F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2017

Haas wstrzyma się z rozbudową zespołu do wprowadzenia limitów budżetowych

Hamilton spodziewa się włączenia Alonso do walki o mistrzowski tytuł

13.12.2017

Wolff: Wehrlein w pełni zasługuje na kontynuowanie kariery w F1

Honda: Zakończenie współpracy z McLarenem przyniosło ulgę

Russia Tass: Williams potwierdzi drugiego kierowcę w piątek

12.12.2017

Wolff: Mercedes wierzy w możliwości i talent Bottasa

Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska

Gasly ma nadzieję, że silnik Hondy pozwoli STR na regularną walkę o punkty

Lorenzo Sassi dołączy do Mercedesa?

11.12.2017

Pirelli ogłosiło mieszanki opon na trzy pierwsze Grand Prix sezonu 2018

Chinchero: Williams podjął decyzję o zatrudnieniu Sirotkina na sezon 2018

Williams dementuje doniesienia o rozmowach z Rowlandem

Liberty nie wycofa się z planów wprowadzenia do F1 nowych silników

Brown: Współpraca z Hondą uniemożliwiała znalezienie nowych sponsorów

Liberty jest nadal zainteresowane organizacją wyścigów F1 w Las Vegas

09.12.2017

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie F1 za sezon 2017

08.12.2017

Jean Todt pozostanie prezesem FIA do 2021 roku

Prost: Klienckie zespoły mogą pokonać Renault w sezonie 2018

Aldo Costa nie jest zainteresowany powrotem do Ferrari

Vettel: Formuła E nie jest przyszłością wyścigów

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Lauda: F1 może żałować wprowadzenia Halo

Austriak uważa, że sport nie powinien spieszyć się z wdrożeniem mało estetycznego systemu.
Nataniel Piórkowski, 21 lipca 2017, wyświetlenia: 2436<< | lista | T- | T+ | >>


Dyrektor niewykonawczy Mercedesa – Niki Lauda, sugeruje, że Międzynarodowa Federacja Samochodowa popełniła błąd decydując się na wprowadzenie systemu Halo do F1 w sezonie 2018.

W środę organ zarządzający oficjalnie ogłosił, że począwszy od nadchodzących mistrzostw bolidy serii Grand Prix będą wyposażone w system ochrony kokpitu. Podczas środowego posiedzenia Grupy Strategicznej dziewięć z dziesięciu zespołów opowiedziało się przeciwko zastosowaniu koncepcji Halo. FIA zadecydowała jednak, że system zostanie wprowadzony do użytku, aby poprawić bezpieczeństwo.

Chociaż Federacja dała do zrozumienia, że jest otwarta na poprawę estetyki Halo, Lauda, trzykrotny mistrz świata F1, uważa, że rozwiązanie negatywnie wpłynie na wygląd bolidów. „Na pewno jest lepsze rozwiązanie niż Halo. W przeciwnym wypadku nie testowalibyśmy trzech koncepcji [Halo, Aeroscreen i tarcza]. Bardziej rozsądne byłoby pójście dalej w tym kierunku. Gdyby udało nam się znaleźć coś, co nie niszczyłoby wyglądu bolidów, to moglibyśmy wprowadzić takie rozwiązanie w 2019 roku. To proste. Nie ma powodu, aby spieszyć się z wdrażaniem czegoś, czego później będziemy żałować”.

Austriak skrytykował sam pomysł wprowadzania systemu ochrony kokpitu, zaznaczając, że w F1 udało się w ciągu dwóch ostatnich dekad znacząco poprawić poziom bezpieczeństwa kierowców. „Halo niszczy DNA bolidu Formuły 1. FIA uczyniła F1 tak bezpieczną, jak to tylko możliwe. Niebezpieczeństwo związane z urwanymi kołami jest bardzo mocno ograniczone, ponieważ te są przymocowane linkami do zawieszenia. Z punktu widzenia kierowcy ryzyko jest minimalne”.

„Tam gdzie się da, trzeba poprawiać bezpieczeństwo. Przetestowaliśmy Halo, Aeroscreen od Red Bulla, a Ferrari jeździło ostatnio z tarczą. Żadne z tych rozwiązań nie zebrało jednoznacznie pozytywnych opinii. W takiej sytuacji trzeba podejmować właściwe decyzje, a wprowadzenie Halo jest niewłaściwą decyzją”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.11.2017  Lauda: Mam wrażenie, że Liberty chce upodobnić F1 do NASCAR
12.11.2017  Lauda obawia się o rozwój F1 pod wodzą Liberty Media
01.11.2017  Lauda: Nowy bolid będzie bardziej odpowiadał stylowi jazdy Bottasa
11.09.2017  Lauda: Ferrari jest faworytem do zwycięstwa w GP Singapuru
30.08.2017  Lauda: Bottas powinien zacząć pomagać Hamiltonowi w walce o tytuł
Tagi:
Lauda N.
Halo
F1 ogólnie
FIA
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Shaitan, 21.07.2017 12:49[!]
I to jest świetna wypowiedź! Zgadzam się w całej rozciągłości.
Yurek, 21.07.2017 12:57[!]
Nie sądziłem, że Lauda jest w stanie powiedzieć coś mądrego, a jednak.
enstone, 21.07.2017 13:10[!]
Dobrze gada, polać mu.!!
Sam ledwo uszedł z życiem na Nürburgringu.
BGP001, 21.07.2017 14:29[!]
Już czekam co na Halo powie pan Villeneuve :)
Matikson, 21.07.2017 14:31[!]
W zupełności to już jest w granicach bezpieczeństwa wystarczy. Naprawdę
Artello96, 21.07.2017 20:09[!]
Formuła 1 to taki sport gdzie nie da się w stu procentach wyeliminować utraty zdrowia lub nawet życia. To jest niestety bądź stety wpisane w zawód kierowcy wyścigowego i wprowadzanie takich sztucznych systemów bezpieczeństwa nie rozwiąże tej kwestii.
KamBrillant, 22.07.2017 17:07[!]
FIA ten cały system Halo powinna wsadzić sobie wiadomo gdzie
Falarek, 22.07.2017 17:52[!]
Będzie żałować tak jak żałuje wprowadzenia obecnej generacji silników ale nikt o tym głośno nie powie
nickolas, 22.07.2017 21:49[!]
@Artello96
W ogole uprawianie zycia jest obarczone 100% ryzykiem utraty. bez wystawionej daty ważności i bez gwarancji wymiany na nowe ;-)
F1 jest obecnie tak mało niebezpieczna, jedyne ryzyko utraty zdrowia upatruję w ciągle słabych wynikach Hondy...
marios76, 25.07.2017 00:15[!]
Czy to pomoże w zderzeniu z dźwigiem?
Następna śmierć w F1 to kwestia jakiegoś czasu. Mam nadzieje , jak najdłuższego. Wszystko systemy ok. Du...y da człowiek, a i takt nikt tego nie przyzna i nikt za to nie beknie.
Halo jest niehalo!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca