F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.10.2017

Kubica wystartuje w piątkowych treningach z Williamsem?

McLaren ogłosi nową umowę z Alonso już w czwartek?

Kolejna edycja Race of Champions odbędzie się w Arabii Saudyjskiej

Hartley: Decyzja Red Bulla była dla mnie zupełną niespodzianką

17.10.2017

Kubica zakończył "produktywne" testy z Williamsem na Węgrzech

Luca Marmorini został konsultantem Aston Martina

Raikkonen: Ferrari jest w stanie odnieść cztery zwycięstwa na koniec sezonu

Pirelli ujawniło wybory zespołów na Grand Prix Meksyku

Informacja Pirelli przed GP USA

Hasegawa: Relacje Hondy z Alonso są trudne

Kwiat wrócił do Toro Rosso tylko na Grand Prix Stanów Zjednoczonych?

16.10.2017

Podczas GP USA ultramiękkie opony będą oznaczone różowym kolorem

Coulthard: Bottas musi wierzyć, że potrafi zniwelować stratę do Hamiltona

Boullier: Potrzebujemy czasu, aby wejść na poziom Red Bulla

Berger: Sezon 2018 przyniesie kolejny pojedynek Vettela z Hamiltonem

Pirelli jest zainteresowane zakupem toru Interlagos?

Ecclestone: Liberty nie chce, abym pojawiał się na wyścigach

15.10.2017

Rene Rast wywalczył tytuł mistrzowski DTM

14.10.2017

DTM: Green wygrał sobotni wyścig na Hockenheimringu

13.10.2017

Brendon Hartley wystartuje dla Toro Rosso w Austin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Lauda: Bottas powinien zacząć pomagać Hamiltonowi w walce o tytuł

Zdaniem Austriaka Mercedes musi skończyć z "rozdawaniem punktów".
Nataniel Piórkowski, 30 sierpnia 2017, wyświetlenia: 1667<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor niewykonawczy MercedesaNiki Lauda, stwierdził, że gdyby zależało to od niego, Valtteri Bottas otrzymałby polecenie pomagania Lewisowi Hamiltonowi w walce o mistrzowski tytuł.

Po GP Węgier Fin poprawił swoją pozycję w klasyfikacji generalnej, zbliżając się do dwójki liderów: Hamiltona i Sebastiana Vettela z Ferrari. Fin zakończył jednak ostatni wyścig na Spa-Francorchamps dopiero na piątej lokacie, a jego strata do pierwszego miejsca wzrosła do poziomu 41 punktów.

Zdaniem Laudy, trzykrotnego mistrza świata, nadszedł czas, aby Bottas zaczął pomagać Hamiltonowi w bezpośredniej rywalizacji z Vettelem. „Trzeba skończyć z tym rozdawaniem punktów. Zdobyłem jeden z moich tytułów dzięki połowie punktu. Bardzo dobrze zdaję sobie sprawę z tego, jak ważny jest pod koniec sezonu każdy punkt. Doskonale wiem, co musimy zrobić. Bottas nie zaliczył na Spa mocnego weekendu, więc już teraz jest jasne, że Lewis dysponuje lepszą szansą na walkę o mistrzostwo. Gdyby Lewis nie oddał tych trzech punktów w Budapeszcie, byłby miałby teraz tylko cztery "oczka" straty do Vettela”.

W rozmowie z Auto Motor und Sport Bottas przekonywał jednak: „Przed nami wciąż osiem wyścigów i wiele punktów do zdobycia. Zarówno Lewisowi jak i Sebastianowi nie przytrafiały się jak dotąd żadne awarie. Nikomu ich nie życzę – to suchy fakt, ale zawsze coś może się wydarzyć. Wszystko w moich rękach. Po prostu muszę być na pole position a później pokonać moich rywali”.

Szef działu sportów motorowych Mercedesa – Toto Wolff stwierdził z kolei: „Rywala takiego jak Ferrari można pobić tylko wtedy, gdy wszystko idzie idealnie. Tak długo, jak to tylko możliwe, chcemy być otwarci na wszystkie dostępne opcje. Wiemy jednak, że nie ma żadnej instrukcji radzenia sobie z tego typu problemami. Ferrari ma ten komfort, że jeden z ich kierowców ma znaczną przewagę nad drugim. Będziemy podejmowali decyzje podchodząc do każdego wyścigu z osobna. Zobaczymy, co stanie się po Monzy. To tor, który nam pasuje. Na Spa widzieliśmy jednak, że Ferrari dokonało postępów”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.10.2017  Coulthard: Bottas musi wierzyć, że potrafi zniwelować stratę do Hamiltona
13.10.2017  Hamilton: Nie zamierzam podejmować niepotrzebnego ryzyka
10.10.2017  Mercedes pozostaje spokojny o silnik w bolidzie Lewisa Hamiltona
05.10.2017  Hamilton i Mercedes prowadzą rozmowy na temat nowego pakietu aero W08
02.10.2017  Bottas: To może być mój najtrudniejszy okres w całej mojej karierze
Tagi:
Mercedes
Hamilton L.
Bottas V.
Lauda N.
Wolff T.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 30.08.2017 12:38[!]
Lauda ma rację. Zarówno Ferrari jak i Mercedes nie mają problemów z dojeżdżaniem do mety, nie ma co liczyć na szczęście, szczęście powinno się minimalizować w rywalizacji. Szanse Bottasa są już tylko teoretyczne, wyprzedzenie obu rywali 34 i 41 punktów bez nadmiaru szczęścia to już tylko mrzonka. W interesie Mercedesa powinny być tytuły. Valtteri spisuje się dobrze, lepiej niż przypuszczałem, dzięki temu prowadzą w WCC.
Totto jako szef popełnia karygodny błąd wciąż pozwalając na ściganie się. W Ferrari Kimas był służalczy praktycznie od samego początku i przyniosło to efekt. Pomimo iż forma obu bolidów jest zbliżona wygrywa Vettel, od pewnego czasu szala przechyla się na stronę Ferrari, być może dla Mercedesa już jest za późno, jednak pozwolenie na walkę to jak odpuszczenie i czekanie na szczęście.
marvin, 30.08.2017 13:21[!]
@Aeromis
Troszkę się nie zgadzam, wydaje mi się, że Mercedesowi jest obojętne który z ich kierowców wygrywa, bo i tak wygrywa bolid Mercedesa. Zresztą praktyki team orders mieliśmy już w tym sezonie w niemieckim zespole. Co do Kimiego, to uważam że Seb jest po prostu szybszy, lepiej się zaadaptował w zespole, może bardziej odpowiada mu charakterystyka samochodu. Być może z tego względu zespół nieco bardziej posuwa rozwój bolidu po sugestiach Seba niż Kimiego, ale nie widzę tu niczego ze służby. Kimi jest zbyt szybki i wygodny, aby się go pozbyć.
Poza tym nadal zostało 8 wyścigów do końca sezonu, jedno zwycięstwo Bottasa przy nieukończonym wyścigu Lewisa i przewaga Hamiltona topnieje o 25 punktów (czyli np. po Monzy wynosiłaby jedyne 9 pkt).
Tomek71, 30.08.2017 13:23[!]
Zapowiada się zacięta walka między Vettelem i Hamiltonem. Czekam czekam czekam;D.
Oby to jak najwięcej rozgrywało się pomiędzy nimi w bezpośredniej walce na torze. Choć myślę że bardzo prawdopodobne będzie ,że któryś nie ukończy wyścigu i to zadecyduje.Monza na 80% dla Mercedesa ,reszta torów obstawiam że w większości dla Ferrari.
Aeromis, 30.08.2017 13:34[!]
@marvin
WDC jest znacznie ważniejsze i bardziej medialne niż WCC, nie mam wątpliwości że na nim bardziej Mercowi zależy, oni na pewno doskonale znają komercję.
Cytat :
Poza tym nadal zostało 8 wyścigów do końca sezonu, jedno zwycięstwo Bottasa przy nieukończonym wyścigu Lewisa i przewaga Hamiltona topnieje o 25 punktów (czyli np. po Monzy wynosiłaby jedyne 9 pkt).
Ale to nie ma znaczenia, właśnie dlatego specjalnie napisałem że wyprzedzić musi OBU rywali, a to co innego niż jednego. Podążając Twoim tropem Bottas może łatwo wyjść na liderowanie jeśli Lewis i Sebstian nie ukończą dwóch kolejnych GP a Veltteri raz wygra a raz będzie drugi. Choć może tak się stać to podchodząc racjonalnie prędzej po prostu Sebastian w kolejnym GP będzie drugi, Hamilton pierwszy i to już zapewni mu prowadzenie w mistrzostwach. Moim zdaniem Mercedes dla własnego dobra powinien nastawić się na próbę wygrania WDC, za faworyta uznaję Vettela.
marvin, 30.08.2017 14:01[!]
@Aeromis
W mojej opinii jest jeszcze ciut za wcześnie by jednoznacznie określać, kto ma komu pomagać w zdobyciu WDC. Owszem, presja by to robić już teraz będzie się pojawiać, ale to naturalne. Poza tym, nastawiając się na wygranie WDC, mogą przegrać oba tytuły - Seb jest w bardzo dobrej formie a Kimi zaliczył dobry występ na Spa, torze teoretycznie bardziej odpowiadającemu Mercedesowi.
Yurek, 30.08.2017 14:05[!]
Cytat :
Lauda: Bottas powinien zacząć pomagać Hamiltonowi w walce o tytuł

Yurek: Lauda powinien się nie odzywać.
Wszyscy oczekiwali od Fina roli pomagiera, ale gość daje radę. Więc jeżeli oczekują od Bottasa statusu kierowcy nr 2, nie powinni tego wywlekać publicznie.
Aeromis, 30.08.2017 14:56[!]
@Yurek
Wcale niekoniecznie tego oczekują, jednak każdy sezon to poniekąd osobna historia. Rywalizacja jest tu i teraz i niekoniecznie musi mieć to jakiekolwiek odzwierciedlenie w kolejnym sezonie, zresztą nie przypuszczam aby ktokolwiek tego chciał. W końcu Bottas mógł być jeszcze lepszy i mieć w punktach uprzywilejowaną pozycję.

@marvin
Czysto matematycznie ja po prostu uważam że czas już nadszedł, przez co nasze drogi się rozchodzą. ;)
Czysto teoretycznie, gdyby BOT zaczął wygrywać, HAM mieć drugie miejsce a Vettel trzecie, rozkład punktów przedstawia się następująco:
Kod
BOT: 179 204 229 254 279 304 HAM: 213 231 249 267 285 303 VET: 220 235 250 265 280 295

Czyli przy braku szczęścia ale idealnej sytuacji (idealnej), BOT wychodzi na prowadzenie na trzy GP do końca sezonu, ale jeśli Vettel do końca sezonu byłby drugi to na dwa ostatnie GP. Oba przypadki są na styk, każde nie wygranie GP przez Bottasa jeszcze bardziej uniemożliwia mu osiągnięcie zwycięstwa. Awaria bolidu choć raz w praktyce zamyka mu furtkę. Serio uważam, że Lauda to dobrze policzył, tu już nie ma miejsca na zabawę.
macieiii, 30.08.2017 18:00[!]
Bottas przez kilka GP do wyścigu na Węgrzech zdobył najwięcej punktów. Teraz nagle, gdy wyścig na torze SPA wyglądał jak medialny bój czerwonych ze srebrnymi pojawia się Christian Lauda Horner i zbyt mocno podważa pozycję Fina, z powodu p5. Strata jest spora, ale dopiero stuknął półmetek przed Belgią.
Aeromis, 30.08.2017 18:21[!]
@macieiii
Od Monako do Węgier to 16 punktów więcej od Lewisa w trakcie 6 Grand Prix (i o 8 pts więcej w stosunku do Vettela). Taka przewaga wcale dobrze mu nie wróży, jedynie potwierdza to o czym mówi Lauda.
RY2N, 30.08.2017 20:40[!]
Lauda w tym wypadku ma oczywiście rację. Trudno racjonalnie budować strategię, która zakłada awarie obu głownych przeciwników albo wymaga wygrania praktycznie wszystkich wyścigów do końca.
Jedyne co tłumaczy Wolffa to to, że Mercedes ma WCC praktycznie w kieszeni a dla zespołów WCC (=kasa) jest ważniejsze niż WDC (choć dla kibiców oczywiście jest odwrotnie).
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca