F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.01.2018

Toro Rosso zakończyło współpracę z dotychczasowym szefem działu aero

Carlo Santi zostanie nowym inżynierem wyścigowym Kimiego Raikkonena?

Robert Kubica został kierowcą rezerwowym Williamsa

Sirotkin drugim kierowcą Williamsa w sezonie 2018

Todt: F1 nie może koncentrować się wyłącznie na limitach budżetowych

15.01.2018

De Ferran: W USA jest wielu kierowców którzy poradziliby sobie w F1

Isola: Kubica zasługuje na szansę, by pokazać swój potencjał

Bottas: Bolid na sezon 2018 powinien mi bardziej odpowiadać

Marchionne: W Ferrari nie ma już miejsca dla Nikiego Laudy

Vasseur: Sauber może zostać fabrycznym zespołem Alfy Romeo

Zmarł Dan Gurney

12.01.2018

L'Equipe: Williams zaproponował Kubicy rolę kierowcy testowego

Symonds: Szefowie F1 rozważają zmianę ustawienia bolidów na starcie

Vasseur: Sauber przygotował nowy projekt bolidu na sezon 2018

11.01.2018

Pirelli ogłosiło mieszanki ogumienia na GP Azerbejdżanu

F1 wprowadzi duże zmiany w sposobie realizacji transmisji telewizyjnych

Renault zaostrza procedury kontroli nowych części

Obowiązki Kwiata w Ferrari ograniczą się do pracy w symulatorze

Carey: Kopenhaga może otrzymać organizację wyścigu F1 od 2020 roku

10.01.2018

Daniił Kwiat został kierowcą rozwojowym Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Hamilton pewnie wygrywa Grand Prix Włoch

Anglik spokojnie kontrolował całe zawody.
Łukasz Godula, 3 września 2017, wyświetlenia: 3761<< | lista | T- | T+ | >>
Wczorajsze bardzo długie oczekiwanie na rozegranie kwalifikacji zostało nagrodzone ciekawym układem na starcie. Wprawdzie we wszystko dość mocno wmieszały się kary za wymiany różnych komponentów samochodów, ale mimo wszystko nie można było narzekać na brak niespodzianek.

Start bez większych incydentów

Podobne apetyty mieliśmy przed dzisiejszym wyścigiem, jednak czołówka nie dała większych szans i ponownie rozdzieliła laury między sobą. Wracając do startu, Hamilton utrzymał za sobą Strolla, co było kluczowym momentem dla Anglika, który później pognał do mety. Kanadyjczyk stracił dodatkowo pozycję na rzecz Ocona i jechał na trzecim miejscu.

Bardzo dobrze ruszył Verstappen, który zaliczył spory awans po pierwszym kółku. Bottas tymczasem stracił pozycję na rzecz Raikkonena, ale szybko ją odzyskał i nie mieliśmy zmian w tej kwestii. Chwilę później zaczęło się odzyskiwanie pozycji przez szybszych kierowców i wyprzedzanie Strolla oraz Ocona. Najpierw zrobił to Bottas, a później Vettel, który wyprzedził po drodze Raikkonena.

Kolejny pech Verstappena

W międzyczasie Verstappen wdał się w walkę z Massą i tym samym przebił przednią prawą oponę, co zmusiło go do nieplanowanego zjazdu do boksów. Na szczęście udało się wymienić uszkodzone koło i Holender mógł kontynuować walkę, choć na końcu stawki. Na planowane pit stopy kierowcy zaczęli zjeżdżać już w okolicach dziesiątego kółka, jednak czołowi zawodnicy wstrzymali się do 32 okrążenia, kiedy to zjechał Vettel, po nim Hamilton i Bottas.

W tym czasie Ricciardo popisał się świetnym manewrem i wyprzedził Pereza, rozpoczynając walkę o miano kierowcy dnia. Do incydentu doszło również pomiędzy Alonso i Palmerem. Anglik nie chciał oddać pozycji Hiszpanowi po ścięciu szykany, za co dostał karę doliczenia pięciu sekund. Alonso nie był tym pocieszony, ale po awarii Palmera stwierdził, że wróciła do niego karma.

Raikkonen na 26 kółku uporał się z Oconem i jechał w tym momencie na szóstej pozycji. Gorsze wiadomości miał do przekazania Vandoorne, którego Honda ponownie odmówiła posłuszeństwa. Ricciardo zjechał dopiero na 38 kółku, co dało mu świeże opony na końcówkę wyścigu i pozwoliło na szybkie dogonienie Raikkonena, którego wyprzedził w pewnym stylu na 41 kółku.

Pogoń Ricciardo

Od tego momentu Australijczyk poczuł szansę na podium i szybko zaczął zbliżać się do Vettela, choć do odrobienia miał aż 10 sekund. Sztuka ta ostatecznie się nie udała, ale biorąc pod uwagę kary dla Red Bulla, czwarte miejsce i niewielka strata do Ferrari zdecydowanie może zaskakiwać. Verstappen w końcówce zdołał zbyć się w czołową dziesiątkę, a ostrą walkę stoczył również Ocon z kierowcami Williamsa.

Dla formalności na okrążenie przed metą do garażu zjechał Alonso, co uległo awarii możemy się domyślić. Massa próbował jeszcze na ostatnich metrach pokonać Strolla, ale zaczął go naciskać Perez, więc ostatecznie skupił się na utrzymaniu pozycji. Tym samym Grand Prix Włoch dobiegło końca, najszybszy wyścig sezonu nie zawiódł, choć oczywiście sobotnich emocji nie był w stanie przebić. Hamilton stał się samotnym liderem mistrzostw, a Ferrari ma co poprawiać. To daje nam nadzieję na kolejne ciekawe wyścigi, na które serdecznie zapraszamy.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 26%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.01.2018  Brawn: Nie chcemy zmieniać długości weekendu Grand Prix
01.12.2017  Punkty karne (stan po sezonie 2017)
26.11.2017  Informacja Pirelli po wyścigu o GP Abu Zabi
26.11.2017  GP Abu Zabi: wypowiedzi po wyścigu (10)
26.11.2017  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
Tagi:
Monza
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca