F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.09.2017

Hamilton: Mercedes nie wyeliminuje w tym roku słabych stron bolidu W08

Boullier: Mamy dwa tygodnie opóźnienia w przygotowaniach do sezonu 2018

Villeneuve: To Vettel ponosi winę za kolizję ze startu GP Singapuru

19.09.2017

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Malezji

Trulli: Vettel wciąż ma szansę na wywalczenie mistrzowskiego tytułu

Wolff: Bottas nie stanie się drugim kierowcą Mercedesa

18.09.2017

Boullier: Od sezonu 2019 McLaren zacieśni współpracę z Renault

Honda: McLaren miał problem z dostosowaniem się do zmian

17.09.2017

GP Singapuru: weekend w obiektywie

Informacja Pirelli po wyścigu o GP Singapuru

GP Singapuru: wypowiedzi po wyścigu (10)

Kolizja ze startu Grand Prix Singapuru uznana za incydent wyścigowy

GP Singapuru: najszybsze okrążenia wyścigu

Verstappen obwinia Vettela za kolizję na starcie Grand Prix Singapuru

Hamilton wygrywa szalony wyścig o GP Singapuru

GP Singapuru: wyniki wyścigu

Robert Kubica może przetestować bolid Williamsa na torze w Europie

Sergio Perez przedłużył kontrakt z Force India na sezon 2018

Grosjean: Deszcz mógłby uniemożliwić nocną rywalizację na Marina Bay

Aston Martin zostanie sponsorem tytularnym Red Bull Racing?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

BRDC rozwiązało umowę na organizację GP Wielkiej Brytanii

Ostatnia edycja wyścigu na Silverstone na obecnych warunkach odbędzie się w 2019 roku.
Mateusz Szymkiewicz, 11 lipca 2017, wyświetlenia: 3485<< | lista | T- | T+ | >>


Klub Brytyjskich Kierowców Wyścigowych (BRDC) oficjalnie poinformował o aktywowaniu klauzuli w kontrakcie z Formułą 1, na mocy której ostatnia edycja Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Silverstone odbędzie się w 2019 roku.

BRDC będące właścicielem legendarnego obiektu zdecydowało się na ten ruch ze względów finansowych. Aktualna umowa weszła w życie w 2010 roku i wówczas opłata licencyjna wyniosła 11,5 miliona funtów. Mimo to według zapisów w kontrakcie, z każdym sezonem wysokość opłaty wzrasta o pięć procent i obecnie wynosi ona 16,2 milionów, natomiast w ostatnim roku obowiązywania porozumienia, czyli w 2026, byłoby to 25 milionów.

Mimo rozwiązania kontraktu z Formułą 1, BRDC ma nadzieję, że uda się wynegocjować warunki nowego porozumienia z Liberty Media, by Grand Prix Wielkiej Brytanii na Silverstone mogło pozostać w kalendarzu po sezonie 2019.

„Decyzja ta została podjęta, ponieważ nie jesteśmy w stanie finansować Grand Prix Wielkiej Brytanii na obecnych warunkach kontraktu” – powiedział John Grant, przewodniczący Klubu Brytyjskich Kierowców Wyścigowych. „W 2015 roku zanotowaliśmy straty na poziomie 2,8 milionów funtów, w 2016 roku na poziomie 4,8 milionów, a w tym sezonie spodziewamy się podobnej kwoty. Dotarliśmy do punktu, w którym nie możemy już dłużej pozbawiać się pasji do tego sportu. To byłoby ryzyko dla przyszłości Silverstone oraz BRDC, a także dla brytyjskiej społeczności w sportach motorowych”.

„Chcę jasno zaznaczyć, że choć aktywowaliśmy klauzulę zrywającą umowę, to w pełni popieramy zmiany dokonywane przez zespół Liberty, by poprawić doznania związane z F1. Mamy nadzieję, że wciąż uda się nawiązać porozumienie, by zapewnić Grand Prix Wielkiej Brytanii na Silverstone trwałą i finansowo rentowną przyszłość”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.08.2017  Stewart: Utrata GP Wielkiej Brytanii byłaby katastrofą
26.07.2017  Brown sceptycznie wypowiada się o szansach na organizację GP Londynu
18.07.2017  Carey: Silverstone pozostaje preferowanym torem dla Formuły 1
16.07.2017  Hamilton wygrywa przed własną publicznością na Silverstone
15.07.2017  GP Wielkiej Brytanii: wynik kwalifikacji
Tagi:
Silverstone
BRDC
F1 ogólnie
Kalendarz GP

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kakagonzalez, 11.07.2017 16:34[!]
Osobiście nie ogarniam fenomenu Silverstone i moim nawet fakt, iż jest to tor, na którym rozegrano pierwszy wyścig F1 nie jest powodem, by kruszyć o niego kopie. Jakkolwiek zdaję sobie sprawę, że Liberty szybko zacznie szukać sposobu na ponowne zawiązanie umowy z torem (prościej: ile mogą spuścić z ceny, żeby wyjść z twarzą, inaczej 3/4 kibiców i zapewne wszyscy specjaliści ich zjedzą).


Także ten... Jak wysoki obstawiacie nowy kontrakt?
piro, 11.07.2017 16:45[!]
Problem nie leży chyba w opłacie licencyjnej tylko w tym jak jest zorganizowany weekend. Byłem w tamtym roku właśnie na Silverstone oglądać na żywo wyścig. Na 100% nie mogą narzekać na brak kibiców ponieważ tor był upchany od piątku i to nie tylko przed wyścigami F1. Być może powinni robić coś takiego jak inne tory czyli dodatkowe rozrywki dużego kalibru? Oczywiście była tam jakaś scena itp ale weekend był zorganizowany tak że mało kto tam szedł. Mogą zorganizować pełno dodatkowych atrakcji (oczywiście odpłatnych) i nawet jeżeli 20% uczestników z tego skorzysta wyjdą na plus. To jest kraj gdzie F1 ma naprawdę duuuużo kibiców i jeżeli BRDC nie jest w stanie zarobić na wyścigu powinni zatrudnić kogoś od marketingu i organizacji imprez masowych...
slipstream, 11.07.2017 16:59[!]
Problem leży w opłacie licencyjnej, która zakładała co roku płacenie więcej o 5%. Oznacza to że w 2010 płacili ok 11 mln funtów za organizację wyścigu, w tym roku ok 16 mln, a w 2026 musieliby zapłacić 25 mln.

A organizowanie dodatkowych atrakcji to dodatkowe koszta, a nie zysk, jeśli miałoby to być w cenie biletu. Bo w sumie bez sensu inaczej robić dodatkowe płatne atrakcje w czasie weekendu GP... Nie na tym to polega jak już.
iceneon, 11.07.2017 17:02[!]
@piro czytasz tylko nagłówki?
Masio, 11.07.2017 17:36[!]
Jakoś nie wyobrażam sobie F1 bez GP Wielkiej Brytanii. A mówię to dlatego, gdyż żaden inny tor w UK, nie ma licencji FIA Grade 1. Mam nadzieję, że któryś tor zostanie tak zmodernizowany, aby to uzyskać.
krisow, 11.07.2017 17:43[!]
A jaki miałby szanse na licencje F1? Chyba tylko Donnington, ale taki pomysł chyba był i nie spotkał się z dobrą reakcją. Nie wiem jak to się toczy w formule. Ludzie w tym F1 zarabiają krocie, a co tor to w plecy i się wycofuje (Turcja, Korea, Malezja...). Jaki sens jest organizować coś, co nie przynosi zysku?
slipstream, 11.07.2017 18:08[!]
Znamienne jest to, że problemów nie mają tory dotowane z kasy rządowej. Jak się wydaje pieniądze publiczne, to sobie można pozwalać na starty (to nie tylko polskie myślenie że jak państwowe to niczyje i tak łatwo się to wydaje), ale jak się zostanie samemu to już pozwolić sobie na straty trudniej. Wszystko to składa się z trendem wycofywania władz lokalnych ze wspierania wyścigów, a sama eskalacja opłat licencyjnych nastąpiła dlatego, że tak łatwo wydawało się pieniądze publiczne. Tak więc pieniądze publiczne zniknęły, a koszta licencyjne zostały...
mcracer1993, 11.07.2017 18:27[!]
Jeszcze trochę to GP będzie organizowane na Bliskim Wchodzie oraz w Chinach. Bo cała reszta towarzystwa ma problemy z hajsem bądź z negocjacjami kontraktów.... a nie na tym rzecz polega. Co powiedział nieodżałowany Ayrton Senna, kiedy wchodził do królowej motorsportu w 1984 roku? "W F1 liczą się tylko pieniądze i polityka, a nie czyste ściganie" - smutne ale prawdziwe. Żeby ot tak toczyć "wojnę domową" o kontrakt to tylko Brytyjczycy potrafią - co gorsza po za Silverstone w UK nie ma żadnego toru spełniającego wymogi lincencji Grande 1. Kiedyś w planach był pomysł przebudowy toru w Donnington Park ale to nie wypaliło. Zresztą ja też nie wyobrażam sobie F1 bez UK GP. Czy takie same problemy są przy negocjajach kontraktu w przypadku MotoGP?
Saruto, 11.07.2017 20:39[!]
@mcracer1993 Nie będzie ;) zmienił się właściciel. Obniżą im opłatę i wyścig będzie normalnie :)
mcracer1993, 11.07.2017 20:48[!]
@Saruto Przynajmniej w MotoGP nie ma takich problemów kontraktowych jakie są w F1.
nickolas, 11.07.2017 21:04[!]
cały Bernie i jego interesy ala cinkciarz. Mały szary człowiek, który wiecej naszkodził niż zbudował.

Rozmumiem tezę iż "dobry manager", to taki który wie jak dobrze się ustawić i zarobić, bo firma z takim liderem "coś tam" zyska.
Niestety "obrotny i chciwy" gospodarz wydoił krowę prawie do cna!

Naprawdę żal mi zwykłych mieszkańców i kibiców Melbourne, Sao Paulo i innych lokalizacji, których doi się aż zostaną po uszy w długach za ten zacny przywilej obeności w cyrku f1!!!
marios76, 11.07.2017 21:41[!]
:/ Berni polozyl nie tylko to GP.
Niedlugo bedzie Formula Asian- Szejk race desert challenge :/ :D

Wpadlem na jakiegos newsa pt. Sauber nie z Honda na 2018 rok... ktos cos wie? Podobno Honda ma focha o Monishe... ?!
Jak tak to niezly syf byl...
L00Kass, 11.07.2017 21:55[!]
Polityka Berniego zakładała radykalne podwyżki wszystkim torom. Szczególnie tym starającym się o przedłużenie umowy. W tym tle kontrakt Silverstone wyglądał całkiem rozsądnie- umowa długoterminowa kosztem 'jedynych' 5% extra. Ja byłbym w stanie dać 100£, 105£ itd. co rok. W tym czasie mógł pojawić się niejeden sponsor ściągający jakieś gwiazdy na wieczorny koncert. W UK jest kogo ściągać. Tymczasem nie dziwię się BRDC. Nowa władza F1 wydaje się być elastyczna i dbająca o wizerunek serii i z pewnością nie pozwolą na brak brak GP Niemiec i GP GB w kalendarzu i zasiądą do negocjacji.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca