F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.06.2017

Informacja Pirelli po treningach przed GP Azerbejdżanu

GP Azerbejdżanu: wypowiedzi po treningach (10)

Abiteboul dementuje plotki o udziale Kubicy w treningu przed GP Włoch

Ojjeh: Problemy z silnikiem Hondy osłabiają morale McLarena

Verstappen najszybszy również w drugim treningu na torze w Baku

Raikkonen: Nie będę miał problemu z tym, by pomagać Vettelowi

Bottas: Wciąż jest zbyt wcześnie na negocjowanie umowy z Mercedesem

Verstappen na czele w 1. treningu przed GP Azerbejdżanu

Frederic Vasseur faworytem do objęcia funkcji szefa Saubera

Ricciardo dementuje plotki łączące go z przejściem do Ferrari

Massa: Sainz zasługiwał na dużo surowszą karę za kolizję z GP Kanady

Ocon: Pomiędzy mną i Perezem nie ma żadnych napięć

FIA wprowadza kolejne obostrzenia w zakresie spalania oleju

22.06.2017

Informacja Pirelli przed GP Azerbejdżanu

Organizatorzy GP USA wprowadzili zmianę w harmonogramie weekendu

Alonso i Vandoorne otrzymają kary za wymianę elementów silnika

Vandoorne nie spodziewa się niespodzianek w GP Azerbejdżanu

La Gazetta: Ferrari zadebiutuje w Baku ze zmodyfikowanym silnikiem

Perez: Force India nie zamierza zmieniać podejścia do poleceń zespołowych

Force India nie ma w planach przerywać rozwoju tegorocznego bolidu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Force India myśli nad zmianą nazwy

Szef zespołu przyznaje, iż chce zyskać nowych sponsorów.
Łukasz Godula, 14 czerwca 2017, wyświetlenia: 2003<< | lista | T- | T+ | >>


Force India rozważa zmianę nazwy, by wyrazić bardziej „międzynarodowy charakter” i stać się bardziej atrakcyjnym zespołem dla potencjalnych nowych sponsorów – przyznał szef ekipy, Vijay Mallya.

Mallya przejął zespół, który był znany wcześniej jako Jordan, Midland i Spyker i przemianował go na Force India w 2008 roku, chcąc tym samym pozyskać hinduskich sponsorów do F1. Force India pięło się w górę stawki, zaliczając w zeszłym roku czwarte miejsce w klasyfikacji konstruktorów, a w tym roku zajmuje takie same miejsce po siedmiu wyścigach. Jednak podczas gdy zespół święci sukcesy na polu osiągów i pozyskuje nowych sponsorów, jak firmę BWT, to nie udało mu się wprowadzić na pokład inwestorów z Indii.

„Pojawiło się rosnące przeczucie, że może po tym jak poprawiliśmy się na polu osiągów i przyciągnęliśmy więcej międzynarodowych sponsorów, a niestety mniej z Indii, to może powinniśmy zmienić nazwę, by bardziej wyrażała nasz międzynarodowy charakter”" – powiedział Mallya.

„Niektórzy uważają, że nasza obecna nazwa jest ograniczająca z psychologicznego punktu widzenia. Zastanawiam się wraz z innymi udziałowcami, jakie kroki podjąć, jednak to duża decyzja i taka, której nie podejmuje się pośpiesznie. Ważniejsze jest póki co przyglądanie się, jak rozwinie się F1 pod rządami Liberty”.

„Jeśli pójdą w ślad za modelem z NFL, to oczywiście nazwa stanie się jeszcze ważniejsza, ponieważ jest to model franczyzowy, gdzie nazwa ma duże znaczenie. Jednak może być kontynuowane obecne podejście. To są wszystkie aspekty, które wezmę pod uwagę wraz z udziałowcami i wtedy podejmiemy decyzję”.

To nie pierwszy raz, gdy Force India rozważa zmianę nazwy, gdyż było już bliskie zmiany nazwy na Aston Martin Racing w 2016 roku, jednak umowa nie doszła do skutku w finałowej fazie negocjacji. Mally przyznał, że „propozycja była na stole” od sponsora chcącego zmiany nazwy, podczas gdy dodał, iż „negocjujemy z kilkoma innymi sponsorami”.

Biznesmen przyznał, że rozważanie zmiany nazwy nie ma absolutnie nic wspólnego z jego obecnymi problemami prawnymi. Rząd Indii ściga go z powodu 900 milionów funtów, które według nich zalega za jeden z upadłych biznesów, Kingfisher Airlines w 2013 roku. Mallya został pozbawiony paszportu dyplomatycznego w kwietniu, a przy tym wystawiono nakaz aresztowania. Od tego momentu przebywa na terenie Wielkiej Brytanii.

„Fakt, że Indie i ja nie jesteśmy najlepszymi partnerami to coś, co trwa już od kilku lat” – przyznał Mallya. „To nic nowego. W ostatnich latach nie zastanawiałem się nad zmianą nazwy. Chodzi o obecnych sponsorów, propozycję którą mamy i dalszy sponsoring zespołu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.06.2017  Perez: Force India nie zamierza zmieniać podejścia do poleceń zespołowych
22.06.2017  Force India nie ma w planach przerywać rozwoju tegorocznego bolidu
22.06.2017  Lucas Auer bliski testu z Force India podczas sesji na Hungaroringu
12.06.2017  Force India rozważy zmianę zasad współpracy między kierowcami
11.06.2017  Mallya dementuje plotki o możliwej sprzedaży Force India
Tagi:
Mallya V.
Force India

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
tcx, 14.06.2017 23:54[!]
Oby nie wyskoczyli z nazwą jak z polskiej drużyny klasy B:
- Smoki Podole Małe
- Krokusy Stowięcino
- Juve Motarzyno...

oj przepraszam, pomorskifutbol.pl mówi, że już nie Juve a Błękitni Motarzyno.
Sar trek, 15.06.2017 00:36[!]
@tcx
Zootechnik Pawłowice

Ja bym na ich miejscu zaczął od zmiany koloru
mr_bean2000, 15.06.2017 01:25[!]
Przecież kolor jest sponsora, poza tym, ktoś jeszcze zwraca na niego uwagę - kwestia przyzwyczajenia.
Aeromis, 15.06.2017 02:44[!]
Proponuję nazwać się Terrosits - ci są najbardziej międzynarodowi. No i będzie szacun na torze.
MairJ23, 15.06.2017 02:50[!]
HRT - Hindu Racing Team. Ale to juz bylo ?)
Swoją drogą się dzisiaj nad tym zastanawiałem, że ten team tak mało znaczył że ja nie pamiętam kierowców którzy tam jezdzili. Pedro Delarosa ? Kartikyen ?
Artello96, 15.06.2017 03:10[!]
@MairJ23
Możesz też ich nie pamiętać ze względu na to, że jednak trochę się ich przewinęło przez 3 lata działalności (w samym 2010 aż czterech: Chandok, Senna i odkopani Yamamoto z Klienem).
Protonek, 15.06.2017 07:04[!]
@MairJ23
De la Rosa, Karthikeyan, Chandhok, Senna, Yamamoto, Klien, Liuzzi, a nawet Daniel Ricciardo
---, 15.06.2017 08:23[!]
@tcx @Sar trek
Że też nie wspomnieliście o Coco Jambo Warszawa ...

Kojarzy ktoś, by była już wcześniej zmiana nazwy teamu nie związana bezpośrednio ani pośrednio ze zmianą struktury właścicielskiej w jakimś teamie?
Yurek, 15.06.2017 10:33[!]
Cytat --- :
Kojarzy ktoś, by była już wcześniej zmiana nazwy teamu nie związana bezpośrednio ani pośrednio ze zmianą struktury właścicielskiej w jakimś teamie?

Nie wydaje mi się. Ew. zależy, jak traktować zmianę nazwy Lotus na Caterham.
hubertpantak, 15.06.2017 10:46[!]
@MairJ23 Hispania Racing Team ;)
---, 15.06.2017 10:48[!]
@Yurek
Hehe, dlatego napisałem, że może być pośrednio. Lotus Lopeza kupił udziały Renault, a przez kolizję nazw Lotus Fernandesa musiał zmienić nazwę. Czyli zmiana nazwy była pośrednio spowodowana zmianą struktury właścicielskiej w jakimś teamie.

Przyszło mi teraz do głowy, że jeśli liczyć nazwę, która nie zdąrzyła nigdy zadebiutować na torze, to należy chyba napisać zmianę nazwy Camposa na HRT, bo wtedy chyba nie było zmiany właściciela..
Yurek, 15.06.2017 11:16[!]
Cytat --- :
wtedy chyba nie było zmiany właściciela

Była - Carabante.
---, 15.06.2017 11:20[!]
A no faktycznie. No to bardzo możliwe, że nie było jeszcze w F1 takiej sytuacji.
Yurek, 15.06.2017 12:04[!]
Nawet zmiany nazw w latach 70./80. zawsze były związane z zmianą właściciela/głównego sponsora. Copersucar na Fittipaldi, Williams (FWRC) na Wolf. Na przełomie lat 80. i 90. to już w ogóle był wysyp takich zmian.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca