F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.07.2018

Briatore: Hamilton znajduje się w lepszej sytuacji od Vettela

Abiteboul: Być może powinniśmy zmniejszyć liczbę wyścigów F1

Lowe nie obawia się o swoją przyszłość w Williamsie

Sirotkin: Inne czynniki maskują nasz progres

13.07.2018

Whiting: Kierowcy powinni lepiej kontrolować używanie DRS

Villeneuve nie widzi szans na postępy Williamsa w sezonie 2018

Na Hockenheimringu powstanie trzecia strefa aktywacji DRS

Renault przygotowało na GP Niemiec nową wersję przedniego skrzydła

12.07.2018

Mercedes przedstawił przyszłą strukturę zarządzającą działu technicznego

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Meksyku

Vandoorne: McLaren nie spisuje na straty obecnego sezonu

Potwierdzenie kalendarza F1 na sezon 2019 uzależnione od GP Miami

11.07.2018

Kubica: Miałem podpisany kontrakt z Ferrari na sezon 2012

Hulkenberg: To Haas jest obecnie największym zagrożeniem dla Renault

Horner: To Ferrari dysponuje obecnie najlepszym silnikiem w F1

Alonso nie jest przekonany co do propozycji zmiany systemu punktowego F1

Brawn: Pracujemy nad nową umową dla Silverstone

10.07.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Niemiec

Rozmowy na temat przepisów silnikowych utknęły w martwym punkcie

Nicholas Latifi weźmie udział w pierwszym treningu przed GP Niemiec

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Todt: Formuła 1 nigdy nie przejdzie na w pełni elektryczny napęd

Przewodniczący FIA jest zadowolony z poziomu rozwoju Formuły E.
Mateusz Szymkiewicz, 15 czerwca 2017, wyświetlenia: 2057<< | lista | T- | T+ | >>


Jean Todt zapewnia, że Formuła 1 nigdy nie przejdzie na w pełni elektryczny napęd bolidów.

Od sezonu 2014 konstrukcje F1 napędzane są hybrydowymi silnikami V6 i niedługo po ich wprowadzeniu spekulowano, że naturalną koleją rzeczy będzie przejście na elektryczny napęd. Mimo to od tamtej pory pojawiła się Formuła E, która z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością oraz zainteresowaniem koncernów.

Jak przyznał prezydent FIA – Jean Todt, podobna ścieżka rozwoju dla Formuły 1 jest wykluczona i możemy być pewni, że seria nie porzuci silników spalinowych. „To jest niemożliwe. F1 to absolutnie inna dyscyplina. To [przejście na hybrydowe silniki] było gigantycznym krokiem naprzód względem tego co mieliśmy wcześniej”.

Francuz dodał, że jest pod wrażeniem „niezwykłego” rozwoju Formuły E. „Mamy dziesiątki producentów, którzy chcą się w to zaangażować, również przez obecność kilku największych miast na świecie. Dzisiaj mamy Renault, które jest zaangażowane zarówno w F1 jak i Formułę E. Jestem przekonany, że kiedyś Ferrari podąży tą ścieżką i chciałbym to zobaczyć” – zakończył 71-latek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.05.2018  FIA oczyściła Ferrari z podejrzeń o łamanie przepisów dotyczących baterii
26.05.2018  Ecclestone: Todt zaniedbuje Formułę 1
22.05.2018  Todt popiera plany rezygnacji z wykorzystywania MGU-H w F1
18.05.2018  Todt broni zmian w przepisach technicznych na sezon 2019
16.05.2018  Todt liczy, że Ferrari przestanie wkrótce grozić odejściem z F1
Tagi:
Todt J.
F1 ogólnie
FE

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 15.06.2017 14:41[!]
Za jego życia pewnie i nie, ale nie wyobrażam sobie aby kiedyś nie przeszła. Todt ma u mnie minusa za ten brak, nawet nie wyobraźni, a po prostu wyciągania wniosków. A może Jean wróży że prędzej F1 upadnie? :)
mr_bean2000, 15.06.2017 14:57[!]
@Aeromis W sumie oldtimery jeżdżą do dzisiaj. Za kilkadziesiąt lat spalinowa F1 może być czymś niezwykłym w czasach wszechobecnej elektryfikacji (chyba, że wynajdą jeszcze coś innego) :)
fenrir, 15.06.2017 15:08[!]
Prędzej Formula E upadnie. Nie sądzę żeby kiedykolwiek osiągnęła choćby połowiczny poziom popularności F1 bo nie ma ku temu żadnych zadatków. Jest jedynie ładnie marketingowo rozdmuchana. Ponadto elektryka w autach skończy się zanim tak naprawdę na dobre się rozkręci. Ani nie jest to ekologiczna, ani ekonomiczna technologia. Nie wyobrażam sobie skąd wyciągniemy tak ogromne ilości energii elektrycznej. Za kilkanaście lat będziemy mieć prawdopodobnie już nową technologię, która będzie wypierać "cudowne" elektryki, a tradycyjne spalinówki i tak nadal będą w większości. Producenci są zainteresowani FE bo maja w tym chwilowy marketingowy biznes, przecież trzeba sprzedać nowe i wywalić stare diesle i część benzynówek, potem dla odmiany elektryki staną się passe gdy tylko znajdzie się jakiś nowy poligon do wciskania ludziom kitu :-)
Duif, 16.06.2017 11:47[!]
@fenrir uwielbiam te komentarze, w stylu "elektryki to nie przyszłość, nieekologiczne, będą inne technologie itp itd". Ktoś kto zna się na alternatywnych źródłach energii napędzania pojazdów mechanicznych dobrze wie, że przyszłością są elektryki. Póki co teraźniejszością są już hybrydy. Elektryki to tylko poziom wyżej. A co do energii - z tym, też nie będzie większego problemu. Pamiętajmy, że wszystko się rozwija - elektrownie też.
Ralph1537, 19.06.2017 23:49[!]
f1 i inne sporty motorowe przejdą kiedyś na elektryczne silniki, ale tylko wtedy gdy świat zapomni o silnikach spalinowych i gdy po ulicach będą jeździć tylko elektryki i gdy będą popularniejsze i powszechniejsze, wtedy pewnie i inne silniki będą nawet prawnie zakazane, bo teraz wszystko powoli idzie na eko, ale zanim to nastąpi to długo jeszcze poczekamy, na nasze szczęście
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca