F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.01.2018

Sirotkin drugim kierowcą Williamsa w sezonie 2018

Todt: F1 nie może koncentrować się wyłącznie na limitach budżetowych

15.01.2018

De Ferran: W USA jest wielu kierowców którzy poradziliby sobie w F1

Isola: Kubica zasługuje na szansę, by pokazać swój potencjał

Bottas: Bolid na sezon 2018 powinien mi bardziej odpowiadać

Marchionne: W Ferrari nie ma już miejsca dla Nikiego Laudy

Vasseur: Sauber może zostać fabrycznym zespołem Alfy Romeo

Zmarł Dan Gurney

12.01.2018

L'Equipe: Williams zaproponował Kubicy rolę kierowcy testowego

Symonds: Szefowie F1 rozważają zmianę ustawienia bolidów na starcie

Vasseur: Sauber przygotował nowy projekt bolidu na sezon 2018

11.01.2018

Pirelli ogłosiło mieszanki ogumienia na GP Azerbejdżanu

F1 wprowadzi duże zmiany w sposobie realizacji transmisji telewizyjnych

Renault zaostrza procedury kontroli nowych części

Obowiązki Kwiata w Ferrari ograniczą się do pracy w symulatorze

Carey: Kopenhaga może otrzymać organizację wyścigu F1 od 2020 roku

10.01.2018

Daniił Kwiat został kierowcą rozwojowym Ferrari

Brawn: Nie chcemy zmieniać długości weekendu Grand Prix

Lowe: Force India wykonało świetną pracę w sezonie 2017

Sander: Magnussen nie jest kluczowy dla planów organizacji GP Danii

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Bottas uzyskał najlepszy czas w 1. treningu na Silverstone

Za Finem uplasował się jego zespołowy partner z Mercedesa - Lewis Hamilton.
Nataniel Piórkowski, 14 lipca 2017, wyświetlenia: 5198<< | lista | T- | T+ | >>


Valtteri Bottas z Mercedesa popisał się najlepszym czasem okrążenia w trakcie pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Wielkiej Brytanii. Za Finem znaleźli się Lewis Hamilton i Max Verstappen.

Na początku zajęć największą uwagę przyciągał bolid Sebastiana Vettela, wyposażony w system tarczy. Niemiec testował osłonę kokpitu przez mniej więcej dziesięć minut, po czym mechanicy Ferrari przystąpili do demontażu rozwiązania. Krótko po powrocie do alei serwisowej z przejazdu zapoznawczego niemiecki kierowca mógł porozmawiać z dyrektorem sportowym Formuły 1 – Rossem Brawnem. Po kilku dłuższych chwilach ciszy na torze, związanej z kończeniem przez większość zawodników okrążeń instalacyjnych, aleję serwisową opuścił Kimi Raikkonen. W tym samym czasie w garażu Mercedesa trwały prace nad przednimi partiami bolidu Lewisa Hamiltona.

Około godziny 9:20 czasu lokalnego, Raikkonen uzyskał pierwszy rezultat weekendu 1:32,533s. Wkrótce lepszym wynikiem popisał się Daniel Ricciardo, ale ostatecznie Raikkonen zdołał zejść do poziomu 1:30,969s, poprawiając najlepsze osiągnięcie z ubiegłorocznego FP1. Niedługo po tym do pracy na torze powrócił Vettel, który już na pierwszym kółku stracił kontrolę nad tyłem swego Ferrari pokonując szybką sekwencję Becketts. Nieco wcześniej Felipe Massa uszkodził podłogę samochodu pokonując tarnki za wyjazdem z Copse.

Tuż po upływie pierwszych trzydziestu minut treningu, nowym liderem został na chwilę Lewis Hamilton. Brytyjczyk szybko stracił jednak pierwszą pozycję na rzecz zespołowego partnera z Mercedesa – Valtteriego Bottasa, któremu na miękkich oponach udało się wypracować czas 1:29,879s, a następnie 1:29,651s. Blisko półmetka sesji wszyscy kierowcy powrócili do garażów, gdy na torze pojawiły się żółte flagi związane z koniecznością uprzątnięcia odłamków z bolidu Massy. Zespoły wykorzystały także ten moment na wymianę ogumienia i "zwrócenie" Pirelli pierwszych kompletów opon.

Ciszę przerwał wyjazd na tor Marcusa Ericssona. Z kolei na dziesięć minut przed godziną dziesiątą Williams FW40 Massy stał na podnośnikach, podczas gdy Bottas raz jeszcze podniósł poprzeczkę ustanawiając 1:29,106s na kolejnym komplecie miękkich opon. Kierowca Srebrnych Strzał poprawił tym samym wynik pole position z sezonu 2016.

Nieco gorzej szło Sebastianowi Vettelowi, który zaliczył szeroki wyjazd z wirażu The Loop. Raikkonen z kolei stracił na chwilę kontrolę nad swym SF70H wyjeżdżając z Brooklands. Verstappen osiągnął pułap trzeciego miejsca dzięki wykręceniu czasu o 0,7s gorszego od Bottasa. W Red Bullu RB13 znajdowały się jednak oznaczone czerwonym kolorem supermiękkie Pirelli PZero. Niedługo po tym Holender zbliżył się do zwycięzcy ostatniego wyścigu w Austrii, ale pozostał na P3. Postępów dokonał także na używanym zestawie miękkiego ogumienia Hamilton, który zredukował stratę do lidera do mniej niż 0,1s.

Na piętnaście minut przed końcem zajęć, Antonio Giovinazzi zastępujący o poranku za sterami konstrukcji VF-17 Kevina Magnussena, znajdował się na piętnastym miejscu, ze stratą sekundy do Romaina Grosjeana. W finałowych minutach Daniił Kwiat, w którego bolidzie znajdowały się już supermiękkie opony, awansował na siódmą pozycję, przed Fernando Alonso i Massę. Z kolei zespołowy partner Brazylijczyka – Lance Stroll, zjechał do pit lane zgłaszając obluzowanie się pewnego bliżej nieokreślonego elementu kokpitu.

Po krótkiej inspekcji Kanadyjczyk wrócił do jazdy, ale po wycieczce na pobocze w drugiej części sekwencji Becketts znacząco zwolnił tempo. Rozpoczynając kolejne kółko junior stajni z Grove powrócił jednak bez problemów do optymalnego rytmu. W tym samy czasie kierowcy Ferrari wykonywali ostatnie okrążenia na supermiękkich oponach: zarówno Raikkonen jak i Vettel zakończyli jednak trening za reprezentantami Red Bulla, odpowiednio na piątym i szóstym miejscu. O pozytywnym poranku może z całą pewnością mówić McLaren, którego obaj zawodnicy znaleźli się w czołowej dziesiątce

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:29,106--29
2.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:29,1840,0780,07829
3.33Max VerstappenRed Bull RB131:29,6040,4980,42026
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:29,9420,8360,33819
5.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:30,1371,0310,19519
6.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:30,5171,4110,38019
7.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:30,8951,7890,37821
8.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:30,9931,8870,09820
9.19Felipe MassaWilliams FW401:30,9991,8930,00626
10.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:31,0411,9350,04227
11.55Carlos SainzToro Rosso STR121:31,2002,0940,15924
12.31Esteban OconForce India VJM101:31,2102,1040,01032
13.11Sergio PerezForce India VJM101:31,2972,1910,08733
14.8Romain GrosjeanHaas VF-171:31,6102,5040,31324
15.18Lance StrollWilliams FW401:31,6842,5780,07424
16.50Antonio GiovinazziHaas VF-171:32,0312,9250,34724
17.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:32,1713,0650,14019
18.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:32,4503,3440,27916
19.94Pascal WehrleinSauber C361:33,0293,9230,57923
20.9Marcus EricssonSauber C361:33,3994,2930,37026
107% najlepszego czasu: 1:35,343


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 2,6 m/s
Wilgotność powietrza: 59%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.01.2018  Brawn: Nie chcemy zmieniać długości weekendu Grand Prix
01.12.2017  Punkty karne (stan po sezonie 2017)
26.11.2017  Informacja Pirelli po wyścigu o GP Abu Zabi
26.11.2017  GP Abu Zabi: wypowiedzi po wyścigu (10)
26.11.2017  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca