F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.11.2017

Fernando Alonso pokonał ponad 100 okrążeń podczas testów WEC

Hartley: Od kilku tygodni wiedziałem, że będę ścigał się dla STR w sezonie 2018

Pirelli rozwija nowe deszczowe opony F1

Thierry Neuville wygrał Rajd Australii

18.11.2017

Toyota potwierdziła udział Alonso w testach WEC w Bahrajnie

Ferrari sprzeciwiło się utrzymaniu limitu czterech silników na sezon

F1 rozważa zastąpienie obecnego logo nową propozycją?

17.11.2017

Stroll: Nie przejmuję się krytyką płynącą pod moim adresem

Honda otwarta na dalsze rozmowy nad nową specyfikacją silnika F1

Lowe: Williams celuje w poprawę konkurencyjności przed sezonem 2018

16.11.2017

Organizatorzy GP Australii zablokowali projekt zmian w pętli Albert Park

Massa bliski objęcia funkcji w Światowej Radzie Sportów Motorowych

Gasly i Hartley pozostaną kierowcami Toro Rosso w sezonie 2018

Steiner: Nie powinniśmy spieszyć się z powiększaniem stawki F1

Alonso: To był bardzo zły sezon w wykonaniu McLarena

Lauda: Mercedes nie zamierza grozić wycofaniem się ze startów w F1

Hamilton: Nie jestem fanem DRS

15.11.2017

Motorsport.com: Kubica pojedzie pierwszego dnia testów w Abu Zabi

FIA i F1 omówią kwestie związane z bezpieczeństwem weekendów GP

Gordon Murray nie jest zadowolony z wyglądu obecnych bolidów F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Bottas uzyskał najlepszy czas w 1. treningu na Silverstone

Za Finem uplasował się jego zespołowy partner z Mercedesa - Lewis Hamilton.
Nataniel Piórkowski, 14 lipca 2017, wyświetlenia: 5041<< | lista | T- | T+ | >>


Valtteri Bottas z Mercedesa popisał się najlepszym czasem okrążenia w trakcie pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Wielkiej Brytanii. Za Finem znaleźli się Lewis Hamilton i Max Verstappen.

Na początku zajęć największą uwagę przyciągał bolid Sebastiana Vettela, wyposażony w system tarczy. Niemiec testował osłonę kokpitu przez mniej więcej dziesięć minut, po czym mechanicy Ferrari przystąpili do demontażu rozwiązania. Krótko po powrocie do alei serwisowej z przejazdu zapoznawczego niemiecki kierowca mógł porozmawiać z dyrektorem sportowym Formuły 1 – Rossem Brawnem. Po kilku dłuższych chwilach ciszy na torze, związanej z kończeniem przez większość zawodników okrążeń instalacyjnych, aleję serwisową opuścił Kimi Raikkonen. W tym samym czasie w garażu Mercedesa trwały prace nad przednimi partiami bolidu Lewisa Hamiltona.

Około godziny 9:20 czasu lokalnego, Raikkonen uzyskał pierwszy rezultat weekendu 1:32,533s. Wkrótce lepszym wynikiem popisał się Daniel Ricciardo, ale ostatecznie Raikkonen zdołał zejść do poziomu 1:30,969s, poprawiając najlepsze osiągnięcie z ubiegłorocznego FP1. Niedługo po tym do pracy na torze powrócił Vettel, który już na pierwszym kółku stracił kontrolę nad tyłem swego Ferrari pokonując szybką sekwencję Becketts. Nieco wcześniej Felipe Massa uszkodził podłogę samochodu pokonując tarnki za wyjazdem z Copse.

Tuż po upływie pierwszych trzydziestu minut treningu, nowym liderem został na chwilę Lewis Hamilton. Brytyjczyk szybko stracił jednak pierwszą pozycję na rzecz zespołowego partnera z Mercedesa – Valtteriego Bottasa, któremu na miękkich oponach udało się wypracować czas 1:29,879s, a następnie 1:29,651s. Blisko półmetka sesji wszyscy kierowcy powrócili do garażów, gdy na torze pojawiły się żółte flagi związane z koniecznością uprzątnięcia odłamków z bolidu Massy. Zespoły wykorzystały także ten moment na wymianę ogumienia i "zwrócenie" Pirelli pierwszych kompletów opon.

Ciszę przerwał wyjazd na tor Marcusa Ericssona. Z kolei na dziesięć minut przed godziną dziesiątą Williams FW40 Massy stał na podnośnikach, podczas gdy Bottas raz jeszcze podniósł poprzeczkę ustanawiając 1:29,106s na kolejnym komplecie miękkich opon. Kierowca Srebrnych Strzał poprawił tym samym wynik pole position z sezonu 2016.

Nieco gorzej szło Sebastianowi Vettelowi, który zaliczył szeroki wyjazd z wirażu The Loop. Raikkonen z kolei stracił na chwilę kontrolę nad swym SF70H wyjeżdżając z Brooklands. Verstappen osiągnął pułap trzeciego miejsca dzięki wykręceniu czasu o 0,7s gorszego od Bottasa. W Red Bullu RB13 znajdowały się jednak oznaczone czerwonym kolorem supermiękkie Pirelli PZero. Niedługo po tym Holender zbliżył się do zwycięzcy ostatniego wyścigu w Austrii, ale pozostał na P3. Postępów dokonał także na używanym zestawie miękkiego ogumienia Hamilton, który zredukował stratę do lidera do mniej niż 0,1s.

Na piętnaście minut przed końcem zajęć, Antonio Giovinazzi zastępujący o poranku za sterami konstrukcji VF-17 Kevina Magnussena, znajdował się na piętnastym miejscu, ze stratą sekundy do Romaina Grosjeana. W finałowych minutach Daniił Kwiat, w którego bolidzie znajdowały się już supermiękkie opony, awansował na siódmą pozycję, przed Fernando Alonso i Massę. Z kolei zespołowy partner Brazylijczyka – Lance Stroll, zjechał do pit lane zgłaszając obluzowanie się pewnego bliżej nieokreślonego elementu kokpitu.

Po krótkiej inspekcji Kanadyjczyk wrócił do jazdy, ale po wycieczce na pobocze w drugiej części sekwencji Becketts znacząco zwolnił tempo. Rozpoczynając kolejne kółko junior stajni z Grove powrócił jednak bez problemów do optymalnego rytmu. W tym samy czasie kierowcy Ferrari wykonywali ostatnie okrążenia na supermiękkich oponach: zarówno Raikkonen jak i Vettel zakończyli jednak trening za reprezentantami Red Bulla, odpowiednio na piątym i szóstym miejscu. O pozytywnym poranku może z całą pewnością mówić McLaren, którego obaj zawodnicy znaleźli się w czołowej dziesiątce

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:29,106--29
2.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:29,1840,0780,07829
3.33Max VerstappenRed Bull RB131:29,6040,4980,42026
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:29,9420,8360,33819
5.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:30,1371,0310,19519
6.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:30,5171,4110,38019
7.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:30,8951,7890,37821
8.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:30,9931,8870,09820
9.19Felipe MassaWilliams FW401:30,9991,8930,00626
10.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:31,0411,9350,04227
11.55Carlos SainzToro Rosso STR121:31,2002,0940,15924
12.31Esteban OconForce India VJM101:31,2102,1040,01032
13.11Sergio PerezForce India VJM101:31,2972,1910,08733
14.8Romain GrosjeanHaas VF-171:31,6102,5040,31324
15.18Lance StrollWilliams FW401:31,6842,5780,07424
16.50Antonio GiovinazziHaas VF-171:32,0312,9250,34724
17.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:32,1713,0650,14019
18.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:32,4503,3440,27916
19.94Pascal WehrleinSauber C361:33,0293,9230,57923
20.9Marcus EricssonSauber C361:33,3994,2930,37026
107% najlepszego czasu: 1:35,343


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 2,6 m/s
Wilgotność powietrza: 59%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.11.2017  Informacja Pirelli po wyścigu o GP Brazylii
12.11.2017  GP Brazylii: wypowiedzi po wyścigu (10)
12.11.2017  GP Brazylii: najszybsze okrążenia w wyścigu
12.11.2017  GP Brazlii: wynik wyścigu
12.11.2017  Vettel odniósł zwycięstwo w Grand Prix Brazylii
Tagi:
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca