F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.07.2018

Steiner: Pojęcie środka stawki stało się abstrakcyjne

Briatore: Hamilton znajduje się w lepszej sytuacji od Vettela

Abiteboul: Być może powinniśmy zmniejszyć liczbę wyścigów F1

Lowe nie obawia się o swoją przyszłość w Williamsie

Sirotkin: Inne czynniki maskują nasz progres

13.07.2018

Whiting: Kierowcy powinni lepiej kontrolować używanie DRS

Villeneuve nie widzi szans na postępy Williamsa w sezonie 2018

Na Hockenheimringu powstanie trzecia strefa aktywacji DRS

Renault przygotowało na GP Niemiec nową wersję przedniego skrzydła

12.07.2018

Mercedes przedstawił przyszłą strukturę zarządzającą działu technicznego

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Meksyku

Vandoorne: McLaren nie spisuje na straty obecnego sezonu

Potwierdzenie kalendarza F1 na sezon 2019 uzależnione od GP Miami

11.07.2018

Kubica: Miałem podpisany kontrakt z Ferrari na sezon 2012

Hulkenberg: To Haas jest obecnie największym zagrożeniem dla Renault

Horner: To Ferrari dysponuje obecnie najlepszym silnikiem w F1

Alonso nie jest przekonany co do propozycji zmiany systemu punktowego F1

Brawn: Pracujemy nad nową umową dla Silverstone

10.07.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Niemiec

Rozmowy na temat przepisów silnikowych utknęły w martwym punkcie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Sebastian Vettel jako pierwszy przetestuje system tarczy

Niemiec pokona podczas FP1 kilka okrążeń toru Silverstone z zamontowaną osłoną kokpitu.
Nataniel Piórkowski, 14 lipca 2017, wyświetlenia: 2548<< | lista | T- | T+ | >>


Sebastian Vettel będzie pierwszym kierowcą Formuły 1, który podczas porannego piątkowego treningu przed Grand Prix Wielkiej Brytanii przetestuje w swoim bolidzie koncepcję tarczy.

Na początku sesji kierowca Ferrari powinien pokonać kilka okrążeń z zamontowaną osłoną kokpitu. Po zebraniu ogólnych danych na temat rozwiązania Niemiec skoncentruje się na przygotowaniach do decydujących sesji wyścigowego weekendu.

Od kilku miesięcy Międzynarodowa Federacja Samochodowa prowadzi wytężone prace w celu opracowania alternatywnego dla halo systemu poprawiającego bezpieczeństwo kierowcy w kokpicie.

Postępy związane z rozwojem "tarczy" były tak szybkie, iż możliwe stało się przetestowanie jej w bolidzie już w lipcu, a nie jak pierwotnie przewidywano podczas wrześniowego Grand Prix Włoch.

Za projekt i produkcję osłony odpowiada włoska firma Isoclima, dostarczająca swe produkty do różnych prestiżowych serii wyścigowych. FIA liczy, że "tarcza" będzie mogła zostać wprowadzona do użytku już w sezonie 2018. Jeśli nie będzie to możliwe, w bolidach znajdzie się system halo. Szef Red Bull Racing – Christian Horner wezwał niedawno do zachowania ostrożności przy podejmowaniu decyzji o oficjalnym wdrożeniu "tarczy" do F1, uznając, że realnym terminem ku temu powinien być dopiero sezon 2019.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.07.2018  Briatore: Hamilton znajduje się w lepszej sytuacji od Vettela
08.07.2018  Arrivabene: Sebastian walczył jak lew z bólem szyi
08.07.2018  Vettel: Kolizje Ferrari z Mercedesem nie są wynikiem celowego działania
07.07.2018  Vettel: Obawiałem się, że nie będę mógł wystartować w kwalifikacjach
06.07.2018  Vettel: Postaramy się przerwać magiczną passę Mercedesa na Silverstone
Tagi:
FIA
Vettel S.
Tarcza
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
zpieknymwypadem, 14.07.2017 09:43[!]
Spoko w sumie ta szybka
mcracer1993, 14.07.2017 09:52[!]
@zpieknymwypadem Nie będzie spoko jak spadnie deszcz haha xD A swoją drogą jeśli wejdzie coś cokolwiek poza zamkniętymi bolidami (takimi jakie są w prototypach w klasie LMP1) będzie oznaczać śmierć F1 - wiem, że to było wielokrotnie o tym mówione że śmierć tu i tam ale jeżeli wejdzie halo, aeroscreen czy ta tarcza to ja tego już nie kupuję.
marcelo92, 14.07.2017 09:53[!]
Trochę niższa mogła by być ta szybka.
Lejnus, 14.07.2017 09:57[!]
Spoko to wygląda. Jestem sceptycznie nastawiony ale na tym zdjęciu prezentuje się to kozacko. Jak myśliwiec. :D
crizz, 14.07.2017 11:27[!]
Pytanie, jak wpływa na widoczność. I nie mam na myśli tylko warunków deszczowych, ale i odbicia/załamania światła słonecznego, zniekształcenie itp.
jednooki_cyklop, 14.07.2017 12:03[!]
Wygląda na szybką :)
mr_bean2000, 14.07.2017 12:19[!]
Cytat mcracer1993 :
Nie będzie spoko jak spadnie deszcz haha xD

Nie pisz tego tutaj tylko do FIA, ci idioci na pewno o tym nie pomyśleli.

Cytat mcracer1993 :
A swoją drogą jeśli wejdzie coś cokolwiek poza zamkniętymi bolidami (takimi jakie są w prototypach w klasie LMP1) będzie oznaczać śmierć F1

Z powodu głupiej szyby?
szajse, 14.07.2017 12:46[!]
Właśnie wkraczamy w erę zamkniętych kokpitów f1. A co do obaw o deszcz to chyba wszyscy wiedzą, że obecnie w f1 podczas mżawki jeździ się za Maylanderem a jak zrosi mocniej to się stoi w pit-lane i czeka na słoneczko. Takie czasy...
82TOMMY82, 14.07.2017 14:19[!]
moze mi ktos wytlumaczyc po kiego nie zabudowac calosci? przeciez to juz i tak nie ma nic wspolnego z otwarta konstrukcja
mcracer1993, 14.07.2017 14:40[!]
@mr_bean2000 FIA po prostu uzna mnie za jakiegoś wariata lub człowieka, który ma myślenie z podstawówki (już nie można mówić gimbaza, bo te szkoły zostały zlikwidowane).

@szajse Dlatego obecną władzę FIA (ale na pewno nie Maeylandera, bo on tylko wykonuje swoja pracę za kierownicą SC) trzeba wyrzucić na bruk, a opony Pirelii wyrzucić do śmietnika i je zutylizować - przecież tylko Verstappen z Rosbergiem potrafili wyjść z poślizgu bez uderzenia w cokolwiek na deszczowych oponach w GP Brazylii - do tego towarzystwa jeszcze zaliczę Alonso i Hamiltona.
oxiplegatz, 14.07.2017 15:51[!]
Nie tylko deszcz, ale też przyklejające się kawałki gumy mogą ograniczać widoczność tej szybki. Ale jest ładniejsza niż "halo", które miało wygląd jakiegoś dziwacznego taboretu stojącego nad kokpitem.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca