F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.09.2017

Verstappen: Singapur był naszą ostatnią szansą na dobry wynik

20.09.2017

McLaren: Trzy lata współpracy z Hondą były wizerunkową katastrofą

Polski koncern paliwowy sfinansuje test Kubicy w Williamsie?

Hamilton: Mercedes nie wyeliminuje w tym roku słabych stron bolidu W08

Boullier: Mamy dwa tygodnie opóźnienia w przygotowaniach do sezonu 2018

Villeneuve: To Vettel ponosi winę za kolizję ze startu GP Singapuru

19.09.2017

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Malezji

Trulli: Vettel wciąż ma szansę na wywalczenie mistrzowskiego tytułu

Wolff: Bottas nie stanie się drugim kierowcą Mercedesa

18.09.2017

Boullier: Od sezonu 2019 McLaren zacieśni współpracę z Renault

Honda: McLaren miał problem z dostosowaniem się do zmian

17.09.2017

GP Singapuru: weekend w obiektywie

Informacja Pirelli po wyścigu o GP Singapuru

GP Singapuru: wypowiedzi po wyścigu (10)

Kolizja ze startu Grand Prix Singapuru uznana za incydent wyścigowy

GP Singapuru: najszybsze okrążenia wyścigu

Verstappen obwinia Vettela za kolizję na starcie Grand Prix Singapuru

Hamilton wygrywa szalony wyścig o GP Singapuru

GP Singapuru: wyniki wyścigu

Robert Kubica może przetestować bolid Williamsa na torze w Europie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Prost: Nie ma szans na to, aby do F1 powróciły silniki V8 lub V10

Francuz odniósł się również do rosnącego zainteresowania koncernów Formułą E.
Nataniel Piórkowski, 12 sierpnia 2017, wyświetlenia: 2922<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Według Alaina Prosta nie ma szans na to, aby do Formuły 1 powróciły silniki V8 lub V10.

Obecnie w sporcie trwa debata na temat kształtu przepisów dotyczących jednostek napędowych, które mają być wykorzystywane w serii Grand Prix od sezonu 2021. Na chwilę obecną preferowanym rozwiązaniem jest silnik V6 z podwójnym turbo, wyposażony w system odzyskiwania energii kinetycznej.

„Obecne myślenie idzie w kierunku tego, że żaden konstruktor nie chciałby powrotu do wolnossących silników” – powiedział Prost, czterokrotny mistrz świata i specjalny doradca Renault w F1. „Producenci woleliby jednostki mniej skomplikowane od tych, z jakich korzystamy obecnie, ale przy jednoczesnym zachowaniu podzespołów elektrycznych, wykorzystywanych w nieco inny sposób, do może nieco innych celów. Nie nie chcą wracać do silników z przeszłości, co zresztą ma sens”.

Rosnące zainteresowanie koncernów samochodowych Formułą E nie jest zdaniem Prosta dowodem na to, że firmy tracą zainteresowanie Formułą 1. „Jeśli koncern produkuje różne samochody drogowe, to dlaczego nie miałby być obecny jednocześnie w F1 i Formule E? To rozsądne wyjście”.

„Wiele się uczymy. Tego typu sytuacja jest dobra dla wszystkich. Jeśli mamy do czynienia z firmą o globalnym zasięgu, to potrzebuje ona różnych metod prowadzenia działań marketingowych i sprzedaży produktów. Trzeba funkcjonować na różnych płaszczyznach. Żyjemy w świecie, w którym dochodzi do wielu zmian. Radzisz sobie lepiej, gdy działasz w różnych obszarach” – podsumował.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
03.09.2017  Prost: Renault chce skompletować skład kierowców przed GP Singapuru
29.07.2017  Prost przeciwny wprowadzeniu systemu Halo do F1
31.05.2017  Alesi: Ferrari nie faworyzowało Vettela w wyścigu o GP Monako
06.04.2017  Prost: Kierowcy powinni mieć większą dowolność w wyborze ogumienia
10.03.2017  Prost: Jestem wielkim fanem Carlosa Sainza
Tagi:
Prost
F1 ogólnie
Przepisy
FE
Prost A.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Falarek, 13.08.2017 13:07[!]
Czyli co F1 ma być jak Toyota Prius a nie Bugatti :)
gnodeb, 13.08.2017 13:33[!]
Spoko, V12 mogą być.
Gszegosz, 14.08.2017 02:22[!]
Czemu nie zrobią czegoś na wzór hybrydy połączonej ze spalinowym V8, tak jak to swego czasu miała toyota w wec? Wtedy Wilk syty i owca cała. Wku#wia mnie już ten downsizing.
KamBrillant, 14.08.2017 08:08[!]
@Gszegosz to jest bardzo dobra koncepcja.
ergie, 15.08.2017 09:28[!]
to usilne puszczanie w eter info o tym że nikt nie jest zainteresowany powrotem do wolnossących silników, świadczy o tym, że pośród dexydentów jest grupa któ jest za tym... bo po co zaprzeczać czemuś o czym się nie dyskutuje... a co do Formuły E... prawdziwym postępem technicznym byłoby zastosowanie ogniw paliwowych... no i na Boga czemu w F1 ma być cięcie kosztów a w elektrykami jeden kierowca ma na wyścig 2 auta... gdzie tu oszczędność?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca