F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.07.2018

Vandoorne: To był najgorszy piątek w mojej karierze

Vettel: Red Bull dysponuje mocnym tempem na pojedynczym kółku

Sirotkin: Nowe przednie skrzydło to krok w dobrym kierunku

Vasseur: Giovinazzi znajduje się na liście życzeń Saubera

Ricciardo: Jestem przygotowany do odrabiania strat

Red Bull spodziewa się szybkiego wyjaśnienia przyszłości Ricciardo

Verstappen dyktuje tempo w drugim treningu do GP Niemiec

Ricciardo najszybszy na otwarcie weekendu w Niemczech

Ricciardo rozpocznie wyścig w Niemczech z końca stawki

Miami odkłada decyzję co do organizacji wyścigu F1

Mercedes podpisał umowę z Bottasem na sezon 2019

Formuła 1 przejdzie na 18-calowe felgi od sezonu 2021

19.07.2018

Alonso: Widzę wielu zadowolonych ludzi po ostatnich zmianach

Renault wprowadzi nowe przednie skrzydło w GP Niemiec

Haas zrezygnował z udziału w testach na Węgrzech

Haas rozpocznie rozmowy z kierowcami po zakończeniu letniej przerwy

Motorsport.com: Lance Stroll może przejść do Force India na sezon 2019

Hamilton pozostanie w Mercedesie do końca 2020 roku

Diario Motorsport: Robert Kubica prowadzi rozmowy z Haasem (akt.)

Horner: Honda jest właściwym wyborem Red Bulla

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Tost: Obaj nasi kierowcy ponoszą winę za incydent z Silverstone

Austriak nie zamierza jednak wprowadzać ścisłych reguł postępowania dla zawodników STR.
Nataniel Piórkowski, 28 lipca 2017, wyświetlenia: 1408<< | lista | T- | T+ | >>


Szef Toro Rosso – Franz Tost stwierdził, że zarówno Daniił Kwiat jak i Carlos Sainz ponoszą odpowiedzialność za spowodowanie kolizji z Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Do incydentu pomiędzy zawodnikami STR doszło na pierwszym okrążeniu rywalizacji na Silverstone, w sekcji Becketts. Podczas gdy Kwiat przekonywał, że Sainz mógł uniknąć sytuacji i "współpracować", Hiszpan dał jasno do zrozumienia, że woli odnieść się do sprawy w rozmowach z teamem.

To była wina obu kierowców. Daniił został ukarany, ponieważ znajdował się poza torem i powrócił do jazdy [w niebezpieczny sposób]. Winni byli jednak obaj kierowcy.

Zapytany o to, jaki błąd popełnił Sainz, Tost odrzekł: „Wjechanie w bok bolidu kolegi z zespołu, w tak szybkim zakręcie, w dodatku po przejechaniu kilkuset metrów pierwszego okrążenia – tak się nie robi. Mieli dużo szczęścia, bo równie dobrze mogli nawzajem wyeliminować się z wyścigu. Incydent mógł być dużo poważniejszy. W baku znajdowało się 105 kilogramów paliwa. W tak szybkim zakręcie nie jeździ się bokiem. Sam na pewno bym tak nie pojechał”.

Tost zdradził, że po wyścigu spotkał się z oboma kierowcami na torze Silverstone, a w czwartek na Hungaroringu odbył kolejne rozmowy, aby wyjaśnić cały incydent. „Mam nadzieję, że koniec końców kierowcy rozumieją odpowiedzialność związana z dowiezieniem do mety obu bolidów. Ciąży na nich odpowiedzialność przed 400 osobami pracującymi nad tym, aby zapewnić im konkurencyjny samochód. Dlatego właśnie nie powinni rozbijać się na początku wyścigu”.

„Spotkanie nie było przesadnie długie. Oczywiście dało się wyczuć frustrację, także kierowców. Nie ma jednak sensu, aby godzinami się nad czymś rozwodzić. W 10-15 minut można powiedzieć wszystko, co się chce. W czwartek odbyliśmy kolejne spotkanie i powtórzyłem kierowcom, że muszą współpracować, że jesteśmy zespołem, że muszą się nawzajem szanować. To nie była pierwsza w Formule 1 kolizja pomiędzy partnerami z zespołu. Nie była też ostatnią. Nie chcę tylko, abyśmy jeszcze raz musieli przez to przechodzić”.

„Zasady są proste” – stwierdził Austriak zapytany o ewentualne zaostrzenie wewnętrznych przepisów regulujących zachowanie kierowców. „Wzajemny szacunek i zostawianie drugiemu zawodnikowi miejsca, w którym może przetrwać na torze. Można zapisywać strony różnymi regułami. Robiłem tak w przeszłości, ale to całkowicie bezużyteczne. Trzeba postawić na coś prostego – wzajemny szacunek”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.07.2018  Red Bull zachęca Hondę do częstszego wprowadzania poprawek
08.07.2018  Gasly zszokowany deficytem prędkości Toro Rosso na prostych
08.07.2018  Hartley otrzymał nowy silnik spalinowy i MGU-K
07.07.2018  Hartley nie weźmie udziału w kwalifikacjach na Silverstone
06.07.2018  Ticktum kandydatem do zastąpienia Hartleya w Toro Rosso od 2019 roku
Tagi:
Toro Rosso
Sainz C.
Kwiat D.
Tost F.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piwo, 28.07.2017 13:10[!]
Śmieszne. Nie kumam tego i podejrzewam że sainz również i szybko odejdzie z teamu który jest zakłamany i go nie wspiera.ja to widze tak.sainz od 2018 do renault a kubica do Toro w ramach wspolpracy z renault no chyba ze juz toro podpisalo umowe z honda..
WrobelGP, 28.07.2017 13:47[!]
Obejrzałem sobie ten incydent jeszcze raz i nie widzę w żadnej winy Hiszpana. Jak dla mnie zostawił Kwiatowi całkiem sporo miejsca. Ma Sainz wsparcie w tym STR, nie ma co.

Tak przy okazji: nie mogę się doczekać, aż ten śmieszny zespół ktoś wreszcie wykupi, bo moim zdaniem przez sam fakt swojego istnienia jedynie utrudnił/uniemożliwił wejście do F1 już wielu niezłym kierowcom, którym nie było dane związać się z Red Bullem w ciągu swojej kariery.
MairJ23, 28.07.2017 14:33[!]
@WrobelGP nikt tym kierowcom nie każe jezdzic ani w STR ani tez w F1. Kazdy wie ze STR nalezy do RBR i czego sie spodziewać. Jak jestes dobry to awansujesz jak nie to ktoś cię zastąpi. Czyż nie jest tak w kazdej ambitnej firmie ?
piwo, 28.07.2017 14:54[!]
Niby tak. Ale z drugiej strony z dwójki sainz i max to ten pierwszy był szybszy a do redbul awansował max więc chyba nie jest do końca tak jak mówisz.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca