F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.06.2018

Alonso: Start w Indianapolis 500 jest ponowie wysokim priorytetem

Pracownicy McLarena chcą powrotu Martina Whitmarsha do zespołu?

Newey nie dementuje plotek o przejściu do Renault

Marko: Liberty musi wyłożyć na stół nowe przepisy

Red Bull oficjalnie przechodzi na jednostki Hondy od sezonu 2019

Autosport: Red Bull podjął decyzję o zmianie dostawcy silników

18.06.2018

Alonso obawiał się utraty zwycięstwa w ostatnich godzinach Le Mans

Abiteboul: Renault prawie spełniło oczekiwania na pierwszą połowę sezonu

Leclerc: Przejście z F2 do Formuły 1 było trudniejsze niż sądziłem

17.06.2018

Toyota #8 odniosła zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

16.06.2018

GP Belgii pozostanie w kalendarzu F1 co najmniej do 2021 roku

15.06.2018

Williams nie porzuci rozwoju tegorocznego bolidu

Red Bull nie zamierza ulegać ultimatum Renault

Stefano Domenicali chwali zmiany wprowadzane w Formule 1

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Rosji

Toyota #8 wyruszy z pole position do 24h wyścigu Le Mans

14.06.2018

Carey: Nowe wyścigi F1 w USA będą odbywały się na torach ulicznych

Marko: Verstappen uciszył krytyków

Mercedes potwierdzi we Francji podpisanie nowej umowy z Hamiltonem?

AMuS: Force India otrzymało pożyczkę od FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Renault nie zwiąże się z trzecim zespołem klienckim

Jeśli STR nie zmieni dostawcy silników, McLaren może zostać zmuszony do pozostania z Hondą.
Nataniel Piórkowski, 3 września 2017, wyświetlenia: 2988<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

McLaren nie może liczyć na zapewnienie sobie w przyszłym sezonie dostaw jednostek napędowych Renault, jeśli Toro Rosso nie zdecyduje się na nawiązanie partnerstwa z Hondą.

Przed rozpoczęciem decydujących rozmów w sprawie dalszej współpracy z Hondą, McLaren oczekuje na wiadomości dotyczące wyboru przez Toro Rosso dostawcy silników na okres nadchodzących mistrzostw świata. Za ostateczny termin podjęcia decyzji w tej sprawie przyjęto niedzielny wieczór.

Ewentualny mariaż STR z Hondą pozwoliłby Renault na przekierowanie swoich zasobów na produkcję i dostawy jednostek napędowych dla McLarena. Źródła Autosportu sugerują jednak, że jeśli Toro Rosso opowie się przeciwko podpisywaniu umowy z japońskim producentem, stajnia z Woking znajdzie się w trudnej sytuacji, która może doprowadzić do konieczności dalszego korzystania przez nią z silników Hondy.

Początkowo McLaren liczył na przekonanie Renault do rozszerzenia programu w Viry o dostawy jednostek napędowych dla trzeciego zespołu klienckiego (obok Red Bulla i STR). Informatorzy cenionego magazynu donoszą jednak, że francuska firma ustaliła, iż scenariusz taki byłby niemożliwy do realizacji ze względu na ograniczony czas związany z przygotowaniami do przyszłorocznej kampanii.

Źródła podkreślają jednocześnie, że w przypadku rozwiązania przez McLarena współpracy z Hondą, FIA nie aktywuje przepisów obligujących jednego z producentów do zapewnienia dostaw silników, gdyż minął termin, w którym można byłoby skorzystać z tej procedury. Jeśli Toro Rosso postanowi w dalszym ciągu korzystać z silników Renault, McLaren może zostać zmuszony do kontynuowania partnerstwa z Hondą lub poszukiwania na ostatnią chwilę alternatywnego dostawcy na sezon 2018.

Dyrektor zarządzający Renault Sport w Formule 1 – Cyril Abiteboul wyjaśniał w ubiegłym tygodniu: „Mogę potwierdzić, że odbyły się dyskusje z McLarenem, ale obecnie obowiązują nas regulaminowe ograniczenia, gdybyśmy chcieli dostarczać nasze silniki więcej niż trzem zespołom [fabryczny team, STR i RBR]. Dodatkowo nie sądzę, iż bylibyśmy w stanie współpracować z więcej niż trzema zespołami nie obniżając przy tym poziomu naszych usług, ich jakości, względem innych zespołów”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.06.2018  Newey nie dementuje plotek o przejściu do Renault
19.06.2018  Red Bull oficjalnie przechodzi na jednostki Hondy od sezonu 2019
18.06.2018  Abiteboul: Renault prawie spełniło oczekiwania na pierwszą połowę sezonu
15.06.2018  Red Bull nie zamierza ulegać ultimatum Renault
12.06.2018  Renault grozi wycofaniem oferty na dostawy silników dla Red Bulla
Tagi:
Renault
Toro Rosso
McLaren
Honda

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca