F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.12.2017

Autosport: Williams ogłosi drugiego kierowcę po nowym roku

Pirelli spodziewa się szybszych bolidów o dwie sekundy w sezonie 2018

Massa: Williams kieruje się finansami przy wyborze kierowcy

Giovinazzi wciąż liczy na awans do Formuły 1 w roli kierowcy wyścigowego

Sauber zatrudnił dwudziestu nowych inżynierów

Todt: Czołowe zespoły mają zbyt niezawodne bolidy

Sainz: W tym roku obrałem bardziej agresywne podejście do ścigania

Perez: W przyszłym roku Ocon będzie musiał radzić sobie z większą presją

14.12.2017

Haas wstrzyma się z rozbudową zespołu do wprowadzenia limitów budżetowych

Hamilton spodziewa się włączenia Alonso do walki o mistrzowski tytuł

13.12.2017

Wolff: Wehrlein w pełni zasługuje na kontynuowanie kariery w F1

Honda: Zakończenie współpracy z McLarenem przyniosło ulgę

Russia Tass: Williams potwierdzi drugiego kierowcę w piątek

12.12.2017

Wolff: Mercedes wierzy w możliwości i talent Bottasa

Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska

Gasly ma nadzieję, że silnik Hondy pozwoli STR na regularną walkę o punkty

Lorenzo Sassi dołączy do Mercedesa?

11.12.2017

Pirelli ogłosiło mieszanki opon na trzy pierwsze Grand Prix sezonu 2018

Chinchero: Williams podjął decyzję o zatrudnieniu Sirotkina na sezon 2018

Williams dementuje doniesienia o rozmowach z Rowlandem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Tost: Obaj nasi kierowcy ponoszą winę za incydent z Silverstone

Austriak nie zamierza jednak wprowadzać ścisłych reguł postępowania dla zawodników STR.
Nataniel Piórkowski, 28 lipca 2017, wyświetlenia: 1366<< | lista | T- | T+ | >>


Szef Toro Rosso – Franz Tost stwierdził, że zarówno Daniił Kwiat jak i Carlos Sainz ponoszą odpowiedzialność za spowodowanie kolizji z Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Do incydentu pomiędzy zawodnikami STR doszło na pierwszym okrążeniu rywalizacji na Silverstone, w sekcji Becketts. Podczas gdy Kwiat przekonywał, że Sainz mógł uniknąć sytuacji i "współpracować", Hiszpan dał jasno do zrozumienia, że woli odnieść się do sprawy w rozmowach z teamem.

To była wina obu kierowców. Daniił został ukarany, ponieważ znajdował się poza torem i powrócił do jazdy [w niebezpieczny sposób]. Winni byli jednak obaj kierowcy.

Zapytany o to, jaki błąd popełnił Sainz, Tost odrzekł: „Wjechanie w bok bolidu kolegi z zespołu, w tak szybkim zakręcie, w dodatku po przejechaniu kilkuset metrów pierwszego okrążenia – tak się nie robi. Mieli dużo szczęścia, bo równie dobrze mogli nawzajem wyeliminować się z wyścigu. Incydent mógł być dużo poważniejszy. W baku znajdowało się 105 kilogramów paliwa. W tak szybkim zakręcie nie jeździ się bokiem. Sam na pewno bym tak nie pojechał”.

Tost zdradził, że po wyścigu spotkał się z oboma kierowcami na torze Silverstone, a w czwartek na Hungaroringu odbył kolejne rozmowy, aby wyjaśnić cały incydent. „Mam nadzieję, że koniec końców kierowcy rozumieją odpowiedzialność związana z dowiezieniem do mety obu bolidów. Ciąży na nich odpowiedzialność przed 400 osobami pracującymi nad tym, aby zapewnić im konkurencyjny samochód. Dlatego właśnie nie powinni rozbijać się na początku wyścigu”.

„Spotkanie nie było przesadnie długie. Oczywiście dało się wyczuć frustrację, także kierowców. Nie ma jednak sensu, aby godzinami się nad czymś rozwodzić. W 10-15 minut można powiedzieć wszystko, co się chce. W czwartek odbyliśmy kolejne spotkanie i powtórzyłem kierowcom, że muszą współpracować, że jesteśmy zespołem, że muszą się nawzajem szanować. To nie była pierwsza w Formule 1 kolizja pomiędzy partnerami z zespołu. Nie była też ostatnią. Nie chcę tylko, abyśmy jeszcze raz musieli przez to przechodzić”.

„Zasady są proste” – stwierdził Austriak zapytany o ewentualne zaostrzenie wewnętrznych przepisów regulujących zachowanie kierowców. „Wzajemny szacunek i zostawianie drugiemu zawodnikowi miejsca, w którym może przetrwać na torze. Można zapisywać strony różnymi regułami. Robiłem tak w przeszłości, ale to całkowicie bezużyteczne. Trzeba postawić na coś prostego – wzajemny szacunek”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.12.2017  Honda: Zakończenie współpracy z McLarenem przyniosło ulgę
12.12.2017  Gasly ma nadzieję, że silnik Hondy pozwoli STR na regularną walkę o punkty
30.11.2017  Honda podjęła się współpracy z Red Bull Technology
28.11.2017  Hasegawa: Honda nie była gotowa na współpracę z czołowym zespołem
26.11.2017  Sainz: Jesteśmy zdeterminowani, aby pokonać Toro Rosso
Tagi:
Toro Rosso
Sainz C.
Kwiat D.
Tost F.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piwo, 28.07.2017 13:10[!]
Śmieszne. Nie kumam tego i podejrzewam że sainz również i szybko odejdzie z teamu który jest zakłamany i go nie wspiera.ja to widze tak.sainz od 2018 do renault a kubica do Toro w ramach wspolpracy z renault no chyba ze juz toro podpisalo umowe z honda..
WrobelGP, 28.07.2017 13:47[!]
Obejrzałem sobie ten incydent jeszcze raz i nie widzę w żadnej winy Hiszpana. Jak dla mnie zostawił Kwiatowi całkiem sporo miejsca. Ma Sainz wsparcie w tym STR, nie ma co.

Tak przy okazji: nie mogę się doczekać, aż ten śmieszny zespół ktoś wreszcie wykupi, bo moim zdaniem przez sam fakt swojego istnienia jedynie utrudnił/uniemożliwił wejście do F1 już wielu niezłym kierowcom, którym nie było dane związać się z Red Bullem w ciągu swojej kariery.
MairJ23, 28.07.2017 14:33[!]
@WrobelGP nikt tym kierowcom nie każe jezdzic ani w STR ani tez w F1. Kazdy wie ze STR nalezy do RBR i czego sie spodziewać. Jak jestes dobry to awansujesz jak nie to ktoś cię zastąpi. Czyż nie jest tak w kazdej ambitnej firmie ?
piwo, 28.07.2017 14:54[!]
Niby tak. Ale z drugiej strony z dwójki sainz i max to ten pierwszy był szybszy a do redbul awansował max więc chyba nie jest do końca tak jak mówisz.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca