F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

04.12.2018

TAG Heuer pozostanie sponsorem Red Bull Racing do 2021 roku

Perez: Przejście Strolla do Force India nie zmienia mojej pozycji

Sirotkin: Drugi sezon w Formule 1 wydawał się dosyć oczywisty

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Kimi Raikkonen pozostanie kierowcą Ferrari w sezonie 2018

Włoska ekipa ogłosiła we wtorek przedłużenie kontraktu z mistrzem świata z 2007 roku.
Nataniel Piórkowski, 22 sierpnia 2017, wyświetlenia: 4745<< | lista | T- | T+ | >>

Kimi Raikkonen pozostanie kierowcą Ferrari w sezonie 2018.

Obecna umowa mistrza świata z 2007 roku ze stajnią z Maranello wygasała wraz z końcem bieżącego sezonu. Przez długi czas media spekulowały na temat przyszłości doświadczonego Fina, zastanawiając się, czy pozostanie on kierowca Scuderii na czas nadchodzącej kampanii.

W krótkim oświadczeniu wydanym we wtorek w południe, Ferrari potwierdziło jednak fakt przedłużenia współpracy z Raikkonenem na sezon 2018.

Raikkonen niejednokrotnie przekonywał, że nowe, szybsze bolidy Formuły 1 bardziej pasują do jego stylu jazdy, co przełożyło się między innymi na zdobycie przez niego pole position do wyścigu o GP Monako.

Cały czas jednak obserwatorzy zastanawiali się nad ogólnym zaangażowaniem Fina w intensywną walkę o mistrzowskie tytuły, a przed GP Austrii prezes Ferrari – Sergio Marchionne, określił go nawet mianem guzdrały. „Myślę, że Kimi musi wykazać wyższy poziom zaangażowania. Są dni, gdy wydaje mi się, że jest lekkim guzdrałą, ale zobaczymy” – powiedział dyrektor koncernu FCA.

Przed letnią przerwą Marchionne przekonywał już jednak, że Scuderia pracuje nad przedłużeniem umów zarówno z Raikkonenem, jak i Sebastianem Vettelem. „Wydaje mi się, że wypowiadałem się bardzo jasno o sytuacji Seba – jeśli chce z nami zostać, to będziemy bardziej niż zadowoleni. W przypadku Kimiego, jesteśmy całkiem pewni... wiemy, że chce zostać. Mam nadzieję, że wszystko wkrótce się wyjaśni”.

Wiadomo, że Vettel pozytywnie odnosił się do perspektyw dalszej współpracy z Raikkonenem. Pojawiały się nawet spekulacje, iż jednym z warunków postawionych przez Niemca w negocjacjach nad nowym kontraktem jest pozostanie w zespole 37-letniego zawodnika z Espoo.

Początkowo Ferrari planowało ogłosić nowe porozumienia z kierowcami podczas domowego Grand Prix Włoch. Zespół mógł jednak podjąć decyzję o przyspieszeniu ujawnienia informacji na temat Raikkonena, aby uciąć wszelkie spekulacje, które mogłyby negatywnie wpływać na walkę o tytuły.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.12.2018  Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari
04.12.2018  Montezemolo: Ferrari wygrałoby tytuł mając Hamiltona w bolidzie
03.12.2018  Ricciardo prowadził rozmowy z Ferrari w sprawie posady na sezon 2019
29.11.2018  Arrivabene: Pod koniec sezonu wrócił prawdziwy Vettel
25.11.2018  Ecclestone: Vettel nie jest prawdziwym liderem
Tagi:
Raikkonen K.
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
lordfryta, 22.08.2017 17:52[!]
Kolejna dobra wiadomosc ;-]
marios76, 22.08.2017 18:05[!]
@sneer Jakby był tak cienki jak go tu niektórzy opisują, to musiałby znaleźć sponsorów, żebym mieć miejsce w Sauberze ;)
Kimi spokojnie mógłby mieć status kierowcy nr1 w słabszym zespole .
Alonso taki ma- myślisz, że jest szczęśliwszy od Raikkonena ? Fin przynajmniej od czasu do czasu staje na podium;) (pytam pod względem sportowym, nie finansowym)
derwisz, 22.08.2017 18:35[!]
Fatalna wiadomość. Kolejny sezon marazmu w Ferrari. Znowu nie zobaczymy tego co jest w tym sporcie esencja czyli rywalizacji w ramach zespołu kiedy kierowcy posiadają sprzęt tej samej jakości.
Szkoda, szkoda szkoda. Bo prawie każdy inny partner gwarantowałby jakieś dodatkowe emocje sportowe. Mozna tylko pomarzyć o rywalizacji w ramach jednej stajni: podobnej do VET-RIC w RBR czy HAM-ROS Mercu a nawet tegorocznej RIC-VER.
rno2, 22.08.2017 18:55[!]
@krzychol2000
Pozwolę sobie nie zgodzić się z Twoim zdaniem. Ogólnie trudno wyraźnie oddzielić WDC od WCC, bo zazwyczaj oba te trofea idą w parze i jedno od drugiego jest silnie zależne. Jednak esencją F1 jest walka konstruktorów i na tym tytule najbardziej zależy zespołom i za tą klasyfikację zespoły dostają nagrody finansowe. Natomiast kibice najczęściej utożsamiają się z konkretnymi kierowcami i dla nich liczy się WDC, a WCC to miły dodatek.
sneer, 22.08.2017 19:21[!]
@marios76

Ma sponsora: nazywa się ten sponsor Sebastian Vettel. Dodaj do tego, że w miarę ogarnia tegoroczne bolidy (a to dużo w obecnej stawce) i dlatego jeździ dalej.
AleQ, 22.08.2017 20:16[!]
Cytat :
A poza tym prześledz sobie np.końcówkę GP Brazylii 2008 i zaobserwuj reakcję zespołów Ferrari i Mclaren na tytuły.


Z czym ty wyjeżdzasz? Ferrari jest ostatnim zespołem, który martwi się o kapustę. WCC jest dla ekip ważniejszy niż WDC, ze względu na łapówki/nagrody dla ekip za miejsca w konstruktorkach, Włochom nie grozi głód ;) . Ferrari chyba właściwie jest wyjątkiem od równania WCC>WDC, ale im po prostu głównie zależy na zakończeniu okresu porażek. Z drugiej strony po przyjściu MSC, taka hierarchia ma miejsce.

BTW. Ferrari przed Lagos miało jakieś 10 pkt nad Makiem. W tamtym czasie można było śmiało obstawiać w ciemno Massę na P1, więc WCC właściwie już nikogo nie interesował.

A pozostanie Raikkonena jest dość żenującym niusem, choć z drugiej strony, nie wiem czy Perez lub RoGro byliby lepsi w Ferrari. Specyfika teamu, atmosfera etc. A tak wybrali na 2018 kolejny gwarant. Zegar bije mocno, a Kimas za rok skończy 39 lat. To już musi być ostatni sezon w F1, bez żadnych wątpliwości. A z Vettelem, Scuderia pewnie negocjuje teammate, bo jakiekolwiek odejście #5 do Merca raczej maleje do zera.
tcx, 22.08.2017 21:02[!]
Hm... Nie wiem, co chcecie od Kimiego, jest tylko o 0,5 sek. słabszy od Vettela, a czasem bywa w qualu szybszy.
Nie zadowala mnie do końca jego forma, ale taki Perez, Grosjean, Leclerc nie dają gwarancji, że będą jeździli lepiej.
Lepszy moim zdaniem by mógł być Ricciardo i... no właśnie... kto?

Swoją drogą, od początku sezonu wydaje mi się, że weterani jeżdżą lepiej od młodzieży w tych nowych bolidach.
monako, 22.08.2017 21:02[!]
No i fajnie
rno2, 22.08.2017 21:04[!]
@tcx
No właśnie o to 0,5 sekundy nam chodzi.
macieiii, 22.08.2017 23:32[!]
niektórym wstrzymuje sie kariery, ale co ma taki Vergne powiedzieć? Ferrari nawet jak im nie idzie ładują pewne duety. Verstappen za młody. Oconowi trzeba jeszcze sukcesow. Ricciardo nie dadza bo nie byloby sensu trzymac Vettela.
Mr President, 23.08.2017 00:36[!]
Przykra wiadomość dla Formuły 1. Zatrzymanie Raikkonena zwiastuje nudę na czele stawki. Fin jest już tylko cieniem dawnego siebie. Właśnie dlatego, że Ferrari ma dużą przewagę osiągów nad innymi zespołami, bycie wolniejszym od Vettela nawet o pół sekundy nie stanowi dla nich problemu, Raikkonen nie ma przecież z kim przegrać. Cóż, Ferrari nie zależy na widowisku, tylko na wynikach. Szkoda.
Aeromis, 23.08.2017 01:51[!]
Sługus bez godności, zapisany na wypłaty w 2018. Najpierw upokarzał się Massa, teraz Raikkonen (i w niczym lepszy od Felipe nie jest). Różnica między Vettelem a Kimim jest zdumiewająca. Jeden jest przed oboma kierowcami Mercedesa, drugi przegrywa z jednym z RBR i strach pomyśleć co by się stało, gdyby Verstappen miał okazję częściej dojeżdżać do mety, wówczas RAI byłby na ostatnim możliwym miejscu (choć praktycznie już jest). Zresztą może i się to stanie o ile groźba RBR się sprawdzi.
Forza RBR :))
JuJu_Hound, 23.08.2017 08:36[!]
Przedluzenie kontraktu z Kimim, testy Kubicy, ponowne zatrudnienie Massy pokazuje obecny problem Formuly 1 - wlodarze zespolow nie chca zatrudniac zoltodziobow z nizszych serii.
marios76, 23.08.2017 11:41[!]
@sneer @Aeromis Co racja to racja: Vettel po konfrontacji z Ricciardo, jak ognia będzie chciał unikać równego statusu, czy bardzo mocnego partnera. Bogiem nie jest, więc potrzebuje kogoś kto w 3/4 przypadków będzie od niego słabszy. Kimi jest taki, a do tego dość jednak przyzwoity i regularny. Jest też taki, że w sprawach kontraktu potrafi się dogadać i przestrzegać warunków.
Dodam, że ostatnim zatrudnionym młodym kierowca przez Ferrari był Jean Alesi chyba w ... 1991szym :) Raikkonena od Massy, Barichello czy Irvine różni to, że dość szczęśliwie tytuł zdobył, pozostałym się to dość pechowo nie udało.
Pozdrawiam, ale proszę - wystarczy zrozumieć politykę Ferrari jak i to że im z Kimim po prostu dobrze.
Wole tam na kolejny sezon Fina niż np. Grosjeana.
L00Kass, 24.08.2017 23:47[!]
Super, Iceman daje radę, to 0-1-kowiec. Szybki. Z pewnością lepszy niż Massa w ostatnich latach w Ferrari. 3mam kciuki za króla Spa, dane mu będzie jeszcze min. 2x tam się wykazać :) Życzę Kimiemu dużo schłodzonego szampana na pudłach i ciekawych tekstów. Interlagos'06, Yas Marina'12, ...'18
Maciek znafca, 26.08.2017 21:59[!]
Hejterzy Kimiego pewnie mają spory ból 4 liter, że 'znowu?!'' ' 'co roku to samo..' 'jest za stary i za wolny żeby jeżdzić' a ja wam odpowiem, że jesteście za mało doinformowani na temat Formuły 1 nie rozumiejąc po co Kimi jest w Ferrari. Nie będę tego tłumaczył, bo jest to oczywiste, ale dla kanapowców jest to nie do ogarnięcia. Ja osobiście jestem bardzo zadowolony, że za rok będę oglądał swojego idola znów na torach wśród najszybszych kierowców świata. Licze, że wygra nareszcie jakiś wyścig, nikomu bardziej się to nie należy. Muszę się wybrać w przyszłym roku na tor by wziąć od niego autograf. No chyba, że będę miał jeszcze szansę w 2019 :D
Co do hejterów Fina dodam jeszcze: chcę abyście widzieli taki news co roku :)
robertunio, 31.08.2017 19:56[!]
Kimi to bdb kierowca i naturalny numer 2. Ferrari nigdy nie preferowalo wewnetrznej rywalizacji o mistrzostwo miedzy kierowcami.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca