F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.11.2017

Informacja Pirelli przed GP Abu Zabi

Grosjean: Haas dokonał w tym roku bardzo solidnych postępów

Bottas: Muszę udowodnić, że zasługuję na posadę w Mercedesie

Williams potwierdził skład kierowców na testy opon w Abu Zabi

21.11.2017

Ferrari bliskie przemianowania klienckich silników na Alfa Romeo

Autosport: Sirotkin dołączy do Kubicy podczas testów w Abu Zabi

FIA zwróciła opłatę licencyjną Manora na sezon 2017

Gene: Alonso może wygrać Le Mans w swoim debiucie

Hartley pozostaje spokojny o jednostki Hondy w sezonie 2018

Williams dementuje pogłoski o podpisaniu umowy z Kubicą na sezon 2018

20.11.2017

Massa nie spieszy się z wyborem nowej serii wyścigowej

Mer Sao Paulo dementuje plotki o niepewnej przyszłości F1 na Interlagos

Abiteboul: F1 nie powinna odchodzić od obecnej koncepcji silnika

Lauda: Mam wrażenie, że Liberty chce upodobnić F1 do NASCAR

Ecclestone: Liberty traktuje Formułę 1 jak bar typu fast food

19.11.2017

Fernando Alonso pokonał ponad 100 okrążeń podczas testów WEC

Hartley: Od kilku tygodni wiedziałem, że będę ścigał się dla STR w sezonie 2018

Pirelli rozwija nowe deszczowe opony F1

Thierry Neuville wygrał Rajd Australii

18.11.2017

Toyota potwierdziła udział Alonso w testach WEC w Bahrajnie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Horner: Formułą E jest szansą dla F1 na powrót do tradycyjnych silników

Brytyjczyk uważa, iż producenci chcący rozwijać napęd elektryczny mają ku temu dobrą platformę.
Mateusz Szymkiewicz, 9 sierpnia 2017, wyświetlenia: 2089<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Red Bulla – Christian Horner, uważa, że Formuła E stanowi szansę na powrót w F1 do tradycyjnych układów napędowych.

Aktualnie Formuła 1 korzysta z sześciocylindrowych silników, które są wspomagane dwoma systemami hybrydowymi. Technologia stosowana od 2014 roku ma jednak wielu przeciwników i aktualnie trwają dyskusje na temat wprowadzenia nowej formuły silnikowej od sezonu 2021. Jedną z propozycji jest wprowadzenie uproszczonych systemów odzyskiwania energii, które będą zintegrowane z silnikiem V6 twin-turbo.

Zdaniem Christiana Hornera, Formuła E daje producentom możliwość rozwijania napędu elektrycznego za dużo mniejsze pieniądze i w ten sposób przed F1 otwiera się szansa na powrót do tradycyjnych silników w najbliższej przyszłości. „Mam nadzieję, że nie skończymy ze złym kompromisem. Większość producentów zmierza w kierunku Formuły E, gdzie mają pole do rozwoju technologii przyszłości. W tym momencie jest tam więcej producentów niż było kiedykolwiek w Formule 1, czyli Porsche, Mercedes, Renault, Audi i Jaguar”.

„Koszty w Formule E stanowią pięć procent budżetu w Formule 1, więc wyobraźcie sobie, że większość producentów idzie tam, a takie marki jak Ferrari, Aston Martin i Lamborghini są w F1. Tutaj jest ich miejsce. Z tego powodu Formuła 1 znajduje się na rozdrożu. Jeżeli wierzyć politykom, to od 2030 roku wszyscy będziemy jeździć elektrycznymi samochodami, więc Formuła 1 powinna być odwrotna temu kierunkowi, czyli czyste ściganie, mężczyźni i maszyny oraz walka najlepszych kierowców z silnikiem spalinowym za plecami” – powiedział Brytyjczyk.

Jak dodał Horner, Red Bull podczas wspólnych badań rynku z Aston Martinem ustalił, że większość osób popiera stosowanie silników V10 oraz V12. „Zrobiłem własną ankietę podczas jednego ze spotkań z fanami i każdy wiwatował, kiedy powiedziałem, iż chcemy powrotu do V10. Mam jednak wątpliwości czy pójdziemy w tym kierunku. Będziemy zadowoleni z V6 bi-turbo, choć kluczowy jest dźwięk. Przy całej krytyce aktualnych silników, dla kibiców kluczowa jest głośność”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.11.2017  Horner: Sprzeciw wobec nowej formuły silników ma charakter polityczny
08.11.2017  Horner sprzeciwia się propozycji rezygnacji z piątkowych treningów F1
30.10.2017  Horner: Red Bull nie chce uczynić z Ricciardo drugiego kierowcy
22.10.2017  Horner: Nowa umowa pozwoli pozbyć się plotek na temat Verstappena
13.10.2017  Horner: Spalanie oleju psuje wizerunek bardziej ekologicznej F1
Tagi:
Horner C.
F1 ogólnie
FE

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sasilton, 09.08.2017 19:36[!]
F1 zawsze kojarzyła się z najnowszymi technologiami i przyszłościowymi rozwiązaniami.
Będzie trzeba powoli od tego odchodzić, by F1 nadal było atrakcyjne.
ergie, 10.08.2017 00:43[!]
Sasiton@ na całe szczęście jest Indy które idzie inna drogą (i mam nadzieje, że z niej nie zboczy)... oni już raz wchłoneli teoretycznie mocniejszą od siebie serię ;) A jeżel o najnowsze tochnologie, to atrakcyjne są naprawdę jedynie te, które z inzynierskiego punktu widzenia polepszaja prodykt, a nie te które sa jedynie dziełem prawników i gości od marketingu, którzy sa generalnie technoidiotami.
gnodeb, 10.08.2017 13:51[!]
Mi wciąż marzy się bokser 6 cyl. z kompresorem, wysokoobrotowy.
Wyobrażacie sobie połączenie gangu Subaru/Porsche z wyciem sprężarki mechanicznej + 15tys. rpm? :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca