F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.12.2017

Honda: Zakończenie współpracy z McLarenem przyniosło ulgę

Russia Tass: Williams potwierdzi drugiego kierowcę w piątek

12.12.2017

Wolff: Mercedes wierzy w możliwości i talent Bottasa

Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska

Gasly ma nadzieję, że silnik Hondy pozwoli STR na regularną walkę o punkty

Lorenzo Sassi dołączy do Mercedesa?

11.12.2017

Pirelli ogłosiło mieszanki opon na trzy pierwsze Grand Prix sezonu 2018

Chinchero: Williams podjął decyzję o zatrudnieniu Sirotkina na sezon 2018

Williams dementuje doniesienia o rozmowach z Rowlandem

Liberty nie wycofa się z planów wprowadzenia do F1 nowych silników

Brown: Współpraca z Hondą uniemożliwiała znalezienie nowych sponsorów

Liberty jest nadal zainteresowane organizacją wyścigów F1 w Las Vegas

09.12.2017

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie F1 za sezon 2017

08.12.2017

Jean Todt pozostanie prezesem FIA do 2021 roku

Prost: Klienckie zespoły mogą pokonać Renault w sezonie 2018

Aldo Costa nie jest zainteresowany powrotem do Ferrari

Vettel: Formuła E nie jest przyszłością wyścigów

Kaltenborn kwestionuje wybór kierowców Saubera na sezon 2018

Hamilton: Vettel był w tym roku pod ekstremalną presją

07.12.2017

Motorsport.com: Decyzja Williamsa ws. kierowcy zapadnie w ciągu tygodnia

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Sauber rozwiązał umowę na dostawy jednostek Hondy

Według porozumienia zawartego w kwietniu, ekipa miała korzystać z japońskich silników w 2018 roku.
Mateusz Szymkiewicz, 27 lipca 2017, wyświetlenia: 3242<< | lista | T- | T+ | >>

Ekipa Sauber zdecydowała się rozwiązać umowę z Hondą, według której japoński producent miał dostarczać stajni z Hinwil swoje układy napędowe w 2018 roku.

Pod koniec kwietnia ogłoszono zawarcie porozumienia, dzięki któremu Honda zyskała drugiego klienta w Formule 1 obok McLarena. Mimo to przed kilkoma tygodniami pojawiły się spekulacje, jakoby umowa zawarta z Sauberem na sezon 2018 nie została do końca sfinalizowana i zarząd ekipy rozważał wycofanie się ze współpracy.

Jak dzisiaj potwierdził szef szwajcarskiego zespołu – Frederic Vasseur, partnerstwo między Sauberem a Hondą nie będzie miało miejsca w przyszłym roku. Ponadto jak dowiadujemy się z oficjalnego komunikatu, decyzja o umowie z nowym dostawcą zapadnie już wkrótce.

„To bardzo niefortunne, że musimy zakończyć naszą planowaną współpracę z Hondą już na tym etapie. Decyzja ta zapadła ze strategicznych względów oraz przez jak najlepsze intencje dla przyszłości Sauber F1 Team. Chcielibyśmy podziękować Hondzie za jej zaangażowanie i życzymy wszystkiego najlepszego w przyszłości w Formule 1” – powiedział Frederic Vasseur.

„Udało nam się zbudować z Sauberem dobrą relację i nie mogliśmy się już doczekać wspólnego przystąpienia do sezonu 2018. Mimo to po dyskusjach z nowym zarządem zespołu udało nam się osiągnąć porozumienie w sprawie przerwania partnerstwa, ze względu na rozbieżne wizje dotyczące przyszłości. Chcielibyśmy podziękować Sauberowi za współpracę i życzyć mu jak najlepiej. Mimo tego komunikatu, pasja Hondy do sportów motorowych oraz zaangażowanie w Formułę 1 pozostają nienaruszone” – dodał Masashi Yamamoto, dyrektor generalny Hondy.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.12.2017  Kaltenborn kwestionuje wybór kierowców Saubera na sezon 2018
07.12.2017  Marchionne: Giovinazzi otrzyma w przyszłości szansę startów w F1
06.12.2017  Leclerc: Utrzymanie w tajemnicy umowy z Sauberem było trudne
05.12.2017  Ericsson: Ostatnie tygodnie były nerwowe
04.12.2017  Marchionne: Groźby odejścia Ferrari z F1 są poważne
Tagi:
Sauber
Honda

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mati2050, 27.07.2017 16:35[!]
Decyzja w sumie nie dziwi, a spekulacje jakie wisiały nad tą współpracą zapowiadały rozwiązanie tej umowy na długo przed dniem dzisiejszym, to zastanawia mnie teraz, z jakim silnikiem Sauber będzie jeździł w przyszłym roku. Ma ktoś jakieś informacje? Bo na razie z silnikami Ferrari daleko nie zajdą.
Mahilda111, 27.07.2017 16:49[!]
@mati2050
Podobno Ferrari w pakiecie z juniorem, faworytem ma być Charles Leclerc.
mati2050, 27.07.2017 17:01[!]
@Mahilda111
Dzięki. Rzeczywiście najbardziej prawdopodobnym scenariuszem jest przedłużenie umowy z Ferrari. Może zaczną im chociaż dzięki juniorowi Ferrari te silniki "aktualizować", jak robi to Mercedes ze swoimi klientami, bo w tym sezonie (z tego co wiem) jeżdżą na tych z 2016 i efekty widać.
jarof1, 27.07.2017 17:16[!]
Wreszcie ktoś w Sauberze zaczął podejmować racjonalne decyzje...
Honda wyrabia sobie taką markę, że ho, ho.
Dawno nie było wydane tyle kasy na taką klapę.
Ostatnia była chyba Toyota? Może niech Japończycy zajmą się jednak czym innym?
Arya, 27.07.2017 17:28[!]
@jarof1
Nie no, ostatnio była też Honda przecież :P Jak wydali masakryczną ilość kasy na rozwój zespołu i bolidu na 2009 rok, a potem jak już go zrobili, to się zmyli i ledwo Brawn odratował :D A z jej popiołów narodził się Mercedes. Zatem Honda to największa klapa od Hondy :D
WrobelGP, 27.07.2017 17:30[!]
Toyota przynajmniej nie miała problemów z niezawodnością, zwłaszcza od 2005. Honda dzięki ostatnim trzem sezonom i wyżej wspomnianej przygodzie z autem na 2009 rok osiągnęła chyba jeszcze wyższy poziom żenady niż Jaguar. Nic dziwnego, że trzeźwo myślący ludzie, jak pan Vasseur, nie chcą z nimi zacieśniać współpracy.
Player1, 27.07.2017 17:58[!]
@mati2050
Brak "aktualizacji" to nie kwestia Ferrari. To Sauber kupił świadomie taką jednostkę (-1 rok). HAAS dostaje aktualizacje. Tak więc jeśli wezmą kierowcę ze szkółki Ferrari to być może w pakiecie dostaną aktualny silnik (@Mahilda111).
marcelo92, 27.07.2017 18:03[!]
Toyota, żeby miala lepszych kierowcow to by lepsze wyniki miala. Bolidy robili calkiem niezłe.
Protonek, 27.07.2017 18:12[!]
@marcelo92
Ostatnio wspominałem dawne zespoły i Toyota zawsze brała średniaków. Trulli, Schumacher czy Glock to kierowcy średniacy. Nie wiem czemu nie zatrudnili kogoś z większym nazwiskiem
WojtaZ, 27.07.2017 18:18[!]
@protonek

Dobrze pamiętam, że Robert miał przejść do Toyoty po 2009 roku? 😊
marcelo92, 27.07.2017 19:47[!]
Faktycznie byl taki temat Kubicy w Toyocie. Toyota miala pokazny budzet w f1. Zdobyli kilka PP, ale jakos nigdy do scislej czolowki nie awansowali. Im ewidentnie bylo potrzeba dobrego kierowcy.Pozniej przyszedl kryzys w 2008 i japonczycy zwineli zabawki. Ale ostatnio ponownie wchodza do motoryzacji... WRC LMP1. Ostatnio tak sobie wspominalem czasy Kubicy w BMW. Niby sentyment do bmw, ze dali szanse Robertowi, ale to jak pozniej promowali Heidfelda czy jak on tam kosztem szybszego Kubicy to krew zalewa. No i popisowy sezon 2008, gdzie mozna bylo powalczyc o cos wiecej, a oni przestali to rozwijac bolid.
marios76, 27.07.2017 23:47[!]
@marcelo92 Przestali rozwijać, bo mogło się udać, ale nie wszystkim zależało. Natomiast przepisy w kolejnym sezonie bardziej by odpowiadały niskie mu i lekkie mu Niemcowi, i to on miał w 2009 być mistrzem :) Przekombinowali to po prostu! :D
Wracając do Saubera- mówiłem, że Kaltenborn poleciała za umowę z Honda...
Oni z tym silnikiem mieli by +1lap na pole position :)
dejacek, 28.07.2017 07:27[!]
Cytat marios76 :
Natomiast przepisy w kolejnym sezonie bardziej by odpowiadały niskie mu i lekkie mu Niemcowi, i to on miał w 2009 być mistrzem
co wpisuje się w głębszą ideologię Niemców: deutsche meister im deutsches auto. Najlepsi niemieccy kierowcy wygrywali w zagranicznych autach na czym niemiecka duma cierpiała
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca