F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.08.2017

DTM: Wittmann odniósł zwycięstwo w niedzielnym wyścigu w Holandii

WRC: Ott Tanak wygrał Rajd Niemiec

19.08.2017

DTM: Glock wygrał sobotni wyścig na torze Zandvoort

18.08.2017

Lowe: Jesteśmy rozczarowani pierwszą połową sezonu

Stroll: Spodziewałem się problemów

17.08.2017

Negocjacje Toro Rosso z Hondą zakończyły się niepowodzeniem

Horner: Od 2021 roku w F1 będą wykorzystywane silniki V6 twin-turbo

Binotto ma nadzieję, że Ferrari uniknie kar za wymianę podzespołów silnika

16.08.2017

Bottas: Awarie i kary mogą wpłynąć na walkę o tegoroczny tytuł

Horner: W drugiej połowie sezonu chcemy zdobyć więcej punktów niż Ferrari

Charlie Whiting złożył wizytę na torze w Buenos Aires

Raikkonen: Wciąż mam wystarczającą szybkość, aby ścigać się w czołówce

15.08.2017

Sainz: Nie zamierzam zrywać żadnego kontraktu

14.08.2017

Massa: Krytyka jaka spada obecnie na F1 nie różni się od tej sprzed 15 lat

Brawn i Wolff nie sądzą, aby powrót do silników V8 zapewnił sukces F1

Hamilton nie jest zainteresowany odejściem z Mercedesa

12.08.2017

Prost: Nie ma szans na to, aby do F1 powróciły silniki V8 lub V10

Tost: Plotki na temat Sainza są wynikiem znudzenia padoku F1

Renault: Palmer wciąż może pozostać w zespole na sezon 2018

11.08.2017

Carey: W F1 mogą pojawić się standardowe części

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Tost: Obaj nasi kierowcy ponoszą winę za incydent z Silverstone

Austriak nie zamierza jednak wprowadzać ścisłych reguł postępowania dla zawodników STR.
Nataniel Piórkowski, 28 lipca 2017, wyświetlenia: 905<< | lista | T- | T+ | >>


Szef Toro Rosso – Franz Tost stwierdził, że zarówno Daniił Kwiat jak i Carlos Sainz ponoszą odpowiedzialność za spowodowanie kolizji z Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Do incydentu pomiędzy zawodnikami STR doszło na pierwszym okrążeniu rywalizacji na Silverstone, w sekcji Becketts. Podczas gdy Kwiat przekonywał, że Sainz mógł uniknąć sytuacji i "współpracować", Hiszpan dał jasno do zrozumienia, że woli odnieść się do sprawy w rozmowach z teamem.

To była wina obu kierowców. Daniił został ukarany, ponieważ znajdował się poza torem i powrócił do jazdy [w niebezpieczny sposób]. Winni byli jednak obaj kierowcy.

Zapytany o to, jaki błąd popełnił Sainz, Tost odrzekł: „Wjechanie w bok bolidu kolegi z zespołu, w tak szybkim zakręcie, w dodatku po przejechaniu kilkuset metrów pierwszego okrążenia – tak się nie robi. Mieli dużo szczęścia, bo równie dobrze mogli nawzajem wyeliminować się z wyścigu. Incydent mógł być dużo poważniejszy. W baku znajdowało się 105 kilogramów paliwa. W tak szybkim zakręcie nie jeździ się bokiem. Sam na pewno bym tak nie pojechał”.

Tost zdradził, że po wyścigu spotkał się z oboma kierowcami na torze Silverstone, a w czwartek na Hungaroringu odbył kolejne rozmowy, aby wyjaśnić cały incydent. „Mam nadzieję, że koniec końców kierowcy rozumieją odpowiedzialność związana z dowiezieniem do mety obu bolidów. Ciąży na nich odpowiedzialność przed 400 osobami pracującymi nad tym, aby zapewnić im konkurencyjny samochód. Dlatego właśnie nie powinni rozbijać się na początku wyścigu”.

„Spotkanie nie było przesadnie długie. Oczywiście dało się wyczuć frustrację, także kierowców. Nie ma jednak sensu, aby godzinami się nad czymś rozwodzić. W 10-15 minut można powiedzieć wszystko, co się chce. W czwartek odbyliśmy kolejne spotkanie i powtórzyłem kierowcom, że muszą współpracować, że jesteśmy zespołem, że muszą się nawzajem szanować. To nie była pierwsza w Formule 1 kolizja pomiędzy partnerami z zespołu. Nie była też ostatnią. Nie chcę tylko, abyśmy jeszcze raz musieli przez to przechodzić”.

„Zasady są proste” – stwierdził Austriak zapytany o ewentualne zaostrzenie wewnętrznych przepisów regulujących zachowanie kierowców. „Wzajemny szacunek i zostawianie drugiemu zawodnikowi miejsca, w którym może przetrwać na torze. Można zapisywać strony różnymi regułami. Robiłem tak w przeszłości, ale to całkowicie bezużyteczne. Trzeba postawić na coś prostego – wzajemny szacunek”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.08.2017  Negocjacje Toro Rosso z Hondą zakończyły się niepowodzeniem
15.08.2017  Sainz: Nie zamierzam zrywać żadnego kontraktu
12.08.2017  Tost: Plotki na temat Sainza są wynikiem znudzenia padoku F1
09.08.2017  Pietrow: Kwiat nie może czuć się pewny posady w Toro Rosso
05.08.2017  Sainz: Konflikt z szefostwem nie był czymś, co mi się podobało
Tagi:
Toro Rosso
Sainz C.
Kwiat D.
Tost F.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piwo, 28.07.2017 13:10[!]
Śmieszne. Nie kumam tego i podejrzewam że sainz również i szybko odejdzie z teamu który jest zakłamany i go nie wspiera.ja to widze tak.sainz od 2018 do renault a kubica do Toro w ramach wspolpracy z renault no chyba ze juz toro podpisalo umowe z honda..
WrobelGP, 28.07.2017 13:47[!]
Obejrzałem sobie ten incydent jeszcze raz i nie widzę w żadnej winy Hiszpana. Jak dla mnie zostawił Kwiatowi całkiem sporo miejsca. Ma Sainz wsparcie w tym STR, nie ma co.

Tak przy okazji: nie mogę się doczekać, aż ten śmieszny zespół ktoś wreszcie wykupi, bo moim zdaniem przez sam fakt swojego istnienia jedynie utrudnił/uniemożliwił wejście do F1 już wielu niezłym kierowcom, którym nie było dane związać się z Red Bullem w ciągu swojej kariery.
MairJ23, 28.07.2017 14:33[!]
@WrobelGP nikt tym kierowcom nie każe jezdzic ani w STR ani tez w F1. Kazdy wie ze STR nalezy do RBR i czego sie spodziewać. Jak jestes dobry to awansujesz jak nie to ktoś cię zastąpi. Czyż nie jest tak w kazdej ambitnej firmie ?
piwo, 28.07.2017 14:54[!]
Niby tak. Ale z drugiej strony z dwójki sainz i max to ten pierwszy był szybszy a do redbul awansował max więc chyba nie jest do końca tak jak mówisz.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca