierowcy, który zaliczył powolny start do okrążenia formującego ustawienie bolidu na pierwotnie wywalczonym polu startowym, jeśli odzyska wszystkie pozycje przed pierwszą linią samochodu bezpieczeństwa. W przeciwnym razie zawodnik taki musi rozpocząć rywalizację z alei serwisowej.

Ponieważ Kwiat nie zdołał wypełnić tej reguły, początkowo nałożono na niego karę przejazdu przez boksy. Po kilku okrążeniach sędziowie ogłosili jednak, że zawodnik stajni z Faenzy powinien był otrzymać za swoje przewinienie 10-sekundową karę stop/go, obligując go do jej wypełnienia.

Po wyścigu szef STR – Franz Tost tłumaczył, że Kwiat nie był w stanie odzyskać na czas wszystkich pozycji, ze względu na fakt, iż wszyscy kierowcy dogrzewali opony w swoich bolidach na całej szerokości toru. „Później było już zbyt późno, aby mógł zjechać do alei serwisowej” – powiedział Austriak.

Komentując zamieszanie wokół kar, Kwiat stwierdził: „Sędziowie mają pracę, która moim zdaniem nie jest przesadnie trudna, a mimo tego nie są w stanie wykonywać jej w odpowiedni sposób. Dzisiaj wyraźnie przysypiali w swoim gabinecie, więc może potrzebowali trochę kawy. Powinni wyrzucić z przepisów tą głupią regułę. Dla kogo ona jest? Jesteśmy kierowcami taksówek, czy kierowcami F1?”.

„Nie rozumiem tego, to cyrk, to głupi [przekleństwo] cyrk. Porozmawiam o tym z Charlie'em. Denerwuje mnie to, naprawdę mnie to denerwuje. Mają prostą pracę i nawet mimo tego nie potrafią wykonywać jej tak, jak należy. Nie chcę powiedzieć nic nieodpowiedniego. Nie jestem pewien, czy sprawa ma związek z Charlie'em. Muszę zrozumieć, kto za to odpowiada. Wiem tylko, że nasz menedżer zespołu przez dziesięć okrążeń kłócił się z FIA, przekonując, że nie powinniśmy otrzymywać drugiej kary. Oni powiedzieli jednak: "nie, przepraszamy, nie mamy wyboru"” – dodał wychowanek juniorskiego programu Red Bulla.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
05.12.2017  Kwiat weźmie udział w testach europejskiej serii NASCAR
04.12.2017  Tass: Kwiat prowadzi rozmowy na temat startów w Formule E
30.11.2017  Ricciardo: Rok przerwy od startów w F1 może być korzystny dla Kwiata
29.10.2017  Lowe: Kwiat znajduje się w gronie kandydatów na kierowcę Williamsa
28.10.2017  Sainz współczuje Kwiatowi utraty miejsca w programie Red Bulla
Tagi:
Kwiat D.
FIA
Whiting C.
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piro, 12.06.2017 14:05[!]
Trzeba zacząć od tego że nawet tej pierwszej kary nie powinien dostać. Nikomu nie przeszkodził po prostu dojechał na swoje miejsce wyprzedzając kilka bolidów które już stały. Nie opóźniło to startu nie stworzyło niebezpiecznej sytuacji itp. Nie jestem fanem Kwiata ale w tej sytuacji całkowicie trzymam jego stronę. Podwójna kara za to samo i zasłanianie się przepisami zamiast postąpić logicznie jest tutaj nie na miejscu.
bartoszcze, 12.06.2017 14:10[!]
@piro
Oczywiście, że powinien był dostać, ponieważ przepisy są w tym zakresie jednoznaczne: nie wróciłeś na miejsce do odpowiedniego miejsca? Jedziesz z alei serwisowej. Nie pojechałeś wystartować z alei serwisowej? Kara stop&go (czyli 30 sekund).

A że sędziowie się rąbnęli i dali mu karę przejazdu (czyli 20 sekund) to inna sprawa. Kwestia, czy w takiej sytuacji należało naprawiać błąd, jest osobna.
Aeromis, 12.06.2017 14:28[!]
Jacyś nerwowi ci kierowcy STR, może mają jakieś ciśnienie odgórne?
Kwiat zachował się jak dziecior z piaskownicy. Zasada mu nie pasuje to wjeżdża na sędziów za to że respektują zasady i deprecjonuje ich pracę bo z jego punktu widzenia jego racja jest bardziej mojsza niż twojsza... Rozumiem że mu zasada nie pasuje, ale dorosły człowiek skrytykował by zasadę (bo być może czas coś zmienić) a karę przełknął jak facet i nawet jeśli okoliczności są kontrowersyjne to nadal to on złamał regułę gry. Tradycyjnie już Daniel udaje twardziela a wychodzi z tego zachrypnięta chłopczyca. Emocje, emocje... a ponoć jest kierowcą F1 a nie taksówki.
Doc, 12.06.2017 14:32[!]
We wszystkich znanych mi systemach prawnych obowiązuje zasada, że nie można karać dwa lub więcej razy za to samo przewinienie.
Inna sprawa to komentowanie decyzji sędziów w ten sposób, zakrawa na obrazę Sądu.
bartoszcze, 12.06.2017 14:54[!]
@pancio93
Nie zapłacił za pomyłkę, bo gdyby się sędziowie nie pomylili, to byłby w takiej samej sytuacji...
oxiplegatz, 12.06.2017 18:37[!]
Skoro sędziowie się pomylili, to sami zasługują na karę :D
ergie, 12.06.2017 20:48[!]
Na jego miejscu nie liczyłbym następnymi razy na pobłażliwość sędziów ;)
SweetF1, 12.06.2017 21:22[!]
Widać że sędziowie i nawet cały redbull są przeciwko niemu. Nie wiem czemu . Jest świetnym zawodnikiem.
kidmaciek, 12.06.2017 21:28[!]
Bardzo dobrze, że krytykuje pracę sędziów, bo karać 2 razy za jedno przewinienie to absurd najwyższych lotów. A zasada o starcie z alei serwisowej też powinna być zniesiona. Od ustalania kolejności na starcie są kwalifikacje, a nie losowe przypadki na okrążeniu formującym.
Titheon, 13.06.2017 08:19[!]
Wychodzi na to, że Kvyatowi bardziej by się opłacało po prostu sprowokować drugie okrążenie formujące, aniżeli dojechać tak, jak dojechał :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca