F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.08.2017

DTM: Wittmann odniósł zwycięstwo w niedzielnym wyścigu w Holandii

WRC: Ott Tanak wygrał Rajd Niemiec

19.08.2017

DTM: Glock wygrał sobotni wyścig na torze Zandvoort

18.08.2017

Lowe: Jesteśmy rozczarowani pierwszą połową sezonu

Stroll: Spodziewałem się problemów

17.08.2017

Negocjacje Toro Rosso z Hondą zakończyły się niepowodzeniem

Horner: Od 2021 roku w F1 będą wykorzystywane silniki V6 twin-turbo

Binotto ma nadzieję, że Ferrari uniknie kar za wymianę podzespołów silnika

16.08.2017

Bottas: Awarie i kary mogą wpłynąć na walkę o tegoroczny tytuł

Horner: W drugiej połowie sezonu chcemy zdobyć więcej punktów niż Ferrari

Charlie Whiting złożył wizytę na torze w Buenos Aires

Raikkonen: Wciąż mam wystarczającą szybkość, aby ścigać się w czołówce

15.08.2017

Sainz: Nie zamierzam zrywać żadnego kontraktu

14.08.2017

Massa: Krytyka jaka spada obecnie na F1 nie różni się od tej sprzed 15 lat

Brawn i Wolff nie sądzą, aby powrót do silników V8 zapewnił sukces F1

Hamilton nie jest zainteresowany odejściem z Mercedesa

12.08.2017

Prost: Nie ma szans na to, aby do F1 powróciły silniki V8 lub V10

Tost: Plotki na temat Sainza są wynikiem znudzenia padoku F1

Renault: Palmer wciąż może pozostać w zespole na sezon 2018

11.08.2017

Carey: W F1 mogą pojawić się standardowe części

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

GP Węgier: Ricciardo najszybszy w pierwszym treningu

Prezentujemy opis i wyniki porannych zajęć na Hungaroringu.
Nataniel Piórkowski, 28 lipca 2017, wyświetlenia: 4457<< | lista | T- | T+ | >>


Daniel Ricciardo z Red Bulla uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Węgier. Za Australijczykiem uplasowali się Raikkonen i Hamilton.

Pierwszym kierowcą, który opuścił aleję serwisową był Max Verstappen, za którym w ślad poszli kierowcy Saubera. Po dwóch minutach na okrążenie instalacyjne wyjechał korzystający z pośredniej mieszanki Valtteri Bottas. Niedługo po tym okrążenie pomiarowe ukończył Daniel Ricciardo uzyskując czas 2m22s, a Celis pokonał przejazd zapoznawczy, oswajając się z konstrukcją Force India.

Po kilku minutach zwyczajowej przerwy kierowcy przystąpili do realizacji zasadniczej części programów. Wielu z nich rozpoczęło sesję od niegroźnych obrotów: Vandoorne wykonał piruet na wyjeździe z drugiego zakrętu, a Grosjean wypadł z toru w wirażu numer dziewięć, doprowadzając do kontaktu z barierą. Blisko końca pierwszych trzydziestu minut zajęć Bottas przesunął się przez duet Ferrari, na pierwsze miejsce. Wynik Fina okazał się lepszy o 0,025s od dotychczasowego rekordu Kimiego Raikkonena.

Tymczasem Sebastian Vettel stracił panowanie nad swoim Ferrari w dziewiątym zakręcie, ale sprawnie powrócił do jazdy powodując tylko chwilowe wywieszenie czerwonych flag. Bottas osiągnął tym czasem kolejny progres, przebijając barierę 1m20s. Jeszcze lepszym czasem popisał się jednak jego zespołowy partner z Mercedesa i wicelider klasyfikacji generalnej, Lewis Hamilton. Krótko po tym sesja została przerwana w wyniku kraksy Antonio Giovinazzieg, który zastępował w trakcie FP1 Kevina Magnussena. Rozwojowy kierowca Haasa i wychowanek Akademii Ferrari stracił panowanie nad tyłem swojego samochodu pokonując zakręt numer jedenaście i sunąc bokiem bo asfaltowym poboczu uderzył o barierę.

Zajęcia wznowiono o godzinie 10:30. Hamilton od razu zredukował stratę do Bottasa, ale nie zdołał odebrać mu pierwszego miejsca. Dopiero po dziesięciu minutach trzykrotny czempion F1 powrócił na pozycję lidera z rekordowym osiągnięciem 1:18,858s – rezultatem, zapewniającym mu pokaźną, blisko 0,4-sekundową przewagę nad następcą Nico Rosberga. Niedługo przed tym kierowca ze Stevanagne prosił swój zespół o przekazanie wskazówek dotyczących tego, w jaki sposób może poprawić swój czas w pierwszym sektorze – ostatecznie jego łupem padły rekordy na wszystkich trzech międzyczasach.

Na pół godziny przed końcem sesji za Mercedesami znajdowali się Ricciardo, Raikkonen i Hulkenberg. Niemiec regularnie poprawiał swoje czasy używając supermiękkiej mieszanki. Odmienną strategię realizował Ricciardo – Australijczyk zbierał przed południem informacje na temat pracy miękkiej mieszanki, przechodząc do supermiękkich opon w ostatnich 30 minutach treningu. Wychowanek Red Bulla doskonale wykorzystał ich osiągi, poprawiając osiągnięcie Hamiltona na 1:18,852s – o zaledwie 0,006s. Szansę na dokonanie progresu miał Vettel – po przejechaniu dwóch pierwszych sektorów w konkurencyjnym tempie, reprezentant Ferrari zepsuł finałową partię i musiał zadowolić się tylko czwartym miejscem. Jego starta do Ricciardo wynosiła 0,7s.

Zwycięzca tegorocznego GP Azerbejdżanu nie spuszczał z tempa i około 20 minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę popisał się nowym świetnym czasem 1:18,48s, oddalając się od Hamiltona na blisko 0,4s. Podczas gdy Vettel narzekał w rozmowach z Ferrari na nadsterowność ograniczającą maksymalne wykorzystanie potencjału ogumienia, Sainz, plasujący się na siedemnastym miejscu, wzywał Toro Rosso do uporania się z nawracającą podsterownością.

Z pozytywnej strony prezentowali się kierowcy McLarena, mający nadzieję na udany występ w ostatniej przedwakacyjnej eliminacji mistrzostw. Alonso był siódmy, a Vandoorne ósmy. Dokładnie w połowie stawki przebywał Jolyon Palmer. Poza czołową dziesiątką znajdowali się z kolei najlepsi zawodnicy Force India i Williamsa, odpowiednio Sergio Perez i Felipe Massa. Ostatnie, dwudzieste miejsce okupował Grosjean, przy którego bolidzie uwijali się w garażu mechanicy Haasa.

Piętnaście minut przed końcem FP1, Raikkonen zmniejszył dystans dzielący go od lidera klasyfikacji, osiągając rezultat 1:18,720s. Po wyjeździe na tor Grosjean od razu zapewnił sobie awans na P15, spychając na 20. lokatę Pascala Wehrleina z Saubera. W tym samym czasie jego zespołowy partner – Marcus Ericsson utrzymywał się na szesnastym miejscu, przed Celisem. U progu finałowych 10 minut Kwiat zwieńczył swój przejazd treningowy wskakując na trzynaste miejsce. Na torze pracowali wszyscy oprócz Bottasa i Hamiltona. Sesja została zakończona wywieszeniem czerwonej flagi po tym, jak Palmer urwał przednie skrzydło swego bolidu pokonując krawężnik na wyjeździe z czwartego zakrętu.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Daniel RicciardoRed Bull RB131:18,486--31
2.7Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:18,7200,2340,23420
3.44Lewis HamiltonMercedes W08 EQ Power+1:18,8580,3720,13831
4.33Max VerstappenRed Bull RB131:19,1620,6760,30427
5.77Valtteri BottasMercedes W08 EQ Power+1:19,2480,7620,08630
6.5Sebastian VettelFerrari SF70H1:19,5631,0770,31521
7.14Fernando AlonsoMcLaren MCL321:19,9871,5010,42421
8.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL321:20,0051,5190,01824
9.27Nico HulkenbergRenault R.S.171:20,1501,6640,14525
10.30Jolyon PalmerRenault R.S.171:20,4611,9750,31127
11.19Felipe MassaWilliams FW401:20,5402,0540,07928
12.11Sergio PerezForce India VJM101:20,5742,0880,03423
13.26Daniił KwiatToro Rosso STR121:20,7802,2940,20627
14.55Carlos SainzToro Rosso STR121:20,9172,4310,13725
15.18Lance StrollWilliams FW401:20,9742,4880,05729
16.8Romain GrosjeanHaas VF-171:21,3132,8270,33920
17.34Alfonso Celis JrForce India VJM101:21,6023,1160,28924
18.9Marcus EricssonSauber C361:21,7853,2990,18331
19.50Antonio GiovinazziHaas VF-171:22,2513,7650,4668
20.94Pascal WehrleinSauber C361:22,4904,0040,23929
107% najlepszego czasu: 1:23,980


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 58%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.08.2017  Punkty karne (stan po GP Węgier)
30.07.2017  GP Węgier: wypowiedzi po wyścigu (10)
30.07.2017  GP Węgier: najszybsze okrążenia wyścigu
30.07.2017  GP Węgier: wyniki wyścigu
30.07.2017  Sebastian Vettel odniósł zwycięstwo w GP Węgier
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
---, 28.07.2017 11:40[!]
Ten czas to jest POGROM. Oj, czuję, że byki mogą tu być lepsze niż nam się wydawało.
A Giovanazzi może i szybki jest, ale nad skutecznością musi mocno popracować ...
marcelo92, 28.07.2017 11:47[!]
HAH po pierwszym treningu takie wnioski? Oni co piatek sa blizej niz mysleli, a w sobote jednak dalej niz blizej.
Pavlos Le Paul, 28.07.2017 12:50[!]
Pierwszy trening i już lepiej niż PP rok temu, ciekawe do ilu zejdą w kwalifikacjach.
kars, 28.07.2017 12:52[!]
Z kolei Palmer pracuje na korzyść Kubicy :D.
Nie oglądałem treningu - po czasie i ilości kółek widać, że przyzwoicie, ale w końcówce uszkodził bolid.
---, 28.07.2017 15:29[!]
@Pavlos Le Paul
Nie tylko rok temu, ale i w ogóle w historii obecnej pętli. Dlatego uważam, że ten czas bardzo dużo znaczy i RB może tu powalczyć nawet o pierwszą linię. Wiadomo że to dopiero FP1, ale tak dobrze na poprzednich torach zdecydowanie nie było. A teraz w FP2 RIC dalej dominuje, w poprzednich weekendach tak nie było. Będą mocni, oj będą mocni.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca