F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.08.2017

DTM: Wittmann odniósł zwycięstwo w niedzielnym wyścigu w Holandii

WRC: Ott Tanak wygrał Rajd Niemiec

19.08.2017

DTM: Glock wygrał sobotni wyścig na torze Zandvoort

18.08.2017

Lowe: Jesteśmy rozczarowani pierwszą połową sezonu

Stroll: Spodziewałem się problemów

17.08.2017

Negocjacje Toro Rosso z Hondą zakończyły się niepowodzeniem

Horner: Od 2021 roku w F1 będą wykorzystywane silniki V6 twin-turbo

Binotto ma nadzieję, że Ferrari uniknie kar za wymianę podzespołów silnika

16.08.2017

Bottas: Awarie i kary mogą wpłynąć na walkę o tegoroczny tytuł

Horner: W drugiej połowie sezonu chcemy zdobyć więcej punktów niż Ferrari

Charlie Whiting złożył wizytę na torze w Buenos Aires

Raikkonen: Wciąż mam wystarczającą szybkość, aby ścigać się w czołówce

15.08.2017

Sainz: Nie zamierzam zrywać żadnego kontraktu

14.08.2017

Massa: Krytyka jaka spada obecnie na F1 nie różni się od tej sprzed 15 lat

Brawn i Wolff nie sądzą, aby powrót do silników V8 zapewnił sukces F1

Hamilton nie jest zainteresowany odejściem z Mercedesa

12.08.2017

Prost: Nie ma szans na to, aby do F1 powróciły silniki V8 lub V10

Tost: Plotki na temat Sainza są wynikiem znudzenia padoku F1

Renault: Palmer wciąż może pozostać w zespole na sezon 2018

11.08.2017

Carey: W F1 mogą pojawić się standardowe części

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Sauber rozwiązał umowę na dostawy jednostek Hondy

Według porozumienia zawartego w kwietniu, ekipa miała korzystać z japońskich silników w 2018 roku.
Mateusz Szymkiewicz, 27 lipca 2017, wyświetlenia: 3174<< | lista | T- | T+ | >>

Ekipa Sauber zdecydowała się rozwiązać umowę z Hondą, według której japoński producent miał dostarczać stajni z Hinwil swoje układy napędowe w 2018 roku.

Pod koniec kwietnia ogłoszono zawarcie porozumienia, dzięki któremu Honda zyskała drugiego klienta w Formule 1 obok McLarena. Mimo to przed kilkoma tygodniami pojawiły się spekulacje, jakoby umowa zawarta z Sauberem na sezon 2018 nie została do końca sfinalizowana i zarząd ekipy rozważał wycofanie się ze współpracy.

Jak dzisiaj potwierdził szef szwajcarskiego zespołu – Frederic Vasseur, partnerstwo między Sauberem a Hondą nie będzie miało miejsca w przyszłym roku Ponadto jak dowiadujemy się z oficjalnego komunikatu, decyzja o umowie z nowym dostawcą zapadnie już wkrótce.

„To bardzo niefortunne, że musimy zakończyć naszą planowaną współpracę z Hondą już na tym etapie. Decyzja ta zapadła ze strategicznych względów oraz przez jak najlepsze intencje dla przyszłości Sauber F1 Team. Chcielibyśmy podziękować Hondzie za jej zaangażowanie i życzymy wszystkiego najlepszego w przyszłości w Formule 1” – powiedział Frederic Vasseur.

„Udało nam się zbudować z Sauberem dobrą relację i nie mogliśmy się już doczekać wspólnego przystąpienia do sezonu 2018. Mimo to po dyskusjach z nowym zarządem zespołu udało nam się osiągnąć porozumienie w sprawie przerwania partnerstwa, ze względu na rozbieżne wizje dotyczące przyszłości. Chcielibyśmy podziękować Sauberowi za współpracę i życzyć mu jak najlepiej. Mimo tego komunikatu, pasja Hondy do sportów motorowych oraz zaangażowanie w Formułę 1 pozostają nienaruszone” – dodał Masashi Yamamoto, dyrektor generalny Hondy.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.08.2017  Vasseur: Sauber nie potrzebuje wielkich zmian, aby walczyć o lepsze wyniki
04.08.2017  Vasseur: Sauber musi celować w walkę z Williamsem oraz Force India
30.07.2017  Sauber nie wyklucza zatrudnienia juniora Ferrari w sezonie 2018
28.07.2017  Sauber ogłosił podpisanie umowy na dostawy silników Ferrari
24.07.2017  Sauber potwierdził skład kierowców na testy po GP Węgier
Tagi:
Sauber
Honda

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mati2050, 27.07.2017 16:35[!]
Decyzja w sumie nie dziwi, a spekulacje jakie wisiały nad tą współpracą zapowiadały rozwiązanie tej umowy na długo przed dniem dzisiejszym, to zastanawia mnie teraz, z jakim silnikiem Sauber będzie jeździł w przyszłym roku. Ma ktoś jakieś informacje? Bo na razie z silnikami Ferrari daleko nie zajdą.
Mahilda111, 27.07.2017 16:49[!]
@mati2050
Podobno Ferrari w pakiecie z juniorem, faworytem ma być Charles Leclerc.
mati2050, 27.07.2017 17:01[!]
@Mahilda111
Dzięki. Rzeczywiście najbardziej prawdopodobnym scenariuszem jest przedłużenie umowy z Ferrari. Może zaczną im chociaż dzięki juniorowi Ferrari te silniki "aktualizować", jak robi to Mercedes ze swoimi klientami, bo w tym sezonie (z tego co wiem) jeżdżą na tych z 2016 i efekty widać.
jarof1, 27.07.2017 17:16[!]
Wreszcie ktoś w Sauberze zaczął podejmować racjonalne decyzje...
Honda wyrabia sobie taką markę, że ho, ho.
Dawno nie było wydane tyle kasy na taką klapę.
Ostatnia była chyba Toyota? Może niech Japończycy zajmą się jednak czym innym?
Arya, 27.07.2017 17:28[!]
@jarof1
Nie no, ostatnio była też Honda przecież :P Jak wydali masakryczną ilość kasy na rozwój zespołu i bolidu na 2009 rok, a potem jak już go zrobili, to się zmyli i ledwo Brawn odratował :D A z jej popiołów narodził się Mercedes. Zatem Honda to największa klapa od Hondy :D
WrobelGP, 27.07.2017 17:30[!]
Toyota przynajmniej nie miała problemów z niezawodnością, zwłaszcza od 2005. Honda dzięki ostatnim trzem sezonom i wyżej wspomnianej przygodzie z autem na 2009 rok osiągnęła chyba jeszcze wyższy poziom żenady niż Jaguar. Nic dziwnego, że trzeźwo myślący ludzie, jak pan Vasseur, nie chcą z nimi zacieśniać współpracy.
Player1, 27.07.2017 17:58[!]
@mati2050
Brak "aktualizacji" to nie kwestia Ferrari. To Sauber kupił świadomie taką jednostkę (-1 rok). HAAS dostaje aktualizacje. Tak więc jeśli wezmą kierowcę ze szkółki Ferrari to być może w pakiecie dostaną aktualny silnik (@Mahilda111).
marcelo92, 27.07.2017 18:03[!]
Toyota, żeby miala lepszych kierowcow to by lepsze wyniki miala. Bolidy robili calkiem niezłe.
Protonek, 27.07.2017 18:12[!]
@marcelo92
Ostatnio wspominałem dawne zespoły i Toyota zawsze brała średniaków. Trulli, Schumacher czy Glock to kierowcy średniacy. Nie wiem czemu nie zatrudnili kogoś z większym nazwiskiem
WojtaZ, 27.07.2017 18:18[!]
@protonek

Dobrze pamiętam, że Robert miał przejść do Toyoty po 2009 roku? 😊
marcelo92, 27.07.2017 19:47[!]
Faktycznie byl taki temat Kubicy w Toyocie. Toyota miala pokazny budzet w f1. Zdobyli kilka PP, ale jakos nigdy do scislej czolowki nie awansowali. Im ewidentnie bylo potrzeba dobrego kierowcy.Pozniej przyszedl kryzys w 2008 i japonczycy zwineli zabawki. Ale ostatnio ponownie wchodza do motoryzacji... WRC LMP1. Ostatnio tak sobie wspominalem czasy Kubicy w BMW. Niby sentyment do bmw, ze dali szanse Robertowi, ale to jak pozniej promowali Heidfelda czy jak on tam kosztem szybszego Kubicy to krew zalewa. No i popisowy sezon 2008, gdzie mozna bylo powalczyc o cos wiecej, a oni przestali to rozwijac bolid.
marios76, 27.07.2017 23:47[!]
@marcelo92 Przestali rozwijać, bo mogło się udać, ale nie wszystkim zależało. Natomiast przepisy w kolejnym sezonie bardziej by odpowiadały niskie mu i lekkie mu Niemcowi, i to on miał w 2009 być mistrzem :) Przekombinowali to po prostu! :D
Wracając do Saubera- mówiłem, że Kaltenborn poleciała za umowę z Honda...
Oni z tym silnikiem mieli by +1lap na pole position :)
dejacek, 28.07.2017 07:27[!]
Cytat marios76 :
Natomiast przepisy w kolejnym sezonie bardziej by odpowiadały niskie mu i lekkie mu Niemcowi, i to on miał w 2009 być mistrzem
co wpisuje się w głębszą ideologię Niemców: deutsche meister im deutsches auto. Najlepsi niemieccy kierowcy wygrywali w zagranicznych autach na czym niemiecka duma cierpiała
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca