F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.12.2017

Giovinazzi wciąż liczy na awans do Formuły 1 w roli kierowcy wyścigowego

Sauber zatrudnił dwudziestu nowych inżynierów

Todt: Czołowe zespoły mają zbyt niezawodne bolidy

Sainz: W tym roku obrałem bardziej agresywne podejście do ścigania

Perez: W przyszłym roku Ocon będzie musiał radzić sobie z większą presją

14.12.2017

Haas wstrzyma się z rozbudową zespołu do wprowadzenia limitów budżetowych

Hamilton spodziewa się włączenia Alonso do walki o mistrzowski tytuł

13.12.2017

Wolff: Wehrlein w pełni zasługuje na kontynuowanie kariery w F1

Honda: Zakończenie współpracy z McLarenem przyniosło ulgę

Russia Tass: Williams potwierdzi drugiego kierowcę w piątek

12.12.2017

Wolff: Mercedes wierzy w możliwości i talent Bottasa

Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska

Gasly ma nadzieję, że silnik Hondy pozwoli STR na regularną walkę o punkty

Lorenzo Sassi dołączy do Mercedesa?

11.12.2017

Pirelli ogłosiło mieszanki opon na trzy pierwsze Grand Prix sezonu 2018

Chinchero: Williams podjął decyzję o zatrudnieniu Sirotkina na sezon 2018

Williams dementuje doniesienia o rozmowach z Rowlandem

Liberty nie wycofa się z planów wprowadzenia do F1 nowych silników

Brown: Współpraca z Hondą uniemożliwiała znalezienie nowych sponsorów

Liberty jest nadal zainteresowane organizacją wyścigów F1 w Las Vegas

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Todt: Formuła 1 nigdy nie przejdzie na w pełni elektryczny napęd

Przewodniczący FIA jest zadowolony z poziomu rozwoju Formuły E.
Mateusz Szymkiewicz, 15 czerwca 2017, wyświetlenia: 2018<< | lista | T- | T+ | >>


Jean Todt zapewnia, że Formuła 1 nigdy nie przejdzie na w pełni elektryczny napęd bolidów.

Od sezonu 2014 konstrukcje F1 napędzane są hybrydowymi silnikami V6 i niedługo po ich wprowadzeniu spekulowano, że naturalną koleją rzeczy będzie przejście na elektryczny napęd. Mimo to od tamtej pory pojawiła się Formuła E, która z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością oraz zainteresowaniem koncernów.

Jak przyznał prezydent FIA – Jean Todt, podobna ścieżka rozwoju dla Formuły 1 jest wykluczona i możemy być pewni, że seria nie porzuci silników spalinowych. „To jest niemożliwe. F1 to absolutnie inna dyscyplina. To [przejście na hybrydowe silniki] było gigantycznym krokiem naprzód względem tego co mieliśmy wcześniej”.

Francuz dodał, że jest pod wrażeniem „niezwykłego” rozwoju Formuły E. „Mamy dziesiątki producentów, którzy chcą się w to zaangażować, również przez obecność kilku największych miast na świecie. Dzisiaj mamy Renault, które jest zaangażowane zarówno w F1 jak i Formułę E. Jestem przekonany, że kiedyś Ferrari podąży tą ścieżką i chciałbym to zobaczyć” – zakończył 71-latek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.12.2017  Todt: Czołowe zespoły mają zbyt niezawodne bolidy
12.12.2017  Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska
08.12.2017  Jean Todt pozostanie prezesem FIA do 2021 roku
06.12.2017  Todt: F1 i WEC powinny korzystać z tych samych silników
01.12.2017  Budkowski będzie mógł rozpocząć pracę w Renault od 1 kwietnia
Tagi:
Todt J.
F1 ogólnie
FE

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 15.06.2017 14:41[!]
Za jego życia pewnie i nie, ale nie wyobrażam sobie aby kiedyś nie przeszła. Todt ma u mnie minusa za ten brak, nawet nie wyobraźni, a po prostu wyciągania wniosków. A może Jean wróży że prędzej F1 upadnie? :)
mr_bean2000, 15.06.2017 14:57[!]
@Aeromis W sumie oldtimery jeżdżą do dzisiaj. Za kilkadziesiąt lat spalinowa F1 może być czymś niezwykłym w czasach wszechobecnej elektryfikacji (chyba, że wynajdą jeszcze coś innego) :)
fenrir, 15.06.2017 15:08[!]
Prędzej Formula E upadnie. Nie sądzę żeby kiedykolwiek osiągnęła choćby połowiczny poziom popularności F1 bo nie ma ku temu żadnych zadatków. Jest jedynie ładnie marketingowo rozdmuchana. Ponadto elektryka w autach skończy się zanim tak naprawdę na dobre się rozkręci. Ani nie jest to ekologiczna, ani ekonomiczna technologia. Nie wyobrażam sobie skąd wyciągniemy tak ogromne ilości energii elektrycznej. Za kilkanaście lat będziemy mieć prawdopodobnie już nową technologię, która będzie wypierać "cudowne" elektryki, a tradycyjne spalinówki i tak nadal będą w większości. Producenci są zainteresowani FE bo maja w tym chwilowy marketingowy biznes, przecież trzeba sprzedać nowe i wywalić stare diesle i część benzynówek, potem dla odmiany elektryki staną się passe gdy tylko znajdzie się jakiś nowy poligon do wciskania ludziom kitu :-)
Duif, 16.06.2017 11:47[!]
@fenrir uwielbiam te komentarze, w stylu "elektryki to nie przyszłość, nieekologiczne, będą inne technologie itp itd". Ktoś kto zna się na alternatywnych źródłach energii napędzania pojazdów mechanicznych dobrze wie, że przyszłością są elektryki. Póki co teraźniejszością są już hybrydy. Elektryki to tylko poziom wyżej. A co do energii - z tym, też nie będzie większego problemu. Pamiętajmy, że wszystko się rozwija - elektrownie też.
Ralph1537, 19.06.2017 23:49[!]
f1 i inne sporty motorowe przejdą kiedyś na elektryczne silniki, ale tylko wtedy gdy świat zapomni o silnikach spalinowych i gdy po ulicach będą jeździć tylko elektryki i gdy będą popularniejsze i powszechniejsze, wtedy pewnie i inne silniki będą nawet prawnie zakazane, bo teraz wszystko powoli idzie na eko, ale zanim to nastąpi to długo jeszcze poczekamy, na nasze szczęście
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca